Blut aus nord

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Blut aus nord

Bericht door number_17 » wo jan 19, 2011 6:07 pm

Gister The Mystical beast of rebellion rerelease binnen gekregen.
Twee cd's in een mooi doosje.

Moet erbij zeggen dat ik het zowat de meest inspiratieloze blackmetal vind die ik ken..
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Blut aus nord

Bericht door number_17 » ma mar 14, 2011 9:35 pm

Ik blijft The Mystical Beast pure bagger vinden, ook de bonus nummers.
Nu kreeg ik gister de nieuwe plaat 777 Sects binnen. Deze is bij vlagen beter.
De snelle nummers hebben vaak nogal zieke klanken welke wel leuk zijn maar dat snelle gebeuk gaat nogal snel tegen staan.
De trage nummers daarentegen zijn wel goed te pruimen, fijne sfeer.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » ma mar 14, 2011 10:09 pm

Terecht, afgezien van Memoria Vetusta II heeft deze band weinig boeiends uitgebracht. Daarop zijn het een en al gave melodieën en mooie gitaarpartijen die de hoofdrol spelen. Niet van die wazige mechanische shit. Mort blijft het schrijnende dieptepunt, maar verder vind ik dit eigenlijk weinig soeps.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door sanguis » ma mar 14, 2011 11:23 pm

Ik heb The Mystical Beast nog een paar keer beluisterd inmiddels en ik wordt toch aardig gepakt door die disonante, vervrongen black metal. Ik kan dat album goed waarderen. Memoria Vetusta II (de andere die ik van BAN heb) blijft inderdaad ook gewoon een goed werkje.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » ma jul 11, 2011 10:00 pm

Jeroen schreef:Terecht, afgezien van Memoria Vetusta II heeft deze band weinig boeiends uitgebracht. Daarop zijn het een en al gave melodieën en mooie gitaarpartijen die de hoofdrol spelen. Niet van die wazige mechanische shit. Mort blijft het schrijnende dieptepunt, maar verder vind ik dit eigenlijk weinig soeps.
Die Memoria Vetusta II slaat bij mij de plank echt volledig mis. Dat album is bijna lieflijk. Zo zachtaardig en vreedzaam voortkabbelend. Dat is voor mij geen black metal.

The Mechanical beast of rebellion was verwrongen, ziek, gitzwart en agressief. Geen easy-listening maar daardoor juist des te beter. Alleen maar mooi dat zo weinig mensen dat een goed album vinden. Black metal elitism! 8)

777 Sect(s) komt redelijk dicht in de buurt van The Mystical beast of rebellion. De voorgenoemde agressie is hier ook deels aanwezig. Jammer genoeg wel deels. Het lijkt wel of ze het om en om doen. Het eerste nummer is lekker woest, het nummer daarna is meer hypnotiserend en traag, etc.

Na The Mystical beast is 777 Sect(s) toch echt mijn favoriete Blut aus nord album. Maar als je niet van de industrial kant van deze Fransen houdt dan kun je 777 Sect(s) beter links laten liggen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Blut aus nord

Bericht door Draconian » ma jul 11, 2011 10:03 pm

Mijn review van de re-release:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6875
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 9:28 pm

XnegativeX schreef:
Jeroen schreef:Terecht, afgezien van Memoria Vetusta II heeft deze band weinig boeiends uitgebracht. Daarop zijn het een en al gave melodieën en mooie gitaarpartijen die de hoofdrol spelen. Niet van die wazige mechanische shit. Mort blijft het schrijnende dieptepunt, maar verder vind ik dit eigenlijk weinig soeps.
Die Memoria Vetusta II slaat bij mij de plank echt volledig mis. Dat album is bijna lieflijk. Zo zachtaardig en vreedzaam voortkabbelend. Dat is voor mij geen black metal.

