Hahaha...straks gaan de mensen nog denken dat Onheil NSBM speelt.ONHEIL
THE THREAT(onheil.nl)
Blackmetal is van oosprong een muziekstroming die ageert tegen de heersende geloofsstroming. In de meestte gevallen betreft ‘t het christendom. De Nederlandse formatie Onheil richt zijn pijlen echter op een andere overtuiging. The Threat Threat is een directe verwijzing naar de islam, benadrukt door het intro waarbij moslimmuziek klinkt, gevolgd door een veelbetekenend mitrailleursalvo. Vrij dubieus allemaal, maar wel passend bij de even zo extreme muziek op deze viertrack E.P., opvolger van klinkend genaamde demo’s Sterf en We Hebben De Hel Gezien.
Onheil richt zich op blackmetal zonder al te veel poespas. Veel Aeternus. Enslaved en Ancient dus, met hier en daar een knipoog naar Gorgoroth (in de vorm van cover The Rite of Infernal Invocation). Niets revolutionairs, maar gewoon een prima band die in navolging Cirith Gorgor en Sauron het Nederlandse blackmetal niveau omhoog krikt. Jammer alleen van de ongepaste thematiek. WOUTER DIELESEN
Onheil in de nieuwe Oo®
Onheil in de nieuwe Oo®
Hoegaarden or die!
Inderdaad, dat ie er überhaupt al in kwam, we hadden hem zo goed als een grap opgestuurd, zoals er ook eentje richting 'the grimoire' is gegaan.Tokus schreef:dat ze uberhaupt die cd recenseren zeg.... is de Oor niet te mainstream tegenwoordig? goed, ze profileren zich als een alto-blad....
Hoegaarden or die!
- inageandsadness
- Contacteer:
-
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Re: Onheil in de nieuwe Oo®
Hahahahaha, wat een grap. AETERNUS? ENSLAVED? FUCKINK ANCIENT?! Dat zijn waarschijnlijk de enige black metal bands die de schrijver van die 'recensie' gehoord heeft. Dat Onheil op Ancient lijkt, is werkelijk te dom voor woorden.Poggwyd schreef:ONHEIL
THE THREAT(onheil.nl)
Veel Aeternus. Enslaved en Ancient dus, met hier en daar een knipoog naar Gorgoroth (in de vorm van cover The Rite of Infernal Invocation).
Aeternus is niet eens black metal! Wat is Oor toch een KUT blad!
Moah, een betere recensie had Onheil niet kunnen hebben. Ten eerste bewijst OOR zijn volstrekte onkunde in black metal. En nu zullen enkele van die politiek-correcte zwakzinnigen zo hard gaan schreeuwen dat de band verzekerd is van gratis reclame.
Overigens vind ik de MCD voor Nederlandse begrippen bijzonder heftig. In ieder geval oneindig veel beter dan die halvegare garage-black-true-teenager-metal projecten.
Overigens vind ik de MCD voor Nederlandse begrippen bijzonder heftig. In ieder geval oneindig veel beter dan die halvegare garage-black-true-teenager-metal projecten.
Inderdaad, en de verkoop ervan gaat ook redelijk dus, wat dat betreft niets te klagen. De cd is nu ook via Displeased te krijgen...bonobo schreef:Moah, een betere recensie had Onheil niet kunnen hebben. Ten eerste bewijst OOR zijn volstrekte onkunde in black metal. En nu zullen enkele van die politiek-correcte zwakzinnigen zo hard gaan schreeuwen dat de band verzekerd is van gratis reclame.
...speciaal voor hen die mij niet vertrouwen haha!
Hoegaarden or die!
