Brutal Assault 2016, 10-13 augustus @ Jaromer, Tsjechië

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Wessel
Lult over cdtjes

Brutal Assault 2016, 10-13 augustus @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » ma nov 02, 2015 6:24 pm

Het onvolprezen en bijzonder goed betaalbare metalfestival Brutal Assault vindt van 10 t/m 13 augustus wederom plaats in Fortress Jozefov, Jaromer, Tsjechië en heeft vandaag de eerste bands bekend gemaakt:
Marathon of extreme music will offer the best from various metal genres, in total more than 100 bands from around the world. This all during 4 days and on 3 stages. Confirmed bands up to date consist of:

AGNOSTIC FRONT, THE ALGORITHM, ARCHGOAT, BIRDFLESH, THE BLACK DAHLIA MURDER, BURY TOMORROW, DARK FUNERAL, DESTRUCTION, ELECTRIC WIZARD, EXODUS, INSOMNIUM, MINISTRY, SEPTICFLESH, TERROR, TEXTURES, VALKYRJA, WHIPLASH

More than 80 bands to follow!
Is mij in 2013 en 2015 dermate goed bevallen dat ik waarschijnlijk weer ga, zeker een aanrader!

Meer info op http://brutalassault.cz/en/

Wessel
Lult over cdtjes

Re: Brutal Assault 2016, 10-13 augustus @ Jaromer, Tsjechië

Bericht door Wessel » do nov 26, 2015 4:20 pm

A MASSIVE LINEUP UPDATE IS HERE!

OBITUARY, ARCH ENEMY, SATYRICON performing 20th Anniversary Nemesis Divina set and many more!

The first band in this batch comes from Belgium and is revolving around Sven de Caluwé – yes we’re talking about the butchers from ABORTED! Returning to the festival after many years are ARCH ENEMY, this time with the notoriously blue haired singer Alissa White-Gluz as a frontwoman! We’re also extremely pleased to welcome Swiss masters of technical thrash CORONER to the line-up for the first time! Pioneers of the Gothenburg scene DARK TRANQUILLITY will appear at Brutal Assault 2016 alongside one of the hottest bands in modern extreme genres ESKIMO CALLBOY. If you’re an old school death metal fan (escpecially in the vein of Leprosy by Death) we have GRUESOME for you. For the fans of experimental music on the other hand we have HYPNO5E from France and Norwegians LEPROUS, who have already played our fest as Ihsan’s live band. Esoteric atmosphere laden bands will be represented by Portugese legends MOONSPELL and and the American Egyptologists NILE! Florida death metal scene will not by represented by it’s dispiles GRUESOME but also by the mighty co-founders OBITUARY, who are in a magnificent shape! Not only the last time announced Insomnium will represent the finnish version of melodic death metal, they will be joined by OMNIUM GATHERUM. The final unholy trinity of black metal acts consists of TAAKE, SATYRICON, who will perform a 20th Anniversary Nemesis Divina set, and of SIGH from Japan!
Coroner, Dark Tranquillity, Gruesome, Moonspell, Nile, Obituary, Taake, Satyricon met Nemesis Divina-set... Erg vette toevoegingen, denk dat ik hier wel weer heen ga. :D

MetalJan

Bericht door MetalJan » do nov 26, 2015 4:39 pm

ESKIMO CALLBOY!

:P

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » vr nov 27, 2015 11:54 am

Het leek me overbodig om te vermelden dat ik daar uiteraard het meest naar uitkijk, 100% vooraan enzo! :mrgreen:

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » ma dec 14, 2015 10:28 pm

Next bunch of newly confirmed bands is here. Among the acts confirmed for the next year are Australian metalcore stars PARKWAY DRIVE and legendary NY deathmetallers IMMOLATION! We're also proud to announce that icon US based death metal act ANGELCORPSE has reformed and will perform BA 2016! Leading groove metal formation DEVILDRIVER will also play next edition and the same goes for Swedish death dealers TRIBULATION and early millenium prospects DISAVOWED, who will present their extreme technical death metal! American progressive thrashers VEKTOR and crossover thrashers IRON REAGAN are closing this batch! To see all the bands confirmed so far please continue to http://brutalassault.cz/en/
Immolation, Angelcorpse, Tribulation, Disavowed, Vektor, Iron Reagan. [headbang]
Laatst gewijzigd door Wessel op vr jul 29, 2016 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo dec 16, 2015 8:32 am

Dat begint er al meer op te lijken met Parkway Drive, Immolation, Vektor en Iron Reagan. Van de vorige aankondigingen werd ik niet wild. Geen slechte bands, maar niks speciaals.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » wo dec 16, 2015 11:01 am

