Deathmetal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di aug 31, 2004 7:20 pm

Amibor schreef:[..]

Je bedoelt waarschijnlijk 'The Beast'. Blood is een EP die al enige maanden uit is.

@Svenson: hoe is Dies Irae? Ik heb daar al veel goedkope platen van zien liggen namelijk, nu nog even weten of het de aanschaf waardig is. Maar er is zitten leden van Vader in, dus wellicht..
Ahum.. :oops: ik bedoelde idd the Beast. Bedankt voor de correctie. Al die b-tjes, daar ga je scheel van zien!

Wat Dies Irae betreft, scroll es iets omhoog in dit topic. De band is onlangs nog aan bod geweest!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo sep 01, 2004 8:10 pm

ik heb vandaag eindelijk eens naar brutus geluisterd. de naam voorspeld veel geweld, maar dit had ik ook niet verwacht. het gitaarwerk is prima in orde, alleen komt de zowat constante blast de muziek niet altijd ten goede.
de productie van Slachtbeest is zoals het hoort.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

verwoesting

Bericht door verwoesting » wo sep 01, 2004 8:12 pm

Kringspiertyfus mag ook vaart maken.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 01, 2004 8:14 pm

Het probleem dat ik met dat soort bands heb is dat het soms lijkt alsof ze zoveel mogelijk accoorden per seconde willen pakken. Zoveel mogelijk technisch gitaar geweld in een nummer willen proppen. Waardoor ze de songstructuur helemaal vergeten. Een beetje technisch spelen is nog tot daar aan toe maar een goed nummer schrijven lijkt toch nog behoorlijk moeilijk te zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo sep 01, 2004 8:17 pm

verwoesting schreef:Kringspiertyfus mag ook vaart maken.
ja, in twee opzichten, ik heb 25" kitchen knife nog steeds niet binnen :curse:
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo sep 01, 2004 8:36 pm

XnegativeX schreef:Het probleem dat ik met dat soort bands heb is dat het soms lijkt alsof ze zoveel mogelijk accoorden per seconde willen pakken. Zoveel mogelijk technisch gitaar geweld in een nummer willen proppen. Waardoor ze de songstructuur helemaal vergeten. Een beetje technisch spelen is nog tot daar aan toe maar een goed nummer schrijven lijkt toch nog behoorlijk moeilijk te zijn.
Het gaat snel vervelen als een band dat een heel album volhoudt. Bij een band als Nile vind ik de meer rechttoe rechtaan nummers een stuk beter. Ik noem een Wind of Horus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do sep 02, 2004 12:16 am

StraightHate schreef:[..]

Bij een band als Nile vind ik de meer rechttoe rechtaan nummers een stuk beter.
Kan, maar in dat geval kun je eigenlijk een willekeurige goed en technisch spelende Dm-band gaan luisteren.
Volgens mij heeft Nile zich aan de top der DM geplaatst juist door zich te scheiden van de rest middels een bepaalde (egyptische) sfeer die ze met hun deathmetal willen verkondigen.

Ik vind dat opzet iig behoorlijk geslaagd. Je moet er van houden maar indien dat het geval is zijn de sferen ook echt uitmuntend. Vooral de muzikale uitbeelding van oorlog en dood in het egyptische rijk weet me altijd behoorlijk te boeien.

Live speelt Nile over het algemeen wel gewoon recht-toe-recht aan. Grotendeels omdat de samples het eeuwig begeven!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do sep 02, 2004 12:22 am

Soulcollector schreef:ik heb vandaag eindelijk eens naar brutus geluisterd. de naam voorspeld veel geweld, maar dit had ik ook niet verwacht. het gitaarwerk is prima in orde, alleen komt de zowat constante blast de muziek niet altijd ten goede.
de productie van Slachtbeest is zoals het hoort.
Yup, een puike prestatie van de brabanders. Ik volg deze band al een tijdje en ik had niet verwacht dat ze met zo`n sterk album zouden debuteren.

