Onheil in de nieuwe Oo®

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Poggwyd
Contacteer:

Onheil in de nieuwe Oo®

Bericht door Poggwyd » di aug 12, 2003 8:13 pm

ONHEIL
THE THREAT(onheil.nl)
Blackmetal is van oosprong een muziekstroming die ageert tegen de heersende geloofsstroming. In de meestte gevallen betreft ‘t het christendom. De Nederlandse formatie Onheil richt zijn pijlen echter op een andere overtuiging. The Threat Threat is een directe verwijzing naar de islam, benadrukt door het intro waarbij moslimmuziek klinkt, gevolgd door een veelbetekenend mitrailleursalvo. Vrij dubieus allemaal, maar wel passend bij de even zo extreme muziek op deze viertrack E.P., opvolger van klinkend genaamde demo’s Sterf en We Hebben De Hel Gezien.
Onheil richt zich op blackmetal zonder al te veel poespas. Veel Aeternus. Enslaved en Ancient dus, met hier en daar een knipoog naar Gorgoroth (in de vorm van cover The Rite of Infernal Invocation). Niets revolutionairs, maar gewoon een prima band die in navolging Cirith Gorgor en Sauron het Nederlandse blackmetal niveau omhoog krikt. Jammer alleen van de ongepaste thematiek. WOUTER DIELESEN
Hahaha...straks gaan de mensen nog denken dat Onheil NSBM speelt.
Hoegaarden or die!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 12, 2003 8:21 pm

dat ze uberhaupt die cd recenseren zeg.... is de Oor niet te mainstream tegenwoordig? goed, ze profileren zich als een alto-blad....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di aug 12, 2003 8:22 pm

Tokus schreef:dat ze uberhaupt die cd recenseren zeg.... is de Oor niet te mainstream tegenwoordig? goed, ze profileren zich als een alto-blad....
Inderdaad, dat ie er überhaupt al in kwam, we hadden hem zo goed als een grap opgestuurd, zoals er ook eentje richting 'the grimoire' is gegaan.
Hoegaarden or die!

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » di aug 12, 2003 9:37 pm

ze hadden ook dying fetus gedaan
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » di aug 12, 2003 11:39 pm

En als het over het Christendom was gegaan had er geen haan naar gekraait.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » di aug 12, 2003 11:45 pm

jah, is er al een monolith cd door die lui gereviewd of is haat tegen de islam te trendy tegenwoordig?
Nee, jij!!

OphiOn

Bericht door OphiOn » wo aug 13, 2003 12:15 am

Monolith beukt ze er wel uit! Ookal is het een ander stijl. Monolith op Occultfest Yeah!

Summoner

Re: Onheil in de nieuwe Oo®

Bericht door Summoner » wo aug 13, 2003 1:54 am

Poggwyd schreef:
ONHEIL
THE THREAT(onheil.nl)
Veel Aeternus. Enslaved en Ancient dus, met hier en daar een knipoog naar Gorgoroth (in de vorm van cover The Rite of Infernal Invocation).
Hahahahaha, wat een grap. AETERNUS? ENSLAVED? FUCKINK ANCIENT?! Dat zijn waarschijnlijk de enige black metal bands die de schrijver van die 'recensie' gehoord heeft. Dat Onheil op Ancient lijkt, is werkelijk te dom voor woorden.

Aeternus is niet eens black metal! Wat is Oor toch een KUT blad!

bonobo
Contacteer:

Bericht door bonobo » wo aug 13, 2003 9:38 am

Moah, een betere recensie had Onheil niet kunnen hebben. Ten eerste bewijst OOR zijn volstrekte onkunde in black metal. En nu zullen enkele van die politiek-correcte zwakzinnigen zo hard gaan schreeuwen dat de band verzekerd is van gratis reclame.

Overigens vind ik de MCD voor Nederlandse begrippen bijzonder heftig. In ieder geval oneindig veel beter dan die halvegare garage-black-true-teenager-metal projecten.

