http://www.ticketmaster.no/html/home.htmI?&l=ENCALIBANaan schreef:
kan iemand even vertalen of t nou al uitverkocht is of niet?
Black Metal Topic
Wat is The Work Which Transforms God toch geweldig. Om ditmaal maar te zwijgen over de gitaren en het te hebben over het drumwerk:
Godverdomme, je zou na het horen van deze plaat toch bijna elke band een drumcomputer aanraden. Op geen enkel album heb ik tot nu toe mooier drumgeluid (zowel originele drums als computer) gehoord dan deze Franse heren op dit fantastische album laten horen. Het opzwepende geluid dat vooral op Our Blessed Frozen Cells te horen is past perfect bij de rest van de muziek.
Fenominaal gedaan!
Godverdomme, je zou na het horen van deze plaat toch bijna elke band een drumcomputer aanraden. Op geen enkel album heb ik tot nu toe mooier drumgeluid (zowel originele drums als computer) gehoord dan deze Franse heren op dit fantastische album laten horen. Het opzwepende geluid dat vooral op Our Blessed Frozen Cells te horen is past perfect bij de rest van de muziek.
Fenominaal gedaan!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Ik zit nu eens Leviathan - Tentacles of Whorror (van de Amerikaanse Leviathan dus) te beluisteren (net gekocht) en op het eerste gehoor is dat ding zeker niet verkeerd.
Ben benieuwd of 'ie met het aantal luisterbeurten groeit.
Mocht dit na een aantal luisterbeurten nog steeds zo goed bevallen, dan wordt er meer van Leviathan in huis gehaald.
Ben benieuwd of 'ie met het aantal luisterbeurten groeit.
Mocht dit na een aantal luisterbeurten nog steeds zo goed bevallen, dan wordt er meer van Leviathan in huis gehaald.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Nou een leuke tip voor tuig dat van een gezonde combi van ziekte, kou en melodie houden: Lja ( met zo`n ootje erboven!) uit Noorwegen.
Hun EP Vedderbaug is een mooie mix van die elementen. Chaotisch, ziek en ijskoud, met tussendoor prachtige melodieuze passages. Heerlijk duister sfeertje, lekker droevig en uiteraard weer behoorlijk Norsk.
Sjekken die hap!
Hun EP Vedderbaug is een mooie mix van die elementen. Chaotisch, ziek en ijskoud, met tussendoor prachtige melodieuze passages. Heerlijk duister sfeertje, lekker droevig en uiteraard weer behoorlijk Norsk.
Sjekken die hap!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Van Ljå (wat je zowaar uitspreekt als Ljoe, haha) ken ik enkel het uit 2002 afkomstige album 'Vedderbaug'. Aardig lekker schijfje ja, maar op de een of andere manier trekt het me niet. Chaotisch is het wel, ziek een stuk minder. IJskoud vind ik ook wel meevallen. Ik vind het niet veel gaver dan de gemiddelde Noorse BM-band, al is een van de weinige verschillen dat de standaard Noorse band wèl gave zang heeft. Doe het of op de Abbath-manier, wat qua toonhoogte niet veel van praten verschilt, of op de manier als bijvoorbeeld Hat dat deed, als echte krijs. Dit zit er tussenin, en dat klinkt niet scherm en 'eng' genoeg.Gr. Dracula schreef:Nou een leuke tip voor tuig dat van een gezonde combi van ziekte, kou en melodie houden: Lja ( met zo`n ootje erboven!) uit Noorwegen.
Sjekken die hap!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Als we het dan toch over Noorse BM hebben, iemand bekend met Det Hedenske Folk?
Demo True Northern:
Een project waarvoor Abbath nog achter het drumstel heeft gezeten, zo ook Kvitrafn(?) van Gorgoroth. Demonaz heeft nog wat op de gitaar gepingeld, maar eigenlijk was het gewoon het project van Tyr (Emperor). Daar Gr. Dracula het begrip 'ijskoud' op Ljå laat slaan, denk ik eerder aan deze band. Met invloeden uit zowel Immortal, alsook de oude Gorgoroth wordt er toch weer standaard-BM neergezet. Maar die vocals..die maken het in dit geval wel helemaal af. In de eindmix lekker richting de achtergrond gegooid, zodat er een heersend duister sfeertje omheen hangt, en leuk verpakt door meneer de gitaar. De drums komen op mij wat chaotisch over, maar zijn niet slecht te noemen. Een leuk project dat al lang in de doofpot gestopt is.