Het is inderdaad vrij eentonig beukgeweld, wat echter wel precies in elkaar past. De heren beschikken over een behoorlijke instrumentenkennis en liefde voor hakkende, compromisloze, zieke deathmetal. Dat resulteerde in Slachtbeest.

Persoonlijk heb ik liever deathmetal met iets meer detail, toch draai ik dit album geregeld als ik simpelweg brute herrie wil horen. Live doet Brutus het overigens ook altijd goed, kun je lekker op je buurman/vrouw in timmeren!

Oh, en dan ook even van de gelegenheid gebruik maken om Dismembers When Ironcrosses Grow nog even onder de aandacht te schoppen. Fucking Hell, heerlijke, afwisselende, brute en gedetailleerde plaat!

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do sep 02, 2004 12:25 am

is dat een nieuwe plaat van dismember? ik heb hier Like an Ever Flowing Stream op de pc staan en die klinkt lekker groovend.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do sep 02, 2004 12:30 am

dat is DE nieuwe plaat van Dismsmber.

Ga je hard schamen en denk er om dat je daar gauw eens aandacht aan besteedt ;)!

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do sep 02, 2004 12:36 am

alright alright, keep your pantyhoes on!
ik ben er al mee bezig. er sijpelt de laatste week veel death metal hier binnen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 06, 2004 7:24 pm

Fucking HELL! Wat is die nieuwe Grave lekker zeg! Waarschijnlijk vind ik Fiendish regression nog wel beter dan Back from the grave. Direct een van mijn death metal platen van dit jaar. Het moment dat de rollende dubbele bass invalt op het eerste nummer heb ik al kippenvel. Als een tank walst Grave je omver met hun typische groove. Zieke, trage death metal druipt uit mijn speakers. Maar op nummers als Reborn en Breeder hoor je af en toe ook up-tempo stukken en zelfs blastbeats. Maar als die groove dan weer invalt is die destructiever dan daarvoor.

Enorme aanrader voor fans van de wat tragere, zweedse old school death metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma sep 06, 2004 7:33 pm

XnegativeX schreef:Fucking HELL! Wat is die nieuwe Grave lekker zeg! Waarschijnlijk vind ik Fiendish regression nog wel beter dan Back from the grave. Direct een van mijn death metal platen van dit jaar. Het moment dat de rollende dubbele bass invalt op het eerste nummer heb ik al kippenvel. Als een tank walst Grave je omver met hun typische groove. Zieke, trage death metal druipt uit mijn speakers. Maar op nummers als Reborn en Breeder hoor je af en toe ook up-tempo stukken en zelfs blastbeats. Maar als die groove dan weer invalt is die destructiever dan daarvoor.

Enorme aanrader voor fans van de wat tragere, zweedse old school death metal.
Zal het eens checken, ben de laatste tijd de death metal uit het oog verloren qua nieuwe releases enzo.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di sep 07, 2004 11:40 pm

Ik heb deze band al eens eerder in dit topic aangeraden, meen ik, maar ik ga het alsnog stug proberen: ------> Pyrexia <------!!!

Een frisse doch behoorlijk zware deathmetalband uit de VS met niemand minder dan Justin Dipinto ( Malevolent Creation) op de drums. Dat staat bij voorbaat al garant voor een hoop lekker beukgeweld en warempel, het stelt ook geenzins teleur.

Luister eens naar System of the Animal - een oorstrelend afwisselende plaat vol strijdlustig gebrul waar je u tegen zegt. Tempo wisselt, de gitaren staan lekker laag gestemd en de drums raggen er weer flink op los. De plaat staat bomvol agressie, maar vertegenwoordigt ook de betere, gestructureerde en uitdagende kant van deathmetal.

Dikke aanrader!

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » di sep 07, 2004 11:54 pm

hmm vind pyrexia enigszins kut

wel wil ik u allen wijzen op de recente heruitgaven waarop al het materiaal van respectievelijk GOREMENT en FUNEBRE is gepropt. 2 gigantisch ondergewaardeerde scandinavische bands van weleer. wat liep er godverdomme toch een hoop kwaliteit rond daar, snap niet dat er op dat handvol bekende zweedse death metal bands na zo weinig van is doorgebroken.

