The Monolith Deathcult in Sliedrecht*waanzin ten top*

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Kimzel

Bericht door Kimzel » do jun 24, 2004 7:07 am

XnegativeX schreef:Wat doet de Deathcult eigenlijk nog in dit soort kleine zaaltjes? Ik dacht dat jullie alleen maar in grote zalen zouden spelen.
zoals ahoy enzo

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do jun 24, 2004 9:37 pm

Nee, daar is de klankkleuer niet zo goed.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Kimzel

Bericht door Kimzel » do jun 24, 2004 9:48 pm

het gaat toch om de poen?

dako

Bericht door dako » do jun 24, 2004 9:59 pm

Nounou, even mijn bijdrage aan dit topic:

Afbeelding

WAUW!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do jun 24, 2004 11:36 pm

Ik was eerst!

Opbokken!
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Roger

uhu

Bericht door Roger » vr jun 25, 2004 12:45 am

ik kan je een ding verzekeren, Big Dekker heeft absoluut niemand nodig om hem bij te staan. En ja, ik heb me onder mijn eigen naam aangemeld speciaal voor deze topic, moet je nagaan hoe hoog dat damn Slijkdrecht zit. Voor de rest spuug ik alleen gal op de home site van TMDC. De topics op de meeste frums zijn mijns inziens niet boeiend genoeg om te lezen.

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr jun 25, 2004 7:08 am

je moet wat he

je luisterd in elk geval toch ook nog naar goede muziek

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 7:37 am

Wat een belachelijk verhaal, en ook dat je jezelf echt belachelijk maakt door zo een verhaaltje te vertellen.
Het komt behoorlijk dom over als je gaat vertellen dat het alleen om die 600 eurotjes gaat, en woorden als "stagemanager" en "rider" gaat gebruiken. Wie denk je wel dat je bent? Axl Rose? Jullie zijn maar de Monolith Dead Kult. Let op: ik zeg niet dat het slechte muziek is!! Als iemand tegen mij dat soort woorden gaat gebruiken, zou ik echt omvallen van het lachen. Je staat niet voor 100.000 man te spelen, kom op man, ff een "pas op de plaats maken" zoals dat mooi heet.

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jun 25, 2004 9:27 am

Ieder podium of jongerencentrum maakt gebruik van een stagemanger en een rider. Sterker nog, zalen vragen om een rider zodat de aanwezige geluidsmensen precies weten hoeveel kanalen de band nodig heeft. Dat scheelt tijd met de soundcheck.

Verder is een rider doodnormaal en maakt deel uit van een contract.
Grappig zeg dat men na 2 engelse woorden meteen de kluts kwijt is hier.

Verder wel eens van sarcasme gehoord?
Axl Rose is een held overigens
[b]Dako schreef[/b]

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim » vr jun 25, 2004 10:17 am

Jezus wat een kneuzen posten hier zeg, maar het is wel vermakelijk.

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 10:17 am

Ik raak absoluut niet de kluts kwijt van Engelse woorden, maar ik prevereer Nederlands. Het gaat meteen zo uit de hoogte klinken als mensen in Engels gaan praten in bepaalde gevallen. Dat moet je als death metal bandje niet doen. Heel irritant.

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jun 25, 2004 10:36 am

Ik raak absoluut niet de kluts kwijt van Engelse woorden, maar ik prevereer Nederlands.
Wat is dit voor dom gelul? Ik heb die termen niet bedacht. Dat zijn doodnormale termen in het muzikantenwereldje.
Het gaat meteen zo uit de hoogte klinken als mensen in Engels gaan praten in bepaalde gevallen.
In bepaalde gevallen? Mijn beste taalpurist, wat zou ik ipv "stagemanager" en "rider" moeten gebruiken volgens jou?
Dat moet je als death metal bandje niet doen. Heel irritant.
Niets is zo irrrtant als bazelende forumleden die mij denken de les te moeten gaan lezen omdat ik de in het muzikantenwereldje juiste benamingen hanteer.
[b]Dako schreef[/b]

