Nightwish

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
wuzzer

Nightwish

Bericht door wuzzer » za feb 12, 2005 3:55 pm

Ik ben gister naar Nightwish in de HMH geweest, geweldig!!! Nightwish vond ik erg sterk spelen. Ook after Forever speelde erg goed en strak. Imperia was niet zoveel aan, ze stond een beetje als een autist op het podium te waggelen, verschrikkelijk. Ik heb in ieder geval een geweldige avond gehad!!

The Horseman

Bericht door The Horseman » za feb 12, 2005 3:58 pm

Setlist ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

wuzzer

Bericht door wuzzer » za feb 12, 2005 4:03 pm

dat heb ik niet genoteerd, ik heb gewoon bier gedronken een beetje gehopst en lol gehad, als ik een recensie had willen schrijven zou ik wel notities hebben gemaakt

The Horseman

Bericht door The Horseman » za feb 12, 2005 4:08 pm

Laat ik het anders stellen...
Nog een beetje oude nummers of veelal nieuw spul ?

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » za feb 12, 2005 4:15 pm

Waarom is deze band zo populair?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za feb 12, 2005 4:18 pm

De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Front voor/der Matigheid
last.fm

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za feb 12, 2005 4:34 pm

Hieronimus schreef:De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Neej dat zijn de mensen die het pas begonnen die het begonnen te luisteren vanaf century child. Ik luister hun nu vanaf 2000 en ik vind ze goed en daar verander jij niets aan

Djaser

Bericht door Djaser » za feb 12, 2005 7:15 pm

arnibes schreef:[..]
Neej dat zijn de mensen die het pas begonnen die het begonnen te luisteren vanaf century child. Ik luister hun nu vanaf 2000 en ik vind ze goed en daar verander jij niets aan
Over het algemeen zeggen mensen dat over Wishmaster (2000). Wat al weer aangeeft hoe triest het wel niet is om te zeggen dat mensen die van een bepaalde cd/jaartal naar een band luisteren meelopers zijn.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » za feb 12, 2005 7:22 pm

Hieronimus schreef:De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Zo werkt dit echt niet. Zo werkt dat bij K3 voor kleuters die naast door de kindermedia ook elkaar beinvloeden. Wat jij leuk vindt, vind ik ook leuk. Dat niveau.

Nightwish is vooral populair door de combinatie van heavymetal en klassieke elementen die nu-goths opvatten als 'gothic'. Daardoor bereiken ze twee doelgroepen. (heavy/power)Metalfans en goths.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » za feb 12, 2005 7:30 pm

Djaser schreef:[..]

Over het algemeen zeggen mensen dat over Wishmaster (2000). Wat al weer aangeeft hoe triest het wel niet is om te zeggen dat mensen die van een bepaalde cd/jaartal naar een band luisteren meelopers zijn.
Ik zou ook zeggen over dat de grootste doorbraak naar Century Child kwam mede dankzij de gothichype in Nederland door Within Temptation en de videoclip die toen op the Box te zien was :P

Luistert overigens al vanaf Oceanborn naar Nightwish. Een cd die ze nooit meer hebben kunnen overtreffen. Wat betreft zitten ze al een tijd in een artistieke dip.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za feb 12, 2005 7:31 pm

Ik vind het een geweldige band,volg ze sinds oceanborn.
Was er gisteren niet bij omdat ik ze vorig jaar op Dynamo erg vond tegen vallen.En uiteraard omdat Megadeth in de 013 stond en ik dat nog veel en veel gaver vind.

Maar goed ; Wat was zo'n beetje de setlist?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Pluto

Bericht door Pluto » za feb 12, 2005 7:43 pm

Emmaneul schreef:Waarom is deze band zo populair?
Afgezien van enkele smartlappen, vind ik ze ook best goed. Erg goede composities met mooie melodielijnen en tempowisselingen. Een live nummer als "Pharao Sails to Orion" is één en al dynamiek.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Djaser

Bericht door Djaser » za feb 12, 2005 7:51 pm

toffe_ellende schreef:[..]

Ik zou ook zeggen over dat de grootste doorbraak naar Century Child kwam mede dankzij de gothichype in Nederland door Within Temptation en de videoclip die toen op the Box te zien was :P

Luistert overigens al vanaf Oceanborn naar Nightwish. Een cd die ze nooit meer hebben kunnen overtreffen. Wat betreft zitten ze al een tijd in een artistieke dip.
Ach zo populair is het ook eigenlijk niet eens vergeleken met WT. Hoe hoog kwam Century child in verkoolijsten binnen? Op 50 toch? Ik wist toen ook maar van twee mensen dat ze Nightwish kenden. Daarbij was Mother Earth ook uit 2000.