Bambix

Bericht door Bambix » di sep 07, 2004 11:57 pm

Forseti's Justice schreef:hmm vind pyrexia enigszins kut

wel wil ik u allen wijzen op de recente heruitgaven waarop al het materiaal van respectievelijk GOREMENT en FUNEBRE is gepropt. 2 gigantisch ondergewaardeerde scandinavische bands van weleer. wat liep er godverdomme toch een hoop kwaliteit rond daar, snap niet dat er op dat handvol bekende zweedse death metal bands na zo weinig van is doorgebroken.
Is die Gorement ook uitgebracht door het Spaanse XTREEM MUSIC? Ik heb onlangs die Funebre gekocht. Hier heb ik lang op gewacht zeg...Mooi werk van die gast!
Natural Born Negative

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 08, 2004 12:05 am

Forseti's Justice schreef:hmm vind pyrexia enigszins kut
Want?
wel wil ik u allen wijzen op de recente heruitgaven waarop al het materiaal van respectievelijk GOREMENT en FUNEBRE is gepropt. 2 gigantisch ondergewaardeerde scandinavische bands van weleer.
Laat daar eens wat meer over los! Waar smaakt de hap naar?

Bambix

Bericht door Bambix » wo sep 08, 2004 12:09 am

Old school death metal dus...Funebre is onmisbaar. Fins en zwaar ondergewaardeerd en veel beter dan de oude Amorphis vind ik.
Natural Born Negative

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo sep 08, 2004 12:33 pm

THE CROWN
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » wo sep 08, 2004 1:17 pm

Die Gorement cd is uitgebracht op het mij verder onbekende Necroharmonic. Ik hoop dat we nog veel meer van dit soort prachtstukjes voor onze kiezen krijgen, want ik kan nog wel 20 bands opnoemen die voor een dergelijke heruitgave in aanmerking komen.

@Gr.Dr.

lang geleden eens gehoord, was standaard saaie us-death voor zover ik mij herinner. heb ook al tijden een catastrophicschijf op de tradelist staan, klinkt volgens mij precies hetzelfde..

en

de hap smaakt dus inderdaad naar scandinavische death metal.. kan er weinig over kwijt. Funebre doet uiteraard denken aan oude Amorphis en Abhorrence, maar dan net een tikje overtuigender. Gorement is gewoon nog zo'n zweedse dm band, niks bijzonders maar kwalitatief uitstekend. hopelijk zijn deze items binnenkort voor een normale prijs hier ergens in de buurt te verkrijgen, doe het voorlopig wel even met de mp3tjes..

verwoesting

Bericht door verwoesting » wo sep 08, 2004 1:19 pm

Kan iemand die hem al gehoord heeft even kort verslag uitbrengen van Pungent Stench - Ampeauty
?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 08, 2004 1:23 pm

Mid-tempo death metal met rock invloeden. Klinkt wel lekker vunzig met een dikke groove.

(kort genoeg)

Forseti's Justice

Bericht door Forseti's Justice » wo sep 08, 2004 1:24 pm

hij is geniaal, ouderwets lomp, smerig en humoristisch, ijzersterke plaat.

95/100

Rascul

Bericht door Rascul » wo sep 08, 2004 4:40 pm

Ik vind em gaaf, maar ook niet veel meer dan dat. Niet zo superspeciaal, soms iets te veel midtempo. Niettemin gewoon vet, draai em met plezier.
Makkers staakt uw wild geraas

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo sep 08, 2004 4:41 pm

nieuwe Pungent Stench... daar ben ik ook wel benieuwd naar ja

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 08, 2004 4:45 pm

Rascul schreef:Ik vind em gaaf, maar ook niet veel meer dan dat. Niet zo superspeciaal, soms iets te veel midtempo. Niettemin gewoon vet, draai em met plezier.
De snelheid mis ik nog niet eens zo. Ik vind bijvoorbeeld de nieuwe Grave ook heerlijk. En die is ook practisch constant langzaam/mid-tempo. Of doel je op het feit dat de muziek te lang op 1 tempo door gaat. In dat geval ben ik het met je eens.

