Soulcollector schreef:ik heb vandaag eindelijk eens naar brutus geluisterd. de naam voorspeld veel geweld, maar dit had ik ook niet verwacht. het gitaarwerk is prima in orde, alleen komt de zowat constante blast de muziek niet altijd ten goede.
de productie van Slachtbeest is zoals het hoort.
Yup, een puike prestatie van de brabanders. Ik volg deze band al een tijdje en ik had niet verwacht dat ze met zo`n sterk album zouden debuteren.
Het is inderdaad vrij eentonig beukgeweld, wat echter wel precies in elkaar past. De heren beschikken over een behoorlijke instrumentenkennis en liefde voor hakkende, compromisloze, zieke deathmetal. Dat resulteerde in Slachtbeest.
Persoonlijk heb ik liever deathmetal met iets meer detail, toch draai ik dit album geregeld als ik simpelweg brute herrie wil horen. Live doet Brutus het overigens ook altijd goed, kun je lekker op je buurman/vrouw in timmeren!
Oh, en dan ook even van de gelegenheid gebruik maken om Dismembers When Ironcrosses Grow nog even onder de aandacht te schoppen. Fucking Hell, heerlijke, afwisselende, brute en gedetailleerde plaat!