Black Metal Topic III

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 7:30 pm

Mausoleum schreef:Goed, het maakt me eigenlijk niet meer uit of je m'n projecten (of andere projecten) afkraakt. Ieder z'n mening.
Zullen we nu weer on-topic gaan? Dit is een van de weinige Metal topics die altijd zo off-topic gaat.
Tevens het meest serieuze topic.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 7:31 pm

Meltdown schreef:
jij zeikt namelijk alles af.
Ah, inderdaad. Wat ik de laatste tijd heb afgezeken:

- Jij, die zomaar met het idee komt om Hans Siste Vinter te gaan coveren. Mogen wij eraan twijfelen of een cover van een jonge blackmetalfan zonder speelverleden dat nummer wel eer aan gaat doen? Ik noem dat eerder sceptisme dan zeiken.

- Gnollengrom en Donkerheid. Saai tot en met, en repetief is niet gelijk sfeervol. Dat het in Midi staat is een bijkomstigheid die het echter nog iets minder boeiend maakt.

- Ik vroeg me af wat Mausoleum nog meer deed naast jokebands en toetsenbordambient. Dit zou ik wederom geen zeiken willen noemen, maar een normale vraag waar iedere serieuze muzikant een antwoord op zou kunnen geven. Maar aangezien je er over door blijft drammen zal ik het hier bij zetten.

Als je nog iets kunt bedenken dat ik ongefundeerd af loop te kraken, be my guest. Ik krijg alleen een beetje het idee dat je nogal slecht tegen kritiek kunt. Bewijs jezelf, dan zul je mij nergens over horen klagen.
Kut paginawisselingen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma okt 04, 2004 7:39 pm

Meltdown schreef:
jij zeikt namelijk alles af.
Ah, inderdaad. Wat ik de laatste tijd heb afgezeken:

- Jij, die zomaar met het idee komt om Hans Siste Vinter te gaan coveren. Mogen wij eraan twijfelen of een cover van een jonge blackmetalfan zonder speelverleden dat nummer wel eer aan gaat doen? Ik noem dat eerder sceptisme dan zeiken.
Ok, jij als oude black metal rot kan het weten. Wie zegt dat ik zomaar op het idee kom? Wat boeit het of je speelverleden hebt als je gewoon een nummertje van Darkthrone wil spelen? Breng ik het uit? Speel ik het live of weet ik veel wat? Nee
Meltdown schreef: - Gnollengrom en Donkerheid. Saai tot en met, en repetief is niet gelijk sfeervol. Dat het in Midi staat is een bijkomstigheid die het echter nog iets minder boeiend maakt.
Mag je vinden, als je het 1 keer zegt is het genoeg
Meltdown schreef: - Ik vroeg me af wat Mausoleum nog meer deed naast jokebands en toetsenbordambient. Dit zou ik wederom geen zeiken willen noemen, maar een normale vraag waar iedere serieuze muzikant een antwoord op zou kunnen geven. Maar aangezien je er over door blijft drammen zal ik het hier bij zetten.
Zal wel aan mijn 'interpretatievermogen' liggen... :roll:
Meltdown schreef: Als je nog iets kunt bedenken dat ik ongefundeerd af loop te kraken, be my guest. Ik krijg alleen een beetje het idee dat je nogal slecht tegen kritiek kunt. Bewijs jezelf, dan zul je mij nergens over horen klagen.
Is goed, geld ook voor jou, laat zien dat je beter kunt... :)

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma okt 04, 2004 7:43 pm

_______._________|\__
|The shut the fuck up\____
| _____TRUCK ___ l ||__||) l
(@)(@)****(@)(@)****(@)

iscariah

Bericht door iscariah » ma okt 04, 2004 7:51 pm

verwoesting schreef:_______._________|\__
(@)(@)****(@)(@)****(@)
:lolup:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » ma okt 04, 2004 7:51 pm

Je hebt ook nog de

_______._________|\__
|Who gives a fuck \____
(@)(@)****(@)(@)****(@)

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma okt 04, 2004 7:52 pm

verwoesting schreef:_______._________|\__
(@)(@)****(@)(@)****(@)
Haha gaaf.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 7:54 pm

