Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
50%
Victims Of Deception
3
19%
The Evolution Of Chaos
5
31%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma nov 08, 2010 11:47 pm

Nee, ik vind het niet slecht, maar het doet me weinig. Eigenlijk kunnen we niet meer uit elkaar zitten wat dit betreft :P . Ik vind Kreator eigenlijk op alle platen goed. Het rauwe uit de beginjaren, het compactere materiaal van Extreme Aggression en Coma of Souls (wereldschijf!) ,de experimentele aanpak van Renewal (had wel tijd nodig) en de weirde songs van Outcast en Endorama spreken me allemaal erg aan. Alleen Cause For Conflict heeft me nog niet weten te pakken, omdat ik die nogal oppervlakkig vind. Het is allemaal wel bruut, maar het spreekt me allemaal net wat minder aan. De laatste drie vind ik echter helemaal geweldig. Met die melodeath invloeden vind ik het nog wel meevallen, vooral op Hordes Of Chaos is het weer echte thrash dat de klok slaat, al vind ik Violent Revolution wat meer uitschieters bevatten. Heerlijke band met zowel hard rammend simpel werk zoals het debuut, maar ook technisch uitstekend verzorgd vakmanschap zoals Coma Of Souls en bijvoorbeeld Enemy Of God. Van alle markten thuis zullen we maar zeggen. Dat ze wat moderner zijn gaan klinken, vind ik eigenlijk niet zo erg, want daardoor komen de vette riffs en die gave tempo's (veel meer variatie dan vroeger) beter uit de verf. Bovendien verliest Kreator nooit de melodie uit het oog sinds Coma Of Souls en dat bevalt me nog het beste.

Bij Destruction moet ik altijd wat moeite doen om erin te komen en om eerlijk te zijn heb ik het meest met Eternal Devastation, Release From Agony en Cracked Brain. Heerlijke technische thrash met veel melodie, aparte ritmes en uniek gitaarwerk (Ik vind Mike sowieso de beste ritmegitarist van de grote drie Duitse thrashbands, vanwege zijn klassieke invloeden en aparte riffstijl). Sentence Of Death mag ik ook graag opzetten, omdat ze zich daar al onderscheiden met voor die tijd vrij complexe thrashsongs. In combinatie met die enthousiaste (ietwat rommelige) uitvoering vind ik een dergelijk geluid niet te versmaden. Het is alleen wel jammer dat de producties op eigenlijk alle van de vroege Destructionplaten wat tekortschiet. Die productie is wel weer goed op The Least Successful Human Canon Ball, maar afgezien van wat aardige ideeën en de vele moeilijke technische passages (ik mag de boel graag noot voor noot ontleden), ontbrak het ze destijds aan echt goede nummers en die geforceerde zang wil daarbij ook niet echt helpen. Dat euveltje zijn ze op All Hell Breaks Loose nog niet helemaal ontgroeid, want dat vind ik net zoals jij een nogal kleurloze aaneenschakeling van soms lekkere riffs. The Antichrist vind ik zelf stukken beter, maar vanwege de massieve sound lijkt het allemaal nogal op elkaar. Live vind ik dat echter een ander verhaal en die songs doen me op die momenten dan ook zeker een stuk meer dan elk willekeurig Sodomnummer. Metal Discharge vind ik soms wel leuk, maar vanwege de dunne sound gaat het me wel eens ergeren. Inventor Of Evil bevat een aantal ijzersterke tracks, maar ook wat minder leuke nummers, hoewel deze plaat technisch wel een stuk interessanter is dan Metal Discharge. Grappig genoeg vind ik Devolution de beste van de laatste Destruction cd's, alleen al vanwege de titeltrack en de supervette riffs en (gast)solo's op dit album. Schmier op z'n best bovendien. Destruction vind ik ondanks een aantal inconsistente platen wel de interessantste van de drie, muzikaal gezien. Ik heb nou eenmaal meer met wat technischere thrash, dan met een iets eendimensionaler geluid zoals Sodom dat levert. Bovendien kan ik Tom Angelripper niet echt uitstaan en die flauwe meezingers zoals Ausgebombt hoeven van mij dus ook niet.

