Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Knevelaer

Bericht door Knevelaer » do nov 04, 2004 10:45 pm

Meltdown schreef:[..]

Z'n site: http://www.geocities.com/lordyasko/home.html

The Thundersword is an ancient sword found in the elemental temples of Brakonwood. It once belonged to the emperror of a forgotten empire. At the dawn of defeat he will strike back.........

En daaronder het...fucking Bustersword van Cloud uit Final Fantasy VII....
Erg logisch ook, die laatste zin.
Het laat me denken aan Jean Michelle Jarre.
Alleen is JMJ kunst en is dit regelrechte rotzooi.
Terug van weg geweest

iscariah

Bericht door iscariah » do nov 04, 2004 10:56 pm

Knevelaer schreef:[..]

Het laat me denken aan Jean Michelle Jarre.
Alleen is JMJ kunst en is dit regelrechte rotzooi.
Ik dacht even dat ik de enige JMJ fan hier was, gelukkig ben ik niet alleen.

Aeolus

Bericht door Aeolus » do nov 04, 2004 11:35 pm

Mausoleum schreef:[..]

Jaja, nu weten we het wel weer. Iedereen vind me een poser en zo dergelijke meer. Zullen we hierover ophouden?
Jezus, ik sta ervan versteld hoe de meeste van jullie je hier ook daadwerkelijk mee bezig houden. Laat de 'posers' hun gang gaan. Het maakt toch niet uit? Alsof de meeste van jullie hier zo trui zijn... :roll:

Ik geef wel een ding toe, de meeste titels, bands, etc. zijn lachwekkend.
Pak je spullen en stap op het eerste het beste vliegtuig naar het zuiderlijk halfrond.
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Dennus

Bericht door Dennus » do nov 04, 2004 11:40 pm

Jaja, nu weten we het wel weer. Iedereen vind me een poser en zo dergelijke meer. Zullen we hierover ophouden?
Jezus, ik sta ervan versteld hoe de meeste van jullie je hier ook daadwerkelijk mee bezig houden. Laat de 'posers' hun gang gaan. Het maakt toch niet uit? Alsof de meeste van jullie hier zo trui zijn... :roll:

Ik geef wel een ding toe, de meeste titels, bands, etc. zijn lachwekkend.
Het gaat hier niet om truiheid. Persoonlijk zou ik pas wat zooi van mn band op internet zetten als het ook daadwerkelijk iets voorsteld. Niet om jouw muzikale kwaliteiten nu af te kraken of zo, maar om nu ieder gezelligheidsbandje meteen op metal-archives te zetten heeft ook niet echt nut.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do nov 04, 2004 11:53 pm

Daar kan ik me in vinden. Veel mensen beseffen dit echter niet, en zijn zodoende onbewust kansloos bezig.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

karnivoor

Bericht door karnivoor » vr nov 05, 2004 12:41 am

damn... dit lijkt 100% op iemand met aandachtstekort die graag bekend wil zijn in bm kringen...
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

karnivoor

Bericht door karnivoor » vr nov 05, 2004 12:43 am

Kevin schreef:Welk album was dat dan?

Ik heb zelf Forgotten Woods - As the Wolves Gather en Joyless (post-FW) - Unlimited Hate, en beide vind ik toch zeer aardig.

Al wil ik altijd nog Joyless - Wisdom and Arrogance kopen. Zoals wordt omschreven op de site van het label (Selbstmord Services): "Misanthropic pop for unpopular people like you."

Heeft niks met BM van doen, lijkt een beetje op oudere pop/rock, uit de jaren '60, '70, met vrouwenzang. Toch is het erg gaaf.
jep die lui van craft weten hoe ze sfeer neer moeten zetten
"This unholy place is where the black sacrifices are performed... Here is where He kills..."

Othrys

Bericht door Othrys » vr nov 05, 2004 12:48 am

Hehe, vermakelijk dit.
The True North, Strong and Free

nuberus

Bericht door nuberus » vr nov 05, 2004 10:17 am

Dit verwordt de laatste toch een beetje tot een nichtentopic, vandaar dat ik maar roep dat er vooral zwarte herrie besproken moet worden.

Afzeiken, relschopperij, truiheid e.d. zijn zaken aan de buitenkant waar een nicht zich doorgaans m.b.v. een spreekwoordelijke spiegel aan reflecteert. Laat Metalfan die spiegel niet zijn a.u.b. en ga lekker chatten op cu2night of zo.

