Into The Grave 2014
Re: Into The Grave 2014
Zelfs iemand die niet van extreme metal houdt zou de muzikaliteit en genialiteit van Gorguts' meest recente album moeten inzien hoor!
Deze zinloze uitspraak ter zijde: balen! Nu wordt de dag op muzikaal gebied gelijk minder interessant voor mij, al zal ik me ongetwijfeld kostelijk amuseren. Ik hoop op Malevolent Creation als vervanger, die zijn dan in de buurt! (spelen dat weekend op Party San en twee dagen later in Tilburg)
Deze zinloze uitspraak ter zijde: balen! Nu wordt de dag op muzikaal gebied gelijk minder interessant voor mij, al zal ik me ongetwijfeld kostelijk amuseren. Ik hoop op Malevolent Creation als vervanger, die zijn dan in de buurt! (spelen dat weekend op Party San en twee dagen later in Tilburg)
Laat dat nu de enige zijn die ik dan dit jaar nog niet gezien had...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
de vervanger is (Schirenc plays) Pungent Stench
Vet! Pungent Stench kon me op Graspop erg bekoren.
-
Vind ik leuk
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Zin in!
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Hoop dat het niet te massaal wordt en dat het festival z'n charme blijft behouden. Het Oldehoofsterkerkhof moet wel zo'n 10.000 bezoekers aankunnen, nu zal Megadeth (of Within Temptation) dat niet halen komend weekend maar er zullen wel wat meer mensen komen dat vorig jaar.
Veel zin in, beetje jammer dat het waarschijnlijk gaat regenen zaterdag...
Veel zin in, beetje jammer dat het waarschijnlijk gaat regenen zaterdag...
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Is het op een veld of parkeerplaats achtig iets?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Lennert schreef:Is het op een veld of parkeerplaats achtig iets?
op een kerkhof!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Awesome! Dan ben ik nu heel benieuwd hoeveel Christenen er rondlopen met een bekeringsdrang, dat heb ik tot nu toe alleen nog maar op Waldrock en Ragnarock gezien.
- Eru Iluvatar
Ten opzichte van Waldrock valt dat wel mee. Leeuwarden ligt nog net onder de Friese Biblebelt.
Wie gaan er trouwens allemaal?
- Eru
- Lennert
- innuendo
Wie gaan er trouwens allemaal?
- Eru
- Lennert
- innuendo
he Lennert lees ook je PB's eens!
Vorig jaar werd de Metalbijbel in ieder geval uitgedeeld: http://www.lordsofmetal.nl/nl/specials/view/id/381Lennert schreef:Awesome! Dan ben ik nu heel benieuwd hoeveel Christenen er rondlopen met een bekeringsdrang, dat heb ik tot nu toe alleen nog maar op Waldrock en Ragnarock gezien.
Overigens ook aanwezig.
- Eru
- Lennert
- innuendo
- Wessel
http://oldehovecam.tresoar.nl/ kun je het terrein alvast checkenLennert schreef:Is het op een veld of parkeerplaats achtig iets?
no way dat daar 10.000 man op kan, hoor. 4000 wil ik nog wel geloven, maar ook dan sta je hutjemutje.
In 2012 leverde een interview van jouzelf met een van de organisatoren het volgende antwoord op:Took schreef:no way dat daar 10.000 man op kan, hoor. 4000 wil ik nog wel geloven, maar ook dan sta je hutjemutje.
Zie: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=881. Ik weet natuurlijk niet hoe de organisatie het terrein dit jaar in zal richten.Wat is de capaciteit van het festival?
Volgens de gemeente kunnen er 15.000 mensen op het Oldehoofsterkerkhof. Wij richten het terrein in voor maximaal 5.000 zodat er altijd nog lekker veel ruimte is.
-
Aanwezig:
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
Dit jaar voor het eerst geen party san, dus hier even een kijkje nemen.. ik hoop dat het niet te massaal is. Ben benieuwd!
Het fb-event staat nu op 2000 aanwezigen. Weet niet in hoeverre dat een indicatie is, maar ik kan me al te veel drukte eigenlijk niet voorstellen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Oldschoolmeeting!MMayo schreef:Dit jaar voor het eerst geen party san, dus hier even een kijkje nemen.. ik hoop dat het niet te massaal is. Ben benieuwd!