Je noemt Tankard. Daar ligt precies ons verschil, al was dat wel bekend. Jij hebt kennelijk toch meer op met de beukende factor die thrash kan bieden en ik vind ik het juist weer mooi vanwege de bands die in een meer technische stijl spelen (al zijn er zat uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld een Fatal Embrace, wat ik dan wel weer te gek vind). Heerlijke, die onnavolgbare riffstructuren die zich pas na meerdere draaibeurten in je kop nestelen of die complexe ritmes in combinatie met zang die hier en daar los staat van de muziek. Thrash hoeft van mij heus niet altijd technisch perfect te zijn (lekker rauw is ook wel eens prima, want ik mag zelfs graag naar een band als Poison luisteren, van Further Down The Abyss, maar dat is vanwege de sfeer), maar ik prefereer het wel boven de alsmaar beukende variant, puur omdat ik ervan houd om moeite te doen voor een album en dat een plaat op een gegeven moment begint te groeien. Nogmaals, dat wil geenszins zeggen dat ik niet houd van wat effectiever materiaal, het is puur een voorkeur.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma nov 08, 2010 11:54 pm

enforcer schreef:Een album als "Get What You Deserve" hoor je nooit iemand over maar dat is zo'n godvergeten agressief album daar heb ik vroeger nonstop naar geluisterd, "sodomized", "gomorrah" en "jesus screamer" geweldig!


Ah kijk, laat ik nou net dat album vandaag gekocht hebben :)

Ik zou ook weer eens code red moeten draaien. ook zo'n heerlijk aggressieve plaat
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma nov 08, 2010 11:59 pm

Ik ben kennelijk veel te lief voor al die agressie :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 09, 2010 6:55 am

innuendo schreef:
enforcer schreef:Een album als "Get What You Deserve" hoor je nooit iemand over maar dat is zo'n godvergeten agressief album daar heb ik vroeger nonstop naar geluisterd, "sodomized", "gomorrah" en "jesus screamer" geweldig!


Ah kijk, laat ik nou net dat album vandaag gekocht hebben :)

Ik zou ook weer eens code red moeten draaien. ook zo'n heerlijk aggressieve plaat
Dat was ook de eerste Sodom plaat die ik kocht toen hij uitkwam in 1993, was gelijk danig onder de indruk.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 09, 2010 7:05 am

Jeroen schreef:Nee, ik vind het niet slecht, maar het doet me weinig. Eigenlijk kunnen we niet meer uit elkaar zitten wat dit betreft :P . Ik vind Kreator eigenlijk op alle platen goed. Het rauwe uit de beginjaren, het compactere materiaal van Extreme Aggression en Coma of Souls (wereldschijf!) ,de experimentele aanpak van Renewal (had wel tijd nodig) en de weirde songs van Outcast en Endorama spreken me allemaal erg aan. Alleen Cause For Conflict heeft me nog niet weten te pakken, omdat ik die nogal oppervlakkig vind. Het is allemaal wel bruut, maar het spreekt me allemaal net wat minder aan. De laatste drie vind ik echter helemaal geweldig. Met die melodeath invloeden vind ik het nog wel meevallen, vooral op Hordes Of Chaos is het weer echte thrash dat de klok slaat, al vind ik Violent Revolution wat meer uitschieters bevatten. Heerlijke band met zowel hard rammend simpel werk zoals het debuut, maar ook technisch uitstekend verzorgd vakmanschap zoals Coma Of Souls en bijvoorbeeld Enemy Of God. Van alle markten thuis zullen we maar zeggen. Dat ze wat moderner zijn gaan klinken, vind ik eigenlijk niet zo erg, want daardoor komen de vette riffs en die gave tempo's (veel meer variatie dan vroeger) beter uit de verf. Bovendien verliest Kreator nooit de melodie uit het oog sinds Coma Of Souls en dat bevalt me nog het beste.