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 11:18 am

Ik ga het nog 1 keer proberen uit te leggen. Ik doelde erop dat JIJ juist iemand dom vindt die niet weet wat een zgn. rider is. Verder zou je een stagemanager een podium regelnicht kunnen noemen o.i.d.. Verder doelde ik erop dat iemand van zo'n kaliber bandje er gewoon voor uit komt alleen voor die 600 te spelen, te walgelijk voor woorden vind.
Ik lees niemand de les, ik geef alleen een mening waar je het uiteraard niet mee eens hoeft te zijn. M.a.w. als ik toevallig jullie nog eens ergens zie, blijft toch die gedachte van: "die staan daar voor die 600". Dat bereik je met dit soort verhaaltjes. Het is misschien allemaal niet leuk, maar waar is de lol gebleven? Dit is iets wat de rest van de bandjes waarschijnlijk wel hadden.

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jun 25, 2004 11:33 am

Heb je uberhaupt wel begrepen waarom ik die 600 euro in dat verhaaltje noemde?
nee hè?

Iemand die niet weet wat een rider is moet ophoepelen in de buurt van een podium en mij niet lastig vallen met stomme vragen over podiumopstellingen. DAAR is een stagemanager voor

Alle antwoorden op de vragen stonden namelijk in de rider die de zaal al ruim van te voren heeft gekregen.

Podiumregelnicht?? Stagemanager is een begrip dat wereldwijd wordt gebruikt, maar meneer Grindmind vind dat niet kunnen.

Jij bent niet zo slim hè? Speel je zelf ook in een(50 euro en een krat bier) bandje?
[b]Dako schreef[/b]

Killjoy

Bericht door Killjoy » vr jun 25, 2004 11:45 am

TMDC Wordfuhrer schreef:
Jij bent niet zo slim hè? Speel je zelf ook in een(50 euro en een krat bier) bandje?
Wat is daar mis mee??
Ik heb zelf een jaar met GM in een band mogen vertoeven, en ik heb in dat jaar veel lol tijdens optredens beleefd. Al was het maar voor 50 Euro en een krat bier.
Heerschen en laten Heerschen!

Plaag

Bericht door Plaag » vr jun 25, 2004 11:52 am

Leuke discussie, dit. Daar moeten er meer van zijn.
Terwijl, aan de andere kant het gaat om twee hele simpele oer-Hollandsche begrippen, tijdens een optreden: rossen en heerschen.
Kop dicht, Thorko

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jun 25, 2004 12:07 pm

Wat is daar mis mee??
En weer een simpele ziel die met ogem open in de ironie-val trapt.

Idd, rossen en heerschen, maar dan moet de zooi welvoor elkaar zijn anders wordt er weinig gerosd en geheerschd
[b]Dako schreef[/b]

shredhead
Contacteer:

Bericht door shredhead » vr jun 25, 2004 12:08 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Heb je uberhaupt wel begrepen waarom ik die 600 euro in dat verhaaltje noemde?
nee hè?

Iemand die niet weet wat een rider is moet ophoepelen in de buurt van een podium en mij niet lastig vallen met stomme vragen over podiumopstellingen. DAAR is een stagemanager voor

Alle antwoorden op de vragen stonden namelijk in de rider die de zaal al ruim van te voren heeft gekregen.

Podiumregelnicht?? Stagemanager is een begrip dat wereldwijd wordt gebruikt, maar meneer Grindmind vind dat niet kunnen.