- Hieronimus
Aanwezig:
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- innuendo
- Lult over cdtjes
Took schreef:Lennert schreef:Is het op een veld of parkeerplaats achtig iets?
op een kerkhof!
Voormalig begraafplaats, parkeerplaats, kerk en verzorgingshuis. Ik heb de Oldehove ooit gebruikt als onderwerp voor een onderzoek. Het Tresoar wat aan de andere kant van de weg ligt, was vijf jaar geleden mijn stageplaats.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Aanwezig:
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
En zin in eindelijk een keer Megadeth live zien!
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
En zin in eindelijk een keer Megadeth live zien!
Aanwezig:
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
- Megadood
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
- Megadood
Aanwezig:
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
- Megadood
- Gungnir
De organisatie hoopt op 5500 á 6000 bezoekers, zo zei Paul van Berlo op de Omrop Fryslan.
- Eru
- Lennert
- Innuendo
- Wessel
- Strife
- Progressive Jeff
- MMayo
- Hieronimus
- Raymondk
- Megadood
- Gungnir
De organisatie hoopt op 5500 á 6000 bezoekers, zo zei Paul van Berlo op de Omrop Fryslan.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Lijkt me ook wel dat er zoveel mensen waren. Ik heb me erg vermaakt. De meest gehoorde uitspraak (Gorguts was kut) wasopvallend en volgend jaar komt Sepultura.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Hoe was Solstafir? Die wil ik nog wel eens live zien.
Allemaal even normaal doen tegen djent
Solstafir vond ik enorm langdradig en saai, niet mijn smaak
Optreden van de dag vond ik toch Vader en ook Flotsam and Jetsam en Megadeth waren bijzonder goed.
Pungent Stench en Havok von ik wat tegenvallen waarbij de overbodige en lachwekkende presentatie van de zanger van Havok niet echt in het voordeel werkte
Optreden van de dag vond ik toch Vader en ook Flotsam and Jetsam en Megadeth waren bijzonder goed.
Pungent Stench en Havok von ik wat tegenvallen waarbij de overbodige en lachwekkende presentatie van de zanger van Havok niet echt in het voordeel werkte
Solstafir kwam niet echt uit de verf op een zonnig openluchtfestival, heb het optreden daarom ook niet aandachtig gevolgd.
Overigens een hele leuke dag gehad, mooi dat dit kan zo middenin de stad. Ik was vanaf iets voor Havok aanwezig en heb vooral van Pungent Stench, Vader, Megadeth en de alom aanwezige gezelligheid erg genoten. Helaas stond het geluid wel vrij zacht en was het bij met name Vader ronduit slecht. Ook het aanbod op het gebied van eten was vrij beperkt (enkel vette snackbarhap).
Maar dat neemt niet weg dat ik morgen gelijk kaartjes ga kopen voor Into The Grave 2015, met Sepultura als eerste aangekondigde band!
Overigens een hele leuke dag gehad, mooi dat dit kan zo middenin de stad. Ik was vanaf iets voor Havok aanwezig en heb vooral van Pungent Stench, Vader, Megadeth en de alom aanwezige gezelligheid erg genoten. Helaas stond het geluid wel vrij zacht en was het bij met name Vader ronduit slecht. Ook het aanbod op het gebied van eten was vrij beperkt (enkel vette snackbarhap).
Maar dat neemt niet weg dat ik morgen gelijk kaartjes ga kopen voor Into The Grave 2015, met Sepultura als eerste aangekondigde band!
- Metalheank
Geluid was prima
Leukste band: Pungent Stench
Verdere hoogtepunten waren Megadeth en Flotsam &Jetsam. Bij Flotsam & Jetsam raakte ik wel eens de draad kwijt, maar dat hoort bij hun nummers en de band compenseerde alles met een energiek en enthousiast optreden. Havok speelde een goeie pot thrashmetal, Vader was professioneel en sympathiek maar niet mijn ding en Solstafir was saai, maar die band komt in een andere setting beter tot zijn recht. Geslaagde dag. Volgend jaar weer.
