Zo, de hele dag erbij geweest, behalve bij Pungent Stench, waar ik niet zoveel mee heb. Dat geldt trouwens ook voor Flotsam & Jetsam en Havok, maar toch heb ik me niet verveeld tijdens die optredens, ondanks dat ik geen werk van hen kende.
Duidelijk hoogtepunt voor mij was Sólstafir; zoals eerder aangehaald kwamen ze misschien niet tot hun volle recht, maar ik zat er helemaal in. Gave nummers, aparte lui, briljante afsluiter: "Ja, we spelen nog één nummertje, Goddess of the Ages." En hoppa, een kwartier aan gruwelijk goede muziek. Ook mooi dat de zanger een paardenbit aan z'n gitaarband had, haha, echt Ijslands. Jammer overigens dat Sólstafir geen shirts verkocht; maximum aantal kg voor in het vliegtuig al bereikt? En die lui die niet snappen waar een band als Sólstafir om draait mogen wat mij betreft in een hoekje op het terrein gaan zitten, tsk.
Hacride zette ook een nette show met wat meer technische escapades neer, dat trok ik heel erg goed. Begin hun laatste album nu steeds meer te waarderen, waar ik eerder alleen echt verzot was op Lazarus. Mooi werk dus. Teethgrinder, de opener van de dag, beviel ook: lekker chaotisch en rauw. Pittig om mee te beginnen, maar wel genietbaar. Megadeth als afsluiter was eveneens genietbaar: juist de nummers die ik wilde horen en erg aangenaam geluid. Dave mag de volgende keer z'n keelgat wel wat meer smeren, want het praten ging 'm zo te horen niet gemakkelijk af... Tijdens Peace Sells moesten ik en mijn +1 wel opeens wegstuiven, want de kerkklok stond een aantal minuten achter waardoor we nog 8 minuten hadden om de trein te halen. :') Dat lukte gelukkig in 7 minuten, heh.
Een geslaagde dag! Mooi dat het even stormde en later ongelooflijk zonnig was. En eindelijk de kans gehad om een paar lieden van hier in het echt te zien, hoewel maar kort. Volgende keer meer gezwam over black metal en sci-fi/fantasy, luitjes!