Beste album COF
-
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Draconian's review van Nymphetamine:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1365
interview komt vanavond.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1365
interview komt vanavond.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- Yokozuna
- Contacteer:
Net even paar tracks gedownload.
Gilded Cunt is eigenlijk behoorlijk deathmetal achtig. Nemesis lijkt wel een Amon Amarth nummer, wel een vet einde
Ook wat melodic deathmetal invloeden (was ookal op DaaD te horen), vanalles. CoF gaat achteruit/vooruit, heb pas een paar tracks gehoord, maar ze brengen wel elke keer weer een duidelijk anders album uit. Daar heb ik zoieso wel respect voor, CoF is nooit in herhaling gevallen, niet per nummer, niet per album. Voglens mij gaat het nieuwe album me TOCH wel bevallen.
Stonden ook eindelijk weereens wat ECHT harde nummers op, iets wat ik bij Midian een beetje mistte.
Er kwamen wel steeds meer blije/happy stukjes in en steeds minder tragiek/duisterheid in de muziek, dat beviel me voor geen meter. Wat is wat dat betreft je ervaring met Nymph?
Gilded Cunt is eigenlijk behoorlijk deathmetal achtig. Nemesis lijkt wel een Amon Amarth nummer, wel een vet einde

Oh, ik vond DaaD juist erg goed. Naarmate je de cd langer luisterde werd telkens een ander nummer weer goed, beter dan de andere. Beviel me welMijn vertrouwen raakte ik kwijt bij DaaD.
De eerse keer luisteren heerschte die in mijn oren, op een nummer of twee na, lekker plaatje. Maar het werd gewoon uitermate saai,