Voor alle broekies onder ons geldt dat ze de collectie moeten uitbreiden, concerten moeten bezoeken en zich vooral niet moeten druk maken over truiheid en welk shirtje zal ik morgen eens aandoen. Heerschen = Ervaring.

:h
En de man zal heersen.

iscariah

Bericht door iscariah » vr nov 05, 2004 10:21 am

Komt die nieuwe Craft ooit nog uit?

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » vr nov 05, 2004 10:21 am

Dennus schreef:[..]

Het gaat hier niet om truiheid. Persoonlijk zou ik pas wat zooi van mn band op internet zetten als het ook daadwerkelijk iets voorsteld. Niet om jouw muzikale kwaliteiten nu af te kraken of zo, maar om nu ieder gezelligheidsbandje meteen op metal-archives te zetten heeft ook niet echt nut.
Hier ben ik het dus compleet mee eens.
Als je het toch zo erg vindt en je er voor schaamt dat iedereen je belachelijk maakt, waarom zet je die troep dan op metal-archives?

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr nov 05, 2004 10:23 am

Niet echt black metal, maar toch: weet iemand hoe het nu zit met het nieuwe Bal-Sagoth album, dat volgens mij al een half jaar uit had moeten zijn?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » vr nov 05, 2004 10:23 am

Oh ja, en Forgotten Woods mag dan wel geen pure Black Metal zijn en voor softies, ze kunnen mij wel vele malen meer boeien dan al die Aryan Terrorists 88 bands...

nuberus

Bericht door nuberus » vr nov 05, 2004 10:50 am

NecroNoud schreef:Oh ja, en Forgotten Woods mag dan wel geen pure Black Metal zijn en voor softies, ze kunnen mij wel vele malen meer boeien dan al die Aryan Terrorists 88 bands...
Het gaat erom dat jij het ok vindt. Boeien wat een ander ervan vindt toch?
En de man zal heersen.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr nov 05, 2004 10:54 am

Zo krijg je ook nooit een discussie natuurlijk :P

Maar je hebt wel een punt, hoewel het best interessant kan zijn om verschillende perspectieven te horen. (dus niet "dit is gay")

impaled succubus

Bericht door impaled succubus » vr nov 05, 2004 11:05 am

Poggwyd schreef:[..]

Dat wou ik zeggen.... dat nummer rost namelijk alle andere zeul van absurd omver!

machtig!
Dat is muziekaal gezien dus zo'n saai zaad nummer. Ja de tekst is lekker recht voor z'n raap en de ideologie erachter heerscht natuurlijk min of meer de friet de frituur pan uit maar voor de muziek hoef je het niet te doen.
Pak dan bv Nehemah - Nehemag in Vulva Infernum; Dat is pas een lekker sleepend black metal nummer.
karnivoor schreef:[..]

in combinatie met de kennis van met welke onserieuze intentie ze het geschreven hebben is die interpretatie niet eens nodig.
Dat is slechts een aanname die jij doet omdat het een 'vriend' van meneer de 'Gallier' is
maar al zou ik het serieus nemen, lukt het me nog niet, want wat willen ze duidelijk maken, dat de sneeuw witter is en de bomen groener zijn in noorwegen?
Black metal poezie? Een verwijzing naar nationalisme via het benadrukken van de schoonheid vd natuur in Noorwegen/Scandinavie/Europa.
Ik denk iig dat Hoest zijn muziek voor Taake met gevoel en een bepaalde overtuiging maakt.
Robgoroth schreef:Kan iemand mij iets over het Nederlandse project Stallagh vertellen?
De beschrijving op, bijvoorbeeld, de site van Blazing Productions trekt me wel, maar anderzijds heb ik er ook veel negatieve dingen over gehoord. Kan iemand hier een korte review van het geheel geven?
Ik ben slechts bekend met 'Project Nihil' n dat is een vrij lege schijf. Deze Cd is erg 'wennen' de 'muziek' komt erg langzaam op gang en eigenlijk zijn het vooral klanken, ook de vocalen vind ik wat te weinig aanwezig. Opzich geen onaardig schijfje maar het is zeker niet de o-zo zieke release waar New Era het steeds over heeft (Ik gebruik 'm soms om mee in slaap te sukkelen); Pak dan Todestor.
ik ben trouwens wel erg benieuwd naar Project Terror. Die schijnt afwisselender en, iig qua vocalen, zieker te worden.