Bij Destruction moet ik altijd wat moeite doen om erin te komen en om eerlijk te zijn heb ik het meest met Eternal Devastation, Release From Agony en Cracked Brain. Heerlijke technische thrash met veel melodie, aparte ritmes en uniek gitaarwerk (Ik vind Mike sowieso de beste ritmegitarist van de grote drie Duitse thrashbands, vanwege zijn klassieke invloeden en aparte riffstijl). Sentence Of Death mag ik ook graag opzetten, omdat ze zich daar al onderscheiden met voor die tijd vrij complexe thrashsongs. In combinatie met die enthousiaste (ietwat rommelige) uitvoering vind ik een dergelijk geluid niet te versmaden. Het is alleen wel jammer dat de producties op eigenlijk alle van de vroege Destructionplaten wat tekortschiet. Die productie is wel weer goed op The Least Successful Human Canon Ball, maar afgezien van wat aardige ideeën en de vele moeilijke technische passages (ik mag de boel graag noot voor noot ontleden), ontbrak het ze destijds aan echt goede nummers en die geforceerde zang wil daarbij ook niet echt helpen. Dat euveltje zijn ze op All Hell Breaks Loose nog niet helemaal ontgroeid, want dat vind ik net zoals jij een nogal kleurloze aaneenschakeling van soms lekkere riffs. The Antichrist vind ik zelf stukken beter, maar vanwege de massieve sound lijkt het allemaal nogal op elkaar. Live vind ik dat echter een ander verhaal en die songs doen me op die momenten dan ook zeker een stuk meer dan elk willekeurig Sodomnummer. Metal Discharge vind ik soms wel leuk, maar vanwege de dunne sound gaat het me wel eens ergeren. Inventor Of Evil bevat een aantal ijzersterke tracks, maar ook wat minder leuke nummers, hoewel deze plaat technisch wel een stuk interessanter is dan Metal Discharge. Grappig genoeg vind ik Devolution de beste van de laatste Destruction cd's, alleen al vanwege de titeltrack en de supervette riffs en (gast)solo's op dit album. Schmier op z'n best bovendien. Destruction vind ik ondanks een aantal inconsistente platen wel de interessantste van de drie, muzikaal gezien. Ik heb nou eenmaal meer met wat technischere thrash, dan met een iets eendimensionaler geluid zoals Sodom dat levert. Bovendien kan ik Tom Angelripper niet echt uitstaan en die flauwe meezingers zoals Ausgebombt hoeven van mij dus ook niet.

Je noemt Tankard. Daar ligt precies ons verschil, al was dat wel bekend. Jij hebt kennelijk toch meer op met de beukende factor die thrash kan bieden en ik vind ik het juist weer mooi vanwege de bands die in een meer technische stijl spelen (al zijn er zat uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld een Fatal Embrace, wat ik dan wel weer te gek vind). Heerlijke, die onnavolgbare riffstructuren die zich pas na meerdere draaibeurten in je kop nestelen of die complexe ritmes in combinatie met zang die hier en daar los staat van de muziek. Thrash hoeft van mij heus niet altijd technisch perfect te zijn (lekker rauw is ook wel eens prima, want ik mag zelfs graag naar een band als Poison luisteren, van Further Down The Abyss, maar dat is vanwege de sfeer), maar ik prefereer het wel boven de alsmaar beukende variant, puur omdat ik ervan houd om moeite te doen voor een album en dat een plaat op een gegeven moment begint te groeien. Nogmaals, dat wil geenszins zeggen dat ik niet houd van wat effectiever materiaal, het is puur een voorkeur.