Er kwamen wel steeds meer blije/happy stukjes in en steeds minder tragiek/duisterheid in de muziek, dat beviel me voor geen meter. Wat is wat dat betreft je ervaring met Nymph?
mp3's: http://members.home.nl/yoko
Dit is al de zesde keer dat ik hem in mijn cd-speler steek en hij is nog geen enkele keer gaan vervelen ............ ja, ik heb het over de nieuwe Cradle.
Weer een lekker onheilspellend intro, genaamd Satyriasis, ik maak mij klaar op een pot COF zijn extreme metal.
En die krijg ik ook, nog harder dan verwacht in de vorm van Gilded Cunt, dit nummer zet de toon voor de hele cd, catchy, melodieus, bruut en extreem.
Nemesis gaat erder op deze manier met een catchy refrein, lekker gitaarspel, hetzelfde kan gezegd worden over Gabrielle.
Terwijl de gitaren de bovenhand nemen op deze cd komt Absinthe With Faust voorbij, hier komen de keyboards redelijk voorbij met een paar heerlijke heavy metal riffs.
Dan komt het drieluik Nymphetamine (Overdose) voorbij, dit nummer overtreft het Bathory Aria drieluik van Cruelty And The Beast met gemak.
Het tweede stuk van dit drieluik bevat vrouwelijke zang door Liv Kristine, de zang is prachtig maar past soms niet echt met de melodieuze achtergrondriff.
Er word een even een rustpauze ingelast met Painting Flowers White Never Suited My Palette, een lekker duister stukje onheilspellende muziek.
En hier gaan we weer met Medusa And Hemlock, de beginriff blijft in je hoofd steken en het nummer is ook redelijk keyboardgeoriënteerd met een paar catchy stukjes.
Coffin Fodder hakt ook lekker door met melodieuze heavy metal riffs samen met wat brute uitspattingen.
English Fire valt vooral op met de keyboardstukjes gevolgd door een paar stevige riffs.
Dan komen we bij nummer 11, Filty Little Secret, dit nummer liggen de Iron Maiden invloeden er dik bovenop maar ze zijn uitstekend in de stijl van Cradle opgenomen.
Swansong For A Raven is het vervolg op Her Ghost In The Fog, net zoals dit nummer is het heerlijk melodieus en episch, Doug Bradley heeft weer een stukje ingesproken en dit klinkt weer fantastisch.
Mother Of Abominations is ook een vervolg, namelijk op Cthulhu Dawn, Cthulhu Dawn is een heerlijk nummertje dat al redelijk extreem was, maar Mother Of Abominations is nog extremer dan dit, een fantastisch einde van een cd die je uitgeput achterlaat.
Dan komt er nog een bonusnummertje namelijk Nymphetamine Fix, de single en het tweede deel van het drieluik Nymphetamine Overdose, dit nummer krijgt dezelfde kritiek als bij Nymphetamine (Overdose)
Enkele opvallende punten aan deze cd zijn er ook, de band incorpereert veel heavy metal, thrash metal, death metal, black metal en gothic metal in de muziek, ook Dani's zang valt op, terwijl hij vroeger zeer hoge screams deed is dit meer naar de achtergrond geduwd en gebruikt Dani een meer gewone scream (Zoals op de cover 'Black Metal' en 'Sodomy And Lust'), dit geeft de muziek een meer vunzig effectje, de zang doet vooral denken aan de zang op de cd 'The Principle Of Evil Made Flesh', de drums klinken fantastisch, er zitten goede twin gitaarpartijen in de muziek, dit is 1 van de beste Cradle cd's in jaren, dit overtreft moeiteloos het oudere werk en doet qua bezetenheid, melodieusiteit en bruutheid vooral denken aan de eerste drie cd's, ook opvallend is dat alleen in de Nymphetamine (Overdose) en Fix nummers vrouwelijke zang gebruikt word en dat dit verder in geen andere nummers voorkomt ook dat de keyboards wat naar de achtergrond worden gedrukt valt op.
Deze cd is geniaal, persoonlijk is dit een strijd voor de eerste plaats in mijn Cradle lijstje tussen Vempire en Nymphetamine aangezien ze beide evenveel punten krijgen van mij.
96/100
Weer een lekker onheilspellend intro, genaamd Satyriasis, ik maak mij klaar op een pot COF zijn extreme metal.
En die krijg ik ook, nog harder dan verwacht in de vorm van Gilded Cunt, dit nummer zet de toon voor de hele cd, catchy, melodieus, bruut en extreem.
Nemesis gaat erder op deze manier met een catchy refrein, lekker gitaarspel, hetzelfde kan gezegd worden over Gabrielle.
Terwijl de gitaren de bovenhand nemen op deze cd komt Absinthe With Faust voorbij, hier komen de keyboards redelijk voorbij met een paar heerlijke heavy metal riffs.
Dan komt het drieluik Nymphetamine (Overdose) voorbij, dit nummer overtreft het Bathory Aria drieluik van Cruelty And The Beast met gemak.
Het tweede stuk van dit drieluik bevat vrouwelijke zang door Liv Kristine, de zang is prachtig maar past soms niet echt met de melodieuze achtergrondriff.
Er word een even een rustpauze ingelast met Painting Flowers White Never Suited My Palette, een lekker duister stukje onheilspellende muziek.
En hier gaan we weer met Medusa And Hemlock, de beginriff blijft in je hoofd steken en het nummer is ook redelijk keyboardgeoriënteerd met een paar catchy stukjes.
Coffin Fodder hakt ook lekker door met melodieuze heavy metal riffs samen met wat brute uitspattingen.
English Fire valt vooral op met de keyboardstukjes gevolgd door een paar stevige riffs.
Dan komen we bij nummer 11, Filty Little Secret, dit nummer liggen de Iron Maiden invloeden er dik bovenop maar ze zijn uitstekend in de stijl van Cradle opgenomen.
Swansong For A Raven is het vervolg op Her Ghost In The Fog, net zoals dit nummer is het heerlijk melodieus en episch, Doug Bradley heeft weer een stukje ingesproken en dit klinkt weer fantastisch.
Mother Of Abominations is ook een vervolg, namelijk op Cthulhu Dawn, Cthulhu Dawn is een heerlijk nummertje dat al redelijk extreem was, maar Mother Of Abominations is nog extremer dan dit, een fantastisch einde van een cd die je uitgeput achterlaat.
Dan komt er nog een bonusnummertje namelijk Nymphetamine Fix, de single en het tweede deel van het drieluik Nymphetamine Overdose, dit nummer krijgt dezelfde kritiek als bij Nymphetamine (Overdose)
Enkele opvallende punten aan deze cd zijn er ook, de band incorpereert veel heavy metal, thrash metal, death metal, black metal en gothic metal in de muziek, ook Dani's zang valt op, terwijl hij vroeger zeer hoge screams deed is dit meer naar de achtergrond geduwd en gebruikt Dani een meer gewone scream (Zoals op de cover 'Black Metal' en 'Sodomy And Lust'), dit geeft de muziek een meer vunzig effectje, de zang doet vooral denken aan de zang op de cd 'The Principle Of Evil Made Flesh', de drums klinken fantastisch, er zitten goede twin gitaarpartijen in de muziek, dit is 1 van de beste Cradle cd's in jaren, dit overtreft moeiteloos het oudere werk en doet qua bezetenheid, melodieusiteit en bruutheid vooral denken aan de eerste drie cd's, ook opvallend is dat alleen in de Nymphetamine (Overdose) en Fix nummers vrouwelijke zang gebruikt word en dat dit verder in geen andere nummers voorkomt ook dat de keyboards wat naar de achtergrond worden gedrukt valt op.
Deze cd is geniaal, persoonlijk is dit een strijd voor de eerste plaats in mijn Cradle lijstje tussen Vempire en Nymphetamine aangezien ze beide evenveel punten krijgen van mij.
96/100
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Is ie er al ??? 
Die ga ik dan maar in A'dam ophalen volgende week
Leuke review!!!
Ik wil em hebben !
enne, ik neem echt álles terug van mijn kritiek op DaaD
ik luister em nu weer, en hij is geweldig
Zo, Cradle Of Filth heerscht weer helemaal in mijn ogen !
Hell yes.