nuberus

Bericht door nuberus » vr nov 05, 2004 11:39 am

Draconian schreef:Zo krijg je ook nooit een discussie natuurlijk :P

Maar je hebt wel een punt, hoewel het best interessant kan zijn om verschillende perspectieven te horen. (dus niet "dit is gay")
dat is ook weer waar, maar dan moet het goed onderbouwt worden. Relnichterij genoeg...
En de man zal heersen.

karnivoor

Bericht door karnivoor » vr nov 05, 2004 1:32 pm

iscariah schreef:Komt die nieuwe Craft ooit nog uit?
jep

is reeds opgenomen en komt waarschijnlijk begin dit jaar uit. was nogal wat vertraging mee en ze werden het zat om telkens weer zeikende mensen blij te maken met nieuws, vandaar de stilte eromheen

ik stamp je kapot
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » vr nov 05, 2004 1:34 pm

het nummer fuck the universe van craft dat op eht neiwue album staat klintk al veelbelovend... fucking hell.. rock n roll black metal!

yihaaaaaaaaaaw
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

karnivoor

Bericht door karnivoor » vr nov 05, 2004 1:34 pm

nuberus schreef:[..]

Het gaat erom dat jij het ok vindt. Boeien wat een ander ervan vindt toch?
het gaat erom dat het in dit topic past. anders pleur je maar op naar het reeds genoemde cu2 gebeuren.

er zweven de laatste tijd weer tapes rond van katharsis - into endless chaos. weet iemand of dit een reissue is of dat een oud label weer eens de pijp uit is gegaan zoals laatst toen er ook een berg oude zeldzame zooi overal opdook?

karnivoor

Bericht door karnivoor » vr nov 05, 2004 1:35 pm

ik stamp je kapot schreef:het nummer fuck the universe van craft dat op eht neiwue album staat klintk al veelbelovend... fucking hell.. rock n roll black metal!

yihaaaaaaaaaaw
hopelijk wordt het terror propagande pad vervolgd maar ben benieuwd, de leden zijn nou eenmaal geen doorsnee bm figuren maar open voor progressie

Amibor

Bericht door Amibor » vr nov 05, 2004 1:38 pm

nuberus schreef:Dit verwordt de laatste toch een beetje tot een nichtentopic, vandaar dat ik maar roep dat er vooral zwarte herrie besproken moet worden.

Afzeiken, relschopperij, truiheid e.d. zijn zaken aan de buitenkant waar een nicht zich doorgaans m.b.v. een spreekwoordelijke spiegel aan reflecteert. Laat Metalfan die spiegel niet zijn a.u.b. en ga lekker chatten op cu2night of zo.

Voor alle broekies onder ons geldt dat ze de collectie moeten uitbreiden, concerten moeten bezoeken en zich vooral niet moeten druk maken over truiheid en welk shirtje zal ik morgen eens aandoen. Heerschen = Ervaring.

:h
Amen.

Heb laatst de Blood and Fire/Ritual EP aangschaft van Hate Forest, en dat is toch ook wel een stuk gaver dan verwacht. Snelle kille BM, met een rauw tintje en toch een vrij goede productie. Ga ik zeker meer van aanschaffen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr nov 05, 2004 1:40 pm

iscariah schreef:Maar om nu weer effe serieus te doen: ik hoor in de Symphonische Black kringen veel positieve commentaren over een Nederlandse band Ordo Draconis.
Is die band goed?
Ik vind dat eigenlijk niets meer dan een standaard band in haar genre. Saai, niets meer en niets minder.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr nov 05, 2004 2:07 pm

Iemand hier bekend met Wolf's Moon? Ik zelf heb "Ethos of the Aryan heritage" en ik moet zeggen het is een ijzersterke plaat met veel gave riffjes en drumpartijen die blijven hangen, het doet mij een beetje denken aan Emperor ten tijde van "In the nightside Eclipse"
Let wel op, deze cd komt qua ideologie in de buurt van Der Sturmer, dus principe mensen hebben er weinig aan denk ik :)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Knevelaer

Bericht door Knevelaer » vr nov 05, 2004 2:12 pm

Vandaag de nieuwe Enthroned gekocht, en hij is behoorlijk gaaf. Precies wat we van Enthroned gewend zijn, koude riffs met heerschende solo's. Ik vind hem een stuk beter dan de vorige album's maar hij tipt niet aan Towards the Skullthrone Of Satan.
Terug van weg geweest