Afbeelding
Gitarist [url=http://www.triple7.nl]Triple 7[/url] en [url=http://www.gridlock.nu]GridLock[/url]

Rascul

Bericht door Rascul » vr jun 25, 2004 12:19 pm

Gefrustreerde artiesten extravaganza :P
Makkers staakt uw wild geraas

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr jun 25, 2004 12:26 pm

naja de bands die spelen voor een krat bier en 50 euro hopen dat alles goed geregeld is maar als je als bandje 600 euro krijgt moet je zoiezo niet meer zeuren

Rascul

Bericht door Rascul » vr jun 25, 2004 12:35 pm

Bijvoorbeeld ja.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr jun 25, 2004 12:40 pm

als ik voor 50 euro en een krat bier speel ga ik ook zeiken als de zooi niet in orde is, je wilt toch een goed optreden kunnen geven, dus moeten ook de omstandigheden er ook naar zijn.
Ook als je 600 euro krijgt mag je kankeren vind ik, ik neem aan dat die prijs van tevoren is afgesproken. Als een band 600 euro krijgt wil het niet zeggen dat dus de tent een zooi hoeft te zijn en dat je als band niks mag zeggen omdat je 600 hoero krijgt
לֹא אעבוד

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » vr jun 25, 2004 12:42 pm

Briljant hoe sommigen hun domheid tentoon spreiden.
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » vr jun 25, 2004 1:12 pm

Wat men hier falikant over het hoofd ziet is het feit dat JUIST doordat alles goed voor elkaar is de band een goed optreden kan geven.

Mijn pedalen werken niet in 5 cm water.

Dat we zoveel geld krijgen hebben we puur te danken aan onze grote bek en onze sterrenstatus.
[b]Dako schreef[/b]

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 1:22 pm

Wat is er mis met een 50 euro en een krat bier bandje. Die ouwehoeren nooit. Wat verwacht je? Dat je over een paar weken in de Ahoy staat? Doe niet zo uit de hoogte met je kankerband, dit is mijn punt. Imbeciel!

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » vr jun 25, 2004 1:23 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Wat men hier falikant over het hoofd ziet is het feit dat JUIST doordat alles goed voor elkaar is de band een goed optreden kan geven.

Dit, plus dat het behoorlijk lastig samenwerken is met een organisatie die geen verstand heeft van hetgeen zij organiseert en dus feitelijk geen bestaansrecht heeft.
Ik vind dat je als band alle recht hebt te eisen dat de zaken goed geregeld zijn. Argumenten als "je bent geen britney spears" of "je krijgt al zoveel geld" hebben er niets mee te maken, ik zou mijn optreden niet laten verpesten door een stelletje rare vogels.
Wel opvallend dat degenen met negatief commentaar op het verslag voornamelijk mensen zijn die geen (of zeer weinig) ervaring hebben met optreden.
Verder zijn er wat mensen die de woorden "sarcasme" en "provoceren" nog eens moeten opzoeken.
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 1:24 pm

En let een klein beetje op je taal. Je lijkt wel een turk.

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » vr jun 25, 2004 1:26 pm

GrindMind schreef:En let een klein beetje op je taal. Je lijkt wel een turk.
Wie?

GrindMind

Bericht door GrindMind » vr jun 25, 2004 1:33 pm

inageandsadness schreef:[..]

Wie?
TMDC.

Ik heb wel ervaring met optreden, ook in Sliedrecht. Ik vind juist wel dat geld er toe doet, en dat bands te veel vragen dat het ook gaat lijken alsof het om het geld gaat. Nu spreek ik niet eens over de tenten (voornamelijk J.C.'s) die dat geld niet hebben, en dus zo'n band niet kunnen boeken.
Maar op het moment dat je van jezelf gaat zeggen dat je een grote bek heb etc. ben je echt een grote eikel. Dit heeft dan weer niks met sarcasme te maken.

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » vr jun 25, 2004 1:36 pm

GrindMind schreef:[..]

TMDC.

