Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:27 pm

Samoht Slegov schreef:[..]
Dit is echt ontzettende onzin
Oh?
Dus het geluid van Judas Iscariot is volgens jou wél origineel?
Ga trouwens niet denken dat ik het een slechte band vind. Maar zowel qua interventie als kwaliteit en sfeer vind ik geen vergelijking met bijvoorbeeld Darkthrone waard.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:29 pm

Meltdown schreef:[..]


Oh?
Dus het geluid van Judas Iscariot is volgens jou wél origineel?
Ga trouwens niet denken dat ik het een slechte band vind. Maar zowel qua interventie als kwaliteit en sfeer vind ik geen vergelijking met bijvoorbeeld Darkthrone waard.
Je snapt het echt niet, hè? Wat ik stel heeft ook te maken met de discussie over Mayhem hier...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:31 pm

the true Thorko schreef:[..]

Jij snapt het niet...
Inderdaad, zo te zien weet jij het veel beter. En ik sla iets leerzaams nooit af.
Welnu, leg maar uit dan.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:32 pm

the true Thorko schreef:[..]

Je snapt het echt niet, hè? Wat ik stel heeft ook te maken met de discussie over Mayhem hier...
Sorry dan, daar leek het allerminst op. Zie mijn reacties dan maar enkel als slaande op het Judas Iscariot gedeelte.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:33 pm

Meltdown schreef:[..]


Sorry dan, daar leek het allerminst op. Zie mijn reacties dan maar enkel als slaande op het Judas Iscariot gedeelte.
Heb ik jou gequote?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 5:35 pm

Meltdown schreef:[..]


Oh?
Dus het geluid van Judas Iscariot is volgens jou wél origineel?
Ga trouwens niet denken dat ik het een slechte band vind. Maar zowel qua interventie als kwaliteit en sfeer vind ik geen vergelijking met bijvoorbeeld Darkthrone waard.
Jij suggereert dat Heaven In Flames een soort TH 2 is. Dat is slaat echt nergens op. Ten eerste is het soort riffs dat op Heaven In Flames gebruikt wordt is heel anders dan op TH. De productie is anders. Op Heaven In Flames is er toevoeging van Keyboard. De zang is zeer anders. Het drumwerk is anders. Qua sfeer totaal niet te vergelijken. Ik vind Heaven In Flames wel redelijk origineel eerlijk gezegd. Begrijp me niet verkeerd ik het beide geniale platen maar ze klinken totaal anders.

Als je nou Thy Dying Light of zo had genoemd kon ik er nog inkomen...
Laatst gewijzigd door Samoht Slegov op di jan 11, 2005 5:37 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:37 pm

the true Thorko schreef:[..]

Heb ik jou gequote?
Nee. Je reactie kwam er wel achteraan en de inhoud leek op mijn post te slaan.
Kan gebeuren, denk ik.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:38 pm

Samoht Slegov schreef:[..]

Als je nou Thy Dying Light of zo had genoemd kon ik er nog inkomen...
Heh, en die ken ik dan weer niet.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:39 pm

Meltdown schreef:[..]


Nee. Je reactie kwam er wel achteraan en de inhoud leek op mijn post te slaan.
Kan gebeuren, denk ik.
Dus je bent het wel met me eens als mijn stelling niet op jou slaat?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 5:39 pm

HUMPF??

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:43 pm

the true Thorko schreef:[..]

Dus je bent het wel met me eens als mijn stelling niet op jou slaat?
Nee, ik voel me dan alleen niet aangesproken als 'internet-blekkie' omdat ik bands als Mayhem wél waardeer. Ik kreeg het idee dat het een reactie was op de kritiek rond JI, dus ik zette een verdediging neer. Zo duidelijk?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 5:43 pm

Meltdown schreef:[..]


Heh, en die ken ik dan weer niet.
Ja ok, maar dan nog :P

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:43 pm

Meltdown schreef:[..]


Heh, en die ken ik dan weer niet.
Oei, en dat is nog wel een complete Darthrone TH rip-off! Alleen het hoesje is anders!

Flauw...

