Tevens het meest serieuze topic.Mausoleum schreef:Goed, het maakt me eigenlijk niet meer uit of je m'n projecten (of andere projecten) afkraakt. Ieder z'n mening.
Zullen we nu weer on-topic gaan? Dit is een van de weinige Metal topics die altijd zo off-topic gaat.
Black Metal Topic III
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Kut paginawisselingen.Meltdown schreef:Ah, inderdaad. Wat ik de laatste tijd heb afgezeken:jij zeikt namelijk alles af.
- Jij, die zomaar met het idee komt om Hans Siste Vinter te gaan coveren. Mogen wij eraan twijfelen of een cover van een jonge blackmetalfan zonder speelverleden dat nummer wel eer aan gaat doen? Ik noem dat eerder sceptisme dan zeiken.
- Gnollengrom en Donkerheid. Saai tot en met, en repetief is niet gelijk sfeervol. Dat het in Midi staat is een bijkomstigheid die het echter nog iets minder boeiend maakt.
- Ik vroeg me af wat Mausoleum nog meer deed naast jokebands en toetsenbordambient. Dit zou ik wederom geen zeiken willen noemen, maar een normale vraag waar iedere serieuze muzikant een antwoord op zou kunnen geven. Maar aangezien je er over door blijft drammen zal ik het hier bij zetten.
Als je nog iets kunt bedenken dat ik ongefundeerd af loop te kraken, be my guest. Ik krijg alleen een beetje het idee dat je nogal slecht tegen kritiek kunt. Bewijs jezelf, dan zul je mij nergens over horen klagen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Samoht Slegov
Ok, jij als oude black metal rot kan het weten. Wie zegt dat ik zomaar op het idee kom? Wat boeit het of je speelverleden hebt als je gewoon een nummertje van Darkthrone wil spelen? Breng ik het uit? Speel ik het live of weet ik veel wat? NeeMeltdown schreef:Ah, inderdaad. Wat ik de laatste tijd heb afgezeken:jij zeikt namelijk alles af.
- Jij, die zomaar met het idee komt om Hans Siste Vinter te gaan coveren. Mogen wij eraan twijfelen of een cover van een jonge blackmetalfan zonder speelverleden dat nummer wel eer aan gaat doen? Ik noem dat eerder sceptisme dan zeiken.
Mag je vinden, als je het 1 keer zegt is het genoegMeltdown schreef: - Gnollengrom en Donkerheid. Saai tot en met, en repetief is niet gelijk sfeervol. Dat het in Midi staat is een bijkomstigheid die het echter nog iets minder boeiend maakt.
Zal wel aan mijn 'interpretatievermogen' liggen...Meltdown schreef: - Ik vroeg me af wat Mausoleum nog meer deed naast jokebands en toetsenbordambient. Dit zou ik wederom geen zeiken willen noemen, maar een normale vraag waar iedere serieuze muzikant een antwoord op zou kunnen geven. Maar aangezien je er over door blijft drammen zal ik het hier bij zetten.

Is goed, geld ook voor jou, laat zien dat je beter kunt...Meltdown schreef: Als je nog iets kunt bedenken dat ik ongefundeerd af loop te kraken, be my guest. Ik krijg alleen een beetje het idee dat je nogal slecht tegen kritiek kunt. Bewijs jezelf, dan zul je mij nergens over horen klagen.

-
- Samoht Slegov
Omdat, ik van mening ben dat nummers, en dan met name klassieke nummers van grondleggende bands niet zomaar gecoverd dienen te worden, terwijl je weet dat je het origineel geen eer aan gaat doen met je huidige kunnen. Van mij mag je het best spelen, maar als je hier komt aankondigen dat je dat nummer wel eventjes zal coveren is dat in ieder geval voor mij een reden om sceptisch te zijn. Ik moet je wel gelijk geven dat ik niet wist of je het live wou spelen of uitbrengen. Echter, dat neemt nog steeds niet weg dat ik sceptisch ben en mag zijn over zo'n aankondiging.Ok, jij als oude black metal rot kan het weten. Wie zegt dat ik zomaar op het idee kom? Wat boeit het of je speelverleden hebt als je gewoon een nummertje van Darkthrone wil spelen? Breng ik het uit? Speel ik het live of weet ik veel wat? Nee
Te duidelijk een wanhopige poging tot uitlullen. Ja, als jij een doodeenvoudige vraag opvat als zeiken ligt dat inderdaad aan je interpretatievermogen.Zal wel aan mijn 'interpretatievermogen' liggen...
