Dan schaar ik daar alleen Dimmu Borgir onderCoenV schreef:[..]
Je doelt op dat bericht op de frontpage?
Waarschijnlijk door de grote hoeveelheid internetblekkies, en dergelijke wannabeposers.
Zijn er nog meer van die "blekkie"bands dan ?
Dan schaar ik daar alleen Dimmu Borgir onderCoenV schreef:[..]
Je doelt op dat bericht op de frontpage?
Waarschijnlijk door de grote hoeveelheid internetblekkies, en dergelijke wannabeposers.
is ie ook. En zoveel bands, valt wel mee hoor. Is natuurlijk ubertrui om met zo'n statement ermee te nokken. Zou ik ook doen als ik niet meer met een fatsoenlijk bm album op de proppen kom.The_Horseman schreef:Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom veel BM bands er mee stoppen
omdat zo gezegd teleurgeteld zijn in de Black Metal scene ?
Ik dacht juist dat de scene weer helemaal levendig was.
Alle grotere bm bands hebben wel last van posers denk ik, kijk bijvoorbeeld eens naar de gemiddelde cu2 site met 666 erin...dan zie je ook namen als darkthrone, emperor, immortal en marduk langskomen.The_Horseman schreef:[..]
Dan schaar ik daar alleen Dimmu Borgir onder
Zijn er nog meer van die "blekkie"bands dan ?
Grappig is dat er bij zijn die stoppen met hun band uit onvrede met de bm scene, om zich vervolgens vol overgave op allerlei bm projecten te storten.The_Horseman schreef:Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom veel BM bands er mee stoppen
Ik weet niet onder welke steen de auteur van dat bericht op de frontpage vandaan komt, maar dit nieuws is al een half jaar oud ofzo.The_Horseman schreef:Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom veel BM bands er mee stoppen
Ik moet wel bekenen dat hun laatste album mij goed bevalt. Wel grappig is dat Armagedda getekend had bij Agonia welke toch wel een beetje bekend staat om hun commerciele instelling.Plaag schreef:"De Zweedse black metal band Armagedda kapt ermee. De bandleden geven aan dat ze zich op geen enkele manier meer verwant voelen met de black metal scene van vandaag de dag en besluiten daarom om de stekker eruit te trekken. Volgens eigen woorden is de scene geïnfecteerd met commerciële idioten en is er geen plaats meer voor echte black metal bands."
Wat een idioten. Als je zoiets vindt, laat je toch horen hoe het wel moet? En zoveel commerciële idioten kom ik niet tegen, of ik mijd ze. Of is Deathspell Omega te commercieel? Of Xasthur? Of Svartsyn? Of Funeral Mist? Of Nachtfalke?
Misplaatste arrogantie om eigen onkunde te verhullen. Weg met dit soort kutbands.
Je loopt altijd het risico dat er een aantal gasten bij loopt dat het geld ruikt. Bands als Xasthur blijven niet bepaald onopgemerkt en zo'n artiest moet heel principieel zijn om er niet een commercieel slaatje uit te willen slaan. Tijdens een opleving van een genre, zoals nu de wat meer ondergrondse black metal, valt er altijd een aantal gasten door de mand. Er wordt over en weer met contracten gesmeten en veel bands houden weer uitverkoop. Aan het einde van het liedje lijkt het genre weer op sterven na dood, terwijl er alleen maar een soort van schifting heeft plaatsgehad. Na wat geschreeuw om geld keert de "rust" terug in de scene en is de scene weer gewoon ondergronds, met uitzondering van de nieuwe commercieel denkende Xasthurs en ander 4 sporen tuig.telluriet schreef:Xasthur is anders wel een beetje op de commerciële toer hoor Plaagmans.
Teminste, 7 releases plannen in een jaar ruikt wel een beetje naar geldklopperij.
Het nieuwe album, Telepathic with the Deceased, heb ik zelf nog niet beluisterd, maar de reviews zijn niet bepaald lovend te noemen. Ook daar wordt aangenomen dat Malefic gaat voor het geld in plaats van er de tijd voor nemen om er een degelijke plaat uit te persen.
De man is gewoon creatief en gezien de hoeveelheden die ie verkoopt, lijkt mij het stug daar ook maar enigszins rijker van te worden. Daarnaast heb ik ook positieve geluiden gehoord. Eerst luisteren, dan mening geven.Plaag schreef:[..]