Die ga ik dan maar in A'dam ophalen volgende week

Leuke review!!!
Ik wil em hebben !
enne, ik neem echt álles terug van mijn kritiek op DaaD
ik luister em nu weer, en hij is geweldig

Zo, Cradle Of Filth heerscht weer helemaal in mijn ogen !
Hell yes.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- HellcommandeR
- Hieronimus
Ja, halen die hap. Maar eerst nog iets anders dat voorrang heeft, dus over pak 'm beet 2 weken staat míjn recensie hier.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hatebreeder
- The Reckoning
-
- Contacteer:
-
- HellcommandeR
Dani gebruikt op de nieuwe cd trouwens bijna altijd vocalen zoals op die cover.Old Motorheadbanger schreef:Ik vind Black Metal beestig. Zowel van Cradle als het origineel van Venom. Daarmee is heel dat blekgedoe tenslotte mee begonnen. Like it or Not !
Het hele black metal gebeuren kwam nog het meest door Mayhem, Venom was meer een inspiratiebron, get your facts straight.

p.s. 666 posts evil hoor

- Yokozuna
- Contacteer:
Nou, het nieuwe album bevalt me best wel. Er zitten ook weer wat tragische nummers bij en meer catchy en sfeervolle stukjes.
Met de blije stukjes valt het allemaal ook wel mee. Een 2e Vempire of DUHE zal er wel niet meer komen, maar van mij mag dit album er best zijn. De ouderwets lange opbouw naar climax momenten zit er weer in bij nummers als Nemesis, VET. Op de een of andere manier klinkt het nieuwe album ook oprechter dan de vorige twee.
De intro van Coffin Fodder doet me trouwens heel erg denken aan V-empire, nostalgie!!
Met de blije stukjes valt het allemaal ook wel mee. Een 2e Vempire of DUHE zal er wel niet meer komen, maar van mij mag dit album er best zijn. De ouderwets lange opbouw naar climax momenten zit er weer in bij nummers als Nemesis, VET. Op de een of andere manier klinkt het nieuwe album ook oprechter dan de vorige twee.
De intro van Coffin Fodder doet me trouwens heel erg denken aan V-empire, nostalgie!!
- The Reckoning
- Sturmblast
The Reckoning schreef:Damnation and a Day. Omdat daar de enige nummers op staan die nog te verteren zijn van deze knakenband.
Goh, nummer 1 die ,t met me eens is dat DaaD de pan uit rost.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
- The Reckoning
- Sturmblast
The Reckoning schreef:[..]
Sterker nog, ik denk dat dit album misschien nog een aanschaf waard is.
ik heb em bij de release al aangeschaft en nog geen moment gehad dat dat album verveelde.
Op de frontpage staan wel wat stupide reacties van diverse eikels, maar daar let ik niet op. Wat ze bij dit schijfje er bij stoppen, is toch wel leuk.Frontpage schreef:Op 1 maart zal er een speciale versie van Cradle Of Filth's Nymphetamine uitkomen. Bij deze nieuwe versie zal een extra cd komen, met daarop wat nieuwe nummers, een aantal covers, twee remixen en een videoclip. Op de cover van Cliff Richard's Devil Woman zal King Diamond een gastrol vertolken. De andere twee covers zijn Bathory's Bestial Lust en Mr. Crowley van Ozzy Osbourne. De twee nieuwe nummers op het schijfje zijn Prey en Soft White Throat. Van het titelnummer en Filthy Little Secret zullen er remixen op staan.
Ik hoop dat bij het nummer waar King Diamond een gastrol vervult, Dani zijn faggotmuil stevig dicht houd. Maar dat zal wel niet, want dan voegt het weinig toe, het is al een cover, en als King dan de complete vocalen laten overnemen, valt het amper meer een Cradle Of Filth nummer te noemen.
Een leuke keuze van de covers ook.
Jammer dat het album best hard tegenvalt, anders zouden deze extra's het zowaar interessant maken.
Sommigen zullen deze versie commerciele uitbuiting noemen, maar het is in elk geval meer dan enkel een voorkantje met een andere kleur.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- fetuskiller
- Contacteer:
- The Reckoning