Poggwyd
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » wo aug 13, 2003 7:30 pm

bonobo schreef:Moah, een betere recensie had Onheil niet kunnen hebben. Ten eerste bewijst OOR zijn volstrekte onkunde in black metal. En nu zullen enkele van die politiek-correcte zwakzinnigen zo hard gaan schreeuwen dat de band verzekerd is van gratis reclame.

Overigens vind ik de MCD voor Nederlandse begrippen bijzonder heftig. In ieder geval oneindig veel beter dan die halvegare garage-black-true-teenager-metal projecten.
Inderdaad, en de verkoop ervan gaat ook redelijk dus, wat dat betreft niets te klagen. De cd is nu ook via Displeased te krijgen...

...speciaal voor hen die mij niet vertrouwen haha!
Hoegaarden or die!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 13, 2003 7:33 pm

ik las de oor vroeger wel eens ,een jaar of zeven geleden al denk ik
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » wo aug 13, 2003 8:28 pm

Ze kunnen Oor beter omdopen in Dove Oor.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » wo aug 13, 2003 9:16 pm

Oor, NL:

ABORTED
GOREMAGEDDON – THE SAW AND THE CARNAGE DONE (LISTENABLE/)
THE MONOLITH DEATHCULT
THE APOTHEOSIS (COLD BLOOD INDUSTRIES/SUBURBAN)
‘How much death can one man stand?’ vraagt zanger Joey Cape zich af in de cover Jessica’s Suicide, afkomstig van het splitalbum War Of The Worlds dat poppunkers Bad Astronaut en Armchair Martian in ’01 uitbrachten. Diezelfde frase schiet meer dan geregeld door m’n hoofd bij het beluisteren van Goremageddon – The Saw And The Carnage Done van het Belgische Aborted en The Apotheosis van The Monolith Deathcult uit Nederland. De twee bewuste schijven zijn namelijk zo ongeveer de hardste death metal platen die de lage landen in lange tijd hebben voortgebracht. Natuurlijk is de associatie op muzikaal gebied uiterst vergezocht en hebben de eerste twee bands absoluut niks met de laatste twee te maken, toch is het citaat van toepassing. De albums van beide death metal bands zijn immers zó onnoemlijk hard, snel en zenuwslopend dat er wel heel veel van de luisteraar gevraagd wordt. Gelukkig hebben de Belgen en de Nederlanders (met ex-Altar drummer Sjoerd Visch in de gelederen) ervoor gezorgd dat hun albums louter kwaliteit bieden. In het eerste geval klinkt een bloederig huwelijk tussen Dying Fetus, Carcass en Skinless, terwijl The Monolith Deathcult neigt naar Nile. Even strak, snel en vooral: goed. WOUTER DIELESEN
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » wo aug 13, 2003 9:20 pm

Wat een kut review zeg! :twisted:
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » wo aug 13, 2003 9:22 pm

Ja belachelijk dat we geen eigen stukje kregen
[b]Dako schreef[/b]

Weichy
Contacteer:

Bericht door Weichy » do aug 14, 2003 9:52 am

hij heeft duidelijk maar een eind in de rondte geluld. De enige informatie: het is snel, hard en goed, klinkt als Nile. huppakee! Laat het gebrek aan kennis van een recensent goed zien.
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

bonobo
Contacteer:

Bericht door bonobo » do aug 14, 2003 10:10 am

Nile? Ik heb de plaat van Monolith nu een paar keer gedraaid, maar de vergelijking met Nile gaat op meerdere plaatsen mank.

1. Nile hanteert totaal andere songstructuren, de opbouw van de nummers bij Monolith is veel 'klassieker'. Beide bands spelen toevallig allebei technisch, snel en met veel afwisseling.

2. Het drumwerk van Tony L. is veel 'drukker' dan dat van Sjoerd, al drumt Sjoerd een stuk technischer dan op de laatste CD van Altar. En natuurlijk.. NIEMAND kan zo strak de DB bespelen als Sjoerd.