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » vr nov 05, 2004 3:49 pm

Falkh schreef:Iemand hier bekend met Wolf's Moon? Ik zelf heb "Ethos of the Aryan heritage" en ik moet zeggen het is een ijzersterke plaat met veel gave riffjes en drumpartijen die blijven hangen, het doet mij een beetje denken aan Emperor ten tijde van "In the nightside Eclipse"
Let wel op, deze cd komt qua ideologie in de buurt van Der Sturmer, dus principe mensen hebben er weinig aan denk ik :)

Ik ken het ook wel het album heeft een paar sterke nummers
met lekke riffjes maar verder vind ik het niet zo heel veel aan
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » vr nov 05, 2004 4:10 pm

Dennus schreef:Zeg mausoleum, je gaat me nu toch niet vertellen dat jij die Beatle met dat stratovarius t-shirt aan bent hé.
Nee. Dat ben ik inderdaad niet.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » vr nov 05, 2004 4:10 pm

Trouwens, kent hier iemand de band Velvet Cacoon?

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr nov 05, 2004 4:22 pm

Forgotten Woods is goed hoor, waar komt het idee vandaan dat het een "poser band" is???

Sturmblast

Bericht door Sturmblast » vr nov 05, 2004 4:25 pm

Draconian schreef:Niet echt black metal, maar toch: weet iemand hoe het nu zit met het nieuwe Bal-Sagoth album, dat volgens mij al een half jaar uit had moeten zijn?

dat vraag ik me nou ook welles af.

wordt dat ding voor de 3de keer afgemixt ofzo??? :? :shock:
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]

Svenson

Bericht door Svenson » vr nov 05, 2004 4:50 pm

Falkh schreef: Let wel op, deze cd komt qua ideologie in de buurt van Der Sturmer, dus principe mensen hebben er weinig aan denk ik :)
Jij hebt geen principe? Helemaal niets?

Ik ben benieuwd naar die nieuwe Craft overigens, voor wanneer staat ie geplanned? Laten we hopen dat ze niet de progressiekant opgaan van bijvoorbeeld DSO, want dat vond ik minder.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Aeolus

Bericht door Aeolus » vr nov 05, 2004 4:54 pm

Mausoleum schreef:Trouwens, kent hier iemand de band Velvet Cacoon?
Heb daar een mp3 sample van ? :shock: :shock:

ps. zullen wij samen ook een keer een band oprichten? ik bespeel geen instrumenten, maar dat moet geen probleem zijn.

nuberus

Bericht door nuberus » vr nov 05, 2004 4:58 pm

het gaat erom dat het in dit topic past. anders pleur je maar op naar het reeds genoemde cu2 gebeuren.
het reeds door mij genoemde cu2 gebeuren zul je bedoelen, relnicht. Waarin ik het onderwerp overigens nog maar eens belicht. Vaak is dit een topic van wat vind jij ervan? En dat is ok, mits je je meningen maar goed belicht. En dat blijft juist vaak steken bij simpele karnivorische opmerkingen, zoals die van jou.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » vr nov 05, 2004 5:01 pm

Knevelaer schreef:Vandaag de nieuwe Enthroned gekocht, en hij is behoorlijk gaaf. Precies wat we van Enthroned gewend zijn, koude riffs met heerschende solo's. Ik vind hem een stuk beter dan de vorige album's maar hij tipt niet aan Towards the Skullthrone Of Satan.
Het gekke met Enthroned is, dat ik het in het begin behoorlijk vind heerschen. Maar na een paar luisterbeurten, vind ik het vaak té over the top en cartoonesk worden....
En de man zal heersen.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » vr nov 05, 2004 5:07 pm

Aeolus schreef:[..]

Heb daar een mp3 sample van ? :shock: :shock:

ps. zullen wij samen ook een keer een band oprichten? ik bespeel geen instrumenten, maar dat moet geen probleem zijn.
Ik heb dat album vandaag binnengehad.
En nee, ik ga geen band meer oprichten. :)

Aeolus

Bericht door Aeolus » vr nov 05, 2004 5:16 pm

Ik heb dat album vandaag binnengehad.
En nee, ik ga geen band meer oprichten. :)
Jammer, hadden we samen ook nog gezellig kunnen skaten.

Mausoleum

Bericht door Mausoleum » vr nov 05, 2004 5:16 pm

Aeolus schreef:[..]

Jammer, hadden we samen ook nog gezellig kunnen skaten.
:roll:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 05, 2004 5:33 pm

Zeg leute, zijn de nieuwe Tsjuder en A World Through
Dead Eyes van Krohm nog een beetje het aanschaffen waard?