Ik zou zeggen: wees een goed internet-blekkie en dl dat album even... :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:45 pm

Meltdown schreef:Ik kreeg het idee dat het een reactie was op de kritiek rond JI, dus ik zette een verdediging neer. Zo duidelijk?
Jawel, het was ook gericht op de kritiek rond JI (en dus MayheM etc.) maar niet specifiek op het negatieve beeld dat jij schetste maar in het algemeen... (daarom heb ik jou niet gequote)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:47 pm

Ter completering: Zeggen dat Darkthrone een originele band is en niet weten wat Celtic Frost is...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 5:48 pm

Goed, dan is het misverstand duidelijk.
En om aan je verzoek te voldoen, dat album down ik wel even snel met m'n 00ber ADSL lijn!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 5:49 pm

Meltdown schreef:Goed, dan is het misverstand duidelijk.
En om aan je verzoek te voldoen, dat album down ik wel even snel met m'n 00ber ADSL lijn!
Oké dan! ;)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Samoht Slegov
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma jul 26, 2004 5:29 pm

Bericht door Samoht Slegov » di jan 11, 2005 5:54 pm

the true Thorko schreef:Ter completering: Zeggen dat Darkthrone een originele band is en niet weten wat Celtic Frost is...
Inderdaad, dat bedoelde ik ook met deze post:
Samoht Slegov schreef:[..]

Na-aaperij vind ik het niet echt. Zeker niet de bands die nu nog vernieuwende elementen in hun muziek hebben. Alle bands zijn geinspireerd door de bands waar ze van houden. Dan kan je alle metalband wel na-aapers noemen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 6:01 pm

Zo... en nu gaan we het weer hebben over ECHTE Black Metal: Iemand de nieuwe Mortuary Drape al gehoord?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 11, 2005 6:32 pm

Meltdown schreef:
Het oude werk van Darkthrone waren misschien goed toen ze net uitkwamen. Maar als je bands als Leviathan, Xasthur, Ondskapt, Craft, etc. etc. et-fucking-cetera gewend bent dan stellen de oude albums van Darkthrone niet zoveel meer voor.


Nicht mee eens.
Het is mij veruit bovenal om de sfeer van een plaat te doen, en dat is iets dat die ouden van dagen vaak nog steeds niet verloren hebben.
Neem nou Under A Funeral Moon; eenvoudig, repetief, stofzuigergeluid, maar jongens, die sfeer die het uitademt! Ik weet niet waar het aan ligt. Misschien het idee van binnen dat je naar het 'echte' werk zit te luisteren en niet naar de "ik wil ook Black Metal maken" opvolgers van tegenwoordig die -hoe goed ze kwalitatief ook klinken- toch altijd klonen van het originele kluitje ziekelingen zullen blijven. Het kan ook aan de manier liggen waarop welke riffs aan elkaar verbonden zijn die de sfeer creeëren. Riffjes kunnen op zichzelf goed zijn, ze moeten echter maar net dát geheel vormen om het nummer zelf sfeer te bezorgen. Om de een of andere reden beheersten de oude meesters dit perfect, en niet iedere na-aper die dit ook wil kunnen, slaagt daar ook in (Judas Iscariot, om maar even op die discussie terug te komen). Er zijn nu zeker bands die het kunstje ook goed uitvoeren, maar die klassieke platen hebben iets extra's. Relatief natuurlijk, het is immers slechts een gevoel, maar ondanks dat veel bands technisch progressie tonen tegenover deze oude albums, schrijf ik ze zeker niet af. Er is iets met die platen dat ze anders maakt dan het gros van de huidige. Burzum was ook doodsimpel, maar elk nummer steekt zo geweldig in elkaar dat de eenvoud er niet meer toe doet. De riffs zijn simpel, maar klinken niet naar plakkerij. Ze lijken gemaakt te zijn om bij elkaar te horen.

BM = sfeer , en dat is altijd hetgene waar ik het meest om geef bij het beoordelen ervan. Het zal me dikke stront wezen dat het simpel is.