Ok, jij als oude black metal rot kan het weten. Wie zegt dat ik zomaar op het idee kom? Wat boeit het of je speelverleden hebt als je gewoon een nummertje van Darkthrone wil spelen? Breng ik het uit? Speel ik het live of weet ik veel wat? Nee
Omdat, ik van mening ben dat nummers, en dan met name klassieke nummers van grondleggende bands niet zomaar gecoverd dienen te worden, terwijl je weet dat je het origineel geen eer aan gaat doen met je huidige kunnen. Van mij mag je het best spelen, maar als je hier komt aankondigen dat je dat nummer wel eventjes zal coveren is dat in ieder geval voor mij een reden om sceptisch te zijn. Ik moet je wel gelijk geven dat ik niet wist of je het live wou spelen of uitbrengen. Echter, dat neemt nog steeds niet weg dat ik sceptisch ben en mag zijn over zo'n aankondiging.
Zal wel aan mijn 'interpretatievermogen' liggen...
Te duidelijk een wanhopige poging tot uitlullen. Ja, als jij een doodeenvoudige vraag opvat als zeiken ligt dat inderdaad aan je interpretatievermogen.
Is goed, geld ook voor jou, laat zien dat je beter kunt...
Dit zeg je nu al voor de tweede keer. Nee, ik hoef niet te bewijzen dat ik het beter kan, want ik kom zelf geen projectjes op een forum gooien om vervolgens kwaad te worden als men het afkraakt. Zeg je zulke dingen ook tegen reviewers die een slecht album de grond in stampen? In de rol van luisteraar mag je kritiek hebben op datgene dat een muzikant je voorschoteld zonder dat je het zelf beter kan.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 7:54 pm

Verwoesting heeft gelijk, dit wordt toch een eindeloze discussie.

nuberus

Bericht door nuberus » ma okt 04, 2004 8:06 pm

puist schreef:[..]
Zag deze laatst voor ongeveer 80 euro verkocht worden op ebay

Heb wel vernomen dat Sar op lp wordt geperst ergens dit jaar.

Kom je wel 'ns op het Krieg forum? Daar wordt ie tzt. gepost.
En de man zal heersen.

puist

Bericht door puist » ma okt 04, 2004 8:07 pm

nuberus schreef:[..]

Heb wel vernomen dat Sar op lp wordt geperst ergens dit jaar.

Kom je wel 'ns op het Krieg forum? Daar wordt ie tzt. gepost.
Ik kom daar weleens. Heb dezelfde username.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma okt 04, 2004 8:07 pm

Meltdown schreef:Omdat, ik van mening ben dat nummers, en dan met name klassieke nummers van grondleggende bands niet zomaar gecoverd dienen te worden, terwijl je weet dat je het origineel geen eer aan gaat doen met je huidige kunnen. Van mij mag je het best spelen, maar als je hier komt aankondigen dat je dat nummer wel eventjes zal coveren is dat in ieder geval voor mij een reden om sceptisch te zijn. Ik moet je wel gelijk geven dat ik niet wist of je het live wou spelen of uitbrengen. Echter, dat neemt nog steeds niet weg dat ik sceptisch ben en mag zijn over zo'n aankondiging.
Dat mag je zijn, het slaat alleen nergens op.
Meltdown schreef: Dit zeg je nu al voor de tweede keer. Nee, ik hoef niet te bewijzen dat ik het beter kan, want ik kom zelf geen projectjes op een forum gooien om vervolgens kwaad te worden als men het afkraakt. Zeg je zulke dingen ook tegen reviewers die een slecht album de grond in stampen? In de rol van luisteraar mag je kritiek hebben op datgene dat een muzikant je voorschoteld zonder dat je het zelf beter kan.
Hierin moet ik jou (helaas :) ) gelijk geven

Aeolus

Bericht door Aeolus » ma okt 04, 2004 9:17 pm

Mausoleum schreef:Goed, het maakt me eigenlijk niet meer uit of je m'n projecten (of andere projecten) afkraakt. Ieder z'n mening.
Mening van de meerderheid maakt het geen mening meer maar een feit.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » ma okt 04, 2004 9:20 pm

Aeolus schreef:[..]

Mening van de meerderheid maakt het geen mening meer maar een feit.
Dan is het zo.

Aeolus

Bericht door Aeolus » ma okt 04, 2004 9:25 pm

Mausoleum schreef:[..]

Dan is het zo.
Enige oplossing is dus dat jij nooit meer een instrument aanraakt.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 10:32 pm

:lolup:
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 10:42 pm

Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
Zoals ik al eerder ooit zei, platen als Pure Holocaust en Battles... zijn gaaf maar gaan op den duur vervelen. Echter, dit blijft me maar boeien! Wat een riffs op dit album! Rossend met een gigantisch Noordelijk gevoel eraan, zonder de structuur en duidelijkheid te verliezen zoals op Battles wel eens het geval is. Ze doen me aan de riffs op Setherial's Nord denken. Het hele album heeft er sowieso veel mee gemeen.
Ook Abbath is hier duidelijk op zijn vocale hoogtepunt. Damn, wat staat die gast hier lekker te bléren!
Zonder twijfel Immortal's sterkste album, naar mijn mening. Zit 'm nu al een dikke anderhalf uur te draaien.