Dta valt wel mee denk ik, ik hou absoluut ook van bands als Forbidden of Coroner. Realm en Toxik vind ik dan weer minder (eerste Toxik plaat staan wel hele vette nummers op), simpel weg omdat die IMO mindere songs schreven die een beetje ondergeschikt waren aan de techniek. Beukfactor ach, ik weet het niet. Sodom is IMO allesbehalve eendimensional op de latere platen zijn ze IMO zelfs veel muzikaler dan wat Destruction tegenwoordig uitpoept. Niet technischer, maar muzikaler. Ik vind Tom Angelripper veel gevarieerder dan een Mille of Schmier die eigenlijk maar een stem hebben. Tankard, tja ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje afgehaakt ben, maar vroeger vond ik ze geweldig. Ik vind het aan muziek het belangrijkste dat het "klopt", of het nu technisch is of juist niet.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 09, 2010 8:51 am

Deception Ignored van Deathrow klopt regelmatig niet, maar vanwege de hoeveelheid vette riffs en gave ideeën mag ik er toch graag naar luisteren. Muziek hoeft voor mij niet zozeer te bestaan uit kant en klare 'songs', het is een kunstvorm, dus als het wat langer duurt voordat iets beklijft, dan neem ik die moeite graag.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 09, 2010 9:21 am

Ach als het om techniek gaat is iemand als Michael Angelo Batio toch nog altijd de snelste. Ik heb heb me daar allang overheen gezet al kan ik er best van genieten. Ik zie het dan alleen niet als muziek maar meer als "act", zoals een acrobaat in het circus ofzo. Deathrow vind ik ook best ok maar ik begrijp best waarom die band altijd een beetje in de obscuriteit is blijven steken. Op zich is er natuurlijk geen definitie van de "beste" band, maar de mate van populariteit van een band zegt wel iets over de kwaliteiten van zo'n band als songwriters waarmee ze dus bljikbaar veel mensen aan weten te spreken. In die zin zijn metallica natuurlijk een erg "goede" band, al zijn ze niet mijn persoonlijke favoriet, maar ik erken best hun kwaliteiten en luister op zijn tijd graag naar "ride the lightning". Het valt moeilijk te ontkennen dat dat een wereldalbum is.

Als je dat album van Deathrow goed vind moet je "presage of desaster" van MIDAS TOUCH eens checken, vind ik bestw el in het zelfde straatje.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 09, 2010 9:35 am

Welja, ik geef niet zoveel om populariteit, uiteraard, al vind ik Metallica erg gaaf (ook de laatste). Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik niet persé toegankelijke songs hoef te horen. Dat mensen het daarom links laten liggen, kan ik me voorstellen, want de chaos die ik soms draai, is echt niet aan een hoop volk besteed :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » di nov 09, 2010 9:52 am

Ik ga toch met Enforcer mee, de laatste platen van Kreator doen mij niet veel, ik heb ook liever dat Mille zijn rauwe stem gebruikt zoals op de oude platen dan de wat cleanere stem die hij nu gebruikt. Al moet ik wel zeggen dat Violent Revolution mij dan weer wel bevalt.
Bij Destruction vind ik de laatste platen ook maar matig, weinig songs die echt blijven hangen, the Anthichrist heb ik na 5 nummers al wel weer gehoord. Terwijl de laatste Sodom platen het hier toch goed doen en ik vind dat Sodom wel wat meer te bieden heeft dan alleen agressie. Ik kijk iig erg uit naar de nieuwe plaat!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 09, 2010 9:59 am

Blijven proberen, Orklord, ondanks de modernere sound staan er heus wel vette songs op de laatste albums van Destruction.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di nov 09, 2010 10:15 am

Over Deception Ignored gesproken, die ligt ook alleen voor woekerprijzen op ebay of op beurzen , grmbl. Zijn er niet ergens geruchten te horen over Displeased ofzo? Zij hebben immers ook de eerste twee keurig heruitgebracht op cd. Dat verdienen Deception Ignored en Life Beyond ook wel. Van die laatste heb ik op zich een redelijke boot, maar een mooie opgepoetste versie met fatsoenlijk en informatief boekje is toch wel een must.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » di nov 09, 2010 10:39 am

Ik vind Kreator veruit het minst van de 3 tegenwoordig. Vooral Mille's stem doet mij direct op het stop knopje drukken.
Oude Destruction doet mij het meest en Sodom wisselt per plaat maar heeft nog nooit een plaat uitgebracht waar ik niet naar wil luisteren in tegenstelling tot de andere twee bands.
Zo vind ik de nieuwste Sodom weer wat te gelikt klinken om er echt van te genieten.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 09, 2010 11:32 am

Wat me wel opvalt dat we hier het meest "strijden" over de grote 3 van de Duitse metal terwijl er in het algemeen vaker over Metallica vs. Slayer ofzo gediscussieerd wordt hahahaha

Overigens als ik zeg dat muziek moet "kloppen" zegt dat niets over de toegankelijkheid. Ik vond de laatste Sodom ook minder dan "Code Red" of "M-16" maar dat is op de nieuwe plaat wel gefixt...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » di nov 09, 2010 7:08 pm

Jeroen schreef:Blijven proberen, Orklord, ondanks de modernere sound staan er heus wel vette songs op de laatste albums van Destruction.
Nah kom, als je van de laatste vier destruction platen de gaafste nummers pakt, heb je één topalbum. Dat, terwijl alleen Code Red en M16 al vol stonden met knallers. Weet niet hoe het met sodom zit, nog niet in z'n geheel gehoord, maar wat ik ervan ken klinkt mij stukken beter in de oren dan de meeste nieuwe Destruction nummers.

Tuurlijk, er zitten vette nummers bij, maar ook een hoop die het niet boven de brij uit redden. Overigens overtuigt Destruction mij live altijd wel, maar dat doen ze alle vier eigenlijk wel.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di nov 09, 2010 7:32 pm

Destruction doet me eigenlijk heel erg weinig. Kreator heeft heel sterke albums, maar ook enkele waar ik niks mee kan. Ik heb inmiddels de nieuwe van Sodom gekregen om te reviewen. De eerste luisterbeurt zegt het nog weinig, maar uiteindelijk heeft die band me nog nooit teleurgesteld. De vorige deed me de eerste keren ook niets, maar is later toch uitgegroeid tot een van mijn favorieten van dat jaar.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » di nov 09, 2010 8:59 pm

Heb het nooit voor de Duitse Thrash gehad maar was/ben fan van de Amerikaanse. Uitzondering was Mekong Delta en het oude Angel Dust maar die behoren niet tot de grote Duitse Thrash....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 09, 2010 10:10 pm

Ik heb net de nieuwe BIG 4 Blue Ray binnen, erg vette shit. Wat duidelijk wordt is dat ANTHRAX toch echt de beste live band is ondanks dat ze duidelijk vroeg in de middag voor een half vol stadion moesten openen (nog steeds heel veel mensen trouwens). Megadeth is niet mijn band maar ze doen het goed live, instrumemtaal niets te mekkeren, Dave zijn zang heeft wel duidelijk aan kracht ingeboet. Slayer is vet, maar hier en daar zijn ze niet helemaal strak, Hanneman en King zitten er best eens naast. Dave Lombardo blijft een beest van een drummer, Tom Araya blijft de minst communicatieve maar toch charismatische frontman. Metallica vind ik ondanks de vette sfeer en het feit dat ze duidelijk de headliner zijn toch het minst (kan me nog steeds wel bekoren hoor). Lars heeft duidelijk timing problemen en het gitaargeluid is lang zo vet niet meer als ten tijde van the black album. Ook Hetfield zijn zang mist de scheur die hij vroeger wel had. Desalniettemin een vette show en goede setlist. Dikke pet af aan het feit dat het eindelijk eens een keer echt live is en niet allemaal gladgestreken in de studio, die DVD's kennen we onderdehand wel. De sound is bij alle bands absoluut vet maar gelukkig niet overduidelijk nabewerkt....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do nov 11, 2010 8:12 pm

innuendo schreef:Destruction doet me eigenlijk heel erg weinig. Kreator heeft heel sterke albums, maar ook enkele waar ik niks mee kan. Ik heb inmiddels de nieuwe van Sodom gekregen om te reviewen. De eerste luisterbeurt zegt het nog weinig, maar uiteindelijk heeft die band me nog nooit teleurgesteld. De vorige deed me de eerste keren ook niets, maar is later toch uitgegroeid tot een van mijn favorieten van dat jaar.