.
Nah, ik ga niet naar een cd luisteren met een gedachte dat het zo en zo moet klinken. Ik vind de melodieuze kant van deze band véél en véél gaver dan dat verwrongen gedoe met die irritante geluiden en kille mechanische invloeden. Beetje pretentieus vind ik die klanken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 9:33 pm

Jeroen schreef:Nah, ik ga niet naar een cd luisteren met een gedachte dat het zo en zo moet klinken.
Dat is niet wat ik bedoel en volgens mij snap je dat ook donders goed.
Ik luister black metal OMDAT het zo duister en kil is. Een gevoel dat op Memoria Vetusta II gewoon totaal niet overkomt.
Jeroen schreef:Beetje pretentieus vind ik die klanken.
Pretentieus. Dat is exact de term die ik aan Memoria Vetusta II zou hangen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 9:41 pm

Dan zijn we het dus niet eens. Ik vind dat de band een stuk beter is in die melodieuze en dromerige klanken dan het knarswerk. Zo te zien een kwestie van smaak.
Maar black metal is toch niet altijd duister en kil? Of verzanden we dan weer in de vermoeiende discussie wat wel en geen bm is :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 9:51 pm

Ja.

Maar inderdaad, de laatste tijd begint het steeds meer een trend te worden om muziek te maken die op black metal lijkt maar die meters verwijdert staat de beginselen van black metal.

Ik denk dat jij ook doelt op enge bandjes als Alcest.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 9:55 pm

Haha, Alcest vind ik wel aardig, althans, het debuut. Verder smul ik wel van bands als Drudkh, Nokturnal Mortum en Walknut als we het over melodieuzer en dromerig werk hebben (met wat meer agressie dan die BaN plaat, dat geef ik toe). Maak je overigens niet druk, Immortal, Emperor en Abigor bezoeken regelmatig de cd-speler. Al heb ik het met de rauwe eenvormige bm wel gehad, dus als je nog wat wilt kopen, check het verkooptopic :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Blut aus nord

Bericht door Draconian » di jul 12, 2011 9:55 pm

XnegativeX schreef:Ja.

Maar inderdaad, de laatste tijd begint het steeds meer een trend te worden om muziek te maken die op black metal lijkt maar die meters verwijdert staat de beginselen van black metal.

Ik denk dat jij ook doelt op enge bandjes als Alcest.
Ho, enge bandjes? Alcest is het beste dat black metal de laatste jaren is overkomen! Het mag dan niets meer met de grondbeginselen te maken hebben, maar de muziek is ronduit geniaal.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 9:59 pm

Draconian schreef:
XnegativeX schreef:Ja.

Maar inderdaad, de laatste tijd begint het steeds meer een trend te worden om muziek te maken die op black metal lijkt maar die meters verwijdert staat de beginselen van black metal.

Ik denk dat jij ook doelt op enge bandjes als Alcest.
Ho, enge bandjes? Alcest is het beste dat black metal de laatste jaren is overkomen! Het mag dan niets meer met de grondbeginselen te maken hebben, maar de muziek is ronduit geniaal.
Oh, muzikaal zal het best goed zijn. Maar het heeft weinig tot niks met black metal te maken.
En laat ik nou een enorme fan zijn van black metal en niet van Alcest.
Ik vind het een eng bandje. Dat gejammer en gejank. *duikt in een defensieve positie*
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 10:00 pm

Tijd voor Abigor, vind ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 10:04 pm

Jeroen schreef:Haha, Alcest vind ik wel aardig, althans, het debuut. Verder smul ik wel van bands als Drudkh, Nokturnal Mortum en Walknut als we het over melodieuzer en dromerig werk hebben (met wat meer agressie dan die BaN plaat, dat geef ik toe). Maak je overigens niet druk, Immortal, Emperor en Abigor bezoeken regelmatig de cd-speler. Al heb ik het met de rauwe eenvormige bm wel gehad, dus als je nog wat wilt kopen, check het verkooptopic :)
Black metal hoeft van mij zeker geen stofzuiger muziek te zijn. Maar het gaat me om de sfeer. Daar hoort gewoon iets dreigends vanuit te gaan. Er hoort een gitzwarte kern in te zitten. Bij een band als Drudkh hoor ik dat zeker wel (die andere 2 ken ik niet). Zelfde bij een band als Wolves in the throne room. Emperor, Abigor en (de oude) Immortal zijn bijna schoolvoorbeelden te noemen van die dreiging en die duisternis. En dat toch grotendeels zonder het stofzuiger geluid.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Blut aus nord

Bericht door Draconian » di jul 12, 2011 10:06 pm

XnegativeX schreef:
Draconian schreef:
XnegativeX schreef:Ja.

Maar inderdaad, de laatste tijd begint het steeds meer een trend te worden om muziek te maken die op black metal lijkt maar die meters verwijdert staat de beginselen van black metal.