Svenson

Bericht door Svenson » ma okt 04, 2004 10:44 pm

Mwah, vind hem niet zo heel geweldig.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma okt 04, 2004 10:46 pm

Meltdown schreef:Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
Zoals ik al eerder ooit zei, platen als Pure Holocaust en Battles... zijn gaaf maar gaan op den duur vervelen. Echter, dit blijft me maar boeien! Wat een riffs op dit album! Rossend met een gigantisch Noordelijk gevoel eraan, zonder de structuur en duidelijkheid te verliezen zoals op Battles wel eens het geval is. Ze doen me aan de riffs op Setherial's Nord denken. Het hele album heeft er sowieso veel mee gemeen.
Ook Abbath is hier duidelijk op zijn vocale hoogtepunt. Damn, wat staat die gast hier lekker te bléren!
Zonder twijfel Immortal's sterkste album, naar mijn mening. Zit 'm nu al een dikke anderhalf uur te draaien.
Ik ben het hier he-le-maal met je eens.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma okt 04, 2004 10:52 pm

Niets van immortal haalt het bij Pure Holocaust

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 10:54 pm

Meltdown schreef:Wat is Immortal's At The Heart Of Winter toch een kankergave plaat zeg!
Ik prefereer nog altijd Sons Of Northern Darkness boven alles. Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat. Verder steekt het nergens bovenuit.
Hun laatste album, dat was pas gaaf. Gestopt op hun hoogtepunt, en terecht. Zoveel albums, en dan zo'n climax achterlaten. Geweldig. Luister naar een meesterwerk als Tyrants! Geweldig stevige brute riff, en (jawel) Abbath vocaal ten top. Geen nummer verveelt, noch het album qua geheel. Mede mogelijk gemaakt door Horgh de superdrummer.
Heersend, ja.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma okt 04, 2004 10:56 pm

Robgoroth schreef:Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat.
En welk nummer bedoel je dan?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma okt 04, 2004 10:59 pm

Mijn favoriet blijft Pure Holocaust, lekkere ijzige productie.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 11:00 pm

Robgoroth schreef:[..]

Ik prefereer nog altijd Sons Of Northern Darkness boven alles. Zeker boven het zwaar overwaardeerde album Battles In The North. Men ziet dat album volgens mij alleen als het beste omdat 'dat ene onwijs coole brute nummer' erop staat. Verder steekt het nergens bovenuit.
Hun laatste album, dat was pas gaaf. Gestopt op hun hoogtepunt, en terecht. Zoveel albums, en dan zo'n climax achterlaten. Geweldig. Luister naar een meesterwerk als Tyrants! Geweldig stevige brute riff, en (jawel) Abbath vocaal ten top. Geen nummer verveelt, noch het album qua geheel. Mede mogelijk gemaakt door Horgh de superdrummer.
Heersend, ja.
Ik heb die plaat nooit echt goed beluisterd. Vind het ijzige geluid van de albums tot Damned In Black een beetje ontbreken in de riffs en de sound. D'r zit zo'n stroopdik Abyss geluid aan dat je op Damned.. ook al hoorde, en dat doet voor mij afbreuk aan de sfeer. Maar misschien moet ik 'm nog eens een kans geven dan maar. :)
Laatst gewijzigd door Meltdown op ma okt 04, 2004 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:00 pm

The Holy Blashyrk (Mighty Ravendark) Song.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

verwoesting

Bericht door verwoesting » ma okt 04, 2004 11:03 pm

Robgoroth schreef:The Holy Blashyrk (Mighty Ravendark) Song.
Dat nummer komt bij mij ergens op de 5e plek van gaafste nummers of Balletles in the North.
Grim and Frostbitten Kingdoms, Moonrise Fields of Sorrow en At The Stormy Gates of Mist zijn bijvoorbeeld veel gaver.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:06 pm

verwoesting schreef:[..]

Dat nummer komt bij mij ergens op de 5e plek van gaafste nummers of Balletles in the North.
Grim and Frostbitten Kingdoms, Moonrise Fields of Sorrow en At The Stormy Gates of Mist zijn bijvoorbeeld veel gaver.
Toch heb ik het idee dat men Battles In The North over het algemeen als 'über' beschouwd vanwege dat nummer. Dan nog niet eens het nummer zelf, maar de o zo geweldige instrumentloze intermezzo.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma okt 04, 2004 11:08 pm

Toch heb ik het idee dat men Battles In The North over het algemeen als 'über' beschouwd vanwege dat nummer. Dan nog niet eens het nummer zelf, maar de o zo geweldige instrumentloze intermezzo.
Die is inderdaad ronduit briljant.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Amibor

Bericht door Amibor » ma okt 04, 2004 11:10 pm

Ik vind eigelijk alles van Immortal wel iets hebben, behalve Blizzard Beasts, die luister ik amper. Maar toch kan At the heart of winter mij het meest bekoren. Die akoestische stukken zijn geweldig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:10 pm

Necrophagist schreef:[..]