Ik heb wel ervaring met optreden, ook in Sliedrecht. Ik vind juist wel dat geld er toe doet, en dat bands te veel vragen dat het ook gaat lijken alsof het om het geld gaat. Nu spreek ik niet eens over de tenten (voornamelijk J.C.'s) die dat geld niet hebben, en dus zo'n band niet kunnen boeken.
Maar op het moment dat je van jezelf gaat zeggen dat je een grote bek heb etc. ben je echt een grote eikel. Dit heeft dan weer niks met sarcasme te maken.
Zelfspot dan wellicht?

vertigo

Bericht door vertigo » vr jun 25, 2004 1:45 pm

Wtf maakt het bedrag uit dat je verdiend met een optreden. Je mag toch allerminst
verwachten dat 'iets' goed geregeld is. Of je nu voor een kratje bier speelt of voor 600
euro. Dit heeft toch niets met sterrenstatus te maken....
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Rascul

Bericht door Rascul » vr jun 25, 2004 1:49 pm

Zeurzeikers allemaal, echt

Killjoy

Bericht door Killjoy » vr jun 25, 2004 6:32 pm

AmnesJAn schreef:als ik voor 50 euro en een krat bier speel ga ik ook zeiken als de zooi niet in orde is, je wilt toch een goed optreden kunnen geven, dus moeten ook de omstandigheden er ook naar zijn.
Ook als je 600 euro krijgt mag je kankeren vind ik, ik neem aan dat die prijs van tevoren is afgesproken. Als een band 600 euro krijgt wil het niet zeggen dat dus de tent een zooi hoeft te zijn en dat je als band niks mag zeggen omdat je 600 hoero krijgt
Als je 600 Euro per optreden krijgt, dan neem je toch gewoon je eigen slaven mee. Die knappen het vuile werk dan wel op.

LiberatedMadness

Re: The Monolith Deathcult in Sliedrecht*waanzin ten top*

Bericht door LiberatedMadness » vr jun 25, 2004 6:51 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Afgelopen zaterdag hebben we in Sliedrecht gespeeld met Cirith Gorgor als headliner. Het begon al toen we aankwamen...
prachtig :lol: leedvermaak ten top
Zie hier... een onderschrift

Roger

Bericht door Roger » vr jun 25, 2004 7:54 pm

je moest eens weten hoeveel geld er in jongerencentra omgaat. Die zalen worden knetter hard gesubsidiëerd en boeken in de administratie bands echt niet voor 50 euro en het befaamde krat bier. Daarnaast vergooien slechte organisaties ook weer veel geld door hun eigen wanbeleid. Grindmind pretendeert een muziekant te zijn met wat ervaring, maar de onprofessionaliteit druipt ervan af. Als je in een band zoals TMDC zit, en bij een goed label getekend hebt heb je ook nogal wat geld nodig voor allerlei zaken. Ik noem bijvoorbeeld opnames, touren, shirts drukken etc. Dan mogen ze 365 dagen per jaar spelen voor 50 euro om het een en ander van de grond te krijgen. Als je zeer regelmatig op treedt (dus ook in sliedrecht=150 km. heen en weer vanuit kampen) gaat de lol waar mensen het over hebben er niet af, maar krijg je wel een andere kijk op zulke avonden. Al die B muzikanten met hun grote bek over lol en een krat bier treden zelf 1 keer per jaar op in hun eigen jeugdhonk en denken dan met de grote jongens mee te kunnen praten. Beetje jammer. Ga maar eens een maand touren. Dan baal je al als het een avond in de week kut is geregeld.

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr jun 25, 2004 8:07 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Wat men hier falikant over het hoofd ziet is het feit dat JUIST doordat alles goed voor elkaar is de band een goed optreden kan geven.