Ofwel, hoe klinkt de muziek zo'n beetje?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr nov 05, 2004 5:38 pm

Daarom moet je Robgoroth maar eens over aanspreken dacht ik zo.
Front voor/der Matigheid
last.fm

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » vr nov 05, 2004 5:40 pm

Inderdaad, alleen Robgoroth luistert naar Krohm en Tsjuder :roll:

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr nov 05, 2004 6:56 pm

Het gekke met Enthroned is, dat ik het in het begin behoorlijk vind heerschen. Maar na een paar luisterbeurten, vind ik het vaak té over the top en cartoonesk worden....
Ik vond Carnage... beter dan het nieuwe album eerlijk gezegd..

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 05, 2004 7:14 pm

Hieronimus schreef:Daarom moet je Robgoroth maar eens over aanspreken dacht ik zo.
Ik vraag het eigenlijk aan iedereen in dit topic. En daar komt nog eens bij dat ik de mening van mensen als Nuberus iets meer op waarde acht dan die van Robgoroth.

Wat is Werewolf training van Bloodline trouwens ook een geniaal album. Heeft iemand enig idee of die gasten in de toekomst nog meer gaan uitbrengen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr nov 05, 2004 7:16 pm

Ik doelde op het feit dat Robgoroth Krohm nogal über vindt.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr nov 05, 2004 7:26 pm

XnegativeX schreef:[..]

Ik vraag het eigenlijk aan iedereen in dit topic. En daar komt nog eens bij dat ik de mening van mensen als Nuberus iets meer op waarde acht dan die van Robgoroth.

Wat is Werewolf training van Bloodline trouwens ook een geniaal album. Heeft iemand enig idee of die gasten in de toekomst nog meer gaan uitbrengen?
Mwah, Bloodline is leuk maar echt niet geniaal (hoewel Nattefrost een geeweldige stem heeft). Krohm en Tjsuder moet ik nog luisteren.

Svenson

Bericht door Svenson » vr nov 05, 2004 7:28 pm

De nieuwe Tsjuder heb ik nu een paar gehoord, maar die viel me nogal tegen. Nou ben ik enkel bekend met voorganger Demonic Possession maar op de een of andere manier klinkt Desert Northern Hell een stuk minder "vies" zegmaar. Wel weer een aantal pakkende tracks, maar het mist die ranzige energie van Demonic Possession als je het mij vraagt.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 05, 2004 7:31 pm

Draconian schreef:[..]

Mwah, Bloodline is leuk maar echt niet geniaal...
Excusez moi? Nou ja, geniaal is misschien iets te overdreven maar ik krijg elke keer weer kippenvel als ik dat album op zet. D'r spreekt zoveel apocalyptische duisternis uit die muziek. En er staat geen zwak nummer op de hele cd. Elk nummer weer weet het me bij de strot te grijpen. En dat is iets waar veel BM bands wat van kunnen leren. Maar weinigen kunnen echte nummers schrijven zoals Bloodline dat kan.

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » vr nov 05, 2004 10:30 pm

Die Krohm is zeer zeker de moeite waard, instrumentaal wat 'intelligenter' en 'moeilijker' dan haar voorganger, daardoor misschien nog wel gaver. Ik mis alleen 'dé' climax op de release, zoals Veneria's Call dat deed op Crown Of The Ancients.

Nieuwe Tsjuder? Ik ben benieuwd.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr nov 05, 2004 10:35 pm

Bloodline is inderdaad erg goed, vooral het nummer "While The City Sleeps"....fantastisch!

karnivoor

Bericht door karnivoor » za nov 06, 2004 10:43 am

het reeds door mij genoemde cu2 gebeuren zul je bedoelen, relnicht. Waarin ik het onderwerp overigens nog maar eens belicht. Vaak is dit een topic van wat vind jij ervan? En dat is ok, mits je je meningen maar goed belicht. En dat blijft juist vaak steken bij simpele karnivorische opmerkingen, zoals die van jou.
er zit wat in je oog

karnivoor

Bericht door karnivoor » za nov 06, 2004 10:45 am

Svenson schreef:[..]

Jij hebt geen principe? Helemaal niets?

Ik ben benieuwd naar die nieuwe Craft overigens, voor wanneer staat ie geplanned? Laten we hopen dat ze niet de progressiekant opgaan van bijvoorbeeld DSO, want dat vond ik minder.

jep

is reeds opgenomen en komt waarschijnlijk begin dit jaar uit. was nogal wat vertraging mee en ze werden het zat om telkens weer zeikende mensen blij te maken met nieuws, vandaar de stilte eromheen

Gesloten