Toevallig nog een voorprogramma die ook positief wist te verrassen?Woutjinho schreef:Zo, dat was gaaf in Doornroosje.
Deicide - 2013 Tour o.a. Nijmegen, R'dam en Steenwijk
Re: Deicide - 2013 Tour o.a. Nijmegen, R'dam en Steenwijk
It is my job as a human being to let my ignorance take control
- Latebloomer
Ja, Karnak. Hoewel verrassing, hun laatste cd is eigenlijk gewoon behoorlijk goed.MK schreef:Toevallig nog een voorprogramma die ook positief wist te verrassen?Woutjinho schreef:Zo, dat was gaaf in Doornroosje.
- Merciless_Death
Nou, dat was op zijn zachtst gezegd een hele bijzondere avond in de Baroeg: nadat een crowdsurfer (typisch ''kijk mij br00tal met putdeksels in mijn oren zijn''-figuur) na 3 à 4 nummers vol de microfoon-standaard omgooide tegen Benton z'n keel aan, kapte de microfoon en speelde ze verder zonder zang. Na een flinke tijd kloten kwam er een nieuwe microfoon, die het ook maar half deed. Plotseling leek alles weer te werken, maar blijkbaar stonden de geluidsmonitoren verkeerd en toen de geluidsman van de Baroeg gevlucht was, besloot Benton helemaal om te kappen met zingen. Wat volgende: 80% van de setlist instrumentaal.
Beter iets dan niets, maar ik had toch meer van Deicide verwacht. Geen Instrumenticide. Het waren toch vooral de teksten/dubbele zang die mij in eerste instantie tot Deicide aantrokken. Toen een fan bij Sacrificial Suicide opeens begon te zingen door de microfoon, bleek dat alles gewoon werkte. Mocht helaas niet doorgaan met zingen (klonk prima eigenlijk!). Typisch avondje Divacide dus, wat ondanks het gebrek aan zang toch wel heel strak was. Jezus te paard, wat een drummer is die Steve Asheim toch!
Beter iets dan niets, maar ik had toch meer van Deicide verwacht. Geen Instrumenticide. Het waren toch vooral de teksten/dubbele zang die mij in eerste instantie tot Deicide aantrokken. Toen een fan bij Sacrificial Suicide opeens begon te zingen door de microfoon, bleek dat alles gewoon werkte. Mocht helaas niet doorgaan met zingen (klonk prima eigenlijk!). Typisch avondje Divacide dus, wat ondanks het gebrek aan zang toch wel heel strak was. Jezus te paard, wat een drummer is die Steve Asheim toch!
Honour / Valour / Pride
http://www.last.fm/user/Merciless_Death
ik hoor het al... kheb niks gemist 

Tullepetoanum Metallius
Wat een stelletje b-artiesten en clowns bij elkaar blijft het toch. Ik ben blij dat ik uiteindelijk heb besloten mijn avond anders te besteden.
Wat een bullshit man...
De show in de Buze, Steenwijk was gewoonweg geniaal en heb ook veel goeie verhalen gehoord/gelezen over Nijmegen.
Baroeg blijft nu eenmaal gewoon een kut-tent. Altijd al geweest. Als er alleen niet altijd van die gave bands langskwamen, had ik die zaal ook gewoon gemeden.
De show in de Buze, Steenwijk was gewoonweg geniaal en heb ook veel goeie verhalen gehoord/gelezen over Nijmegen.
Baroeg blijft nu eenmaal gewoon een kut-tent. Altijd al geweest. Als er alleen niet altijd van die gave bands langskwamen, had ik die zaal ook gewoon gemeden.
-
- Contacteer:
Glen Benton had last van z'n stem, dat was al de hele dag duidelijk. In plaats van dit eerlijk aan te kondigen op het podium - hij maakte er alleen een korte opmerking over - bleef hij maar klagen over het monitorgeluid op het podium. Daar heeft hij onze monitorman verschillende keren over uitgekafferd. Dit was naar onze mening niet terecht. Glen Benton had op het podium 5 monitors waarop hij alleen zijn zang kon horen. Deze stonden allemaal op maximaal volume. In de zaal was zijn zang goed te horen, dat was nog te merken toen een bezoeker het niet kon laten om de tekst van 'Sacrificial Suicide' in de microfoon te brullen. Deicide heeft uiteindelijk zo'n driekwart van de set instrumentaal gespeeld en heeft daarmee (opnieuw naar onze mening) zo'n 200 fans tekort gedaan. Erg jammer allemaal 