Persoonlijk vind ik er iets teveel rock invloeden in zitten. Dan ga ik toch meer voor hun beukende death metal. Nu is het een soort kruizing van beide.

Rascul

Bericht door Rascul » wo sep 08, 2004 4:53 pm

Ik doelde op die eentonigheid. Pungent Stench is geen echte deathmetalband, daarvoor hebben ze altijd al te veel rockelementen gehad. Wat dat betreft is Ampeauty juist een terugkeer naar het oudere werk. Maar de inspiratie mis ik af en toe een beetje, het kabbelt te veel door.

Killjoy

Bericht door Killjoy » wo sep 08, 2004 4:56 pm

Ophiolatry
Heerschen en laten Heerschen!

Rascul

Bericht door Rascul » wo sep 08, 2004 4:57 pm

Spring in de sloot

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 08, 2004 8:41 pm

Forseti's Justice schreef:@Gr.Dr.

lang geleden eens gehoord, was standaard saaie us-death voor zover ik mij herinner. heb ook al tijden een catastrophicschijf op de tradelist staan, klinkt volgens mij precies hetzelfde..
Ahaa..geen groot liefhebber van us-death in general? Dacht ik stiekem al dus kan ik je mening idd wel plaatsen. Pyrexia is idd nix nieuws onder de zon. Maar desontdanks zeer sterk en behoorlijk overtuigend. Bovendien agressief, zonder techniek uit het oog te verliezen.

Wellicht dus iets voor mensen die us-death wel een warm hart toedragen.

[qoute]de hap smaakt dus inderdaad naar scandinavische death metal.. kan er weinig over kwijt. Funebre doet uiteraard denken aan oude Amorphis en Abhorrence, maar dan net een tikje overtuigender. Gorement is gewoon nog zo'n zweedse dm band, niks bijzonders maar kwalitatief uitstekend. [/quote]

Klinkt allebei behoorlijk goed. I`ll kreep them in mind.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo sep 08, 2004 9:04 pm

Vandaag nieuwe verzamel cd van deathmetal.be geluisterd. Best aardig cd'tje, binnenkort review online.

Voor vijf euro op site deathmetal.be te bestellen.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo sep 08, 2004 11:51 pm

pfff, ik heb de vorige en die heb ik nog nauwelijks beluisterd. wellicht binnenkort maar doen.

inhuman Form
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » do sep 09, 2004 1:12 am

*sluikrecalmemodus*
POLLUTED INHERITANCE
BURIAL

lba
Contacteer:

Bericht door lba » do sep 09, 2004 9:31 am

Teleblala schreef:
ja, in twee opzichten, ik heb 25" kitchen knife nog steeds niet binnen

Hm dat is vreemd. Kun je nog even een meeltje richting kst meel sturen met je adresgegevens enzo?

Rascul

Bericht door Rascul » do sep 09, 2004 9:33 am

Da's fijn allemaal, maar bruut deathmetallend Nederland zit volgens mij nog steeds te wachten op Just Murdered...

Schiet eens op man, de nieuwe Mortician laat ook lang op zich wachten.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do sep 09, 2004 9:36 am

*kijkt wat er in z'n cd-speler zit*

Council of the Fallen, is nog niet zo bekend, maar klinkt écht lekker!
http://www.councilofthefallen.com/
Blackened Death Metal, laatste album is zeer aan te raden.
Front voor/der Matigheid
last.fm

lba
Contacteer:

Bericht door lba » do sep 09, 2004 11:54 am

Schiet eens op man, de nieuwe Mortician laat ook lang op zich wachten.
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas heb ik 't een beetje gezien en valt er voor mij persoonlijk vrij weinig op te schieten (cd is opgenomen). Als je wil weten wanneer dat ding inderdaad eindelijk eens wordt uitgebracht, moet je 't maar aan Edgar vragen. Mij boeit 't ondertussen niet meer.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do sep 09, 2004 12:41 pm

Fleshgore is ook wel vet man

Last.fm

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » do sep 09, 2004 12:53 pm

aha.

als je no divine rapture besteld van paganizer krijg je gewoon
divine rapture - burning passion thuis gestuurd :|.