Hij is wel CD van de maand in de metal hammer, terecht denk ik, vind het een hele sterke schijf.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do nov 11, 2010 10:36 pm

Ik ben nog bezig met de nieuwe Tankard. Die hebben een nogal verrassende weg ingeslagen met hun nieuwe plaat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr nov 12, 2010 6:58 am

Ja joh? heb er nog niets van gehoord
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Heidewolf » vr nov 12, 2010 11:35 am

het is ook nieuw voor mij, maar volgens de wikipedia van tankard komt 17 dec. 'Vol(l)ume 14' uit
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dimas » vr nov 12, 2010 12:36 pm

innuendo schreef:Ik ben nog bezig met de nieuwe Tankard. Die hebben een nogal verrassende weg ingeslagen met hun nieuwe plaat.
Waar doel je dan precies op? Ik zit de nieuwe ook te luisteren, maar muzikaal vind ik het niet erg veranderd. Of heb je het meer over de teksten?
Laatst gewijzigd door Dimas op vr nov 12, 2010 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » vr nov 12, 2010 12:38 pm

Yep, ik heb nog geen een keer het woord 'beer' gehoord :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dimas » vr nov 12, 2010 12:39 pm

Nee, in dat geval ben ik het met je eens. Maatschappij-kritische teksten e.d. zijn er genoeg te vinden. Scheelt dat bijvoorbeeld Black Plague (BP) wel een vermakelijk nummer is.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » za nov 13, 2010 4:11 pm

ANTHRAX zit iig in Zuid-Amerika behoorlijk in de lift:
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » za nov 13, 2010 5:46 pm

Jeroen, wanneer krijgen we een nieuwe poll?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za nov 13, 2010 6:27 pm

Weinig tijd voor gehad, zal zo wel ff kijken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do nov 18, 2010 9:45 pm

Weer even in de digitale pen geklommen voor een retro review:

Laaz Rockit - Know Your Enemy:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6465
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr nov 19, 2010 8:53 am

Coole plaat, "Nothing $acred" blijft mijn favoriet maar KYE is een goede tweede.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » za nov 20, 2010 7:39 am

Nothing's Sacred is mijn favoriete Laaz Rockit album. Het semi ballade achtige Most Dangerous Game van Know Your Enemy vind ik daarentegen wel de allervetste Laaz Rockit track.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » za nov 20, 2010 10:45 am

Ik blijf bij Annihilation Principle. Perfect uitgebalanceerd. Michael Coons zingt daarop fantastisch. Elk nummer is een klapper. Nothing$ $acred is ook lekker, maar daar staan wat mij betreft ook enkele saaie songs op. Suicide City en Silence Is A Lie vind ik de beste tracks.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo nov 28, 2010 11:19 pm

Eens een vraagje: is die Taking Over cd van Overkill nou zo zeldzaam of ligt het aan mij? Het is de enige Overkill cd die woekerprijzen oplevert op Ebay en die bij geen enkele mailorder te krijgen is.. :s
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » zo nov 28, 2010 11:21 pm

Ik heb 'm wel eens voor 20 euro in de schappen zien liggen. Maar verder moet ik zeggen dat ik oud werk van Overkill zelden te koop zie in platenzaken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma nov 29, 2010 2:01 pm

Nou ja, Under The Influence, Years of Decay en Horrorscope wel, maar het debuut en Taking Over niet. Kwam T.O. laatst voor weinig tegen, dus die ga ik nog wel ff oppikken denk ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di nov 30, 2010 1:16 pm

Opmerkelijk nieuws:

End of the cooperation between Sodom and the drummer Bobby Schottkowski

After personal and private problems between Tom and Bobby, was decided, by mutual agreement, the end of the cooperation between Sodom and the drummer Bobby Schottkowski. Tom and Bernemann will announce as soon as possible a replacement drummer. The shows from January will be performed as planned and the upcoming tour in February will take place in any case. Until then we will have incorporated the new drummer.