zo te lezen had hij niet alleen last van zijn stem, maar ook van zijn oren... En z'n ego, maar dat is niets nieuws.
Wat blijft het toch ook een gruwelijke faalhaas ...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
spijtig om te lezen dit....Baroeg R'dam schreef:Glen Benton had last van z'n stem, dat was al de hele dag duidelijk. In plaats van dit eerlijk aan te kondigen op het podium - hij maakte er alleen een korte opmerking over - bleef hij maar klagen over het monitorgeluid op het podium. Daar heeft hij onze monitorman verschillende keren over uitgekafferd. Dit was naar onze mening niet terecht. Glen Benton had op het podium 5 monitors waarop hij alleen zijn zang kon horen. Deze stonden allemaal op maximaal volume. In de zaal was zijn zang goed te horen, dat was nog te merken toen een bezoeker het niet kon laten om de tekst van 'Sacrificial Suicide' in de microfoon te brullen. Deicide heeft uiteindelijk zo'n driekwart van de set instrumentaal gespeeld en heeft daarmee (opnieuw naar onze mening) zo'n 200 fans tekort gedaan. Erg jammer allemaal
Tullepetoanum Metallius
Balen dat het zo is gegaan in Rotterdam. In Nijmegen was het echt gaaf (en Karnak was trouwens een goede verrassing. En die andere twee supportbands waren precies zoals ik verwacht had)
Ja, net of de Baroeg hier wat aan kan doenRegeer schreef:Wat een bullshit man...

Inderdaad , gelul van een dronken aardbei.
We hebben hier te maken met het te grote ego van dhr. Benton.
En uiteraard is dat, gezien zijn recentere prestaties, meer dan een beetje misplaatst.
We hebben hier te maken met het te grote ego van dhr. Benton.
En uiteraard is dat, gezien zijn recentere prestaties, meer dan een beetje misplaatst.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Goreaholic
Nou, ik moet Regeer toch wel een beetje gelijk geven, met name vroeger was het geluid in de baroeg echt niet altijd even goed...
Maar boeien. Als ik een band live zie hoef ik echt geen cd geluid kwaliteit te hebben.
Maar boeien. Als ik een band live zie hoef ik echt geen cd geluid kwaliteit te hebben.
Snorting The Lines Of Cremated Remains
- Merciless_Death
Dit verandert toch mijn denkwijze over hoe ik het gisteren mee heb gekregen. De zang door die nieuwe microfoon (''Satanized, crucified!'') bleek inderdaad prima in de zaal en een beetje artiest blijft gewoon brullen, of de monitors nou naar z'n zin werken of niet. Het is Death Metal nota bene!Baroeg R'dam schreef:Glen Benton had last van z'n stem, dat was al de hele dag duidelijk. In plaats van dit eerlijk aan te kondigen op het podium - hij maakte er alleen een korte opmerking over - bleef hij maar klagen over het monitorgeluid op het podium. Daar heeft hij onze monitorman verschillende keren over uitgekafferd. Dit was naar onze mening niet terecht. Glen Benton had op het podium 5 monitors waarop hij alleen zijn zang kon horen. Deze stonden allemaal op maximaal volume. In de zaal was zijn zang goed te horen, dat was nog te merken toen een bezoeker het niet kon laten om de tekst van 'Sacrificial Suicide' in de microfoon te brullen. Deicide heeft uiteindelijk zo'n driekwart van de set instrumentaal gespeeld en heeft daarmee (opnieuw naar onze mening) zo'n 200 fans tekort gedaan. Erg jammer allemaal
Het mag ook zeker gezegd worden dat de nummers die Divacide wél zong, prima klonken. Ik vond Glen juist goed bij stem en aangevuld met de schelle achtergrondvocalen klonk het net zoals op de albums. Eeuwig zonde dat meneer B. dan zijn keelproblemen op de monitorman afreageert.
Ik vraag me nog wel af hoe de avond zou zijn gelopen als die crowdsurfer niet op de microfoon was geland. Allemaal prima dat mensen dat willen doen, maar je blijft gewoon met je stomme harses van dure apparatuur weg. Je gaat naar een concert voor de muziek; surfen doe je maar in de zee. Deicide verdient niet alle hoon; deze crowdsurfer heeft ook voor zo'n 200 mensen de avond behoorlijk verkloot!
Honour / Valour / Pride
ik denk eerder dat glenn met z'n diva gedrag het verkloot heeft bij de fans (voor dee zoveeelste keer) zoals je zelf al uitlegt....
de mic was gewoon kers op de al gebakken taart
de mic was gewoon kers op de al gebakken taart
Tullepetoanum Metallius
Na alle poeha rondom Deicide hun muziek waar eens opgezet en dat had ik eerder moeten doen. Luister nu naar Serpents of the Lights. Bij lange na niet hun sterkste album, maar de productie is wél fantastisch. Hard en strak, zonder dat je het gevoel heb dat je een lading bouwpuin in je oor gestort krijgt. Meer tips van dergelijke helder geproduceerde Death Metal zijn welkom.