Die is inderdaad ronduit briljant.
Dan mag je mij vertellen wat het briljante eraan is, maar dan het slotstuk achterwegen latend. Dus puur het instrumentale (in combinatie met het vocale) werk. Wijkt het dan zóveel af van een normaal Immortal-nummer? Nee toch zeker?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma okt 04, 2004 11:12 pm

Dan mag je mij vertellen wat het briljante eraan is, maar dan het slotstuk achterwegen latend. Dus puur het instrumentale (in combinatie met het vocale) werk. Wijkt het dan zóveel af van een normaal Immortal-nummer? Nee toch zeker?
Nee, maar de hele compositie en sfeer staat me aan.
[Voorheen Necrophagist]

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » ma okt 04, 2004 11:12 pm

Samoht Slegov schreef:Niets van immortal haalt het bij Pure Holocaust

Heersend, ja.
Jij weet het weer zo te omschrijven dat ik aan mezelf ga twijfelen :P .
Toch maar weer eens opzetten die Sons Of The Northern Darkness

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:14 pm

Nee, maar de hele compositie en sfeer staat me aan.
Wat wijkt er compositorisch af ten opzichte van de rest van de nummers? De sfeer...daar zou dan nog over te discussiëren zijn, daar Blashyrk wel erg pakkend is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma okt 04, 2004 11:15 pm

Wat wijkt er compositorisch af ten opzichte van de rest van de nummers? De sfeer...daar zou dan nog over te discussiëren zijn, daar Blashyrk wel erg pakkend is.
Het wijkt niet echt af, maar zoals je zei, hij is erg pakkend, voor mij uitsprigend pakkend.

Edit: evenals het nummer Damned in Black, kan het niet goed uitleggen, maar ik vind hem uitsteken boven de rest.
[Voorheen Necrophagist]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:16 pm

Het wijkt niet echt af, maar zoals je zei, hij is erg pakkend, voor mij uitsprigend pakkend.
Dus de compositie waar je het over had heeft niet bijgedragen aan het uiteindelijk briljant vinden van het nummer? Briljant is immers een woord waarmee je aangeeft dat het beter is dan, in dit geval, de rest van het oeuvre.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma okt 04, 2004 11:18 pm

Dus de compositie waar je het over had heeft niet bijgedragen aan het uiteindelijk briljant vinden van het nummer? Briljant is immers een woord waarmee je aangeeft dat het beter is dan, in dit geval, de rest van het oeuvre.
Toch wel, hij mag dan op muzikaal/technisch vlak niet echt afwijken van de rest, qua sfeer vind ik hem erg uitspringen, hetgeen Blashyrkh één van mijn favo nummers maakt.

Edit: Maar sfeer in composities blijft een mening.
[Voorheen Necrophagist]

Amibor

Bericht door Amibor » ma okt 04, 2004 11:19 pm

Edit: evenals het nummer Damned in Black, kan het niet goed uitleggen, maar ik vind hem uitsteken boven de rest.

Damned in black is idd een gaaf nr, met een goede sfeer. Dat nr. laat zien dat herhaling, mits goed gebruikt, erg gaaf kan zijn.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » ma okt 04, 2004 11:20 pm

Heersend, ja.
Ik zet Beyond the North Waves nog eens op!
Terug van weg geweest

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:21 pm

Toch wel, hij mag dan op muzikaal/technisch vlak niet echt afwijken van de rest, qua sfeer vind ik hem erg uitspringen, hetgeen Blashyrkh één van mijn favo nummers maakt.

Edit: Maar sfeer in composities blijft een mening.
Ah, je vindt de sfeer die middels de compositie tot stand is gebracht hetgeen Blashyrk pakkend maakt? Kijk, dat klinkt al beter. Het kan inderdaad best dat je via de normale schrijf-structuur tóch een nummer in elkaar draait dat zich beter ontpopt dan de ander.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:23 pm

Knevelaer schreef:[..]