Dit zeg je nu al voor de tweede keer. Nee, ik hoef niet te bewijzen dat ik het beter kan, want ik kom zelf geen projectjes op een forum gooien om vervolgens kwaad te worden als men het afkraakt. Zeg je zulke dingen ook tegen reviewers die een slecht album de grond in stampen? In de rol van luisteraar mag je kritiek hebben op datgene dat een muzikant je voorschoteld zonder dat je het zelf beter kan.Is goed, geld ook voor jou, laat zien dat je beter kunt...
- Samoht Slegov
Dat mag je zijn, het slaat alleen nergens op.Meltdown schreef:Omdat, ik van mening ben dat nummers, en dan met name klassieke nummers van grondleggende bands niet zomaar gecoverd dienen te worden, terwijl je weet dat je het origineel geen eer aan gaat doen met je huidige kunnen. Van mij mag je het best spelen, maar als je hier komt aankondigen dat je dat nummer wel eventjes zal coveren is dat in ieder geval voor mij een reden om sceptisch te zijn. Ik moet je wel gelijk geven dat ik niet wist of je het live wou spelen of uitbrengen. Echter, dat neemt nog steeds niet weg dat ik sceptisch ben en mag zijn over zo'n aankondiging.
Hierin moet ik jou (helaasMeltdown schreef: Dit zeg je nu al voor de tweede keer. Nee, ik hoef niet te bewijzen dat ik het beter kan, want ik kom zelf geen projectjes op een forum gooien om vervolgens kwaad te worden als men het afkraakt. Zeg je zulke dingen ook tegen reviewers die een slecht album de grond in stampen? In de rol van luisteraar mag je kritiek hebben op datgene dat een muzikant je voorschoteld zonder dat je het zelf beter kan.

Mening van de meerderheid maakt het geen mening meer maar een feit.Mausoleum schreef:Goed, het maakt me eigenlijk niet meer uit of je m'n projecten (of andere projecten) afkraakt. Ieder z'n mening.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
Zoals ik al eerder ooit zei, platen als Pure Holocaust en Battles... zijn gaaf maar gaan op den duur vervelen. Echter, dit blijft me maar boeien! Wat een riffs op dit album! Rossend met een gigantisch Noordelijk gevoel eraan, zonder de structuur en duidelijkheid te verliezen zoals op Battles wel eens het geval is. Ze doen me aan de riffs op Setherial's Nord denken. Het hele album heeft er sowieso veel mee gemeen.
Ook Abbath is hier duidelijk op zijn vocale hoogtepunt. Damn, wat staat die gast hier lekker te bléren!
Zonder twijfel Immortal's sterkste album, naar mijn mening. Zit 'm nu al een dikke anderhalf uur te draaien.
Zoals ik al eerder ooit zei, platen als Pure Holocaust en Battles... zijn gaaf maar gaan op den duur vervelen. Echter, dit blijft me maar boeien! Wat een riffs op dit album! Rossend met een gigantisch Noordelijk gevoel eraan, zonder de structuur en duidelijkheid te verliezen zoals op Battles wel eens het geval is. Ze doen me aan de riffs op Setherial's Nord denken. Het hele album heeft er sowieso veel mee gemeen.
Ook Abbath is hier duidelijk op zijn vocale hoogtepunt. Damn, wat staat die gast hier lekker te bléren!
Zonder twijfel Immortal's sterkste album, naar mijn mening. Zit 'm nu al een dikke anderhalf uur te draaien.
-
Ik ben het hier he-le-maal met je eens.Meltdown schreef:Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
- Samoht Slegov
Ik prefereer nog altijd Sons Of Northern Darkness boven alles. Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat. Verder steekt het nergens bovenuit.Meltdown schreef:Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
Hun laatste album, dat was pas gaaf. Gestopt op hun hoogtepunt, en terecht. Zoveel albums, en dan zo'n climax achterlaten. Geweldig. Luister naar een meesterwerk als Tyrants! Geweldig stevige brute riff, en (jawel) Abbath vocaal ten top. Geen nummer verveelt, noch het album qua geheel. Mede mogelijk gemaakt door Horgh de superdrummer.
Heersend, ja.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
-
- ruben somewhere online
Ik heb die plaat nooit echt goed beluisterd. Vind het ijzige geluid van de albums tot Damned In Black een beetje ontbreken in de riffs en de sound. D'r zit zo'n stroopdik Abyss geluid aan dat je op Damned.. ook al hoorde, en dat doet voor mij afbreuk aan de sfeer. Maar misschien moet ik 'm nog eens een kans geven dan maar.Robgoroth schreef:[..]
Ik prefereer nog altijd Sons Of Northern Darkness boven alles. Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat. Verder steekt het nergens bovenuit.
Hun laatste album, dat was pas gaaf. Gestopt op hun hoogtepunt, en terecht. Zoveel albums, en dan zo'n climax achterlaten. Geweldig. Luister naar een meesterwerk als Tyrants! Geweldig stevige brute riff, en (jawel) Abbath vocaal ten top. Geen nummer verveelt, noch het album qua geheel. Mede mogelijk gemaakt door Horgh de superdrummer.
Heersend, ja.

Laatst gewijzigd door Meltdown op ma okt 04, 2004 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Toch heb ik het idee dat men Battles In The North over het algemeen als 'über' beschouwd vanwege dat nummer. Dan nog niet eens het nummer zelf, maar de o zo geweldige instrumentloze intermezzo.verwoesting schreef:[..]
Dat nummer komt bij mij ergens op de 5e plek van gaafste nummers of Balletles in the North.
Grim and Frostbitten Kingdoms, Moonrise Fields of Sorrow en At The Stormy Gates of Mist zijn bijvoorbeeld veel gaver.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Die is inderdaad ronduit briljant.Robgoroth schreef:[..]
Toch heb ik het idee dat men Battles In The North over het algemeen als 'über' beschouwd vanwege dat nummer. Dan nog niet eens het nummer zelf, maar de o zo geweldige instrumentloze intermezzo.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
Dan mag je mij vertellen wat het briljante eraan is, maar dan het slotstuk achterwegen latend. Dus puur het instrumentale (in combinatie met het vocale) werk. Wijkt het dan zóveel af van een normaal Immortal-nummer? Nee toch zeker?Necrophagist schreef:[..]
Die is inderdaad ronduit briljant.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Nee, maar de hele compositie en sfeer staat me aan.Robgoroth schreef:[..]
Dan mag je mij vertellen wat het briljante eraan is, maar dan het slotstuk achterwegen latend. Dus puur het instrumentale (in combinatie met het vocale) werk. Wijkt het dan zóveel af van een normaal Immortal-nummer? Nee toch zeker?
[Voorheen Necrophagist]
- Samoht Slegov
Samoht Slegov schreef:Niets van immortal haalt het bij Pure Holocaust
Jij weet het weer zo te omschrijven dat ik aan mezelf ga twijfelenRobgoroth schreef:[..]
Ik prefereer nog altijd Sons Of Northern Darkness boven alles. Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat. Verder steekt het nergens bovenuit.
Heersend, ja.

Toch maar weer eens opzetten die Sons Of The Northern Darkness
Het wijkt niet echt af, maar zoals je zei, hij is erg pakkend, voor mij uitsprigend pakkend.Robgoroth schreef:[..]
Wat wijkt er compositorisch af ten opzichte van de rest van de nummers? De sfeer...daar zou dan nog over te discussiëren zijn, daar Blashyrk wel erg pakkend is.
Edit: evenals het nummer Damned in Black, kan het niet goed uitleggen, maar ik vind hem uitsteken boven de rest.
[Voorheen Necrophagist]
Dus de compositie waar je het over had heeft niet bijgedragen aan het uiteindelijk briljant vinden van het nummer? Briljant is immers een woord waarmee je aangeeft dat het beter is dan, in dit geval, de rest van het oeuvre.Necrophagist schreef:[..]
Het wijkt niet echt af, maar zoals je zei, hij is erg pakkend, voor mij uitsprigend pakkend.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Toch wel, hij mag dan op muzikaal/technisch vlak niet echt afwijken van de rest, qua sfeer vind ik hem erg uitspringen, hetgeen Blashyrkh één van mijn favo nummers maakt.Robgoroth schreef:[..]
Dus de compositie waar je het over had heeft niet bijgedragen aan het uiteindelijk briljant vinden van het nummer? Briljant is immers een woord waarmee je aangeeft dat het beter is dan, in dit geval, de rest van het oeuvre.
Edit: Maar sfeer in composities blijft een mening.
[Voorheen Necrophagist]
Necrophagist schreef:[..]
Het wijkt niet echt af, maar zoals je zei, hij is erg pakkend, voor mij uitsprigend pakkend.
Edit: evenals het nummer Damned in Black, kan het niet goed uitleggen, maar ik vind hem uitsteken boven de rest.
Damned in black is idd een gaaf nr, met een goede sfeer. Dat nr. laat zien dat herhaling, mits goed gebruikt, erg gaaf kan zijn.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Ik zet Beyond the North Waves nog eens op!Robgoroth schreef:[..]
