Is het nou nog niet duidelijk dat ik Amon Amarth gewoon kutmuziek vind?

Gemakkelijk denken over politieke vraagstukken is een trend in de metal? Dat je een schijthekel aan vikingen hebt, prima, maar dit statement kun je toch niet serieus menen?KoenM schreef:Inderdaad.Heyoka schreef:Goed bezig Koen. Ik ben het met het meeste wat je in de bovenstaande posts hebt staan eens.KoenM schreef:Metal is in mijn ogen een tegencultuur. Rebellie, weerstand, alternatieven, bewust van wat er zich in de wereld afspeelt.
Ik word kotsmisselijk van domme populistische patchjasrukkers.
There, I said it.
Wat je in de bovenstaand quote schrijft heeft volgens mij iets heel ironisch.
Aan de ene kant heb je wat je schrijft, de tegencultuur, aan de andere kant lijkt die tegencultuur zo op de cultuur waartegen hij is. Ik moet bijv. denken aan de anti-homo-houding van de RK-kerk. Onder de metallaars zijn homo's ook nog steeds het middelpunt van spot. (Ongetwijfeld dat er iemand straks deze tekst quote en eronder schrijft "homo" (nu zeker, nu ik dit geschreven heb)). Het uit de kast komen van die enkele homo in de metalscene is groot nieuws (bijv. die kerel van Gorgoroth). Het is vrij belachelijk dat het nieuws is, en dat iedere mogelijkheid genomen wordt om er een grap over te maken.
Een ander voorbeeld is de sneuheid te zien op concerten: lekker met z'n allen alternatief zitten zijn. Jezelf onderscheiden door er met een hele groep mensen vrijwel identiek uitzien.
Alternatief zijn heeft wat mij betreft geen enkele waarde, als het in je dagelijkse leven geen gevolgen heeft, als het alleen maar als doel heeft je te kunnen conformeren aan de rest.
Ik wil overigens wel even benadrukken dat dit geen veroordeling is. Ik denk de mens redelijk te begrijpen en ik besef dat mensen sociaal zijn en dat dat als gevolg heeft. Mensen doen wat zij denken dat zij moeten doen. Daar handelen zij naar, en daar komt de metalfanner niet onderuit. Dat is dus ook meteen de ironie.
Ik vraag me alleen af hoe erg ik het moet vinden dat ik mijn uiterlijk vertoon conformeer. Dat voorbeeld dat je daar geeft over homo's weegt voor mij veel zwaarder. Evenals ik een trend zie in de metal die mij bijzonder irriteert: gemakkelijk denken over immigratievraagstukken, populistische politiek aanhangen, meningen spuien zonder onderbouwing. Dat is niet waar metal en hardcore voor stonden volgens mij. En het is misschien lekker veralgemenend, maar ik zie dat toch veel bij metalfans die muziek luisteren die handelt over lang vervlogen tijden waar we nog stoer vrouwen verkrachtten en alles plunderden wat los en vastzat. Ik vind het al niks, die muziek met die teksten, maar als we het dan ook nog eens serieus gaan nemen, tja...
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
KoenM schreef:Karige zooi. Die headliners dan. Wat is er nou knallend aan Soulfly, Slash en Channel Zero? Gimme a break.
Nouja, ik ben er de zaterdagavond waarschijnlijk toch niet, dus /care. Alleen Immortal missen dan op zaterdagavond.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Normaal gesproken wordt met de co-headliner een band bedoelt, die niet als laatste speelt, daarentegen wel een flinke speeltijd krijgt toegewezen en veel te groot is om als support-act beschouwd te worden, maar iets kleiner is dan de echte headliner die de avond afsluit. Op de recente gezamenlijke toernees van Slayer en Megadeth was laatstgenoemde bijvoorbeeld een co-headliner (met evenveel speeltijd als Slayer) en geen support-act. Bij een meerdaags festival als Graspop zou je kunnen stellen dat de co-headliners de bands zijn die op de affiche onder de echte headliners staan, in een bijna even groot lettertype.yowannuzz schreef:What the fuck is een co-headliner ?
Er sluit toch maar één band af, en dat is dan toch de headliner ?!
Het is al geruime tijd bekend wat de line-up is van Slash's tourband:Black No. 1 schreef:Ik vraag me wel af wie er in godsnaam de nummers gaat zingen bij Slash.. Hij kan moeilijk de gastoptredens op z'n solo-album ook "even" meenemen op tour.
Hoeft niet waar te zijn he. Puur een zelf verzonnen verhaal.yowannuzz schreef:Ik lees net een column waarin wordt geopperd dat de deal met GnR, als headliner voor de zaterdag, in principe rond was, maar stukliep op het feit dat Slash diezelfde dag ook bleek te spelen.
Geeft te denken ....
Daardoor is het dus die avond wel weer tijd geworden voor Bingo !!
Ja, ben ook wel enigszins blij dat ik niet bij de 30 bands zit, want dan moet je heus wel een groot aantal daarvan missen door het tijdschema.xX-C-Xx schreef:Vrijdag; 9
Zaterdag; 8
Zondag; 10
27 bands dus, waarvan ik vast keuzes moet maken ivm tijdsschema
Is je haat nu echt zo gigantisch jegens Amon Amarth?KoenM schreef:Lol, drop it, Vinex-viking.
Hoe snel zou je naar België kunnen rijden?cataclysm child schreef:http://www.godsofmetal.it/en/programma.php en http://www.soulfly.com/tourdates
Beetje bizar dat Soulfly die zaterdag normaal ook in Italië staat, niet?
number_17 schreef:Hoe snel zou je naar België kunnen rijden?cataclysm child schreef:http://www.godsofmetal.it/en/programma.php en http://www.soulfly.com/tourdates
Ze sluiten niet voor niets de dag af.
Als ze in ItaliË tot 3 uur in de middag spelen dan hebben ze 7 uur de tijd om zich te verplaatsen.
Ik weet niet of ze zo vroeg spelen he.Rubicon schreef:number_17 schreef:Hoe snel zou je naar België kunnen rijden?cataclysm child schreef:http://www.godsofmetal.it/en/programma.php en http://www.soulfly.com/tourdates
Ze sluiten niet voor niets de dag af.
Als ze in ItaliË tot 3 uur in de middag spelen dan hebben ze 7 uur de tijd om zich te verplaatsen.
Dat is een dikke 900 km. Met de auto zo'n 9,5 uur...dan moeten ze van goede huize komen om dat te halen. Zowel, dan staan ze lekker fit op het podium. Trouwens wel vreemd dat ze daar in Italie zo laag staan op de bill en op Graspop headliner zijn...![]()
Alles wat zaterdag in Belgie speelt staat pas op zondag in Italie en andersom...behalve meneer Cavalera...