Leukste band: Pungent Stench
Verdere hoogtepunten waren Megadeth en Flotsam &Jetsam. Bij Flotsam & Jetsam raakte ik wel eens de draad kwijt, maar dat hoort bij hun nummers en de band compenseerde alles met een energiek en enthousiast optreden. Havok speelde een goeie pot thrashmetal, Vader was professioneel en sympathiek maar niet mijn ding en Solstafir was saai, maar die band komt in een andere setting beter tot zijn recht. Geslaagde dag. Volgend jaar weer.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Dik tevreden over alle bands, geen last gehad van slecht geluid. Persoonlijke hoogtepunten Solstafir, Vader en Megadeth. Een groot voordeel van Into the Grave is dat je gewoon even van het terrein af kan gaan om in de stad wat te eten, of anders naar de supermarkt.
Ook nog even bij de afterparty gekeken, was wel benieuwd naar Mors Principium Est. We waren een beetje aan de late kant in Fire Palace, maar volgens mij heeft die band helemaal niet gespeeld, Grand Exit was de hele tijd bezig met de soundcheck. Was er ook erg druk, de band was alleen voor de voorste mensen te zien.
Op naar volgend jaar met Sepultura!
Ook nog even bij de afterparty gekeken, was wel benieuwd naar Mors Principium Est. We waren een beetje aan de late kant in Fire Palace, maar volgens mij heeft die band helemaal niet gespeeld, Grand Exit was de hele tijd bezig met de soundcheck. Was er ook erg druk, de band was alleen voor de voorste mensen te zien.
Ja was ik een beetje bang voor. Solstafir is eerder een band voor in een donker hol of een groezelige kroeg.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Solstafir is een leuke band, maar komt inderdaad op een festival niet goed tot zijn recht. Ik ga er binnenkort wel heen in de Baroeg om ze in een betere setting te zien, al heb ik ze prima kunnen volgen en er goed van genoten. Flotsam And Jetsam was heerlijk enthousiast, al baalde ik toch wel van het baggergeluid waardoor de linker gitarist amper te horen was. Megadeth was op zijn best! Nog nooit heb ik de band zo enthousiast en strak meegemaakt!
Godverdomme, gaaf zeg !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Kek, wist niet dat ze in Baroeg komen. Op de agenda dan!Lennert schreef:Solstafir is een leuke band, maar komt inderdaad op een festival niet goed tot zijn recht. Ik ga er binnenkort wel heen in de Baroeg om ze in een betere setting te zien, al heb ik ze prima kunnen volgen en er goed van genoten. Flotsam And Jetsam was heerlijk enthousiast, al baalde ik toch wel van het baggergeluid waardoor de linker gitarist amper te horen was. Megadeth was op zijn best! Nog nooit heb ik de band zo enthousiast en strak meegemaakt!
- Metalheank
@Lennert: Wat betreft Pungent Stench, ik bedenk me net dat die zanger/gitarist (zit ook in Hollenthon) enorm fan is van Manilla Road, Cirith Ungol en Manowar
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Er was ongeveer 6000 man publiek. Lekker druk dus!
Heerlijke dag gehad. Qua bands vooral Teethgrinder en Solstafir bewust meegemaakt.
Beide waren erg tof, al kwam Solstafir zoals al vermeld niet helemaal tot zijn recht in de blakende zon op een buitenpodium.
Volgend jaar Sepultura als headliner, nu al zin an!
Heerlijke dag gehad. Qua bands vooral Teethgrinder en Solstafir bewust meegemaakt.
Beide waren erg tof, al kwam Solstafir zoals al vermeld niet helemaal tot zijn recht in de blakende zon op een buitenpodium.
Volgend jaar Sepultura als headliner, nu al zin an!
Mooie dag gehad! Vooral Flotsam and Jetsam vond ik erg gaaf. En dan zit je bij punchet stenge lekker te eten bij een turk in de stad, komt er ineens een groepje met enge mensen aanschuiven ik vroeg me al af waar ik die hoofden van kende
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk ook gewoon iets zeggen dan
Ik moet toegeven dat ik me nog geeneens zo heb geergerd aan de verwachtte christenen bij de poort, maar de figuren daarvan die bij bands rondliepen om die troep (ja, de Metalbijbel is grote troep als wanstaltig reclameproduct) te slijten aan mensen die van het concert probeerden te genieten, verdienen wat mij betreft een rake trap in het kruis.