Je loopt altijd het risico dat er een aantal gasten bij loopt dat het geld ruikt. Bands als Xasthur blijven niet bepaald onopgemerkt en zo'n artiest moet heel principieel zijn om er niet een commercieel slaatje uit te willen slaan. Tijdens een opleving van een genre, zoals nu de wat meer ondergrondse black metal, valt er altijd een aantal gasten door de mand. Er wordt over en weer met contracten gesmeten en veel bands houden weer uitverkoop. Aan het einde van het liedje lijkt het genre weer op sterven na dood, terwijl er alleen maar een soort van schifting heeft plaatsgehad. Na wat geschreeuw om geld keert de "rust" terug in de scene en is de scene weer gewoon ondergronds, met uitzondering van de nieuwe commercieel denkende Xasthurs en ander 4 sporen tuig.
Misschien gaat Malefic zijn 4 sporen ellende nu tot op het bot uitmelken en wordt Nachtmystium de nieuwe Satyricon.
ik vraag me ook af hoe ie aan 7 releases komt....telluriet schreef:Xasthur is anders wel een beetje op de commerciële toer hoor Plaagmans.
Teminste, 7 releases plannen in een jaar ruikt wel een beetje naar geldklopperij.
Het nieuwe album, Telepathic with the Deceased, heb ik zelf nog niet beluisterd, maar de reviews zijn niet bepaald lovend te noemen. Ook daar wordt aangenomen dat Malefic gaat voor het geld in plaats van er de tijd voor nemen om er een degelijke plaat uit te persen.
Ik geef ook geen mening, ik schets een eventueel (niet al te best) toekomstbeeld. Voorlopig zie ik inderdaad weinig reden tot paniek. Als ik geinspireerd ben, maak ik een stuk of wat schilderijen achterelkaar. Als ik er een prijskaartje aan zou hangen, zou ik vanzelf al wat commercieler zijn.nuberus schreef:[..]
De man is gewoon creatief en gezien de hoeveelheden die ie verkoopt, lijkt mij het stug daar ook maar enigszins rijker van te worden. Daarnaast heb ik ook positieve geluiden gehoord. Eerst luisteren, dan mening geven.
Gezien de prijzen die Shamaten rekent, verdenk ik hem eerder van commercie.Plaag schreef:Wat betreft een grote hoeveelheid releases zit een Arckanum bijvoorbeeld ook niet stil. Commercieel? Eerst maar zorgen dat dit soort producten bij Free Record Shop ligt, maar dan verhuis ik naar een groot en donker bos waar niemand mij nog kan vinden.
Zeer goede band! De oplage van hun producten is veel te laag, en daarom lopen de prijzen flink op. Op de onderste na heb ik niets op vinyl, want dat is pas echt teringduur.nuberus schreef:iemand wat beter bekend met Moonblood? Zo ja wat heb je in huis?
die onderste is in twee kleuren geperst een blauwe en een rode, de ene heeft een oplage van 215 de ander 300. Klopt dat???De Demoon schreef:[..]
Zeer goede band! De oplage van hun producten is veel te laag, en daarom lopen de prijzen flink op. Op de onderste na heb ik niets op vinyl, want dat is pas echt teringduur.
* BLut & Krieg tape (#666)
* Dusk Woerot tape (#666)
* Fullmoon Witchery LP (#215)
Overigens is de hele zooi onlangs op CD gezet, niet door Moonblood zelf! Moonblood heeft alleen tapes en LP's uitgegeven (voor het true-e mono-geluid?). Een echte 'fan' koopt geen Moonblood CD's.
Het enige wat ik weet is dat het een bootleg is. Zelf heb ik de volgende dingen van Moonbloodnuberus schreef:[..]
die onderste is in twee kleuren geperst een blauwe en een rode, de ene heeft een oplage van 215 de ander 300. Klopt dat???
Die van mij is zwart (of bedoel je dat met blauw), ik heb ook al verschillende aanbiedingen met rood vinyl gezien. Het is wel vaak zo dat er een deel in een andere kleur wordt geperst, bijvoorbeeld de eerste 50 rood, dus dat kan het ook zijn. Het getal 300 heb ik nog nergens gehoord/gezien.nuberus schreef:[..]
die onderste is in twee kleuren geperst een blauwe en een rode, de ene heeft een oplage van 215 de ander 300. Klopt dat???