Ik zet Beyond the North Waves nog eens op!
Help ik iedereen nu weer aan de Sons Of Northern Darkness? Goede zaak! Haha.
Overigens is dat wel een van de meest sfeervolle intro's die ik ken, als het gaat om losstaande nummers. Prachtig.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » ma okt 04, 2004 11:23 pm

Ah, je vindt de sfeer die middels de compositie tot stand is gebracht hetgeen Blashyrk pakkend maakt? Kijk, dat klinkt al beter. Het kan inderdaad best dat je via de normale schrijf-structuur tóch een nummer in elkaar draait dat zich beter ontpopt dan de ander.
Zeker, maar dat blijft afhangen van je publiek, wat ik pakkend vind kan jij crap vinden, blijft een mening.

@ Amibor: die herhaling in Damned in Black is zeer goed gedaan ja, hij blijft pakkend, gaat niet vervelen.
[Voorheen Necrophagist]

Amibor

Bericht door Amibor » ma okt 04, 2004 11:24 pm

Blashyrkh is gewoon een van de weinige bm-nummers waar men een clip van te zien kreeg, en is daarom overhyped. Begrijp me niet verkeerd, het is een goed nr, maar steekt niet boven de rest van Immortal, of de rest van black metal for that matter, uit.
Mother North van Satyricn daarentegen ;)
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » ma okt 04, 2004 11:25 pm

Discussie tussen Meltdown en Vogels
Je moet alleen een nummer moet coveren als je er iets anders mee doet, niet het nummer precies hetzelfde speelt. Zoals "My Journey to the Stars" van Nokturnal Mortum, dit nummer is anders dan het orgineel. Of de covers die Bathory heeft gedaan van oa Kiss, Sex Pistols, The Beatles en Motorhead. Je moet niet hersenloos het nummer kopieren maar laten zien dat je creatief bent, en niet zomaar een band bent begonnen zonder ook maar enige inspiratie en gewoon een band wou hebben omdat je dan "cool" bent.
Terug van weg geweest

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » ma okt 04, 2004 11:28 pm

Amibor schreef:[..]

Damned in black is idd een gaaf nr, met een goede sfeer. Dat nr. laat zien dat herhaling, mits goed gebruikt, erg gaaf kan zijn.
Vind de drums in Damned in Black heerlijk, vooral qua ritme's.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:35 pm

ruben somewhere online schreef:[..]

Vind de drums in Damned in Black heerlijk, vooral qua ritme's.
Gaaf ja, een van de weinige nummers (in het algemeen) waarvan ik het best vind dat de drums lekker goed hoorbaar zijn. Uitzonderingen als Pitch Black van 1349 uiteraard daargelaten. Meestal kun je je dan niet meer goed genoeg concentreren op de rest van het muzikale, maar hier is het slechts goede ondersteuning. Ook erg origineel, niet het 'ik-hol-maar-achter-de-gitarist-aan' werk wat je bij de meeste drummers hoort.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:41 pm

Ben ik de enige die de effecten die over Sagelinge's vocalen bij Fluisterwoud zijn gegooid af en toe ietwat storend vindt? Dan doel ik met name op de constante echo die wordt gebruikt.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma okt 04, 2004 11:48 pm

Storend niet, maar het valt me af en toe wel op inderdaad.
Verder heeft die kerel wel een prima Abbath imitatiestrot. Tenminste, ik vind 'm erg veel van Abbath weg hebben.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » ma okt 04, 2004 11:50 pm

Een toontje lager en het kan ermee door ja.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Samoht Slegov

Bericht door Samoht Slegov » di okt 05, 2004 12:19 am

Knevelaer schreef:
Discussie tussen Meltdown en Vogels
Je moet alleen een nummer moet coveren als je er iets anders mee doet, niet het nummer precies hetzelfde speelt. Zoals "My Journey to the Stars" van Nokturnal Mortum, dit nummer is anders dan het orgineel. Of de covers die Bathory heeft gedaan van oa Kiss, Sex Pistols, The Beatles en Motorhead. Je moet niet hersenloos het nummer kopieren maar laten zien dat je creatief bent, en niet zomaar een band bent begonnen zonder ook maar enige inspiratie en gewoon een band wou hebben omdat je dan "cool" bent.
Ok.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di okt 05, 2004 12:49 am

Vind niemand dan Pure Holocaust het beste werk van Immortal??? Alle cd's van Immortal hebben wel een paar erg goede nummers maar deze cd is werkelijk compleet geniaal, niet in het minst door de subtiele doch duidelijk hoorbare sfeeromslag bij "As the eternity opens" maar elk nummer op zich heeft ook erg goede sfeer en is meesterlijk gecomponeerd.
Ook is de productie "passender" dan die van bijv. Battles in the North.

Gesloten