- ruben somewhere online
-
Oor, NL:
ABORTED
GOREMAGEDDON – THE SAW AND THE CARNAGE DONE (LISTENABLE/)
THE MONOLITH DEATHCULT
THE APOTHEOSIS (COLD BLOOD INDUSTRIES/SUBURBAN)
‘How much death can one man stand?’ vraagt zanger Joey Cape zich af in de cover Jessica’s Suicide, afkomstig van het splitalbum War Of The Worlds dat poppunkers Bad Astronaut en Armchair Martian in ’01 uitbrachten. Diezelfde frase schiet meer dan geregeld door m’n hoofd bij het beluisteren van Goremageddon – The Saw And The Carnage Done van het Belgische Aborted en The Apotheosis van The Monolith Deathcult uit Nederland. De twee bewuste schijven zijn namelijk zo ongeveer de hardste death metal platen die de lage landen in lange tijd hebben voortgebracht. Natuurlijk is de associatie op muzikaal gebied uiterst vergezocht en hebben de eerste twee bands absoluut niks met de laatste twee te maken, toch is het citaat van toepassing. De albums van beide death metal bands zijn immers zó onnoemlijk hard, snel en zenuwslopend dat er wel heel veel van de luisteraar gevraagd wordt. Gelukkig hebben de Belgen en de Nederlanders (met ex-Altar drummer Sjoerd Visch in de gelederen) ervoor gezorgd dat hun albums louter kwaliteit bieden. In het eerste geval klinkt een bloederig huwelijk tussen Dying Fetus, Carcass en Skinless, terwijl The Monolith Deathcult neigt naar Nile. Even strak, snel en vooral: goed. WOUTER DIELESEN
ABORTED
GOREMAGEDDON – THE SAW AND THE CARNAGE DONE (LISTENABLE/)
THE MONOLITH DEATHCULT
THE APOTHEOSIS (COLD BLOOD INDUSTRIES/SUBURBAN)
‘How much death can one man stand?’ vraagt zanger Joey Cape zich af in de cover Jessica’s Suicide, afkomstig van het splitalbum War Of The Worlds dat poppunkers Bad Astronaut en Armchair Martian in ’01 uitbrachten. Diezelfde frase schiet meer dan geregeld door m’n hoofd bij het beluisteren van Goremageddon – The Saw And The Carnage Done van het Belgische Aborted en The Apotheosis van The Monolith Deathcult uit Nederland. De twee bewuste schijven zijn namelijk zo ongeveer de hardste death metal platen die de lage landen in lange tijd hebben voortgebracht. Natuurlijk is de associatie op muzikaal gebied uiterst vergezocht en hebben de eerste twee bands absoluut niks met de laatste twee te maken, toch is het citaat van toepassing. De albums van beide death metal bands zijn immers zó onnoemlijk hard, snel en zenuwslopend dat er wel heel veel van de luisteraar gevraagd wordt. Gelukkig hebben de Belgen en de Nederlanders (met ex-Altar drummer Sjoerd Visch in de gelederen) ervoor gezorgd dat hun albums louter kwaliteit bieden. In het eerste geval klinkt een bloederig huwelijk tussen Dying Fetus, Carcass en Skinless, terwijl The Monolith Deathcult neigt naar Nile. Even strak, snel en vooral: goed. WOUTER DIELESEN
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm
- ruben somewhere online
-
hij heeft duidelijk maar een eind in de rondte geluld. De enige informatie: het is snel, hard en goed, klinkt als Nile. huppakee! Laat het gebrek aan kennis van een recensent goed zien.
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft
Nile? Ik heb de plaat van Monolith nu een paar keer gedraaid, maar de vergelijking met Nile gaat op meerdere plaatsen mank.
1. Nile hanteert totaal andere songstructuren, de opbouw van de nummers bij Monolith is veel 'klassieker'. Beide bands spelen toevallig allebei technisch, snel en met veel afwisseling.
2. Het drumwerk van Tony L. is veel 'drukker' dan dat van Sjoerd, al drumt Sjoerd een stuk technischer dan op de laatste CD van Altar. En natuurlijk.. NIEMAND kan zo strak de DB bespelen als Sjoerd.
3. De productie van Monolith is helaas niet zo goed als dat van de laatste Nile en doet me eerder denken aan de misser van Black Seeds of Vengeance.
Ik vraag me af hoe Monolith zich verder gaat ontwikkelen. In ieder geval was het debuut veelbelovend, maar beslist geen kraker (wordt redelijk saai na enkele luisterbeurten).
1. Nile hanteert totaal andere songstructuren, de opbouw van de nummers bij Monolith is veel 'klassieker'. Beide bands spelen toevallig allebei technisch, snel en met veel afwisseling.