We thank you for your understanding and your loyal support.

Tom and Bernemann


Verklaart de afwezigheid in Enschede wel iig. Biedt dit weer kansen voor Atomic Steif??
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » di nov 30, 2010 6:34 pm

Hm, ik begreep dat ze hadden aangegeven dat Tom Angelripper ziek was... dit klinkt aannemelijker inderdaad. Jammer, goeie drummer. Maar, we krijgen vast een waardige vervanger.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » wo dec 01, 2010 8:38 am

Dit ljikt me inderdaad wel de verklaring voor de afwezigheid van SODOM afgelopen zaterdag. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet gegaan ben want ik was eigenlijk puur voor Sodom gegaan. Ik hoor geruchten over een terugkeer van Atomic Steif.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do dec 16, 2010 10:37 pm

Vraagje: Ik las laatst in een nieuwsbericht op de frontpage dat de eerste twee cd's van Assassin binnenkort opnieuw worden uitgebracht via SPV. Weet iemand ook wat hier de precieze datum van is? Ik kan het namelijk zo vlot niet vinden..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma dec 20, 2010 11:49 pm

Détente gooit opnieuw de handdoek in de ring



Geplaatst op 20-12-2010 om 23:37
Onderwerp: Algemeen metal nieuws

Niet het gebrek aan succes, maar dagelijkse verantwoordelijkheden en het feit dat de heruitgave van Recognize No Authority vandaag uitverkocht is geraakt, hebben ervoor gezorgd dat Détente er per direct mee stopt. De reünie is van korte duur gebleken. Met Tiina Teal bracht dit gezelschap eerder dit jaar het album Decline uit. Naar eigen zeggen deed de plaat het vrij goed, doordat het in de eerste maanden ruim duizend keer over de toonbank ging. Als hoogtepunt wordt de Europese tournee genoemd die Détente afgelopen jaar ondernam. De band wil alle fans bedanken en sluit niet uit dat ze in de toekomst nog voor een los optreden bijeen komen. Een nieuw album of tour behoort niet langer tot de mogelijkheden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di dec 21, 2010 9:16 pm

Jammer, "Decline" was een goede plaat, hele aardige gasten ook, hebben er vorig jaar een keer mee gespeeld. Heb nog steeds geregeld contact met Tiina, hele aardige meid! Wie weet zingt ze een stukkie mee op de nieuwe TCF CD.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Moby Rick » zo dec 26, 2010 4:02 pm

Eerder dit jaar heb ik ze nog zien optreden is den haag, heb er wel van genoten, maar er kwam bijna geen hond op af.
Dat laatste album moet ik nog eens luisteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma dec 27, 2010 11:55 am

Den Haag kun je nog zo'n grote band neerzetten, daar is gewoon totaal geen scene. Ik heb er zelf 2,5 jaar gewoond, voor de metalfan is er gewoon niets te beleven. Niet dat er in Eindhoven nu zoveel mensen waren maar was wel een van de best bezochte optredens van de tour. Denk nog maar een man of 100 ofzo. In Antwerpen scheen de opkomst ook treurig geweest te zijn
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » di dec 28, 2010 12:43 pm

Na heavy/power en black metal is het (bij de poll op de frontpage) nu tijd voor thrash:
Wat is je favoriete thrash metal gerelateerde album uit 2010?

