My darkest hate

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

My darkest hate

Bericht door XnegativeX » do mei 06, 2004 8:17 pm

Van een death metal band met muzikanten uit o.a. Sacred Steel en Primal Fear in de gelederen verwacht je misschien niet zoveel. Maar toch wist dit My darkest hate een zeer goede indruk op mij te maken. Old school aandoende death metal met een lekker vet (lees modern) geluid. Zelf zeggen ze beinvloed te zijn door Bolt thrower, Massacre, Celtic frost en Pungent stench.
Dit ontaard in logge, beukende death metal. Geen snelheids monsters of technische hoogstandjes maar sterke riffs, goede songstructuren...en tsja, het beukt gewoon lekker.

Discography:
"Blood Pounding Black" Demotape - 1998
"Massive Brutality " CD - 2001
"To Whom It May Concern" CD - 2002
"At war" CD - 2004

Vooral de laatste twee zijn warm aan te bevelen.

http://www.mydarkesthate.de/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc

Re: My darkest hate

Bericht door Maarten_Hc » do mei 06, 2004 8:24 pm

XnegativeX schreef:Van een death metal band met muzikanten uit o.a. Sacred Steel en Primal Fear in de gelederen verwacht je misschien niet zoveel. Maar toch wist dit My darkest hate een zeer goede indruk op mij te maken. Old school aandoende death metal met een lekker vet (lees modern) geluid. Zelf zeggen ze beinvloed te zijn door Bolt thrower, Massacre, Celtic frost en Pungent stench.
Dit ontaard in logge, beukende death metal. Geen snelheids monsters of technische hoogstandjes maar sterke riffs, goede songstructuren...en tsja, het beukt gewoon lekker.

Discography:
"Blood Pounding Black" Demotape - 1998
"Massive Brutality " CD - 2001
"To Whom It May Concern" CD - 2002
"At war" CD - 2004

Vooral de laatste twee zijn warm aan te bevelen.

http://www.mydarkesthate.de/
jij moet meteen een baantje ergens gaan zoeken als cd-revieuwer
We Make You Begging On The Streets Of London!

Rascul

Bericht door Rascul » do mei 06, 2004 9:39 pm

Ik vind dit echt één van de meest ongeïnspireerde cliché Death Metal bands aller tijden! Echt de meest walgelijke vorm van een soort muziek die ik toch een erg warm hart toedraag. Laat die alsjeblieft Power Metal blijbven spelen, daar kunnen ze toch weinig aan verneuken...
Makkers staakt uw wild geraas

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 07, 2004 12:05 pm

Waarom?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Rascul

Bericht door Rascul » vr mei 07, 2004 12:11 pm

Bijna alle riffs zijn gejat, worden zonder noemenswaardige intresse gebracht, de drumpatronen zijn saai, de grunt is dertien-in-een dozijn. Beetje hetzelfde wat ze ook bij Sacred Steel doen, gewoon andermans riffjes naspelen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 07, 2004 12:16 pm

Ik heb hun laatste 2 cd's in huis. En nou ken ik redelijk veel bands maar ik herken geen enkel riffje. En omdat het niet als een wilde stierenkudde je speakers uit blaast wil nog niet zeggen dat het niet krachtig gebracht wordt. Dat vond ik nou juist een sterk punt van deze band.

Rascul

Bericht door Rascul » vr mei 07, 2004 12:19 pm

Nah, poeppraat. Deze jongens kunnen gewoon geen uitdagende muziek schrijven, en dat proberen ze te verbloemen door heel hard te brullen dat ze zo true als de tyfus zijn en dat het allemaal heel hard en bruut is wat ze doen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 07, 2004 12:21 pm

Komt dit niet een beetje voort uit het feit er 1 of 2 muzikanten in de band zitten die ook in powermetal bands zitten? Iets wat natuurlijk nooit mag.

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » vr mei 07, 2004 12:23 pm

XnegativeX schreef:Ik heb hun laatste 2 cd's in huis. En nou ken ik redelijk veel bands maar ik herken geen enkel riffje. En omdat het niet als een wilde stierenkudde je speakers uit blaast wil nog niet zeggen dat het niet krachtig gebracht wordt. Dat vond ik nou juist een sterk punt van deze band.
Hier ben ik het mee eens, ik heb één CD van ze en dat blaast gewoon lekker.
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

Rascul

Bericht door Rascul » vr mei 07, 2004 12:33 pm

XnegativeX schreef:Komt dit niet een beetje voort uit het feit er 1 of 2 muzikanten in de band zitten die ook in powermetal bands zitten? Iets wat natuurlijk nooit mag.
Nee hoor, dat interesseert me geen reet. Als ze dan nog verschrikkelijk brute muziek maakten had ik het geweldig gevonden. Bovendien, toen ik MDH voor het eerst hoorde wist ik niet eens waar de bandleden vandaan kwamen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 07, 2004 4:18 pm

Precies jou mening heb ik dus over Six feet under. Ongeinspireerde, onoriginele death metal. Weet me totaal niet te bewegen (wat My darkest hate dus wel voor elkaar krijgt). Maar daar zitten dan weer ex-leute van Cannibal corpse en Obituary in dus die worden op handen gedragen door duizenden mensen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 20, 2004 9:43 pm

Het spijt me little rascal (die had je vast nog noooooit gehoord) maar ik vind de laatste 2 cd's van My darkest hate, en dan vooral At war, helemaal te gek. Het mag dan geen originele muziek zijn maar het grijpt je wel vanaf de eerste tonen bij de ballen en laat je niet weer los totdat de cd voorbij is. En dat krijgen nog maar weinig death metal bands echt voor elkaar. Door 1 hele simpele reden en dat is dat ze sterke en herkenbare songstructuren hebben.

Ik raad elke fan van Six feet under en Bolt thrower aan om zeker At war van My darkest hate even te luisteren.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » zo jun 20, 2004 10:01 pm

kan haat donker zijn? vraag ik me dan af...
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Plaats reactie