Ik moet toegeven dat ik me nog geeneens zo heb geergerd aan de verwachtte christenen bij de poort, maar de figuren daarvan die bij bands rondliepen om die troep (ja, de Metalbijbel is grote troep als wanstaltig reclameproduct) te slijten aan mensen die van het concert probeerden te genieten, verdienen wat mij betreft een rake trap in het kruis.
- Hieronimus
Zo, de hele dag erbij geweest, behalve bij Pungent Stench, waar ik niet zoveel mee heb. Dat geldt trouwens ook voor Flotsam & Jetsam en Havok, maar toch heb ik me niet verveeld tijdens die optredens, ondanks dat ik geen werk van hen kende.
Duidelijk hoogtepunt voor mij was Sólstafir; zoals eerder aangehaald kwamen ze misschien niet tot hun volle recht, maar ik zat er helemaal in. Gave nummers, aparte lui, briljante afsluiter: "Ja, we spelen nog één nummertje, Goddess of the Ages." En hoppa, een kwartier aan gruwelijk goede muziek. Ook mooi dat de zanger een paardenbit aan z'n gitaarband had, haha, echt Ijslands. Jammer overigens dat Sólstafir geen shirts verkocht; maximum aantal kg voor in het vliegtuig al bereikt? En die lui die niet snappen waar een band als Sólstafir om draait mogen wat mij betreft in een hoekje op het terrein gaan zitten, tsk.
Hacride zette ook een nette show met wat meer technische escapades neer, dat trok ik heel erg goed. Begin hun laatste album nu steeds meer te waarderen, waar ik eerder alleen echt verzot was op Lazarus. Mooi werk dus. Teethgrinder, de opener van de dag, beviel ook: lekker chaotisch en rauw. Pittig om mee te beginnen, maar wel genietbaar. Megadeth als afsluiter was eveneens genietbaar: juist de nummers die ik wilde horen en erg aangenaam geluid. Dave mag de volgende keer z'n keelgat wel wat meer smeren, want het praten ging 'm zo te horen niet gemakkelijk af... Tijdens Peace Sells moesten ik en mijn +1 wel opeens wegstuiven, want de kerkklok stond een aantal minuten achter waardoor we nog 8 minuten hadden om de trein te halen. :') Dat lukte gelukkig in 7 minuten, heh.
Een geslaagde dag! Mooi dat het even stormde en later ongelooflijk zonnig was. En eindelijk de kans gehad om een paar lieden van hier in het echt te zien, hoewel maar kort. Volgende keer meer gezwam over black metal en sci-fi/fantasy, luitjes!
Duidelijk hoogtepunt voor mij was Sólstafir; zoals eerder aangehaald kwamen ze misschien niet tot hun volle recht, maar ik zat er helemaal in. Gave nummers, aparte lui, briljante afsluiter: "Ja, we spelen nog één nummertje, Goddess of the Ages." En hoppa, een kwartier aan gruwelijk goede muziek. Ook mooi dat de zanger een paardenbit aan z'n gitaarband had, haha, echt Ijslands. Jammer overigens dat Sólstafir geen shirts verkocht; maximum aantal kg voor in het vliegtuig al bereikt? En die lui die niet snappen waar een band als Sólstafir om draait mogen wat mij betreft in een hoekje op het terrein gaan zitten, tsk.
Hacride zette ook een nette show met wat meer technische escapades neer, dat trok ik heel erg goed. Begin hun laatste album nu steeds meer te waarderen, waar ik eerder alleen echt verzot was op Lazarus. Mooi werk dus. Teethgrinder, de opener van de dag, beviel ook: lekker chaotisch en rauw. Pittig om mee te beginnen, maar wel genietbaar. Megadeth als afsluiter was eveneens genietbaar: juist de nummers die ik wilde horen en erg aangenaam geluid. Dave mag de volgende keer z'n keelgat wel wat meer smeren, want het praten ging 'm zo te horen niet gemakkelijk af... Tijdens Peace Sells moesten ik en mijn +1 wel opeens wegstuiven, want de kerkklok stond een aantal minuten achter waardoor we nog 8 minuten hadden om de trein te halen. :') Dat lukte gelukkig in 7 minuten, heh.
