Pop-muziek

Voor alle andere bands

Wel of niet?

Pop-muziek kan ik heel goed op prijs stellen
8
13%
Soms is er een leuk liedje op, voor de rest niet speciaal
25
42%
Nee, eigenlijk maar saai; niet mijn ding
8
13%
Rot op, openminded kutflikker, Metal boven alles
19
32%

Totaal aantal stemmen: 60

Hieronimus

Pop-muziek

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 1:41 am

Naar aanleiding van het topic over de zomerhit van O-Zone, die toch door een redelijk aantal mensen als goed beschouwd werd, een topic over pop-muziek in het algemeen. Ik heb het nooit echt op prijs weten te stellen, ook niet toen ik nog jong was, toen was het vooral klassieke muziek die ik luisterde, dankzij mijn ouders (waarvoor ik ze overigens nog steeds dankbaar ben). Eerlijk is eerlijk: de enige pop-muziek die ik dan nog wel kende waren de klassiekers uit de jaren '80, de love-ballads enzo. Voor de rest heeft het hele mainstreamgedoe me nooit echt aangesproken.
Tot nu toe.
Want in de laatste paar maanden heb ik psychisch gezien toch wel een verandering meegemaakt. In positieve zin, althans, voor mij dan, dit alles is puur subjectief geschreven. Ik ben meer openminded geworden, om het makkelijk te stellen. Ik luister de meeste Metal genres, hoewel ik me nog steeds niet goed heb verdiept in de stijlen Heavy en Power, dat moet nog komen. Maar ook Rock, Dance, Trance, Triphop, Ambient etc, alles gaat erin.
Maar hoe komt dit dan?
Dat heb ik mezelf vaak genoeg gevraagd. "Hoe komt het nu opeens dat ik alles meer apprecieer?" Je zou het kunnen wijten aan de hormonen, die willen nogal eens voor moodswings zorgen, dus waarom niet voor muziekswings. Toch ligt het er denk ik aan dat ik nogal filosoferend ingesteld ben. Ik denk veel over dingen na, over mensen, omgevingen, culturen en dus ook over muziek. Want wat is muziek nu werkelijk? Een bepaald ritme, wat melodiën en een stel noten. De kunst is dan om dat tot iets soepel lopends te smeden. Iets dat een bepaalde emotie opwekt, verdriet, angst, blijheid, depressie, ontzag, verwondering. En ook gewoon lekker niets-pretenderende deuntjes die prettig in het gehoor liggen.
Precies wat Dragostea Din Tei voor mij betekent, ze willen niks bewijzen, niet echt serieus iets doen overkomen en ook willen ze je niks opdringen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties op deze post, beledigingen en opmerkingen/toevoegingen zal ik eens proberen te doorgronden en wie weet kan ik sommigen van jullie nog wel overtuigen van het feit dat pop-muziek niet puur kut is. Want dat is een instelling die ik eigenlijk een beetje jammer vindt :)
Laatst gewijzigd door Hieronimus op ma aug 09, 2004 1:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 1:52 am

Pop muziek is helemaal niet puur kut en kan heel goed heerschen
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

TELEPETHERION
Contacteer:

Re: Pop-muziek

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 1:55 am

Hieronimus schreef:Naar aanleiding van het topic over de zomerhit van O-Zone, die toch door een redelijk aantal mensen als goed beschouwd werd, een topic over pop-muziek in het algemeen. Ik heb het nooit echt op prijs weten te stellen, ook niet toen ik nog jong was, toen was het vooral klassieke muziek die ik luisterde, dankzij mijn ouders (waarvoor ik ze overigens nog steeds dankbaar ben). Eerlijk is eerlijk: de enige pop-muziek die ik dan nog wel kende waren de klassiekers uit de jaren '80, de love-ballads enzo. Voor de rest heeft het hele mainstreamgedoe me nooit echt aangesproken.
Tot nu toe.
Want in de laatste paar maanden heb ik psychisch gezien toch wel een verandering meegemaakt. In positieve zin, althans, voor mij dan, dit alles is puur subjectief geschreven. Ik ben meer openminded geworden, om het makkelijk te stellen. Ik luister de meeste Metal genres, hoewel ik me nog steeds niet goed heb verdiept in de stijlen Heavy en Power, dat moet nog komen. Maar ook Rock, Dance, Trance, Triphop, Ambient etc, alles gaat erin.
Maar hoe komt dit dan?
Dat heb ik mezelf vaak genoeg gevraagd. "Hoe komt het nu opeens dat ik alles meer apprecieer?" Je zou het kunnen wijten aan de hormonen, die willen nogal eens voor moodswings zorgen, dus waarom niet voor muziekswings. Toch ligt het er denk ik aan dat ik nogal filosoferend ingesteld ben. Ik denk veel over dingen na, over mensen, omgevingen, culturen en dus ook over muziek. Want wat is muziek nu werkelijk? Een bepaald ritme, wat melodiën en een stel noten. De kunst is dan om dat tot iets soepel lopends te smeden. Iets dat een bepaalde emotie opwekt, verdriet, angst, blijheid, depressie, ontzag, verwondering. En ook gewoon lekker niets-pretenderende deuntjes die prettig in het gehoor liggen.
Precies wat Dragostea Din Tei voor mij betekent, ze willen niks bewijzen, niet echt serieus iets doen overkomen en ook willen ze je niks opdringen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties op deze post, beledigingen en opmerkingen/toevoegingen zal ik eens proberen te doorgronden en wie weet kan ik sommigen van jullie nog wel overtuigen van het feit dat pop-muziek niet puur kut is. Want dat is een instelling die ik eigenlijk een beetje jammer vindt :)
Eindelijk :D, maar ik ook hoor, de laatste tijd meer oldies trance pop darkwave gothic punk etc
- Gary Busey

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 1:58 am

Evolutie, zoals dat zo mooi heet, zoveel te ontdekken en bovendien luister ik ook graag naar nieuwe dingen en combinaties tussen stijlen. Ook een poll toegevoegd nu zoals je ziet
Front voor/der Matigheid
last.fm

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 2:00 am

Pop-muziek kan ik heel goed op prijs stellen
- Gary Busey

phyrexianc

Bericht door phyrexianc » ma aug 09, 2004 2:01 am

Om even in te gaan op de poll: Ja, metal boven alles, al is er soms toch wel een top 40 nummer wat me wel kan boeien.....

Aangezien ik je wel wil uitschelden voor een kutflikker kies ik voor D :P

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 2:02 am

verdikkeme :D
- Gary Busey

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 2:03 am

Ik heb al in heel wat topics met poll die ik geopend heb een optie geplaatst die zelfvernederend was. Dus waarom hier niet, op een forum zeg je je mening
Front voor/der Matigheid
last.fm

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 2:06 am

Ja en wat zegt de FAQ dan ? :lol:
"Niemand is geïnteresseerd in jouw mening"
- Gary Busey

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 2:15 am

Het is geen Frequently Asked Question, mijn mening is er en dan zie je maar wat je er mee doet. Zal mij echt m'n reet roesten, reageren doen ze toch wel
Front voor/der Matigheid
last.fm

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 2:25 am

Ja
- Gary Busey

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » ma aug 09, 2004 2:32 am

Oude pop is toch nog wel gaver :D
- Gary Busey

Fenris

Bericht door Fenris » ma aug 09, 2004 3:29 am

Sommige pop is best goed te beluisteren, zoals dat nieuwe album van Nelly Furtado, wat lekker folky klinkt. En ook de Spaans-talige muziek van Shakira is lekker vanwege het folky-element.

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » ma aug 09, 2004 5:58 am

Indien het goed geproduceerd is en er enigsinds een eigen identiteit/originaliteit in de artiest te vinden is kan ik het wel waarderen.

Met name Sugababes,Pink en de popkant van Toto kan ik waarderen!

Kimzel

Bericht door Kimzel » ma aug 09, 2004 6:56 am

over 2 jaar luisterd hiero geen metal meer

MK

Bericht door MK » ma aug 09, 2004 8:36 am

Ik luister naar meer dan alleen metal, maar ik blijf toch graag in het non-popgedeelte hangen.
Maar toch, het zal altijd zo zijn en altijd zo blijven: Metal boven alles!!! :twisted:

@ Natassja: :lol: indeed
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Mendel

Bericht door Mendel » ma aug 09, 2004 8:45 am

Goede instelling Jeroen!
ik zelf sta ook eigenlijk wel voor ALLES open, waarom van te voren oordelen over iets? Tuurlijk krijg je bij het horen van een genre al bepaalde verwachtingen over iets. bij pop-muziek komen er bij mij direkt de woorden saai, simpel, zonder enige diepgang naar boven. De meeste pop-muziek doet me echt helemaal niets. Ik sta regelmatig gewoonweg totaal verbaasd te kijken als ik toevallig iets zie/hoor op TMF of op de radio, ''dus DIT vinden de meeste mensen mooi''.
Toch is er ook wel popmuziek die ik wel kan waarderen; het nummer Jewel - Hands vind ik bijvoorbeeld erg mooi.

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » ma aug 09, 2004 8:58 am

t zit je niet lekker he..... :P (@ hiero)

je weet mn mening over die roemeense kutflikkers, maar voor de rest vindt ik veel pop-muziek wel aan te horen, het komt wel eens voor dat ik het zelfs goed vind. Doch, alles in de richting van trance, hiphop, r&b (nieuwe definitie, bv Destiny's Child enz...) en andere electronische dansbare muziek kan mij niet bekoren. verder respecteer ik het wel (laat het voor wat het is), maar sommige niet nader te benoemen (roemeense) "bands" vragen erom afgezeken te worden....
zoiets doe je gewoon niet onder de noemer muziek.

bovendien vind ik de invloed van de popmuziek op de jonge medemens een beetje te groot, er wordt een bepaald beeld geschetst waar de jongeren aan zouden moeten voldoen (neigt naar godsdienst, indoctrinatie), kijk maar s naar alle blanke "gangsta rappa" wannabe's die je in een willekeurige stad overal ziet lopen (evenals huppelgoths), t ziet er niet uit..... kuddegedrag dus.

maar verder is het ok....
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

MK

Bericht door MK » ma aug 09, 2004 9:59 am

Ja, commercialiteit betekent ook wel mode.
Wat artiesten dragen en hoe ze zichzelf gedragen wordt automatisch overgenomen, wannabe's

Dat is jammer :?

CoenV

Bericht door CoenV » ma aug 09, 2004 10:02 am

Hieronimus schreef:Ik luister de meeste Metal genres, hoewel ik me nog steeds niet goed heb verdiept in de stijlen Heavy en Power, dat moet nog komen. Maar ook Rock, Dance, Trance, Triphop, Ambient etc, alles gaat erin.
Maar hoe komt dit dan?
Dat heb ik mezelf vaak genoeg gevraagd. "Hoe komt het nu opeens dat ik alles meer apprecieer?" Je zou het kunnen wijten aan de hormonen, die willen nogal eens voor moodswings zorgen, dus waarom niet voor muziekswings.
Je kan beter heavymetal gaan luisteren dan popmuziek, aap.
En ik vind O-zone dan weer niet onder pop vallen, da's gewoon trance/dance, het mag dan wel vrijwel continu op 538 gedraait worden, maar niet alles wat in de top40 staat en komt is pop, nogal globaliserend.
Maar popmuziek kan best gaaf zijn, en dan vooral de 80's pop, hoe overgewaardeerd ook, maar het gros van de huidige nederlandstalige pop, dat is voor 80% kankerherrie, Blof gaat dan wel weer, op het werk enigszins pruimbaar, maar Marco Borsato en dergelijke hoeren, daarvoor mogen ze de ouderwetse lp en cdverbrandpartijen op straat weer voor herintroduceren inclusief heksenverbranding.
Trance en dance is meestal redelijk pruimbaar, voor uiteraard de oudere trance, met veel keyboardgezeik en veel zang, tegenwoordig is het of goedkope simplistische zooi of een cover van een 80's pophit.
Nu is het nog de vraag in hoeverre je complete smaakveranderingen op je hebben, of het werkt positief en je gaat ooit nog eens gave metal luisteren, of je wordt compleet homo, zit er dik in.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

MK

Bericht door MK » ma aug 09, 2004 10:05 am

CoenV schreef:[..] of je wordt compleet homo, zit er dik in.
:lolup:

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma aug 09, 2004 10:17 am

ben die fase alweer voorbij. gelukkig.

sporadisch een liedje is zeker ok. Zijn genoeg pop/rock bands die ik leuk vind.
Maar zeker geen van de willekeurige dj-stijlen. ve-rs-ch-ri-ke-li-jk

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 10:30 am

Thaumaturgy schreef:Met name Sugababes,Pink en de popkant van Toto kan ik waarderen!
Belachelijk! Nee, als er geen grunt in zit, hoeft t van mij niet hoor! :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 10:32 am

Mendel schreef:Goede instelling Jeroen!
ik zelf sta ook eigenlijk wel voor ALLES open, waarom van te voren oordelen over iets? Tuurlijk krijg je bij het horen van een genre al bepaalde verwachtingen over iets. bij pop-muziek komen er bij mij direkt de woorden saai, simpel, zonder enige diepgang naar boven. De meeste pop-muziek doet me echt helemaal niets. Ik sta regelmatig gewoonweg totaal verbaasd te kijken als ik toevallig iets zie/hoor op TMF of op de radio, ''dus DIT vinden de meeste mensen mooi''.
Toch is er ook wel popmuziek die ik wel kan waarderen; het nummer Jewel - Hands vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Hmmm, dan luister jij hele andere popmuziek dan ik dus.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

Jozz In Flames

Bericht door Jozz In Flames » ma aug 09, 2004 10:48 am

mmm, sommige popmuziek gaat nog wel, maar ik wordt absoluut niet blij van de hedendaagse popscene. Het gaat allemaal alleen om geld en uiterlijk, en de "muziek" zoals dat dan genoemd wordt is vaak ongelooflijke bagger. De massa koopt het toch wel. MTV en TMF werken hier lekker aan mee door veel commerciele troep te draaien. Maar goed, pop kan best mooi zijn, maar helaas komt dat anno 2004 nog maar weinig voor. In de 80er jaren was het idd beter.
Stay metal!

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » ma aug 09, 2004 11:07 am

Alleen jammer van die vreselijk drumsound uit de jaren 80 wat veels te veel gehanteerd werd. "kots"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » ma aug 09, 2004 11:30 am

Je hebt popmuziek en popmuziek. Zo behoort metal tot de popmuziek als je de popmuziek van de TS top40-muziek noemt.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 11:34 am

natassja schreef:over 2 jaar luisterd hiero geen metal meer
Nou, dat zou ik zo hard niet zeggen, haha. Metal is en blijft toch wel iets speciaals voor me, er zitten heel originele bands tussen die echt wat toevoegen aan de scène. Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat ik minder Metal ga luisteren, dat zie ik best gebeuren, niks mis mee, er is zoveel muziek om nog te ontdekken, prachtige reizen naar atmosferische 'soundscapes' worden dat, ik verheug me erop :)
Equinox schreef:t zit je niet lekker he..... :P (@ hiero)
Nee, ik was enkel benieuwd naar hoe er nu werkelijk over gedacht werd, er zit hier een altijd mensen op het forum waarvan ik niet snap dat ze enkel Metal luisteren.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 11:54 am

Jozz In Flames schreef:mmm, sommige popmuziek gaat nog wel, maar ik wordt absoluut niet blij van de hedendaagse popscene. Het gaat allemaal alleen om geld en uiterlijk, en de "muziek" zoals dat dan genoemd wordt is vaak ongelooflijke bagger. De massa koopt het toch wel. MTV en TMF werken hier lekker aan mee door veel commerciele troep te draaien. Maar goed, pop kan best mooi zijn, maar helaas komt dat anno 2004 nog maar weinig voor. In de 80er jaren was het idd beter.
Wat is jouw criterium om iets tot 'bagger' te bestempelen?

Mendel

Bericht door Mendel » ma aug 09, 2004 12:37 pm

Fusion schreef:[..]
Hmmm, dan luister jij hele andere popmuziek dan ik dus.
noem eens wat namen (nee, NIET de sugababes!)

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 12:48 pm

Poe, is moeilijk want wat is popmuziek? Populaire muziek, en dat kan dan eigenlijk ook wel weer onder de noemer rock, house, r&b etc vallen... Maar goed, uit mn hoofd

- Tatu
- Christina Aguillera
- Pink
- Destiny's Child
- en nog heel veel house die populair is (Chemical Brothers, Daft Punk etc)
- veel jaren 80-pop (bijv Tears For Fears)
- veel jaren 90-pop (bijv Crash Test Dummies)
- The Carpenters
- The Beatles
- Suga...eh ;), die ene band

en nog veel meer, maar kan er ff niet op komen, want draai de laatste tijd weer veel metal, en ben nogal met mn eigen shit bezig... :P

Mendel

Bericht door Mendel » ma aug 09, 2004 12:52 pm

Van wat ik uit dat rijtje kende, vind ik alleen de beatles leuk.
Mag ik Kayak dan ook onder popmuziek zetten?

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 12:54 pm

Mwoa, zoals ik al zei, popmuziek is POPulairee muziek. Ik vind Kayak wel goed, maar of het nou zo HEEL populair was?

Mendel

Bericht door Mendel » ma aug 09, 2004 12:59 pm

dat is waar. ik had eigenlijk nog niet goed nagedacht over de letterlijke defenitie van popmuziek;
Popmuziek is een soort muziek die veel mensen leuk vinden. Het woord "pop" is een afkorting van populair (zeg poopuulèr). Popmuziek is modern, van deze tijd.

Dan mag ik hiphop ook popmuziek noemen? dat is erg populair he

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 1:00 pm

Nee. Sommige hip-hop valt onder de noemer popmuziek, niet alle. De definitie is ook moeilijk toepasbaar vind ik hoor...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 09, 2004 1:42 pm

Tss, het lijkt soms wel alsof je raar bent als je alleen maar van metal houdt. Als je niet op z'n mindst een paar andere soorten muziek goed vindt dan ben je closed minded. Ik vind het opzich wel goed als iemand niet alles slikt.

De meeste pop-muziek kan ik goed hebben als achtergrond muziek op mijn werk. Maar zo gauw ik thuis kom zet ik weer wat metal/hardcore/punk op. Daar kan ik beter naar luisteren. En luisteren is hier dus het belangrijkste woord.
Pop mist bij mij gewoon vaak wat diepgang. Zowel tekstueel, muzikaal als qua gevoel. En daar komt nog eens bij dat het mijn smaak gewoon niet is. Iets dat mij niet closed minded of raar maakt. Maar gewoon iemand die weet wat hij mooi vindt of wat hij niet mooi vindt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mendel

Bericht door Mendel » ma aug 09, 2004 1:45 pm

ja, meeste popmuziek is ontzettend LEEG. het heeft weinig...

en dan heb het niet over:
Puf Daddy feat R. Kelly - Satisfy you
Jewel - Hands
Jewel - Foolish Games
:P

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma aug 09, 2004 1:46 pm

;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 09, 2004 1:48 pm

Het feit dat het leeg is is opzich ook wel logisch en er is ook wel wat voor te zeggen. Het "doel" van dat soort muziek is ook om mensen lekker te laten dansen of mee te laten zingen. D'r hoeft geen diepere gedachte achter te zitten.

En dat is allemaal leuk en aardig, maar mijn ding is het daardoor totaal niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 09, 2004 1:48 pm

Ik heb alle oude cd`s van Madonna. Die vind ik ruig en ben niet van plan mij daar voor te schamen :).
Voor de rest houd ik mij te weinig met popmuziek bezig om er echt een mening over te kunnen vormen. Het doet me over het algemeen weinig maar irriteert me vaak ook niet, waaruit ik de conclusie kan trekken dat we elkaar op z`n minst tolereren!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 1:57 pm

XnegativeX schreef:Tss, het lijkt soms wel alsof je raar bent als je alleen maar van metal houdt. Als je niet op z'n mindst een paar andere soorten muziek goed vindt dan ben je closed minded. Ik vind het opzich wel goed als iemand niet alles slikt.

De meeste pop-muziek kan ik goed hebben als achtergrond muziek op mijn werk. Maar zo gauw ik thuis kom zet ik weer wat metal/hardcore/punk op. Daar kan ik beter naar luisteren. En luisteren is hier dus het belangrijkste woord.
Pop mist bij mij gewoon vaak wat diepgang. Zowel tekstueel, muzikaal als qua gevoel. En daar komt nog eens bij dat het mijn smaak gewoon niet is. Iets dat mij niet closed minded of raar maakt. Maar gewoon iemand die weet wat hij mooi vindt of wat hij niet mooi vindt.
Niemand (althans ik niet), noemt jou (of iemand anders) close-minded als je alleen maar metal luistert. Ik weet dat jij net als ik veel passie voor muziek hebt, en als jij al je passie uit 1 stroming kan halen is dat toch prima? Ik persoonlijk kan dat niet, en als ik veel diepgang wil, luister ik wel naar jazz, muziek als Naked City, Mr Bungle etc, of klassiek (veel meer diepgang dan dat is er niet). Maar om nou alle popmuziek als 'zonder diepgang' te bestempelen gaat me te ver. Misschien haal jij t er niet uit. maar t zit er wel degelijk in. Zoals ik al vaak heb gezegd, ik ken talloze popsongs die 100 x zo veel diepgang hebben als sommige metalnummers. Net zoals dat andersom ook geldt.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma aug 09, 2004 1:59 pm

XnegativeX schreef:Het feit dat het leeg is is opzich ook wel logisch en er is ook wel wat voor te zeggen. Het "doel" van dat soort muziek is ook om mensen lekker te laten dansen of mee te laten zingen. D'r hoeft geen diepere gedachte achter te zitten.

En dat is allemaal leuk en aardig, maar mijn ding is het daardoor totaal niet.
idd, het word alleen maar als gebruiksmuziek gebruikt en dat vind ik er triest aan.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 2:02 pm

En toch zit er verdomme diepgang in muziek als Pink, Sugababes ed :evil: Ga s luisteren ipv alleen maar horen. Vergelijk de compositorische bekwaamheid van de producers achter de Sugababes maar eens met die van bijv de gemiddelde black-metal band...

Helaas is er ook veel rotzooi binnen de popmuziek ja, en idd van de meeste 'r&b' en 'house' die je op TMF ed hoort. heb ik ook geen hoge pet op...

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma aug 09, 2004 2:02 pm

1 heel enkel keertje kan ik wel ergens naar luisteren! maar dan is het wel vaak commerciele rock want echt pop zoals die boybands en geile mokkels, trance, rap, R&B daar kan ik echt niet tegen!

er was laats zo'n hitje genaamd: al day long i dream about sex, dat kon ik best waarderen!

en bepaalde nummers van O.A.: Nickelback, Coldplay, Crazy town, nelly furtado, kan ik als ik aant werk ben best waarderen!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 09, 2004 2:07 pm

Fusion schreef:En toch zit er verdomme diepgang in muziek als Pink, Sugababes ed :evil: Ga s luisteren ipv alleen maar horen. Vergelijk de compositorische bekwaamheid van de producers achter de Sugababes maar eens met die van bijv de gemiddelde black-metal band...
Kijk, en hier ga jij dus de fout in. Je spreekt jezelf tegen. Jij beweert dat er meer diepgang in Pink zit dan in de gemiddelde black metal band. En als ik het goed lees is jou argument daarvoor dat het beter geproduceerd is. Wat dus wil zeggen dat jij misschien ook eens moet gaan luisteren ipv alleen maar horen. Black metal weet namelijk een bepaalde sfeer op te roepen die rauw, kil, niet menselijk en haatvol hoort te klinken. Iets wat je op een overgeproduceerde plaat minder zou kunnen bereiken.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma aug 09, 2004 2:10 pm

fetuskiller schreef:1 heel enkel keertje kan ik wel ergens naar luisteren! maar dan is het wel vaak commerciele rock want echt pop zoals die boybands en geile mokkels, trance, rap, R&B daar kan ik echt niet tegen!

er was laats zo'n hitje genaamd: al day long i dream about sex, dat kon ik best waarderen!

en bepaalde nummers van O.A.: Nickelback, Coldplay, Crazy town, nelly furtado, kan ik als ik aant werk ben best waarderen!
dat is van KoRn, das geen pop
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 09, 2004 2:11 pm

Fusion schreef:Helaas is er ook veel rotzooi binnen de popmuziek ja, en idd van de meeste 'r&b' en 'house' die je op TMF ed hoort. heb ik ook geen hoge pet op...
Maar DAT is dus pop muziek. De populaire muziek. En ik begrijp nogsteeds niet hoe een goede productie en een groots productie team diepgang geven aan muziek. Boven mensen die hun eigen muziek en teksten schrijven.

Even een stukje tekst van Shakira als illustatie:
"Lucky that my breasts are small and humble, so you don't confuse them with mountains."

Geen idee wat ik daar mee moet...echt niet.

Fusion

Bericht door Fusion » ma aug 09, 2004 2:11 pm

Ik spreek mezelf nergens tegen.

Ik zeg a) dat er DIEPGANG in bijv Pink zit, en -los daarvan- B) dat COMPOSITORISCH de Sugababes beter in elkaar zit dan de gemiddelde blekkie band. Dat black-metal het (meestal) van de sfeer moet hebben weet ik ook wel.

En wat jij zegt klopt juist niet, want die sfeer ontdek je niet door analytisch te luisteren, die hoor je of je hoort m niet. En als je m hoort (en dat doe ik), dan nog kan de sfeer je niet aanspreken (maar das weer n heel ander verhaal).

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 09, 2004 2:13 pm

Waar zit die diepgang bij Pink dan? Want ik hoor het echt niet.
Misschien versta jij wat anders onder diepgang dan ik hoor.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma aug 09, 2004 2:15 pm

XnegativeX schreef:[..]

Maar DAT is dus pop muziek. De populaire muziek. En ik begrijp nogsteeds niet hoe een goede productie en een groots productie team diepgang geven aan muziek. Boven mensen die hun eigen muziek en teksten schrijven.

Even een stukje tekst van Shakira als illustatie:
"Lucky that my breasts are small and humble, so you don't confuse them with mountains."

Geen idee wat ik daar mee moet...echt niet.
misschien dat ze wil duidelijk maken dat haar vriend of wat dan ook niet met haar heeft omdat ze grote tieten heeft maar gewoon om wie ze is (?)
"Poep, Zweet en Tranen"

Plaats reactie