Ik vind de nieuwe albums een stuk beter dan de oude. Cruelty and the Beast krijg ik bijv. spontaan jeuk van. De titelsong van Nymph vind ik ook een stuk beter, Dani Filth onderneemt tenminste een poging om zo min mogelijk irritant uit de hoek te komen. Ik moet trouwens ook melden dat ik misschien iets te snel geoordeeld heb over 't nieuwe album, 't is zo heel slecht nog niet, maar Gilded Cunt vind ik geen flikker aan.fetuskiller schreef:[..]
Daar vind ik juist weer geen zak aan... doe mij Dusk & her embrace en The priciple of evil made flesh
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]
Leuk dat ze Devil Woman en Mr. Crowley ook uitbrengen aangezien ze die bij die de limited edition van DAAD zouden hebben gestoken.Frontpage schreef:
Op 1 maart zal er een speciale versie van Cradle Of Filth's Nymphetamine uitkomen. Bij deze nieuwe versie zal een extra cd komen, met daarop wat nieuwe nummers, een aantal covers, twee remixen en een videoclip. Op de cover van Cliff Richard's Devil Woman zal King Diamond een gastrol vertolken. De andere twee covers zijn Bathory's Bestial Lust en Mr. Crowley van Ozzy Osbourne. De twee nieuwe nummers op het schijfje zijn Prey en Soft White Throat. Van het titelnummer en Filthy Little Secret zullen er remixen op staan.
Beter laat dan nooit en ik vraag me af hoe hard ze Bathory verkracht hebben.
- HellcommandeR
Nekschot.The Reckoning schreef:[..]
Ik vind de nieuwe albums een stuk beter dan de oude. Cruelty and the Beast krijg ik bijv. spontaan jeuk van. De titelsong van Nymph vind ik ook een stuk beter, Dani Filth onderneemt tenminste een poging om zo min mogelijk irritant uit de hoek te komen. Ik moet trouwens ook melden dat ik misschien iets te snel geoordeeld heb over 't nieuwe album, 't is zo heel slecht nog niet, maar Gilded Cunt vind ik geen flikker aan.
- The Reckoning
Sturmblast schreef:[..]
ik heb em bij de release al aangeschaft en nog geen moment gehad dat dat album verveelde.
Dat had ik nou ook, ik kocht hem, en sindsdien heb ik hem tig keer geluisterd en nog geen enkele keer gehad dat ik dacht 'nou begint het toch wel saai te worden'. Waarom is dit album dan zo slecht?
Laatst gewijzigd door Taart op vr dec 03, 2004 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]
- The Reckoning
Ik heb voor Midian gekozen. Waarschijnlijk omdat het mijn eerste CoF aanschaf was. Ik luister er nog altijd met plezier naar, hoewel veel van mijn vrienden Cradle niet (meer) kunnen appreciëren. Cruelty, Damnation en From The Cradle... beluister ik het minst, wat niet betekent dat ik ze slecht vind, maar het zijn voor mij toch hun ietwat mindere momenten...
What A Wiplash Hate-Filled Culture Of Viruses, Born Raised And Infected With Violent Thought...
- Sturmblast
The Reckoning schreef:[..]
Ik vind de nieuwe albums een stuk beter dan de oude. Cruelty and the Beast krijg ik bijv. spontaan jeuk van. De titelsong van Nymph vind ik ook een stuk beter, Dani Filth onderneemt tenminste een poging om zo min mogelijk irritant uit de hoek te komen. Ik moet trouwens ook melden dat ik misschien iets te snel geoordeeld heb over 't nieuwe album, 't is zo heel slecht nog niet, maar Gilded Cunt vind ik geen flikker aan.
Dani heeft zelf toegegeven over Cruelty dat ie verkeerd is afgemixed en daarom dan ook best kut is.
- The Reckoning
-
- Yokozuna
- Contacteer:
Gilded Cunt behoort ook niet bepaald tot mijn favoriete nummers op het album.The Reckoning schreef:[..]
Goed dat je dat laatste erbij zegt. Zo is Diabolus in Musica mijn éérste en mijn favoriete Slayer plaat, terwijl het merendeel dat niet begrijpt. Dat ligt dus hieraan.Ik heb voor Midian gekozen. Waarschijnlijk omdat het mijn eerste CoF aanschaf was.
Ja man, CoF sux... enzo.de eerste 3 waren de beste cradle albums daarna ging het heel snel bergafwaarts, dat werd ook wel weer bewezen op Waldrock. Damn wat een kut optreden was dat.
Ik vind alle full albums van CoF redelijk tot zeer goed, ik vind ook niet dat er sprake is van een neerwaardse lijn met Nymphetamine. Heb weinig te klagen, CoF verandert nou eenmaal, net als Slayer of Metallica, daar zit ook de helft op te zeiken. Jammer voor henzelf.