Stemmen kan hier: http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=162.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di dec 28, 2010 1:02 pm

Een top 10 zou er zo uitzien:
1. Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
2. Heathen - The Evolution Of Chaos
3. Flotsam And Jetsam - The Cold
4. Forbidden - Omega Wave
5. Death Angel - Relentless Retribution
6. Overkill - Ironbound
7. Exodus - Exhibit B: The Human Condition
8. Fatal Embrace - The Empires Of Inhumanity
9. Imagika - Portrait Of A Hanged Man
10. Annihilator - Annihilator
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » di dec 28, 2010 7:49 pm

Overduidelijk Overkill voor mij. Werkelijk van begin tot eind interessant en knallend. Boven verwachting goed wat mij betreft.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma jan 03, 2011 10:35 am

Kleine TCF update, het is bijna zover! we gaan hoogstwaarschijnlijk eind Februari/begin Maart de studio in. We hebben 15 nummers en een paar korte erupties klaar. Verwacht vooral geen moderne metalcore maar een totale oldschool crossover thrash invasie gecomprimeerd in 30-35 minuten. Volgende tracks komen zeker op het album:

- Slave Of The Suit
- We Will Survive
- I Like Ike
- Reality's Nightmare
- An Eye For An Eye
- Survive The Plague
- Mosh-K
- Power Corrupts
- Duck and Cover
- A Punch in the Face
- Where Madness Reigns
- Face The Truth
- Mass Hysteria

Tracklist en albumtitel zijn nog niet bekend, release waarschijnlijk in april over Witches Brew records (o.a. bekend van Gama Bomb en Toxic Holocaust)!

Oefenruimte opname van "Face The Truth" is te horen op: www.myspace.com/thrashcorefanatics
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do jan 06, 2011 1:13 am

Ziet er goed uit, kerel. Ben benieuwd. Ook al is het niet geheel mijn stijl, een succesje gun ik je uiteraard. Zo'n slijmjurk ben ik dan ook wel weer.

Iets anders: Wat kan men mij vertellen over de Britse thrashband Deathwish? Naar wat ik hoor neigt het sterk naar latere Satan/Pariah, met wat riffs die aan de Bay Area bands doen denken. Op Youtube staat wel wat en dat klinkt best okay. Anyone?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do jan 06, 2011 9:41 am

enforcer schreef:Kleine TCF update, het is bijna zover! we gaan hoogstwaarschijnlijk eind Februari/begin Maart de studio in. We hebben 15 nummers en een paar korte erupties klaar. Verwacht vooral geen moderne metalcore maar een totale oldschool crossover thrash invasie gecomprimeerd in 30-35 minuten. Volgende tracks komen zeker op het album:

- Slave Of The Suit
- We Will Survive
- I Like Ike
- Reality's Nightmare
- An Eye For An Eye
- Survive The Plague
- Mosh-K
- Power Corrupts
- Duck and Cover
- A Punch in the Face
- Where Madness Reigns
- Face The Truth
- Mass Hysteria

Tracklist en albumtitel zijn nog niet bekend, release waarschijnlijk in april over Witches Brew records (o.a. bekend van Gama Bomb en Toxic Holocaust)!

Oefenruimte opname van "Face The Truth" is te horen op: http://www.myspace.com/thrashcorefanatics

Gaaf zeg! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Speed Or Bleed vindt nog steeds zijn weg naar mijn cdspeler.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do jan 06, 2011 10:06 am

Dank! We zijn ook erg tevreden met "Speed Or Bleed", ik denk dat ik er over 15 jaar met veel plezier op terug zal kijken. Alhoewel er natuurlijk best wat op de productie aan te merken is, klinkt ie heel behoorlijk. De nieuwe CD zal volledig in lijn liggen met de EP (er staan zelfs twee nummers van de eerste demo op wleke we te goed vonden om zomaar in de obscuriteit te verdwijnen). Ik ben superbenieuwd, de studio waar we geweest zijn is echt waanzinnig, als onze CD net zo goed gaat klinken als de laatste paar bands die hij daar opgenomen heeft dan betekent dat nog een duidelijke kwaliteitsstijging ten opzichte van de EP. Over het songmateriaal moeten anderen maar oordelen maar wij zijn er erg tevreden mee al zal het misschien weer iets "volwassener" zijn.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » do jan 06, 2011 10:53 am

Laat maar komen, man. Ik zorg wel dat ik alvast wat centjes opzij heb liggen :)
Na de toffe EP zie ik dit met veel vertrouwen tegemoet.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Plaats reactie