Geniaal klein truukje trouwens, op UAFM, om tussen elk nummer een stilte van zo'n 10 seconden te stoppen. Ik betrap mezelf steeds weer op het kijken naar het klokje van m'n speler en aftellen. Het werkt perfect om je steeds het gevoel te geven dat je totaal overspoelt wordt door de volgende bak al dan niet simplistische zwarte herrie. Bewijst opnieuw hoe briljant iets eenvoudigs (in dit geval het truukje) kan zijn.
Weet je zeker dat de sfeer die jij hier beschrijft niet grotendeels uit nostalgische gevoelens bestaat? Niet dat daar wat mis mee is maar om nou, puur om die reden, een band als Craft uit te vlakken tegenover Darkthrone is natuurlijk onzin.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » di jan 11, 2005 6:52 pm

Dat weet ik dus niet. Zoals er al staat:
Misschien het idee van binnen dat je naar het 'echte' werk zit te luisteren en niet naar de "ik wil ook Black Metal maken" opvolgers van tegenwoordig die -hoe goed ze kwalitatief ook klinken- toch altijd klonen van het originele kluitje ziekelingen zullen blijven.
Het kan inderdaad nostalgisch zijn. Maar dat doet er niet toe, waar het om draait is dat ik door wat wellicht dat gevoel is vele malen beter wordt meegesleurd in de sfeer van het album. Maar dat hoeft niet altijd. Taake's Nattestid is nog behoorlijk recent, maar die doet dat minstens zo goed. Echter, dat zijn de uitzonderingen.
Er zijn veel (beter gezegd, het leeuwendeel) bands waarvan ik geniet die 'nieuw' zijn, maar weinigen echter weten me het soort gevoel te geven dat ik bij de klassieke bands krijg. Craft is voor zover ik ervan gehoord heb een prima band, en speeltechnisch gezien waarschijnlijk even goed als de bands waar ik het over heb, maar over de gehele linie is het gevoel dat je er van krijgt anders, in negatieve zin. En de grootte van dat verschil variëert van band tot band. Er zijn dus ook bands (ik noemde Taake al) die het even goed voor mekaar krijgen, maar die zijn redelijk spaarzaam.

Ik denk dat meer mensen er zo over denken, wat ook de reden zal zijn dat deze stoffige albums tegenwoordig nog steeds tot de top gerekend worden. Niet alleen omdat ze destijds heel goed waren, maar ook omdat ze meesters in het neerzetten van sfeer waren, en die sfeer niet uit die platen weggesijpeld is en nog altijd even sterk.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jan 11, 2005 7:06 pm

the true Thorko schreef:Dat heb je nou met die internet-blekkies: ze trekken alle releases binnen een dag van het net, luisteren alles tegelijkertijd en gaan dan een oordeel vormen (als ze dat al doen...)

Je moet platen, ook die van JI, gehoord hebben op het moment dat ze uitkwamen, in dat tijdsbeeld en in relatie tot andere releases van die dagen... dan kun je waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor de voortrekkersrol die JI (en bijv. Krieg) hebben gespeeld in de opkomst van USBM...

Denk er ook maar eens aan dat de Europese releases destijds bijna onmogelijk te verkrijgen waren in de US of A...

Helemaal waar. Om maar een extreem voorbeeld te noemen, Venom is tegenwoordig niet meer een hot item, simpelweg omdat mensen veel liever naar de staart van de BM dan naar de kop luisteren. Ok, als Venom als nieuwe band in 2005 haar eerste album had uitgebracht, had niemand er ooit van gehoord, maar voor de tijd van toen was het vast gigantisch gaaf. Ik ken het metalwereldje en dus ook alle albums die ik luister pas een jaar of 4, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe het zit. En de oude sfeer die dat soort albums hebben is tot op de dag van vandaag geniaal, daar hoef je niet de rise en fall van een dergelijke band voor hebben meegemaakt. Maar dat maakt het natuurlijk wel gaver.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 11, 2005 7:08 pm

Dus, puur omdat een band als Venom er in de begin dagen bij was, en toen zelfs groot was, moet ik nu naar hun kut muziek luisteren?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di jan 11, 2005 7:57 pm

XnegativeX schreef:Dus, puur omdat een band als Venom er in de begin dagen bij was, en toen zelfs groot was, moet ik nu naar hun kut muziek luisteren?
Had van jou toch wel een intelligentere opmerking verwacht...


Nee, natuurlijk niet, maar je zult hun muziek wel moeten zien in de context waarin ze is ontstaan. Zeggen dat de nieuwe Craft (bijvoorbeeld) Venoms Black Metal (het album) compleet omver rost is natuurlijk uitermate dom...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 11, 2005 8:04 pm

the true Thorko schreef:[..]