Ik denk dat jij ook doelt op enge bandjes als Alcest.
Ho, enge bandjes? Alcest is het beste dat black metal de laatste jaren is overkomen! Het mag dan niets meer met de grondbeginselen te maken hebben, maar de muziek is ronduit geniaal.
Oh, muzikaal zal het best goed zijn. Maar het heeft weinig tot niks met black metal te maken.
En laat ik nou een enorme fan zijn van black metal en niet van Alcest.
Ik vind het een eng bandje. Dat gejammer en gejank. *duikt in een defensieve positie*
Of het wel of geen black metal is maakt me niet zoveel uit. Ik vind vooral Souvenirs d'Un Autre Monde een weergaloos album waarvan me ook nog na 30 luisterbeurten het kippenvel op de armen springt. Dus dan doe je als band wel iets goed :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 10:06 pm

Klopt, daar ben ik dan ook grotendeels van af gestapt. Bands als Abigor, Thunderbolt, Emperor, Nokturnal Mortum (vooral de laatste), Drudkh en Immortal vind ik nog steeds volkomen uniek, sfeervol en muzikaal grensverleggend. Burzum en Darkthrone boeien me zo op z'n tijd ook nog wel, maar een veelheid aan groepen vind ik maar saaie meuk zonder talent en zonder die sfeer. (jammer dat je niet in mijn commerciële val stapt :P )
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 10:34 pm

Ha! Have we met? :P
(Als je nou Dimmu of Cradle had gezegd...)

Ik ben het grotendeels met je eens. Alleen vind ik Burzum ook geniaal.
Daarvan krijg ik hetzelfde gevoel als Draconian van zijn enge bandje. ( :wink: )
Maar heb je dan ook niks met bands als Deathspell omega (Paracletus...holy shit!), The Ruins of Beverast, Ondskapt of Bloodline?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 10:40 pm

Nee, daar heb ik eigenlijk helemaal niets mee. Ruins.. vond ik vooral te fragmentarisch en het boeide me niet al te lang. Die gozer kan best nummers componeren, maar ik zette het eigenlijk nooit op, vandaar dat ik ze verkocht heb. Deathspell Omega doet me ook geen zak, goede muzikanten, maar dat hele 'orthodoxe' geleuter doet afbreuk aan de muziek, naast dat ik die muziek toch al niet zo interessant vind. Ondskapt vind ik ook weinig spannend. Het is wel duister, maar hier blijft het niet hangen. Bloodline vind ik dan wel weer aardig. Al die bands vind ik een beetje overdreven in hun doen en laten. Watain eigenlijk ook, maar die songs vind ik mateloos boeiend, dat is dan weer het verschil.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door XnegativeX » di jul 12, 2011 10:49 pm

Hmm, ik denk dat jij gewoon een beetje klaar bent met black metal in z'n geheel. Dingen die het genre schampen weten je goedkeuring nog wel weg te dragen maar het hardcore spul is niet meer voor je weggelegd. Kan gebeuren. Smaken veranderen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25357
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Blut aus nord

Bericht door Jeroen » di jul 12, 2011 10:55 pm

Jup, dat weet ik. Al zit ik nu wel enorm te genieten van Nachthymnen, ik heb dan ook zeker geen hekel aan het genre. Hoewel ik me wel erger aan die uitwassen als Shining en al die trendy satanische grappenmakerij die tegenwoordig zo populair is.
Maar ik heb een periode gehad waarbij ik alles luisterde en kocht als het om black metal ging. Na één noot was het al goed. Gewoon een overkill. Daar is een aantal bands van blijven hangen (zoals dus Emperor, Enslaved, Abigor, Immortal, Kampfar, Nokturnal Mortum, Darkthrone, Burzum, Watain, Walknut, Drudkh, Thunderbolt, Dimmu Borgir, Kataxu en zelfs nog wat obscure namen zoals Graveland en Nordreich), maar de meerderheid mag van mij de deur wel uit. Op zich heb ik nu zo'n zelfde buying spree met thrash/power/US, sommige death metal, technische en progressieve metal, maar dat boeit me eigenlijk veel langer en meer. Na een tijdje werd ik niet meer enthousiast van (sommige) black metal en ik sta nu bij wijze van nog als een kind te juichen wanneer een nieuwe cd op de mat valt. Overigens zal ik nieuwe cd's van die bands ook gewoon blijven aanschaffen, want die boeien me absoluut wel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie