Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
The Horseman

Bericht door The Horseman » zo jun 27, 2004 1:03 pm

CoenV schreef:[..]

Je doelt op dat bericht op de frontpage?
Waarschijnlijk door de grote hoeveelheid internetblekkies, en dergelijke wannabeposers.
Dan schaar ik daar alleen Dimmu Borgir onder
Zijn er nog meer van die "blekkie"bands dan ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo jun 27, 2004 1:03 pm

Knevelaer schreef:[..]

Is dat de week erop? Ik dacht dat dat de dag erna was, maar dan zal ik eens kijken of ik dan wel kan :)
Ik ga lekker in Baroeg. Niet alleen dichterbij, ook nog eens een gavere tent.
Goudvishal vind ik maar kut.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nightwing

Bericht door nightwing » zo jun 27, 2004 1:04 pm

Robgoroth schreef:[..]

Goudvishal vind ik maar kut.
hoezo dat?
www.last.fm/user/robenroll

nuberus

Bericht door nuberus » zo jun 27, 2004 1:04 pm

The_Horseman schreef:Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom veel BM bands er mee stoppen
omdat zo gezegd teleurgeteld zijn in de Black Metal scene ?
Ik dacht juist dat de scene weer helemaal levendig was.
is ie ook. En zoveel bands, valt wel mee hoor. Is natuurlijk ubertrui om met zo'n statement ermee te nokken. Zou ik ook doen als ik niet meer met een fatsoenlijk bm album op de proppen kom.
En de man zal heersen.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » zo jun 27, 2004 1:05 pm

The_Horseman schreef:[..]

Dan schaar ik daar alleen Dimmu Borgir onder
Zijn er nog meer van die "blekkie"bands dan ?
Alle grotere bm bands hebben wel last van posers denk ik, kijk bijvoorbeeld eens naar de gemiddelde cu2 site met 666 erin...dan zie je ook namen als darkthrone, emperor, immortal en marduk langskomen.
Terug van weg geweest

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo jun 27, 2004 1:06 pm

nightwing schreef:[..]

hoezo dat?
Omdat ik niet altijd zin heb in die kankerherrie te zitten.
Perfecte oplossing, in de Baroeg, zaal en bar gescheiden.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 27, 2004 1:07 pm

The_Horseman schreef:Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom veel BM bands er mee stoppen
Grappig is dat er bij zijn die stoppen met hun band uit onvrede met de bm scene, om zich vervolgens vol overgave op allerlei bm projecten te storten.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » zo jun 27, 2004 1:10 pm

Plaag schreef:[..]
Grappig is dat er bij zijn die stoppen met hun band uit onvrede met de bm scene, om zich vervolgens vol overgave op allerlei bm projecten te storten.
of ambient gaan maken
En de man zal heersen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo jun 27, 2004 1:23 pm

Ik weet niet onder welke steen de auteur van dat bericht op de frontpage vandaan komt, maar dit nieuws is al een half jaar oud ofzo.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 27, 2004 1:51 pm

"De Zweedse black metal band Armagedda kapt ermee. De bandleden geven aan dat ze zich op geen enkele manier meer verwant voelen met de black metal scene van vandaag de dag en besluiten daarom om de stekker eruit te trekken. Volgens eigen woorden is de scene geïnfecteerd met commerciële idioten en is er geen plaats meer voor echte black metal bands."

Wat een idioten. Als je zoiets vindt, laat je toch horen hoe het wel moet? En zoveel commerciële idioten kom ik niet tegen, of ik mijd ze. Of is Deathspell Omega te commercieel? Of Xasthur? Of Svartsyn? Of Funeral Mist? Of Nachtfalke?

Misplaatste arrogantie om eigen onkunde te verhullen. Weg met dit soort kutbands.
Kop dicht, Thorko

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » zo jun 27, 2004 1:53 pm

Alsof iemand er wakker van ligt dat die graf band stopt.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 27, 2004 1:55 pm

HellcommandeR schreef:Alsof iemand er wakker van ligt dat die graf band stopt.
Nee dus.
Kop dicht, Thorko

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo jun 27, 2004 1:56 pm

Heb wel 2 Armagedda CD's. Hoewel The Final War Approaching te ruil is, doe er niks meer mee.

Plaag

Bericht door Plaag » zo jun 27, 2004 1:58 pm

telluriet schreef:Heb wel 2 Armagedda CD's. Hoewel The Final War Approaching te ruil is, doe er niks meer mee.
Zet er een hete pan op. Dan heb je een origineel Armagedda-onderzetter.
Kop dicht, Thorko

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » zo jun 27, 2004 2:00 pm

:silly:

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo jun 27, 2004 2:14 pm

Haha, geniaal.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 9:48 am

sta op het punt een Warloghe LP te kopen van Womb of Pestilence....., maar is een tikkie duur.
En de man zal heersen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma jun 28, 2004 9:51 am

nuberus schreef:sta op het punt een Warloghe LP te kopen van Womb of Pestilence....., maar is een tikkie duur.
Die ene die voor zo'n 60 euro op ebay staat bedoel je? :lol:

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 9:56 am

telluriet schreef:[..]

Die ene die voor zo'n 60 euro op ebay staat bedoel je? :lol:
die is al verkocht voor 54 Euro om precies te zijn. Er wordt me er nu een aangeboden voor 40 Euri...
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » ma jun 28, 2004 10:00 am

nuberus schreef:[..]

die is al verkocht voor 54 Euro om precies te zijn. Er wordt me er nu een aangeboden voor 40 Euri...
Dat is niet bepaald weinig.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 10:04 am

puist schreef:[..]
Dat is niet bepaald weinig.
4o Euri is idd niet weinig, maar op zich wel te doen. En het is Warloghe op LP...en die Womb of Pestilence is verdomd goed!
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » ma jun 28, 2004 10:11 am

4o Euri is idd niet weinig, maar op zich wel te doen. En het is Warloghe op LP...en die Womb of Pestilence is verdomd goed!
Ik weet het. Heb het zowel op lp als op cd. Ben nu opzoek naar hun eerste lp.
Heavy Metal! Just my way

puist

Bericht door puist » ma jun 28, 2004 10:15 am

Plaag schreef:"De Zweedse black metal band Armagedda kapt ermee. De bandleden geven aan dat ze zich op geen enkele manier meer verwant voelen met de black metal scene van vandaag de dag en besluiten daarom om de stekker eruit te trekken. Volgens eigen woorden is de scene geïnfecteerd met commerciële idioten en is er geen plaats meer voor echte black metal bands."

Wat een idioten. Als je zoiets vindt, laat je toch horen hoe het wel moet? En zoveel commerciële idioten kom ik niet tegen, of ik mijd ze. Of is Deathspell Omega te commercieel? Of Xasthur? Of Svartsyn? Of Funeral Mist? Of Nachtfalke?

Misplaatste arrogantie om eigen onkunde te verhullen. Weg met dit soort kutbands.
Ik moet wel bekenen dat hun laatste album mij goed bevalt. Wel grappig is dat Armagedda getekend had bij Agonia welke toch wel een beetje bekend staat om hun commerciele instelling.
Heavy Metal! Just my way

Rascul

Bericht door Rascul » ma jun 28, 2004 10:18 am

Iemand wel eens van Axis Of Perdition gehoord? Leuk spul voor de liefhebbers van Anaal Nathrakh, maar dan nog een slagje sneller en extremer. Industrial/Black met een opgevoerde drumcomputer. Echt superbruut.
Makkers staakt uw wild geraas

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma jun 28, 2004 10:19 am

Xasthur is anders wel een beetje op de commerciële toer hoor Plaagmans.
Teminste, 7 releases plannen in een jaar ruikt wel een beetje naar geldklopperij.

Het nieuwe album, Telepathic with the Deceased, heb ik zelf nog niet beluisterd, maar de reviews zijn niet bepaald lovend te noemen. Ook daar wordt aangenomen dat Malefic gaat voor het geld in plaats van er de tijd voor nemen om er een degelijke plaat uit te persen.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 10:48 am

telluriet schreef:Xasthur is anders wel een beetje op de commerciële toer hoor Plaagmans.
Teminste, 7 releases plannen in een jaar ruikt wel een beetje naar geldklopperij.

Het nieuwe album, Telepathic with the Deceased, heb ik zelf nog niet beluisterd, maar de reviews zijn niet bepaald lovend te noemen. Ook daar wordt aangenomen dat Malefic gaat voor het geld in plaats van er de tijd voor nemen om er een degelijke plaat uit te persen.
Je loopt altijd het risico dat er een aantal gasten bij loopt dat het geld ruikt. Bands als Xasthur blijven niet bepaald onopgemerkt en zo'n artiest moet heel principieel zijn om er niet een commercieel slaatje uit te willen slaan. Tijdens een opleving van een genre, zoals nu de wat meer ondergrondse black metal, valt er altijd een aantal gasten door de mand. Er wordt over en weer met contracten gesmeten en veel bands houden weer uitverkoop. Aan het einde van het liedje lijkt het genre weer op sterven na dood, terwijl er alleen maar een soort van schifting heeft plaatsgehad. Na wat geschreeuw om geld keert de "rust" terug in de scene en is de scene weer gewoon ondergronds, met uitzondering van de nieuwe commercieel denkende Xasthurs en ander 4 sporen tuig.
Misschien gaat Malefic zijn 4 sporen ellende nu tot op het bot uitmelken en wordt Nachtmystium de nieuwe Satyricon.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 11:24 am

Je loopt altijd het risico dat er een aantal gasten bij loopt dat het geld ruikt. Bands als Xasthur blijven niet bepaald onopgemerkt en zo'n artiest moet heel principieel zijn om er niet een commercieel slaatje uit te willen slaan. Tijdens een opleving van een genre, zoals nu de wat meer ondergrondse black metal, valt er altijd een aantal gasten door de mand. Er wordt over en weer met contracten gesmeten en veel bands houden weer uitverkoop. Aan het einde van het liedje lijkt het genre weer op sterven na dood, terwijl er alleen maar een soort van schifting heeft plaatsgehad. Na wat geschreeuw om geld keert de "rust" terug in de scene en is de scene weer gewoon ondergronds, met uitzondering van de nieuwe commercieel denkende Xasthurs en ander 4 sporen tuig.
Misschien gaat Malefic zijn 4 sporen ellende nu tot op het bot uitmelken en wordt Nachtmystium de nieuwe Satyricon.
De man is gewoon creatief en gezien de hoeveelheden die ie verkoopt, lijkt mij het stug daar ook maar enigszins rijker van te worden. Daarnaast heb ik ook positieve geluiden gehoord. Eerst luisteren, dan mening geven.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 11:26 am

telluriet schreef:Xasthur is anders wel een beetje op de commerciële toer hoor Plaagmans.

ik vraag me ook af hoe ie aan 7 releases komt....
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 11:43 am

Xasthur-Telepathic with the Deceased-CD (Moribund Cult)

Well I love the Xasthur I've hear up to now on the blood fire death label and here we have there Debut release on Moribund Cult. I'm a bit stunned as the 1st track is a 3 and half min neoclassical piece that is very impressive. Ok my blackened heart now sits a bit more at rest as the 2nd track is the cold harsh black metal that I've come to love by Xasthur. Raw and un-produced as this always should be. The Guitars and vocals on this monster just tear through me. Total Old School Burzum worship here. It's just a good time for US Black metal again what can I say. The Artwork for the Cover is in brilliant gold and red and it adds a very primal battle element to it all. I just love the dissident quality that Malefic can create with such minimal elements and yes the synths add so much to this release in the background or not. At times I just can't imagine this being one man create so much on an epic scale with such a harsh or minimalist overtone. With a few more releases like this Xasthur will be the kings of the Harsh BM scene period.