Had van jou toch wel een intelligentere opmerking verwacht...


Nee, natuurlijk niet, maar je zult hun muziek wel moeten zien in de context waarin ze is ontstaan. Zeggen dat de nieuwe Craft (bijvoorbeeld) Venoms Black Metal (het album) compleet omver rost is natuurlijk uitermate dom...
Sorry, maar domme posts geef ik een dom antwoord. Puur om te laten zien hoe dom ze wel niet zijn.

Ik snap de relevantie van de albums ook wel. Maar dat wil niet zeggen dat zo'n album als Black metal niet kan worden overtroffen. Eigenlijk vind ik het vrij dom om te zeggen dat het nieuwe album van Craft (om maar bij hetzelfde voorbeeld te noemen) Black metal niet omver zou kunnen rossen. Op muzikaal gebied dan. Nostalgie en relevantie zijn factoren die voor mij niet zo belangrijk zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di jan 11, 2005 8:17 pm

Eindconclusie:

Craft is rommel
Judas Iscariot is rommel
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 11, 2005 8:20 pm

En Venom ook.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 11, 2005 8:21 pm

@Svenson: OF(!) jij hebt geen smaak.
Ik zet mijn geld op mijn optie.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di jan 11, 2005 8:22 pm

Grappig. Appels met peren vergelijken en er nog over discussiëren ook.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » di jan 11, 2005 8:22 pm

XnegativeX schreef:@Svenson: OF(!) jij hebt geen smaak.
Ik zet mijn geld op mijn optie.
Is goed, maar wil je dan wel zo lief zijn om me uit te leggen wat er in godsnaam aan te horen is aan Craft?!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 11, 2005 8:26 pm

Plaag schreef:Grappig. Appels met peren vergelijken en er nog over discussiëren ook.
Ik vergeleek Craft in de eerste instantie met Darkthrone. Daar zit toch een duidelijke samenhang in. Judas Iscariot wordt er nu door Svenson bij gehaald. Persoonlijk vind ik alleen de laatste cd van JI goed.

@Svenson: Het is gewoon zieke black metal. De smerige dissonante riffs, de dubbele zang, de afwisseling tussen snelle passages en gore, sleepende stukken. Het klinkt gewoon goed. Dat jij dat niet hoort is een kwestie van smaak. Maar om het nou direkt als rommel te bestempelen getuigt gewoon van een laag IQ.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 6:44 pm

Craft is Darkthrone pijpende bagger en de debut mini van Nachtmystium laat helemaal niets van Judas Iscariot over.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 12, 2005 6:49 pm

jajajaaah :curse: maar had nou iemand die nieuwe Clandestine Blaze al gehoord?
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 6:52 pm

Gaaf, morgen komt eindelijk de nieuwe Graveland binnen met nog wat ander spul. Ik ben erg benieuwd.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 12, 2005 6:55 pm

Ik heb zelf net het debuut van Woodtemple gekocht, wat een schaamteloze Graveland-kloon is dat. Verder prima beluisterbaar trouwens alleen doet Robbie Darken zelf het toch een stukkie beter.

De laatste Sear Bliss rost trouwens de pannen van het dak.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 6:57 pm

Ik snap al die Graveland-kloons niet. Tenzij je Mordaehoth als Graveland-kloon ziet (ikzelf dus niet) zijn er echt geen bands die Darken overtreffen. Het is tevergeefs, hoe dan ook.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 6:57 pm

Othrys schreef:jajajaaah :curse: maar had nou iemand die nieuwe Clandestine Blaze al gehoord?
Ik vorige week voor het eerst iets van Calandestine Blaze gehoord en ik snap niet wat men eraan vindt. Saaie langzame black; Jippie!