2. Het drumwerk van Tony L. is veel 'drukker' dan dat van Sjoerd, al drumt Sjoerd een stuk technischer dan op de laatste CD van Altar. En natuurlijk.. NIEMAND kan zo strak de DB bespelen als Sjoerd.
3. De productie van Monolith is helaas niet zo goed als dat van de laatste Nile en doet me eerder denken aan de misser van Black Seeds of Vengeance.
Ik vraag me af hoe Monolith zich verder gaat ontwikkelen. In ieder geval was het debuut veelbelovend, maar beslist geen kraker (wordt redelijk saai na enkele luisterbeurten).
- toffe_ellende
Ik snap sowieso niet wat blackmetal in Oor doet. Weinig lezers zullen ooit zo'n stukje lezen. De gemiddelde Oorlezer luistert liever naar The Pixies, Dinosaur Jr. of The Strokes.
Overigens handelt die plaat over de oorlog tegen de Islam? Wordt dat een trend tegenwoordig? Lijkt wel of na 11-9 iedereen opeens onraad uit die hoek ziet komen (terwijl het al 20 jaar hetzelfde is met die fundamentalisten).
Ze moeten dan ook een plaat maken over fundamentalisten en niet over de moslims in het algemeen. Misschien is het ook wel zo maar als ik de recensie zo zie lijkt het of de hele geloofsovertuiging aangepakt wordt. En daar zie ik het nut eigenlijk niet van in eerlijk gezegd.
Overigens handelt die plaat over de oorlog tegen de Islam? Wordt dat een trend tegenwoordig? Lijkt wel of na 11-9 iedereen opeens onraad uit die hoek ziet komen (terwijl het al 20 jaar hetzelfde is met die fundamentalisten).
Ze moeten dan ook een plaat maken over fundamentalisten en niet over de moslims in het algemeen. Misschien is het ook wel zo maar als ik de recensie zo zie lijkt het of de hele geloofsovertuiging aangepakt wordt. En daar zie ik het nut eigenlijk niet van in eerlijk gezegd.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- Heer Petomaan
- Heer Petomaan
-
{quote]hij heeft duidelijk maar een eind in de rondte geluld. De enige informatie: het is snel, hard en goed, klinkt als Nile. huppakee! Laat het gebrek aan kennis van een recensent goed zien.[quote]
-Dat maakt in dit geval niet uit. Als je in de Oor staat boor je duidelijk een heel ander publiek aan dan het gemiddelde metalpubliek, Oor is meer gericht op het Lowlands publiek en daar zitten ook zat metals tussen.
Waar je ook in besproken wordt, het is altijd goed voor je naam. Veel programmeurs van zalen en de alternative cd winkels halen veel releases uit de Oor.
Ik had ook best in Revu en in de Veronica gids willen staan.
Bonobo, maak je geen zorgen. het nieuwe werk wordt momenteel geschreven en zal de overtreffende trap van The Apotheosis worden. Over die productie ben ik het niet met je eens. Black Seeds is veel brijeriger dan The Apotheosis.en mist de nodige power in het middengebied en sublaag. Veel mensen prijzen de productie omdat die helder is en alle instrumenten goed weergeeft.
Smaakkwestie denk ik
-Dat maakt in dit geval niet uit. Als je in de Oor staat boor je duidelijk een heel ander publiek aan dan het gemiddelde metalpubliek, Oor is meer gericht op het Lowlands publiek en daar zitten ook zat metals tussen.
Waar je ook in besproken wordt, het is altijd goed voor je naam. Veel programmeurs van zalen en de alternative cd winkels halen veel releases uit de Oor.
Ik had ook best in Revu en in de Veronica gids willen staan.
Bonobo, maak je geen zorgen. het nieuwe werk wordt momenteel geschreven en zal de overtreffende trap van The Apotheosis worden. Over die productie ben ik het niet met je eens. Black Seeds is veel brijeriger dan The Apotheosis.en mist de nodige power in het middengebied en sublaag. Veel mensen prijzen de productie omdat die helder is en alle instrumenten goed weergeeft.
Smaakkwestie denk ik
[b]Dako schreef[/b]