Dat we zoveel geld krijgen hebben we puur te danken aan onze grote bek en onze sterrenstatus.
maar dan snap ik idd niet dat jullie geen eigen slaven hebben die de boel voor jullie opruimen

er zijn vast mensen die nachten dromen om bij jullie in de te buurt mogen zijn

Grandpa

Bericht door Grandpa » vr jun 25, 2004 11:46 pm

natassja schreef:[..]

maar dan snap ik idd niet dat jullie geen eigen slaven hebben die de boel voor jullie opruimen

er zijn vast mensen die nachten dromen om bij jullie in de te buurt mogen zijn
Die komen ook wel met zo'n band mee, maar dit is vaak klapvee. Vrienden die vlak voor het podium een band staan toe te juichen, in de hoop het lokale publiek ook mee te krijgen (dit is niet negatief bedoeld, maar in heel veel zalen speelt het lokale publiek zelf in een band en die staan alleen maar te kijken met een gezicht van "ik kan het beter").

Voor 600 euro komen echt wel wat mensen mee, maar denk dan in eerste instantie aan een geluidsman en 1 of 2 roadies. Die roadies kunnen niet een hele backline neerzetten en ook nog even een soundcheck regelen.
En er zijn ook hele grote muzikanten die het liefst hun eigen spullen klaar zetten en (sound)checken. Bijvoorbeeld Gene Hoglan.

Aan de andere kant zijn er heel weinig J.C.'s met een stagemanager, omdat ze vaak door vrijwilligers gerund worden. Ik kan me voorstellen, dat TMDC meer in zalen, dan in J.C.'s optreedt en dus niet vaak de situatie hebben meegemaakt, waar ze in Sliedrecht tegen aan liepen.
De "50 euro en een krat bier"-bands zullen hier vaker tegen aan lopen en er meestal makkelijker over heen stappen (uitzonderingen daargelaten).

Voor mij persoonlijk geldt, dat als het publiek het naar zijn/haar zin had, dat je optreden goed was en je de negatieve kanten van zo'n avond voor lief moet nemen.
En absolute grondregel voor elke band, hoe groot of klein je ook bent, zeik nooit je publiek af! Zij zijn de reden, waarom jij bent waar je bent!
A generation of men is like a generation of leaves; the wind scatters some leaves upon the ground, while others the burgeoning wood brings forth - and the season of spring comes on. So of men one generation springs forth and another ceases.
[b][i]Homer[/i][/b]

Rascul

Bericht door Rascul » za jun 26, 2004 11:53 am

Oké, ik zal ook even serieus reageren: als je in een zaal geboekt wordt, al is het voor nop, dan moet je er van uit kunnen gaan dat alles goed geregeld is. Een droog podium is mijns inziens echt niet te veel gevraagd, want het is gewoon noodzakelijk voor een goed optreden, en dat is wat de zaal van je vraagt. Ik speel nu al jaren, met verschillende bands, op weet ik veel wat voor locaties, grotendeels voor nop, maar alles moet wel goed geregeld zijn. Ook als ik met mn bigband speel, da's dus gratisch, en de boel niet in orde is (in elkaar stortend podium enz) dan spelen we niet. Je moet wel fatsoenlijk kunnen spelen.

Oftewel, TMDC heeft volledig gelijk als ze zeggen dat de boel in Elektra niet in orde is. Dat daarbij nog wat scheldwoorden enz gepaard gaan kan me weinig schelen, maar ik vind dat een aantal zogenaamd "professionele" heren (oa Grindmind) de plank compleet misslaan. Je moet verdomme wel voor je lol kunnen spelen.

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma jun 28, 2004 2:54 pm

Wat is er mis met een 50 euro en een krat bier bandje. Die ouwehoeren nooit. Wat verwacht je? Dat je over een paar weken in de Ahoy staat? Doe niet zo uit de hoogte met je kankerband, dit is mijn punt. Imbeciel!
Grindmind, jij vervloekte undergroundkneus dat je bent! Band die voor 50 euro en een krat bier spelen verpesten het voor de andere bands. Bands die investeren in demo's, shirts etc kunnen niet voor eeuwig voor dat geld blijven spelen, dat geld moet terugverdiend worden. Als dan nietsnutten met grote bekken als jij voor een bedrag komen opdraven waar een normale band nog niet eens een pakje snaren van kankopen blijven ze dat soort band boeken in OJC's.