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 6:58 pm

Ik ken alleen Fire Burns In Our Hearts en dat vind ik een ontzettende ruisplaat.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 6:58 pm

Nidhuggur schreef:Ik snap al die Graveland-kloons niet. Tenzij je Mordaehoth als Graveland-kloon ziet (ikzelf dus niet) zijn er echt geen bands die Darken overtreffen. Het is tevergeefs, hoe dan ook.
Ik heb nog nooit een Graveland kloon gehoord.
Wel wat Burzum en dsaar is er een van die mij Varg doet vergeten.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 12, 2005 6:59 pm

@Robgoroth pt. 2: Mee eens, edoch als je bijna de complete discographie van de heer Darken in huis hebt en toch wel nog zo'n bombastisch heidens album in huis wil hebben, is Woodtemple een aardige keuze. Een direct vergelijking met een Creed of Iron of Fire of Awakening doorstaat ie uiteraard niet.
Laatst gewijzigd door Othrys op wo jan 12, 2005 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 6:59 pm

Weet iemand trouwens waar de normaal leesbare Russische teksten van Temnozor - Horizons te vinden zijn? Meezingen heerst, maar de teksten in het boekje zijn de Engelse vertalingen.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 7:01 pm

Othrys schreef:@Robgoroth pt. 2: Mee eens, edoch als je bijna de complete discographie van de heer Darken in huis hebt en toch wel nog zo'n bombastisch heidens album in huis wil hebben, is Woodtemple een aardige keuze. Een direct vergelijking met een Creed of Iron of Fire of Awakening doorstaat ie uiteraard niet.
Falken bach - Ok Nefna Tyrsvar Ty is een aardig bombastisch album, echter niet echt vergelijkbaar met Graveland.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 12, 2005 7:02 pm

impaled succubus schreef:[..]
Ik vorige week voor het eerst iets van Calandestine Blaze gehoord en ik snap niet wat men eraan vindt. Saaie langzame black; Jippie!
Ik vond CB ook niet in eerste instantie geweldig maar na meerdere draaibeurten begint de geniale eenvoud van bijvoorbeeld "Fist of the northern destroyer" of de split met Deathspell Omega wel door te dringen.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 7:03 pm

Nidhuggur schreef:Weet iemand trouwens waar de normaal leesbare Russische teksten van Temnozor - Horizons te vinden zijn? Meezingen heerst, maar de teksten in het boekje zijn de Engelse vertalingen.
Waar heb jij het nou over? De Rusisch talige nummers staat er is een Slavisch schrift in, de Engelse in het Engels.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 7:04 pm

Othrys schreef:@Robgoroth pt. 2: Mee eens, edoch als je bijna de complete discographie van de heer Darken in huis hebt en toch wel nog zo'n bombastisch heidens album in huis wil hebben, is Woodtemple een aardige keuze. Een direct vergelijking met een Creed of Iron of Fire of Awakening doorstaat ie uiteraard niet.
Ach so ja.
Morgen komt Dawn Of Iron GLP binnen, verder heb ik enkel Carpathian Wolves en The Fire Of Awakening, dus ik completeer eerst de discografie wel voor ik aan Woodtemple begin, haha.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23080
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo jan 12, 2005 7:04 pm

Fonetisch.

Kommuunistiesg Oostbloklant, zoiets.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 7:05 pm

impaled succubus schreef:[..]
Waar heb jij het nou over? De Rusisch talige nummers staat er is een Slavisch schrift in, de Engelse in het Engels.
Huh?
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » wo jan 12, 2005 7:06 pm

Nidhuggur schreef:[..]

Ach so ja.
Morgen komt Dawn Of Iron GLP binnen, verder heb ik enkel Carpathian Wolves en The Fire Of Awakening, dus ik completeer eerst de discografie wel voor ik aan Woodtemple begin, haha.
Dan hebben Thousand Swords, Following the voice of Blood, Creed of Iron en Memory & Destiny inderdaad voorrang, hehe.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » wo jan 12, 2005 7:07 pm

Othrys schreef:[..]


Dan hebben Thousand Swords, Following the voice of Blood, Creed of Iron en Memory & Destiny inderdaad voorrang, hehe.
Vooral Following, maar die kan ik zo gauw niet vinden. Ik ben niet actief op zoek, maar kijk bij elke mailorder wel uit naar Graveland-platen. Zonder resultaat meestal.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo jan 12, 2005 7:07 pm

Othrys schreef:[..]


Ik vond CB ook niet in eerste instantie geweldig maar na meerdere draaibeurten begint de geniale eenvoud van bijvoorbeeld "Fist of the northern destroyer" of de split met Deathspell Omega wel door te dringen.
Ik ben geniale eenvoud niet vaak tegengekomen. En als het eenvoud alla Darkthrone of Von is weet ik wel weer hoe laat het is.

Gesloten