Demo True Northern:
Een project waarvoor Abbath nog achter het drumstel heeft gezeten, zo ook Kvitrafn(?) van Gorgoroth. Demonaz heeft nog wat op de gitaar gepingeld, maar eigenlijk was het gewoon het project van Tyr (Emperor). Daar Gr. Dracula het begrip 'ijskoud' op Ljå laat slaan, denk ik eerder aan deze band. Met invloeden uit zowel Immortal, alsook de oude Gorgoroth wordt er toch weer standaard-BM neergezet. Maar die vocals..die maken het in dit geval wel helemaal af. In de eindmix lekker richting de achtergrond gegooid, zodat er een heersend duister sfeertje omheen hangt, en leuk verpakt door meneer de gitaar. De drums komen op mij wat chaotisch over, maar zijn niet slecht te noemen. Een leuk project dat al lang in de doofpot gestopt is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- XnegativeX
- Contacteer:
Hoeveel mensen zijn er hier bekend met de band Averse Sefira?
Americaanse black metal maar wel met een totaal eigen stijl. Redelijk melodieus met een helder geluid. Maar door hun vele desonante riffs klinken ze boosaardig genoeg om menig underground black metal band naar de kroon te steken. De ziekte en de duisternis druipen van deze band af. Voeg daar nog een paar death metal invloeden aan toe voor de agressie en je hebt een steen goede black metal band.
http://www.aversesefira.com/
Vooral hun album Battle's clarion is erg goed. Ook zeker een tip voor de Graaf.
Americaanse black metal maar wel met een totaal eigen stijl. Redelijk melodieus met een helder geluid. Maar door hun vele desonante riffs klinken ze boosaardig genoeg om menig underground black metal band naar de kroon te steken. De ziekte en de duisternis druipen van deze band af. Voeg daar nog een paar death metal invloeden aan toe voor de agressie en je hebt een steen goede black metal band.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
khanateMendel schreef:Als ik zeg: ziekste blackmetal die er is.
welke band komt dan in jullie hoofd op?
maar je hebt natuurlijk meerdere "ziekelijkheids-factoren" en gradaties. Oftewel, een band kan op meerdere manieren de ziekste zijn.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hmm...ik vind Lja ( waar de fuck haal je zo`n ruig Norske aatje?) toch wel bovengemiddeld hoor ( voor mijn kennisRobgoroth schreef:[..]
Van Ljå (wat je zowaar uitspreekt als Ljoe, haha) ken ik enkel het uit 2002 afkomstige album 'Vedderbaug'. Aardig lekker schijfje ja, maar op de een of andere manier trekt het me niet. Chaotisch is het wel, ziek een stuk minder. IJskoud vind ik ook wel meevallen. Ik vind het niet veel gaver dan de gemiddelde Noorse BM-band, al is een van de weinige verschillen dat de standaard Noorse band wèl gave zang heeft. Doe het of op de Abbath-manier, wat qua toonhoogte niet veel van praten verschilt, of op de manier als bijvoorbeeld Hat dat deed, als echte krijs. Dit zit er tussenin, en dat klinkt niet scherm en 'eng' genoeg.

Juist die heerlijk gematigd wissels maken de band behoorlijk koeltjes. Zowel de snelle als langzame stukken snijden ijs op de juiste plek.
Je moet t het idd niet van de vocalen hebben wat dat betreft.
Nee, dit mag ik graag meer horen.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Oh, dat wist ik niet. Daar hebben ze jammergenoeg nog geen pop-ups voor uitgevonden!Robgoroth schreef:Dat kent hij al
Ik vind Khanate niet echt doom trouwens. Ook geen 100% black, vooruit, een combinatie daarvan.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik heb een nogal aparte kijk op de werkelijkheidBambix schreef:Dit is de eerste keer dat ik Khanate als black omschreven zie...
Wel origineel natuurlijk om ze zo te noemen.

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Nee, maar in combinatie met de algehele sfeer en de ziekelijkheidsfactor ervan die je veel vaker binnen bm dan binnen doom tegenkomt vind ik deze band meer een bm-smaakje hebben.
Ik beoordeel een band niet altijd puur op technische/instrumentale aspecten. Zeker niet als het om een "twijfelgeval" gaat. En IK noem Khanate dus echt geen 100% doom!
Ik beoordeel een band niet altijd puur op technische/instrumentale aspecten. Zeker niet als het om een "twijfelgeval" gaat. En IK noem Khanate dus echt geen 100% doom!
Ik ook niet...maar ook zeker geen black...Gr. Dracula schreef:Nee, maar in combinatie met de algehele sfeer en de ziekelijkheidsfactor ervan die je veel vaker binnen bm dan binnen doom tegenkomt vind ik deze band meer een bm-smaakje hebben.
Natural Born Negative
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
LEZEN krijger!Mendel schreef:het is zeker geen 100% Doom, maar ook ZEKER GEEN BLACKMETAL
maar goed; het ging over extreme blackmetalbands

ik houd het op een combinatie van beide ( en meerdere) genres, Khanate is zeker weten ook geen 100% bm. Alleen wegen de factoren die het voor mij eveneens blacky maken blijkbaar zwaarder bij mij dan de doom-inbreng, zodat ik deze band ook in het bm-topic ter sprake durf te bregen!
Gr. Dracula schreef:Nou een leuke tip voor tuig dat van een gezonde combi van ziekte, kou en melodie houden: Lja ( met zo`n ootje erboven!) uit Noorwegen.
Sjekken die hap!
Ik heb Vedderbaug, en mag ik wel zeggen een erg goede cd. Doet bij vlagen aan Wyrd denken, en bij vlagen aan totaal andere bands, waarvan in nu even niet op de naam kom. BM die goed in elkaar steekt, en alles heeft.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Zeker erg goed. Ik heb hier de split 7" met Koldbrann liggen.
Hoogtempo rossende blackmetal die me doet denken aan een oude Marduk en Gorgoroth, zo nu en dan onderbroken door sfeervolle akoestische passages. Ook een erg sterke zanger moet ik zeggen, lekker vies en kwaadaardig klinkt 'ie. Vedderbaug heb ik op m'n pc staan. De sterkste nummers van die plaat vind ik Skamslaadte Engler (die ook op de split staat), Vind en Victorinox. Die laatste heeft trouwens een erg humoristische ondertoon terwijl er tussendoor snoeiharde black wordt gespeeld. Goed uitgewerkt.
Mocht er een full-length komen, dan zal ik deze zeker aanschaffen. Een veelbelovende band.
Hoogtempo rossende blackmetal die me doet denken aan een oude Marduk en Gorgoroth, zo nu en dan onderbroken door sfeervolle akoestische passages. Ook een erg sterke zanger moet ik zeggen, lekker vies en kwaadaardig klinkt 'ie. Vedderbaug heb ik op m'n pc staan. De sterkste nummers van die plaat vind ik Skamslaadte Engler (die ook op de split staat), Vind en Victorinox. Die laatste heeft trouwens een erg humoristische ondertoon terwijl er tussendoor snoeiharde black wordt gespeeld. Goed uitgewerkt.
Mocht er een full-length komen, dan zal ik deze zeker aanschaffen. Een veelbelovende band.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Alt + 0229Gr. Dracula schreef:[..]
Hmm...ik vind Lja ( waar de fuck haal je zo`n ruig Norske aatje?) toch wel bovengemiddeld hoor ( voor mijn kennis). Het is niet aan 1 stuk door rag/ruis/krijswerk, wisselt van "stemmingen" zonder dat het aanslag pleegt op de totale sfeer...
Juist die heerlijk gematigd wissels maken de band behoorlijk koeltjes. Zowel de snelle als langzame stukken snijden ijs op de juiste plek.
Je moet t het idd niet van de vocalen hebben wat dat betreft.
Nee, dit mag ik graag meer horen.
Nee, het is niet aan een stuk door gerag, en wat ik wel gaaf vind zijn de passages. Echter, met alleen passages kom je er als band niet. Ze mogen dan een vrij vooruitstrefend en sterk geluid hebben, echt overkomen doet het niet. Zeker niet gezien ik me vrij veel in de Noorse scene verdiept heb, en dit al veel vaker langs heb horen komen. De lol is er nu wel weer een beetje af met de muziek uit het hoge Noorden. Ze komen allemaal natuurlijk van de paar bekende, grote bands, en dat hoor je meestal overduidelijk. Buiten hetgeen ik net noemde hecht ik ook erg veel waarde aan, jawel, de krijs. Dit inspiratieloze gemekker klinkt hierbij gewoon idioot. Ik denk dat je pas ècht een zieke sfeer zou creëeren met Varg op zang bij deze band.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Deze reactie moest uiteraard voorbij komen. Goed, een korte uitleg wat dat betreft:Meltdown schreef:Nee man, die zang is gaaf.
En Varg's vocalen horen bij de de duistere, dromerige en slepende blackmetal die Burzum heet. Ik zie dat niet echt passen bij een band die voornamelijk op hoog tempo speelt.
De vocals van ons aller Varg zijn erg 'clean', waarmee ik op het heldere geluid doel. Tevens krachtig doch emotioneel. Het past vooral bij mid-temp Black Metal, dat ben ik met je eens, maar volgens mij zou je een heel sfeervol geheel krijgen met zijn vocalen. Dan niet zoals bij Burzum sterk op de voorgrond, maar lichtjes op de achtergrond. Het vormt mijns inziens dan een heel kleinerend geheel, omdat de muziek als vloedgolven over je heen komt. De snelle brute stukken met snel hoog gekrijs, en de rustige passages waar de aandacht is gevestigd op het instrumentale werk.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
De tweede cd van Bethlehem is de ziekste black metal die er is. Niet 100 % black overigens, maar heeft genoeg passages die daar wel onder te scharen vallen.
Khanate is dus echt wel doom. Sowieso is heel het imago niet black metal en muzikaal ook niet. Hooguit eenzelfde beklemmend sfeertje, maar dat vind ik ook van niet. Maar je mag natuurlijk vinden wat je wilt....ik vind gras ook paars....
Khanate is dus echt wel doom. Sowieso is heel het imago niet black metal en muzikaal ook niet. Hooguit eenzelfde beklemmend sfeertje, maar dat vind ik ook van niet. Maar je mag natuurlijk vinden wat je wilt....ik vind gras ook paars....
Dictius Te Necare
Ik heb ze onlangs live gezien en ik was niet erg onder de indruk. Het was aardig maar niet wereldschokkend. Misschien dat het op een album wel overkomt maar live kwam het bij mij niet echt over.XnegativeX schreef:Hoeveel mensen zijn er hier bekend met de band Averse Sefira?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Ik heb dat album van Draugar en ik ben het met je eens. Geweldig albumnuberus schreef:[..]
Wrest drumt niet m.b.v. een drumstel, maar met een soort pads. Ergo, geen drumstel, maar ook geen drumcomputer. Het maakt het geheel bij tijd en wijle erg "druk" en overweldigend, maar ook de rustige stukjes zijn idd goed. Het is iig weer black metal dat gemaakt is op een originele manier, het klinkt als geen ander. Het lijkt vaak wel of ie werkelijk alle bm smaken op een geniale wijze tot eigen nummers kan smeden, met een resultaat dat niet allen uniek is, maar ook gestoord en bovenal fascinerend.
O.a. ik, volgens mij ook Xnegative? Als je Leviathan goed vind, kan ik je zeker Draugar aanraden. Het is in dezelfde geest gemaakt, zei het iets minder "druk" en met meer vervreemde stukken erin. Het doet me op de een of andere manier een beetje denken aan Opus IV van Abigor. Diezelfde sfeer qua tegendraadse stukken en geluiden.
Heavy Metal! Just my way
Ik ben alleen bekend met de split met Abyssic Hate. Ik heb er al een tijd niet meer naar geluisterd en kan me dus niet echt meer herinneren hoe ik het vond. Het zal dus niet een verpletterende indruk hebben achtergelaten. Geloof dat het redelijk standaard bm was.Robgoroth schreef:Als we het dan toch over Noorse BM hebben, iemand bekend met Det Hedenske Folk?
Demo True Northern:
Heavy Metal! Just my way
Hetzelfde hier. Kan me niet herinneren dat ik het echt goed vond.puist schreef:[..]
Ik ben alleen bekend met de split met Abyssic Hate. Ik heb er al een tijd niet meer naar geluisterd en kan me dus niet echt meer herinneren hoe ik het vond. Het zal dus niet een verpletterende indruk hebben achtergelaten. Geloof dat het redelijk standaard bm was.
Voor spek en bonen denk ik. Aangezien International 666 (of was het nou 666 International) uit 1999 de laatste schijf is, zal het wel niet. Ik geloof dat ze rond 2002 weer bijelkaar kwamen met een nieuwe line-up en een naamsverandering (DHG), maar ze hebben sindsdien niets uitgebracht. Misschien ooit nog.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Niet wereldschokkend, maar misschien om te checken: Drautran (http://www.drautran.com/Realm.html)
voor de nieuwsgierigen die afvragen hoe Xasthur's To Violate the Oblivious klinkt...een beetje reclame:
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3161
http://www.vampire-magazine.com/reviews.asp?id=3161
En de man zal heersen.