PWD speciaal? Die Kan je toch overal zien, ook zonder dat je erop zit te wachten? :P

En Satyricon die Nemesis Divina integraal spelen vind ik al speciaal genoeg om een stukje voor om te rijden hoor. [headbang]

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za apr 30, 2016 3:32 pm

Ticket in the pocket, ik ben er weer bij. 8) Gaat er nog meer volk uit deze hoek die kant op?
Sinds de laatste post hier is er overigens weer veel (waaronder veel gaafs!) toegevoegd, zie http://brutalassault.cz/en/bands/.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » di jul 19, 2016 2:19 pm

Running order online! http://brutalassault.cz/en/running-order/
Gelijk even zitten puzzelen en zoiets gaat het worden, uiteraard zwaar onder voorbehoud:

Woensdag:
Vektor/Goatwhore (de enige overlap waar ik enorm van baal, twee bands die ik heel graag wilde zien :( )
Tribulation
Gruesome
Neurosis/Sadist (kijken waar ik zin in heb)
Dying Fetus/King Dude (kijken waar ik zin in heb)
Mastodon/Shining (kijken waar ik zin in heb)
Abbath

Donderdag:
Heaving Earth
Antigama
Obscura
Ihsahn
Obituary
Exodus
Gojira
Ministry/Dark Tranquility (kijken waar ik zin in heb)
Mithras / stukje 1349

Vrijdag:
Jig-Ai
Kronos
Iron Reagan
Voivod
Immolation
Terror
Coroner
Rebaelliun
Satyricon
Taake
Dark Funeral

Zaterdag:
Disavowed
Birdflesh
Angelcorpse
Behemoth
Electric Wizard/Archgoat (kijken waar ik zin in heb)
Destruction
Mgla (als ik het nog trek zo laat op de avond op de laatste dag van het festival)
Darkened Nocturn Slaughtercult (idem)
Valkyrja (idem)

Daarnaast zal het ongetwijfeld ook weer erg gezellig worden. Onze campingburen noemden ons vorige keer 'the Dutch guys that never sleep', dus we hebben een reputatie waar te maken. :lol:

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jul 19, 2016 3:23 pm

Whoa, vette line-up weer als ik die running order zo bekijk.
Facebook band

Last.fm profiel

MetalJan

Bericht door MetalJan » di jul 19, 2016 7:42 pm

Leuke line-up! Zag dat je bij een organisatie een soort metalvakantie kan boeken. Eerst naar dit festival en dan via Praag naar Summerbreeze. Was al uitverkocht, dus misschien iets voor volgend jaar :)

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jul 19, 2016 7:53 pm

Gave line-up.
Ik zie dat Gojira en Leprous overlappen, ben godver blij dat ik niet ga dan; dat is echt een niet te maken keuze.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » wo jul 20, 2016 12:30 am

De line up is eigenlijk elk jaar wel zo sterk op Brutal Assault en dat is dan ook een van de factoren die mij voor alweer de derde keer naar het festival af doet reizen. Een andere belangrijke reden is inderdaad de voor de hand liggende mogelijkheid om er nog een vakantie(tje) aan vast te plakken. Net als vorige keren verblijf ik na het festival een paar dagen in Praag, waarna ik mij via Dachau en München naar het Zwarte Woud begeef om aldaar van de natuur te genieten. In totaal ongeveer drie weken weg. Alles wat ik graag doe in 1 vakantie! :)

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » zo aug 21, 2016 12:46 am

Dit was weer geweldig, vloog echt voorbij! M.u.v. het aanvankelijk slechte weer (maar dat trok na de eerste festivaldag gelukkig bij), de kou s’nachts en de behoorlijk uit de hand gelopen verkoudheid die ik daaraan overgehouden heb, zat alles eigenlijk wel goed: fantastische line up, veel bekenden en andere gezellige mensen getroffen, goede sfeer, goede campingspot (onder de bomen en aan de rand van het dorp, dus we konden s’morgens gewoon een fatsoenlijk ontbijt scoren), ontzettend lekker en gevarieerd eten (op welk ander festival vind je nou een heuse veganistische straat?) en Brutal Assault blijft in veel opzichten gewoon mijn favoriete festival. Al moet ik wel zeggen dat het, nadat ik vernam dat Emperor volgend jaar zal spelen, nogal aanvoelde als een pre-party voor Brutal Assault 2017. :P