ik denk dan ook idd dat de zgn truie blekkies gewoon pissig zijn dat de beste man zo creatief kán zijn en dat hun portomonnee het niet meer trekt. Daarnaast is het ook maar net wát je leest. Xasthur Heerscht gewoon.
En de man zal heersen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma jun 28, 2004 11:46 am

ik vraag me ook af hoe ie aan 7 releases komt....
Het jaar is nog niet om he! Ik had gelezen dat er voor dit jaar 7 releases geplanned zijn.. dus afwachten maar.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 11:47 am

De man is gewoon creatief en gezien de hoeveelheden die ie verkoopt, lijkt mij het stug daar ook maar enigszins rijker van te worden. Daarnaast heb ik ook positieve geluiden gehoord. Eerst luisteren, dan mening geven.
Ik geef ook geen mening, ik schets een eventueel (niet al te best) toekomstbeeld. Voorlopig zie ik inderdaad weinig reden tot paniek. Als ik geinspireerd ben, maak ik een stuk of wat schilderijen achterelkaar. Als ik er een prijskaartje aan zou hangen, zou ik vanzelf al wat commercieler zijn.
Kop dicht, Thorko

nightwing

Bericht door nightwing » ma jun 28, 2004 11:47 am

waarom stemmen zoveel toch Immortal. het is een kwestie van smaak, maar ze hebben daar zoveel meer te bieden!
www.last.fm/user/robenroll

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 11:49 am

Wat betreft een grote hoeveelheid releases zit een Arckanum bijvoorbeeld ook niet stil. Commercieel? Eerst maar zorgen dat dit soort producten bij Free Record Shop ligt, maar dan verhuis ik naar een groot en donker bos waar niemand mij nog kan vinden.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 11:52 am

Plaag schreef:Wat betreft een grote hoeveelheid releases zit een Arckanum bijvoorbeeld ook niet stil. Commercieel? Eerst maar zorgen dat dit soort producten bij Free Record Shop ligt, maar dan verhuis ik naar een groot en donker bos waar niemand mij nog kan vinden.
Gezien de prijzen die Shamaten rekent, verdenk ik hem eerder van commercie.
En de man zal heersen.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma jun 28, 2004 11:58 am

nightwing schreef:waarom stemmen zoveel toch Immortal. het is een kwestie van smaak, maar ze hebben daar zoveel meer te bieden!
Het valt me op dat veel mensen (niet alleen hier op mf) die niet veel blackmetal luisteren Immortal goed vinden.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 11:58 am

Gezien de prijzen die Shamaten rekent, verdenk ik hem eerder van commercie.
En zo zijn er veel stokken om de hond mee te slaan.
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 11:59 am

Nynke schreef:[..]

Het valt me op dat veel mensen (niet alleen hier op mf) die niet veel blackmetal luisteren Immortal goed vinden.
Dat komt door de middle of the road metal die ze na Battles.. zijn gaan maken.
Kop dicht, Thorko

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma jun 28, 2004 12:02 pm

Dat komt door de middle of the road metal die ze na Battles.. zijn gaan maken.
Ja, alhoewel ik laatst iemand sprak die niet echt van blackmetal hield, maar wel van Immortal en Pure Holocaust het beste album vond.

Plaag

Bericht door Plaag » ma jun 28, 2004 12:02 pm

Pure Holocaust is ook nog van voor Battles.

Edit: Ik las de post van Nynke verkeerd.
Kop dicht, Thorko

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma jun 28, 2004 12:06 pm

Nynke schreef:[..]

De altojugend.
'Black Metal isz koewl, CoF, Dimmu en Immortal zijn egt vetjuhz! hihi'

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 1:52 pm

En zo zijn er veel stokken om de hond mee te slaan.
er zijn eerder veel honden om te slaan met dezelfde stok
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 3:22 pm

iemand wat beter bekend met Moonblood? Zo ja wat heb je in huis?
En de man zal heersen.

