Robgoroth schreef:Gelukkig onderscheiden we de begrippen 'naspelen' en 'componeren' van elkaar.
was gewoon een voorbeeld van de spel technische kant van dit soort bandjes.
Ik ben niet echt into black metal, maar daad bij woord voegen als je over satansoffers zingt is dan wel weer interessantkarnivoor schreef:[..]
er gebeurt nog zat hoor, alleen wordt het niet meer opgeblazen
Knevelaer schreef:Waarom reageert de opener van dit topic niet meer? Achja, ik ben het hier ook mee oneens. De redenen zijn al lang genoemd, maar er zijn genoeg bands die de scene in leven houden en niet steeds andere bands kopieren maar eens met iets nieuws komen. Je moet niet zo in het verleden blijven hangen.
Dat is een mooie smoes om te verhullen dat je het merendeel van genoemde bands niet goed genoeg kent om er een oordeel over te vellen.Rhijnauwe schreef:Wat het probleem is, is dat we hier een heel genre bespreken en dat we daarom niet op elk klein 50-demo verkopend bandje kunnen ingaan om het genre maar weer levend te verklaren.
voornamelijk grafschennis, mishandeling, in-coma-zuipen, kleine religieuze/rassen aanvallen. alleen idd geen complete kerken voor zover ik weetRattlehead schreef:[..]
Ik ben niet echt into black metal, maar daad bij woord voegen als je over satansoffers zingt is dan wel weer interessant
Kan je een voorbeeld noemen wat voor dingen er dan wel nog gebeuren in Nederland of daarbuiten?
Oftewel wat wannabee satanisten en londsdale gabbers ook doen. Ronduit triest.karnivoor schreef:[..]
voornamelijk grafschennis, mishandeling, in-coma-zuipen, kleine religieuze/rassen aanvallen. alleen idd geen complete kerken voor zover ik weet
Dat is toch best wel zielig.karnivoor schreef:[..]
voornamelijk grafschennis, mishandeling, in-coma-zuipen, kleine religieuze/rassen aanvallen. alleen idd geen complete kerken voor zover ik weet
Ah, toch wél nu ik er over nadenk.karnivoor schreef:[..]
Sorry hoor, maar dit vind ik wel een heel trieste redenering. Dus je luistert geen black metal meer, omdat er teveel mensen die je niet aanstaan naar luisteren? Daarom ga je maar naar iets 'extremers' op zoek, waar minder mensen naar luisteren (dan moet je niet The Berserker luisteren, want die hebben gewoon op commerciële Thunderdome cd's gestaan en het nieuwe album is nu ook niet bepaald onbekend). Redelijk kansloos gedrag: als je black metal goed vindt, zou het je geen zak moeten interesseren wie ernaar luistert...goed, je kan je er wel aan ergeren, maar dan ga je toch niet ineens iets totaal anders luisteren??Rhijnauwe schreef: Nu is het met black metal nog niet zo erg, maar het is niet meer het extreme en pure en ik denk dat het voor mij tijd wordt om maar eens over te starten.
Heb je geen links naar artikelen erover? Ik lees namelijk nooit wat over dit soort zaken in de krant....(wel over mishandeling enzo, maar de link naar black metal wordt zelden of nooit gemaakt)karnivoor schreef:[..]
Precies, misschien moet hij gaan schaken, dat is niet "in". De bruutste cd ooit is moeilijk te noemen, want een cd kan op meerdere manieren bruut zijn.NecroNoud schreef:Precies, Rhijnauwe is denk ik zo'n persoon dat altijd op zoek is naar nieuwe trends. Als te veel mensen een bepaald ding gaan leuk vinden, is voor hem de lol er af. Dan valt hij niet meer op en is hij niet meer speciaal. Dan wordt het tijd om weer iets nieuws te zoeken.
zulke dingen komen vaak niet verder dan de lokale media. geloof dat er op de galgeras site wat staat, de cover (+ 'extraatje') van de laatste funeral winds LP is wat bewijs en de split 7" van domini inferi/botulistum zijn wat dingen waar je naar kan glurenRattlehead schreef:[..]
Heb je geen links naar artikelen erover? Ik lees namelijk nooit wat over dit soort zaken in de krant....(wel over mishandeling enzo, maar de link naar black metal wordt zelden of nooit gemaakt)
Hehe, ja, dat vond ik op zich best grappig. Kinderachtig enerzijds, grappig anderzijds.karnivoor schreef:[..]
de cover (+ 'extraatje') van de laatste funeral winds LP is wat bewijs
Enlighten me aub. Wat was er dan aan de hand met die platen?karnivoor schreef:[..]
zulke dingen komen vaak niet verder dan de lokale media. geloof dat er op de galgeras site wat staat, de cover (+ 'extraatje') van de laatste funeral winds LP is wat bewijs en de split 7" van domini inferi/botulistum zijn wat dingen waar je naar kan gluren
Ohja, een krantenartikel. Stoute Sagelinge.karnivoor schreef:[..]
zulke dingen komen vaak niet verder dan de lokale media. geloof dat er op de galgeras site wat staat, de cover (+ 'extraatje') van de laatste funeral winds LP is wat bewijs en de split 7" van domini inferi/botulistum zijn wat dingen waar je naar kan gluren
Rattlehead schreef:[..]