Ivm de gezelligheid en het ontspannen gevoel wel wat bands die oorspronkelijk wel op de planning stonden laten schieten, maar goed, je kan ook niet alles zien. Uiteraard alsnog wel heel veel gezien en enkele toppers die mij nu te binnen schieten en echt geweldig waren, waren (in chronologische volgorde) Goatwhore (een favoriet bandje van me dat wat mij betreft wel meer naamsbekendheid verdient aan deze kant van de Atlantische Oceaan), Gruesome (0% originaliteit, 100% vermaak, waarbij niet headbangen geen optie was!), Abbath (een terechte headliner, de geest van Immortal waarde over het festivalterrein en “Abbath!” bleek in de volgende dagen het nieuwe “Slleeejjuuuuuhhrrrrrrr” te zijn! :mrgreen: ), Gojira (sloeg echt alles wat zowel spel als publieksbeleving betreft, wellicht de grootste pit die ik ooit meegemaakt heb en heb nog een drumstokje bemachtigd), Coroner (schaarde zich moeiteloos tussen de hoogtepunten van het festival), Satyricon (fantastisch integrale uitvoering van Nemesis Divina), Taake (helaas niet helemaal gezien ivm overlap met Satyricon, maar altijd goed), Destruction (geweldig thrashfeest met veel vette nummers en tegen de richting van een circlepit inrennen is gaaf! [headbang] ), Mgla (believe the hype, zwaar meeslepend!) en Venom Inc. (onverwachts vet, bijna alleen maar nummers van Welcome To Hell en Black Metal, die allen veel strakker werden gespeeld dan ooit tevoren, voor een publiek dat alles uit volle borst meezong. Hoewel Cronos het boegbeeld van Venom blijft, wint deze versie het op muzikaal vlak! Dat Witching Hour niet gespeeld werd vergeven we ze dan maar, want dit was de perfecte uitsmijter!). Maar ik heb uiteraard nog veel meer gezien!

Enige grote minpunt dat ik kan bedenken is de situatie op de camping. Vrij veel mensen om mij heen zijn bestolen door de zigeuners die s’nachts op de camping rondscharellen, tenten binnendringen en alles meenemen wat los en vast zit…. Gaf me een vrij onveilig gevoel, het is een probleem dat al langer aanwezig is maar met de jaren erger wordt en daarom denk ik dat ik volgend jaar lekker in een hotel ga zitten, het festival biedt kamers aan voor een lage prijs. Fatsoenlijke douche en plee zijn dan natuurlijk ook mooi meegenomen!

Dat ik er volgend jaar weer bij ben staat echter buiten kijf. Want er zijn veel goede bands in deze wereld, maar er is maar één Emperor! [headbang]

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo aug 21, 2016 7:29 pm

Als ik ooit nog eens ga (staat al 1000 jaar op de planning) ook maar kijken voor een hotelletje dan. Wat kut van dat stelen zeg.

Voor de rest klinkt het als een mooie beleving. Hoe is de festivallocatie?
Facebook band

Last.fm profiel

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » zo aug 21, 2016 10:53 pm

De locatie is een van de belangrijkste factoren die van Brutal Assault zo'n uniek gebeuren maakt. Zoals je misschien wel eens gezien hebt op foto's wordt een achttiende-eeuws fort gebruikt als festivalterrein, met op de binnenplaats de twee hoofdpodia en in de gangen en catacomben veel bars, eetkraampjes, zitplekken en nevenzaken als exposities, een ambientlounge en een horrorbioscoop. Erg sfeervol. Tevens is de akoestiek van het fort opvallend goed, de meeste optredens op Brutal Assault hebben een uitzonderlijk goed geluid!

En dat je zo op je spullen moet letten is zeker vervelend. Nou doe ik op festivals mijn telefoon en portemonnee sowieso al in mijn kussen als ik ga slapen en moet je uiteraard ook geen dingen rond laten slingeren, maar de zigeuners worden met het jaar opdringeriger. Er is een groot hotel op 20 kilometer afstand aan het festival verbonden, inclusief shuttlebusdienst, dus denk dat ik dat volgend jaar eens ga doen. Bevalt vrienden van me al een aantal jaar lang prima.
Er is trouwens ook een VIP-camping, die wordt bewaakt. Maar die bevindt zich, in tegenstelling tot de in het bos gesitueerde reguliere camping, op een open veld (kut als je met een hittegolf te maken hebt en derhalve om half 7 s'ochtends je tent uitgebrand wordt, zoals in 2015) en aan de voet van een heuvel (kut als er flink wat regen valt en je dus met modder te maken hebt, zoals dit keer) en heeft mij daarom nooit getrokken.

Plaats reactie