De Demoon

Bericht door De Demoon » ma jun 28, 2004 3:43 pm

nuberus schreef:iemand wat beter bekend met Moonblood? Zo ja wat heb je in huis?
Zeer goede band! De oplage van hun producten is veel te laag, en daarom lopen de prijzen flink op. Op de onderste na heb ik niets op vinyl, want dat is pas echt teringduur.
* BLut & Krieg tape (#666)
* Dusk Woerot tape (#666)
* Fullmoon Witchery LP (#215)

Overigens is de hele zooi onlangs op CD gezet, niet door Moonblood zelf! Moonblood heeft alleen tapes en LP's uitgegeven (voor het true-e mono-geluid?). Een echte 'fan' koopt geen Moonblood CD's.

Aeolus

Bericht door Aeolus » ma jun 28, 2004 3:52 pm

Ik moet altijd lachen om Immortal, en dat is niet iets positiefs.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 4:08 pm

De Demoon schreef:[..]

Zeer goede band! De oplage van hun producten is veel te laag, en daarom lopen de prijzen flink op. Op de onderste na heb ik niets op vinyl, want dat is pas echt teringduur.
* BLut & Krieg tape (#666)
* Dusk Woerot tape (#666)
* Fullmoon Witchery LP (#215)

Overigens is de hele zooi onlangs op CD gezet, niet door Moonblood zelf! Moonblood heeft alleen tapes en LP's uitgegeven (voor het true-e mono-geluid?). Een echte 'fan' koopt geen Moonblood CD's.
die onderste is in twee kleuren geperst een blauwe en een rode, de ene heeft een oplage van 215 de ander 300. Klopt dat???
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » ma jun 28, 2004 4:48 pm

die onderste is in twee kleuren geperst een blauwe en een rode, de ene heeft een oplage van 215 de ander 300. Klopt dat???
Het enige wat ik weet is dat het een bootleg is. Zelf heb ik de volgende dingen van Moonblood

Moonblood - Blut & Krieg (Bootleg) - CD
Moonblood - German Steel (Bootleg) - CDR
Moonblood - Sob A Lua Do Bode (Bootleg) - CD
Moonblood - Supreme Black Force Of German Steel (Bootleg) - CD
Moonblood - Taste Our German Steel! (Bootleg) - CD
Moonblood - The Winter Falls Over The Land... - TAPE
Moonblood - Triangle Of Infernal Power (Bootleg) - CD
Moonblood / Deathspell Omega - Split - LP
Moonblood / Evil - Split - Tape
Moonblood / Inferno - Split - EP
Moonblood / Katharis - Split - EP
Laatst gewijzigd door puist op ma jun 28, 2004 5:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy Metal! Just my way

nuberus

Bericht door nuberus » ma jun 28, 2004 4:56 pm

veel bootlegs, lastig bandje om te pakken te krijgen dus.
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » ma jun 28, 2004 5:04 pm

nuberus schreef:veel bootlegs, lastig bandje om te pakken te krijgen dus.
Origineel spul kom ik niet veel meer tegen. Als ik het tegenkom worden er absurde prijzen voor gevraagd.
Heavy Metal! Just my way

De Demoon

Bericht door De Demoon » ma jun 28, 2004 7:43 pm

Die van mij is zwart (of bedoel je dat met blauw), ik heb ook al verschillende aanbiedingen met rood vinyl gezien. Het is wel vaak zo dat er een deel in een andere kleur wordt geperst, bijvoorbeeld de eerste 50 rood, dus dat kan het ook zijn. Het getal 300 heb ik nog nergens gehoord/gezien.

Plaag

Bericht door Plaag » di jun 29, 2004 12:27 am

Dit lees ik op Vampire en die hebben het weer van Season of Mist:

The fast-traveling rumor that informs the reader and listener on Maniac parting ways with MAYHEM, and Attila Csihar joining the band is not true. There are currently no plans whatsoever for MAYHEM changing its line-up. Above is confirmed by both the band and Attila.

En zo zijn we weer bij geluld.
Kop dicht, Thorko

Gesloten