Latebloomer schreef:ben er al diverse malen geweest. Is idd een leuk festival, alleen moet ik met pijn in mijn hart (ik woon ca. 5 min. fietsen van het festival-terrein) melden dat de line-up elk jaar magerder wordt, d.w.z. veel standaard NL-acts die je op elk festival (zelfs gratis - zie Appelpop) kunt aanschouwen aangevuld met veel onbekende bandjes. Met dat laatste is op zich niks mis, maar men vraagt toegangsprijzen die bij een top-festival horen. Vergelijk dit eens met bijv. de Zwarte Cross, dat veeeel betere namen heeft; bovendien is daar ook veel meer te beleven.
Ach, ik vind de toegangsprijzen niet absurd hoog. Geen enkel ander festival in Nederland kan qua prijzen concurreren met Appelpop, Parkpop en de Zwarte Cross, onder andere vanwege subsidies en dergelijke. Het is niet eerlijk om elk ander festival daarmee te gaan vergelijken.
Dat de Zwarte Cross veel betere namen zou hebben, is bovendien erg subjectief. Misschien vind jij Within Temptation en Anouk helemaal niets, maar ze spreken in Nederland een heel groot publiek aan en vragen voor een los concert ook al enkele tientjes. Wel vind ik het raar dat terwijl dit festival over ruim een maand al plaatsvindt, ze nog steeds namen bekendmaken en het programma nog niet rond hebben.
Dat de line-up elk jaar magerder wordt, zie je bij de meeste andere festivals trouwens ook. Dat lijkt er gewoon mee te maken te hebben dat de prijzen die grote bands vragen voor een festivaloptreden jaar op jaar sterk toenemen. Daardoor zie je dat de meeste festivals, van Rock Hard tot Pinkpop, het programma steeds meer opvullen met relatief onbekende bandjes. Het alternatief is om de toegangsprijzen nog meer te laten stijgen, maar dan komt er op een gegeven moment ook niemand meer naar je festival.