'aparte' plaat, of cd dan we leven in 2004, geen zin om een mening te gaan typen, maar kent nog iemand dit gedoe?
Under The Banner Of Death

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » do sep 09, 2004 1:03 pm

Niet mee bekend, maar Paganizer rost wel behoorlijk!

Sephtis
Contacteer:

Bericht door Sephtis » do sep 09, 2004 1:14 pm

Ik ben niet zo'n Death metal kenner/liefhebber hoor, maar gisteren heb ik ff de DVD van Behemoth gezien! De klere! DAT vind ik dus wel erg goed!!! Wat gaat dat hard en strak zeg!

Rascul

Bericht door Rascul » do sep 09, 2004 2:32 pm

Ja kijk, Behemoth is dus ook een klasse apart :P Die band rost 90% van de Deathmetal bands van tegenwoordig vierkant van het podium af. Ik zit echt te wachten op Demigod, zeker nu ik die samples gehoord heb :)

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do sep 09, 2004 6:58 pm

ben ik het niet mee eens ik ken zat bands die Behemoth nog net niet weg blazen :) maar die ik wel stukken beter vind

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 09, 2004 7:00 pm

Hieronimus schreef:*kijkt wat er in z'n cd-speler zit*

Council of the Fallen, is nog niet zo bekend, maar klinkt écht lekker!
http://www.councilofthefallen.com/
Blackened Death Metal, laatste album is zeer aan te raden.
Yup yup, zeker een erg vette band. Heb ik in het verleden wel eens een topic over aangemaakt. Nog relatief origineel ook.

nuberus

Bericht door nuberus » do sep 09, 2004 7:11 pm

fetuskiller schreef:ben ik het niet mee eens ik ken zat bands die Behemoth nog net niet weg blazen :) maar die ik wel stukken beter vind
zoals welke andere band in het straatje van Behemoth?
En de man zal heersen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do sep 09, 2004 7:14 pm

paganizer heerst alles omver, behalve unleashed

interview met brein achter paganizer en mijn reviews van paganizer cd's: zie frontpage
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Svenson

Bericht door Svenson » do sep 09, 2004 7:21 pm

Kent iemand Centurian? Doet me ook enigzins qua sfeer denken aan de latere Behemoth platen.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

nuberus

Bericht door nuberus » do sep 09, 2004 7:25 pm

Svenson schreef:Kent iemand Centurian? Doet me ook enigzins qua sfeer denken aan de latere Behemoth platen.
die ken ik wel ja, zijn alweer uit elkaar. Diverse ex-leden zitten o.a. in Nox en Severe Torture. Is wel redelijk strakke death ja, maar niet echt een plakker.
En de man zal heersen.

Svenson

Bericht door Svenson » do sep 09, 2004 7:25 pm

nuberus schreef:[..]

die ken ik wel ja, zijn alweer uit elkaar. Diverse ex-leden zitten o.a. in Nox en Severe Torture. Is wel redelijk strakke death ja, maar niet echt een plakker.
Net zoals een heleboel deathmetal tegenwoordig. Ik ben óf een conservatieve lul of de deathmetal is achteruit gegaan met de jaren.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

nuberus

Bericht door nuberus » do sep 09, 2004 7:28 pm

Svenson schreef:[..]

Net zoals een heleboel deathmetal tegenwoordig. Ik ben óf een conservatieve lul of de deathmetal is achteruit gegaan met de jaren.
probeer Portal 'ns en laat je écht murw beuken door geniaal gestoorde deathmetal.
En de man zal heersen.

Gesloten