3. De productie van Monolith is helaas niet zo goed als dat van de laatste Nile en doet me eerder denken aan de misser van Black Seeds of Vengeance.

Ik vraag me af hoe Monolith zich verder gaat ontwikkelen. In ieder geval was het debuut veelbelovend, maar beslist geen kraker (wordt redelijk saai na enkele luisterbeurten).

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » do aug 14, 2003 12:56 pm

Ik snap sowieso niet wat blackmetal in Oor doet. Weinig lezers zullen ooit zo'n stukje lezen. De gemiddelde Oorlezer luistert liever naar The Pixies, Dinosaur Jr. of The Strokes.

Overigens handelt die plaat over de oorlog tegen de Islam? Wordt dat een trend tegenwoordig? Lijkt wel of na 11-9 iedereen opeens onraad uit die hoek ziet komen (terwijl het al 20 jaar hetzelfde is met die fundamentalisten).

Ze moeten dan ook een plaat maken over fundamentalisten en niet over de moslims in het algemeen. Misschien is het ook wel zo maar als ik de recensie zo zie lijkt het of de hele geloofsovertuiging aangepakt wordt. En daar zie ik het nut eigenlijk niet van in eerlijk gezegd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Kimzel

Bericht door Kimzel » do aug 14, 2003 5:08 pm

vraag me echt af of onheil op enslaved lijkt, ken onheil niet maar muziek tegen islam boeit me niet zo
kan iemand mij vertellen of ze op enslaved lijken(lijkt me erg sterk)

apoptose

Bericht door apoptose » do aug 14, 2003 5:09 pm

nee

Kimzel

Bericht door Kimzel » do aug 14, 2003 5:10 pm

oke bedankt

bonobo
Contacteer:

Bericht door bonobo » vr aug 15, 2003 8:53 am

Onheil lijkt net zo veel op Enslaved als jij (deerne natassja) op Cameron Diaz of een ander ontzettend lekker wijf.

Heh heh, ik hoop dat jij, ondanks je leijkheid, toch dit soort grappen kunt waarderen.

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr aug 15, 2003 9:16 am

tja en jij weet natuurlijk als beste hoe lelijk ik wel niet ben

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » vr aug 15, 2003 9:39 am

Onheil in Oor??

Mag dat wel van de BMM??

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » vr aug 15, 2003 10:03 am

denk het niet
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » vr aug 15, 2003 10:05 am

Laat ze het maar niet horen!

"The Threat" is overigens wel een bruut cd'tje!

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr aug 15, 2003 3:36 pm

{quote]hij heeft duidelijk maar een eind in de rondte geluld. De enige informatie: het is snel, hard en goed, klinkt als Nile. huppakee! Laat het gebrek aan kennis van een recensent goed zien.[quote]

-Dat maakt in dit geval niet uit. Als je in de Oor staat boor je duidelijk een heel ander publiek aan dan het gemiddelde metalpubliek, Oor is meer gericht op het Lowlands publiek en daar zitten ook zat metals tussen.

Waar je ook in besproken wordt, het is altijd goed voor je naam. Veel programmeurs van zalen en de alternative cd winkels halen veel releases uit de Oor.

Ik had ook best in Revu en in de Veronica gids willen staan.

Bonobo, maak je geen zorgen. het nieuwe werk wordt momenteel geschreven en zal de overtreffende trap van The Apotheosis worden. Over die productie ben ik het niet met je eens. Black Seeds is veel brijeriger dan The Apotheosis.en mist de nodige power in het middengebied en sublaag. Veel mensen prijzen de productie omdat die helder is en alle instrumenten goed weergeeft.

Smaakkwestie denk ik
[b]Dako schreef[/b]

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » vr aug 15, 2003 8:47 pm

Black Seeds is dan ook niet Nile´s beste cd

Plaats reactie