Heersend, ja.
Terug van weg geweest
Ah, je vindt de sfeer die middels de compositie tot stand is gebracht hetgeen Blashyrk pakkend maakt? Kijk, dat klinkt al beter. Het kan inderdaad best dat je via de normale schrijf-structuur tóch een nummer in elkaar draait dat zich beter ontpopt dan de ander.Necrophagist schreef:[..]
Toch wel, hij mag dan op muzikaal/technisch vlak niet echt afwijken van de rest, qua sfeer vind ik hem erg uitspringen, hetgeen Blashyrkh één van mijn favo nummers maakt.
Edit: Maar sfeer in composities blijft een mening.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Help ik iedereen nu weer aan de Sons Of Northern Darkness? Goede zaak! Haha.Knevelaer schreef:[..]
Ik zet Beyond the North Waves nog eens op!
Overigens is dat wel een van de meest sfeervolle intro's die ik ken, als het gaat om losstaande nummers. Prachtig.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
Zeker, maar dat blijft afhangen van je publiek, wat ik pakkend vind kan jij crap vinden, blijft een mening.Robgoroth schreef:[..]
Ah, je vindt de sfeer die middels de compositie tot stand is gebracht hetgeen Blashyrk pakkend maakt? Kijk, dat klinkt al beter. Het kan inderdaad best dat je via de normale schrijf-structuur tóch een nummer in elkaar draait dat zich beter ontpopt dan de ander.
@ Amibor: die herhaling in Damned in Black is zeer goed gedaan ja, hij blijft pakkend, gaat niet vervelen.
[Voorheen Necrophagist]
Blashyrkh is gewoon een van de weinige bm-nummers waar men een clip van te zien kreeg, en is daarom overhyped. Begrijp me niet verkeerd, het is een goed nr, maar steekt niet boven de rest van Immortal, of de rest van black metal for that matter, uit.
Mother North van Satyricn daarentegen
Mother North van Satyricn daarentegen

een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
Je moet alleen een nummer moet coveren als je er iets anders mee doet, niet het nummer precies hetzelfde speelt. Zoals "My Journey to the Stars" van Nokturnal Mortum, dit nummer is anders dan het orgineel. Of de covers die Bathory heeft gedaan van oa Kiss, Sex Pistols, The Beatles en Motorhead. Je moet niet hersenloos het nummer kopieren maar laten zien dat je creatief bent, en niet zomaar een band bent begonnen zonder ook maar enige inspiratie en gewoon een band wou hebben omdat je dan "cool" bent.Discussie tussen Meltdown en Vogels
Terug van weg geweest
- ruben somewhere online
Gaaf ja, een van de weinige nummers (in het algemeen) waarvan ik het best vind dat de drums lekker goed hoorbaar zijn. Uitzonderingen als Pitch Black van 1349 uiteraard daargelaten. Meestal kun je je dan niet meer goed genoeg concentreren op de rest van het muzikale, maar hier is het slechts goede ondersteuning. Ook erg origineel, niet het 'ik-hol-maar-achter-de-gitarist-aan' werk wat je bij de meeste drummers hoort.ruben somewhere online schreef:[..]
Vind de drums in Damned in Black heerlijk, vooral qua ritme's.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Samoht Slegov
Ok.Knevelaer schreef:Je moet alleen een nummer moet coveren als je er iets anders mee doet, niet het nummer precies hetzelfde speelt. Zoals "My Journey to the Stars" van Nokturnal Mortum, dit nummer is anders dan het orgineel. Of de covers die Bathory heeft gedaan van oa Kiss, Sex Pistols, The Beatles en Motorhead. Je moet niet hersenloos het nummer kopieren maar laten zien dat je creatief bent, en niet zomaar een band bent begonnen zonder ook maar enige inspiratie en gewoon een band wou hebben omdat je dan "cool" bent.Discussie tussen Meltdown en Vogels
- zwarte krijser
Vind niemand dan Pure Holocaust het beste werk van Immortal??? Alle cd's van Immortal hebben wel een paar erg goede nummers maar deze cd is werkelijk compleet geniaal, niet in het minst door de subtiele doch duidelijk hoorbare sfeeromslag bij "As the eternity opens" maar elk nummer op zich heeft ook erg goede sfeer en is meesterlijk gecomponeerd.
Ook is de productie "passender" dan die van bijv. Battles in the North.
Ook is de productie "passender" dan die van bijv. Battles in the North.