Waarom? Omdat ze jullie zo goed vinden? Nee, omdat jullie je als goedkope hoeren te koop aanbieden en dat jullie jezelf het liefst voor zo min mogelijk geld zo vaak mogelijk laten naaien.

Als een band een cd uit heeft gebracht tour's heeft gedaan kunnen ze meer geld vragen omdat ze bekender zijn. Dat jij dat dan weer niet snapt verbaasd mij dan ook helemaal niets.

In welke band heb jij dan wel niet gespeeld dat jij denkt mee te kunnen praten met de grote jongens? Dan een sukkel als jij niet snapt dat een avond pas goed kan verlopen als beide partijen de boel voor elkaar hebben verbaasd mij dan nog minder.

Verder ben je sowieso de kneus van het forum door als een bok op een haverkist te springen door mijn opmerking over 50-euro-en-een-krat-bier.

Jammer knul
[b]Dako schreef[/b]

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jun 28, 2004 3:12 pm

naja jullie laten wel zien dat het jullie niet meer alleen om jullie eigen plezier gaat maar vooral om de bekendheid en het geld
en dat is het verschil met 50 euro en een krat bier bandjes

zal wel bij deathmetal horen ofzo

NAMMTAR666

Bericht door NAMMTAR666 » ma jun 28, 2004 3:13 pm

@Rascul: Oké, ik zal ook even serieus reageren: als je in een zaal geboekt wordt, al is het voor nop, dan moet je er van uit kunnen gaan dat alles goed geregeld is. Een droog podium is mijns inziens echt niet te veel gevraagd, want het is gewoon noodzakelijk voor een goed optreden, en dat is wat de zaal van je vraagt. Ik speel nu al jaren, met verschillende bands, op weet ik veel wat voor locaties, grotendeels voor nop, maar alles moet wel goed geregeld zijn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alles dient gewoon in orde te zijn. Water/Bier op het podium betekent: SCHOONMAKEN.
Waarom??? Op diverse podia word buiten de bekende 220 volt ook nog 380 volt gevoerd. Dus natte zooi en deze spanningen kunnen snel resulteren in ongevallen.
En ja, de stage manager is daarvoor verantwoordelijk. Al staat het hele publiek bier op het podium te gieten. Als stage manager blijf je verantwoordelijk voor de veiligheid van de diverse bands. En dien je dit gevaar op te lossen.
Ik werk al bijna een jaar of 20 binnen diverse jongeren centra en moet zeggen dat ik altijd goed opgeleide Zaal en podium technici meegemaakt heb.
Wanneer een zaal een optreden organiseerd zijn zij wel degelijk verplicht om nuchtere en ter zake kundige personeelsleden ter beschikking te stellen. En of dit vrijwilligers zijn doet niet af aan het feit dat die regeltjes ook voor hen gelden.
Wanneer er iemand dronken staat te werken op of nabij het podium stuur ik hem meteen naar huis.
Je kan nu eenmaal geen risico nemen met de aanwezige apparatuur. (Of je moet geld te veel hebben)
Ik hoop dat Elektra hier een beetje leer uit trekt en nu eindelijk eens begint met een opleiding voor hun mensen zodat er op een professionele en daar door ontspannen manier een goeie produktie neergezet kan worden.

Marcel.
Laatst gewijzigd door NAMMTAR666 op ma jun 28, 2004 3:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I serve only one master. His name is darkness.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » ma jun 28, 2004 3:16 pm

nee, dat heet de zaken professioneel aanpakken.

een band is meer dan alleen muziek maken, logistiek en financien zijn ook belangrijk.
Als je als band serieus wil optreden en cd's maken moet je dat op orde hebben, anders kom je nooit verder dan de 50 euro en een krat bier fase.

investeren, of dacht je dat een opnames of merch uit de lucht komt vallen?
Nee, jij!!

