Golden dawn

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Golden dawn

Bericht door XnegativeX » ma dec 29, 2003 1:10 pm

Met toestemming van Sandra open ik even een topic over deze band.

Dit jaar heeft deze band hun album Masquerade uitgebracht op Napalm records. Persoonlijk was ik niet zo onder de indruk van dit gothic achtige album. Wat wel interessant was was de heruitgave van hun debuut The art of dreaming. Dit, officieel in 1996/97 verschenen, album is wat mij betreft een van de beste symphonische black metal cd's die ik ken. Het klinkt allemaal erg rauw en ontoegankelijk maar als je daar eenmaal doorheen gebeten hebt is het een waar juweeltje.

http://www.goldendawn.at
http://www.napalmrecords.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Othrys

Bericht door Othrys » ma dec 29, 2003 1:57 pm

a) Wie de hel is Sandra?
b) The art of dreaming is een prima album, zeer innovatief en met net die oostenrijkse slag die bands als Abigor of Summoning ook zo geniaal maakt.
c) Masquerade heb ik nog niet gehoord en ik heb ook nog nergens een postitieve recensie erover gelezen, dus dat zal wel zo blijven.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 29, 2003 2:00 pm

Op Masquerade is er maar weinig black metal over. Het drijft allemaal erg naar gothic. En daar komt nog eens bij dat de cleane zang van die gast echt erbarmelijk slecht is. Dat verneukt een cd behoorlijk. Eigenlijk is alles wat The art of dreaming zo geniaal maakt uit de muziek gehaald. Jammer want er had zoveel meer in gezeten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Othrys

Bericht door Othrys » ma dec 29, 2003 2:03 pm

Mmm, dat klinkt naar Raventhrone. Ook zo'n band die het allemaal net iets te simpel en gepolijst brengt en waar de cleane zang ook om te huilen is. Naar ik meen heeft die Ray Wells van Raventhrone (alias Pazuzu van de gelijknamige band) ook iets met Golden Dawn te maken, dus dat kan wel kloppen.
The True North, Strong and Free

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 29, 2003 2:07 pm

Othrys schreef:Mmm, dat klinkt naar Raventhrone. Ook zo'n band die het allemaal net iets te simpel en gepolijst brengt en waar de cleane zang ook om te huilen is. Naar ik meen heeft die Ray Wells van Raventhrone (alias Pazuzu van de gelijknamige band) ook iets met Golden Dawn te maken, dus dat kan wel kloppen.
Ray Wells verzorgt inderdaad de backing vocals op The art of dreaming.

Plaag

Bericht door Plaag » ma dec 29, 2003 2:11 pm

Niet helemaal mijn pakkie aan, dat Golden Dawn, hoewel The Art of Dreaming nog het best te pruimen is.
Where Dragons Reign is echt totale troep.
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 29, 2003 2:13 pm

Met "Where dragons reign" bedoel je dan dat nummer dat op Masquerade staat?

Plaag

Bericht door Plaag » ma dec 29, 2003 2:15 pm

XnegativeX schreef:Met "Where dragons reign" bedoel je dan dat nummer dat op Masquerade staat?
Ja. Die mp3.
Kop dicht, Thorko

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » ma dec 29, 2003 3:03 pm

Othrys schreef:a) Wie de hel is Sandra?
hij vindt het stoer mij zo te noemen
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » ma dec 29, 2003 3:34 pm

ik ken alleen die nieuwe cd die ik ook niet echt bijzonder vind.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 29, 2003 4:03 pm

@Sandr: Dat heb je te danken aan die waanzinnig domme opmerking van je in het Klachten topic.

@Forseti's Justice: Dan moet je toch The art of dreaming maar eens gaan luisteren. Dat is namelijk wel een schitterend album.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo mei 05, 2004 8:42 pm

Verdomte jammer is dat toch. Op dit moment zit ik met het kippenvel op mijn armen te luisteren naar The Art of dreaming wat echt een symphonisch black metal album van hoog niveau is. Maar die lijn zetten ze op Masquerade gewoon niet door. Dood zonde.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » wo mei 05, 2004 9:44 pm

is de band genoemd naar een nummer van Ministry of is 'Golden Dawn' een algemene uitdrukking voor iets?
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » wo mei 05, 2004 10:48 pm

Vind 'The Art of Dreaming' helemaal niet zo hoogstaand... iel en kaal geluid met goedkope samples... was destijds ook niet zo'n opvallende release.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Plaats reactie