Enlighten me aub. Wat was er dan aan de hand met die platen?
Haha, geinig.metal archives schreef:First few come a with bag of (human?) ashes and with a in memoriam card saying:
"Dust thou art, and unto dust thou shalt return"
Denk je dat nou werkelijk? Blekkies zijn ook maar mensen hoor. En Fluisterwoud (samen met 95% van alle andere black metal bands) vinden het ook leuk als hun muziek gewaardeerd wordt. En nog leuker als ze er ook een geinig zakcentje mee kunnen verdienen. Niks mis mee lijkt me zo.Meltdown schreef:Tja, gewoon negeren dat soort dingen. Ze zullen er wel bij toeval op zijn gestuit, want verder zie ik er nooit andere 'obscure' zaken.
Dat bedoel ik niet.XnegativeX schreef:[..]
Denk je dat nou werkelijk? Blekkies zijn ook maar mensen hoor. En Fluisterwoud (samen met 95% van alle andere black metal bands) vinden het ook leuk als hun muziek gewaardeerd wordt. En nog leuker als ze er ook een geinig zakcentje mee kunnen verdienen. Niks mis mee lijkt me zo.
Heb jij bands als Xasthur, Deathspell Omega, Leviathan (VS), Krohm, Nachtmystium etc. wel eens gechecked?Rhijnauwe schreef:Goed, Ondskapt..Ik moet toegeven dat ik hier alleen het album Draco sit mihi dux heb. Het is natuurlijk geen slechte band, maar erg innovatieve black metal is het ook niet. En als het echt underground zou zijn, zou niet iedereen op dit forum het de hele tijd noemenMaar goed, ik weet niet of het specifiek voor dit album geldt of ook voor de andere albums van Ondskapt, maar de gitarist probeert de nieuwe Euronymous te zijn en de zanger is een grovere versie van Atilla. Een veredelde Mayhem kloon?
Zoals door sommige van jullie werd gesuggereerd, zou ik een hekel aan trends hebben, maar dan zou ik niet naar The Berzerker luisteren. Ik ben op zoek naar ORIGINELE geluiden, omdat ik van MUZIEK hou. Distorted blast beats en 'catchy' riffs verweven met samples over moord en keihard schreeuwende vocalisten is voor mij wat ik nieuw hoorde in The Berzerker. Al deze elementen zijn op zichzelf niet nieuw, maar bij elkaar gebracht levert het toch een originele klank op. Perfect is het overigens ook weer niet, omdat de ideeën die gepropageerd worden meer lijken te komen uit een stripverhaal dan uit een filosoof, maar daar stoor ik me niet zo aan, omdat er dan nog weinig muziek over zou blijven die ik nog zou kunnen horen.
Al met-al vond ik het een aardige discussie. Ik denk dat het meeste nu wel gezegd is. De komende tien jaar ben ik bezig met het componeren van een black metal opera. Dus wellicht tot dan.
Wat dacht je van Serenade of darknessSargatanas schreef:Immortal staat ook in de large is daar ook wat mee?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Othrys schreef:The Berzerker, komop zeg. OK, ze zijn hard. Maar als dat het criterium is? Ik vind die band gedurende 1 nummer leuk, daarna is de lol eraf.
Luister dan Diabolicum, Malignant Eternal, Red Harvest, Aborym, Bloodline en dergelijken.
Dat is hij ook aan het doen.Edwynn schreef:Ach, dat gelul over originele geluiden. Al die bands uit begin jaren 90 namen ook het geluid van Celitic Frost, Possessed en Bathory klakkeloos over. Fenris komt daar ook gewoon voor uit. Het gaat om het gevoel waarmee het materiaal gebracht wordt. Er zijn tegenwoordig zat bands die met die gedachte nog altijd prima materiaal uitbrengen. En als dat dan niet is wat de topicstarter zoekt, neme hij zelf de handschoen op en starte hij een band die ons laat horen wat echte vernieuwing is.
Dat is ook wat bij mij op kwam, 2nd wave was ook verre van origineel.Edwynn schreef:Ach, dat gelul over originele geluiden. Al die bands uit begin jaren 90 namen ook het geluid van Celitic Frost, Possessed en Bathory klakkeloos over. Fenris komt daar ook gewoon voor uit. Het gaat om het gevoel waarmee het materiaal gebracht wordt. Er zijn tegenwoordig zat bands die met die gedachte nog altijd prima materiaal uitbrengen. En als dat dan niet is wat de topicstarter zoekt, neme hij zelf de handschoen op en starte hij een band die ons laat horen wat echte vernieuwing is.