Een geslaagde dag! Mooi dat het even stormde en later ongelooflijk zonnig was. En eindelijk de kans gehad om een paar lieden van hier in het echt te zien, hoewel maar kort. Volgende keer meer gezwam over black metal en sci-fi/fantasy, luitjes!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
MPE heeft wel gespeeld op de afterparty, maar het duurde niet zo lang. Overigens heb je er niet heel veel aan gemist, want het viel nogal tegen. Het geluid was erg slecht, als er zang bijkwam overstemde dat de rest van de muziek en het klonk sowieso nogal krakkemikkig in die disco. Het niveau van de albums werd nergens benaderd.Gungnir schreef:Dik tevreden over alle bands, geen last gehad van slecht geluid. Persoonlijke hoogtepunten Solstafir, Vader en Megadeth. Een groot voordeel van Into the Grave is dat je gewoon even van het terrein af kan gaan om in de stad wat te eten, of anders naar de supermarkt.
- Krimhild
- Altijd welkom
Hieronimus schreef:Duidelijk hoogtepunt voor mij was Sólstafir; zoals eerder aangehaald kwamen ze misschien niet tot hun volle recht, maar ik zat er helemaal in. Gave nummers, aparte lui, briljante afsluiter: "Ja, we spelen nog één nummertje, Goddess of the Ages." En hoppa, een kwartier aan gruwelijk goede muziek. Ook mooi dat de zanger een paardenbit aan z'n gitaarband had, haha, echt Ijslands. Jammer overigens dat Sólstafir geen shirts verkocht; maximum aantal kg voor in het vliegtuig al bereikt? En die lui die niet snappen waar een band als Sólstafir om draait mogen wat mij betreft in een hoekje op het terrein gaan zitten, tsk.
In november in UW stad! Het is heusch!
http://www.doornroosje.nl/agenda/6027/solstafir
“Een samenstelling is opgebouwd uit twee of meer woorden die ieder zelfstandig kunnen voorkomen (vb: bladhark, zakkenwasser) en wordt in het Nederlands altijd aan elkaar geschreven. Het gebruik van een spatie in het samengestelde woord is altijd fout.”
- Eru Iluvatar
Komt goed!Hieronimus schreef:
2 tickets voor 2015 in the pocket!
- Hieronimus
Maar Doornroosje ligt helemaal niet in Enschede... Desondanks ga ik wel kijken of ik erbij kan zijn.Krimhild schreef:Hieronimus schreef:Duidelijk hoogtepunt voor mij was Sólstafir; zoals eerder aangehaald kwamen ze misschien niet tot hun volle recht, maar ik zat er helemaal in. Gave nummers, aparte lui, briljante afsluiter: "Ja, we spelen nog één nummertje, Goddess of the Ages." En hoppa, een kwartier aan gruwelijk goede muziek. Ook mooi dat de zanger een paardenbit aan z'n gitaarband had, haha, echt Ijslands. Jammer overigens dat Sólstafir geen shirts verkocht; maximum aantal kg voor in het vliegtuig al bereikt? En die lui die niet snappen waar een band als Sólstafir om draait mogen wat mij betreft in een hoekje op het terrein gaan zitten, tsk.
In november in UW stad! Het is heusch!
http://www.doornroosje.nl/agenda/6027/solstafir
Eru Iluvatar schreef:Komt goed!Hieronimus schreef:
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Volgens een bericht op FB is Sepultura volgend jaar niet de headliner. Ben benieuwd waarmee ze nog meer voor de dag gaan komen!
- Eru Iluvatar
Ik hoop zelf op een headliner als Judas Priest of Blind Guardian - die laatste band lijkt mij in ieder geval een reële optie als het zal gaan om de gage. De Duitse band beperkt echter nauwgezet het aantal optredens dat ze jaarlijks spelen.
Judas Priest lijkt me toch niet echt realistisch, hoor.
- KoenM
- Contacteer:
Als ze dit jaar Megadeth konden strikken denk ik aan iets in de orde van grootte tussen Kreator en Slayer... Morbid Angel is ook nog een optie. Testament eventueel.
Facebook band
The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory
Last.fm profiel
The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory
Last.fm profiel
Dat lijken me allemaal mooie headliners, Priest lijkt me inderdaad wat te hoog gegrepen. Van mij hoeft dit festival ook niet heel veel meer te groeien zoals bijv. Fortarock wel gedaan heeft, de huidige opzet (unieke locatie en gevarieerde programmering) maakt dit festival juist zo leuk.