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma jun 28, 2004 3:41 pm

Ik vind het van beide kanten (Monolith Deathcult en Elektra) nogal zielig dat ze nog steeds over het hele gebeuren blijven doorzeuren via een forum.
Als TMDC en Elektra BEIDE echt zo professioneel en alwetend zijn als ze zich hier voor doen hadden naderhand telefonisch contact moeten opnemen o.i.d.

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma jun 28, 2004 4:01 pm

Wat een onzin, er is een discussie gaande op een forum over een optreden. Daar zijn forums voor
[b]Dako schreef[/b]

Grandpa

Bericht door Grandpa » ma jun 28, 2004 4:07 pm

Voor wat betreft Elektra is deze discussie inmiddels toch waarschijnlijk al niet meer nodig.

Zij hebben vorige week van de gemeenteraad van Sliedrecht te horen gekregen, dat zij waarschijnlijk 70.000 pleuro gekort worden op hun subsidie.

Dit zou betekenen dat er alleen nog geld over blijft voor de kernactiviteit = jongerenwerk.

In de weekenden blijft de tent dan gewoon gesloten, omdat dit niet meer bekostigd kan worden.

Vanavond wordt hierover gestemd in de Sliedrechtse gemeenteraad.

En net nu het gehele pand (inclusief zaal) gerenoveerd wordt.
Een klein stemmetje in mijn hoofd zegt mij, dat de gemeente andere plannen heeft met het pand van Elektra.

----

En inderdaad, NAMMTAR666, Demorpheus, TDMC Wordfuhrer en gelijkgestemden hebben gelijk. Alles moet gewoon goed geregeld zijn en een band draaiende houden kost de nodige centen.
Ik heb in al jullie verhalen zelfs nog niets gezien over de aanschafkosten van een fatsoenlijke backline, die de 50-euro-en-een-krat-bier-bands vaak ook niet hebben.
Voor een beetje backline voor 4 personen zit je zo aan de 5.000 euro en dan begin je pas.
A generation of men is like a generation of leaves; the wind scatters some leaves upon the ground, while others the burgeoning wood brings forth - and the season of spring comes on. So of men one generation springs forth and another ceases.
[b][i]Homer[/i][/b]

TMDC Wordfuhrer

Bericht door TMDC Wordfuhrer » ma jun 28, 2004 4:08 pm

J.U.I.S.T.
[b]Dako schreef[/b]

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » ma jun 28, 2004 4:49 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:Wat een onzin, er is een discussie gaande op een forum over een optreden. Daar zijn forums voor
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat het echt zielig overkomt.

Als je echt zo professioneel bent (want je laat op elk forum en in elk gastenboek duidelijk merken dat je de drang hebt omdat te zijn) zou je niet op een forum je gelijk proberen te halen.

Moet je voorstellen als iedereen (iedere band) met nare ervaringen er zo'n heisa over zou maken als jullie.

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma jun 28, 2004 5:01 pm

niet iedere band heeft zoveel aandacht nodig

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma jun 28, 2004 5:03 pm

natassja schreef:niet iedere band heeft zoveel aandacht nodig
nee, sommige krijgen het gewoon

Killjoy

Bericht door Killjoy » ma jun 28, 2004 7:03 pm

verwoesting schreef:[..]

nee, sommige krijgen het gewoon
En die negatieve kritiek helpt bands als TMDC alleen maar naar een hoger aanzien. Het is te vergelijken met het kunstje dat Altar een jaar of 10 geleden flikte. Gewoon hard roepen en tegen bijvoorbeeld het religie aanschoppen, je krijgt zo vanzelf aandacht, en een bepaald aanzien in de scene. Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat Michiel en Co het gewoon uitermate professioneel, misschien een beetje over de top, maar wel slim hebben aangepakt.

Plaats reactie