Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Black Metal

Bericht door Jeroen » vr nov 07, 2025 2:13 pm

Wat een niet-sinistere naam voor een blackmetalband. Outlaw, dan moet ik denken aan een southern rockband of cowboys.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

dako

Bericht door dako » vr nov 07, 2025 2:15 pm

Klopt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr nov 07, 2025 10:17 pm

Wat spul van dit jaar. Genoeg moois om je in te verliezen.

Als je behoefte hebt aan no-nonsense black van eigen bodem: Walg. Strak en helder geproduceerd.

A-typisch nummer van Abigail Williams, doet me erg denken aan A Looming Resonance van Wolves in the Throne Room. Sfeervol.

Het vorige album van Der Weg Einer Freiheit was wat tammer, nu gooien ze het nu en dan over een IJslandse boeg voor mijn gevoel.

Heretoir is met moeite nog echt black te noemen, maar de sporen zijn er nog steeds. Melancholisch.

Bijna meer doom dan black, maar qua sfeer in ieder geval iets unieks: Arkhaaik, die de sfeer van het bronzen tijdperk proberen na te bootsen.

Door het NRC uitgeroepen tot blackmetalalbum van het jaar, de nieuwe van Yellow Eyes. Ik moet het nog horen, maar het is wel intrigerend.
Front voor/der Matigheid
last.fm

bakvet

Bericht door bakvet » vr nov 07, 2025 10:44 pm

Hieronimus schreef: vr nov 07, 2025 10:17 pm Door het NRC uitgeroepen tot blackmetalalbum van het jaar, de nieuwe van Yellow Eyes. Ik moet het nog horen, maar het is wel intrigerend.
Cool, ga ik checken. Deze band helemaal vergeten. Sunrise Patriot Motion is een van de beste bands van de laatste jaren, hun plaat en Ep zijn fantastisch.

Plaats reactie