Ik vind Oceanborn zelf een van de mindere, op het moment is het debuurt mijn favouriet.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za feb 12, 2005 8:49 pm

Nou ik blijf oceanborn ook het beste vinden en daarna is het alleen maar slechter geworden

Richard

Bericht door Richard » za feb 12, 2005 8:51 pm

we hebben er wel wat spul van maar ik trek het niet zo meer, dit genre.
HAHA neen.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » za feb 12, 2005 8:57 pm

Oceanborn is leuk, de rest verveelt na een tijd.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

Sister September

Bericht door Sister September » za feb 12, 2005 9:19 pm

Het optreden gisteren was geniaal! ze begonnen met dark chest of wonders en verder speelden ze wishmaster, sleeping sun, ghost love score, phantom of the opera nummer, the siren, wish I had an angel, nemo, kuolema tekee taiteilijan (ofzo) een nummer van pink floyd, nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen, 1e nummer van century child, kinslayer (geloof ik), niet in deze volgorde trouwens. After forever was ook erg strak dankzij Ed Warby. Imperia viel me ook mee voor een band met een schizofrene zangeres (heb Trail of Tears gepromoot voor DSFA en heb op Dynamo een weekend met ze doorgebracht, ze is echt vreemd). Wat een gezeik zeg dat je Nightwish niet goed mag vinden, laat iedereen toch in z'n waarde! Ik vind de nieuwe cd van Nightwish geweldig, vooral door de combinatie met klassieke muziek, maar ik vind Cannibal Corpse of Morbid Angel net zo goed.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo feb 13, 2005 12:54 am

toffe_ellende schreef:Zo werkt dit echt niet. Zo werkt dat bij K3 voor kleuters die naast door de kindermedia ook elkaar beinvloeden. Wat jij leuk vindt, vind ik ook leuk. Dat niveau.
Kom maar eens kijken op mijn school, kan ik je het ongelijk bewijzen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 12:55 am

Sister September schreef:Het optreden gisteren was geniaal! ze begonnen met dark chest of wonders en verder speelden ze wishmaster, sleeping sun, ghost love score, phantom of the opera nummer, the siren, wish I had an angel, nemo, kuolema tekee taiteilijan (ofzo) een nummer van pink floyd, nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen, 1e nummer van century child, kinslayer (geloof ik), niet in deze volgorde trouwens. After forever was ook erg strak dankzij Ed Warby. Imperia viel me ook mee voor een band met een schizofrene zangeres (heb Trail of Tears gepromoot voor DSFA en heb op Dynamo een weekend met ze doorgebracht, ze is echt vreemd). Wat een gezeik zeg dat je Nightwish niet goed mag vinden, laat iedereen toch in z'n waarde! Ik vind de nieuwe cd van Nightwish geweldig, vooral door de combinatie met klassieke muziek, maar ik vind Cannibal Corpse of Morbid Angel net zo goed.
Verdomme ga nou is goed luisteren mensen die cd zuigt. Niets meer.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo feb 13, 2005 12:57 am

Meningen waren de laatste keer dat ik ernaar vroeg nog steeds iets anders dan feiten...
Front voor/der Matigheid
last.fm

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 12:58 am

Hieronimus schreef:Meningen waren de laatste keer dat ik ernaar vroeg nog steeds iets anders dan feiten...
Ik heb geen zin om het grondig opnieuw te moeten onderbouwen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo feb 13, 2005 1:01 am

Verdomme ga nou is goed luisteren mensen die cd zuigt. Niets meer.
vandaar dat hij door zoveel mensen goed gevonden wordt, en goeie reviews kreeg....
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

IROn

Bericht door IROn » zo feb 13, 2005 11:14 am

nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen
Wishmaster zelf dus.

Maar inderdaad, ik heb me zeer geamuseerd deze avond. De drukte in de friettent, Heineken en Imperia konden daar niets aan veranderen. En hoewel ik helemaal geen problemen heb met de laatste platen, vind ik het toch twijfelachtig dat ze hun eerste twee platen zo goed als overgeslagen hebben, ik begrijp niet waarom.
Ik heb geen zin om het grondig opnieuw te moeten onderbouwen.
Als je het toch al een keer gezegd hebt, zeg dan niks.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo feb 13, 2005 11:22 am

Ik ken alleen Wishmaster en dat is best een leuke plaat.
Alleen ik draai hem zelden tot nooit.

Sister September

Bericht door Sister September » zo feb 13, 2005 11:42 am

Ik had wishmaster al genoemd hoor (als 2e), ik bedoelde come cover me. Inderdaad jammer dat ze niets van de eerste cd en maar 1 nummer van de 2e cd speelden.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 11:42 am

Tokus schreef:[..]

vandaar dat hij door zoveel mensen goed gevonden wordt, en goeie reviews kreeg....
dat is dan geschreven door mensen die er geen verstand van hebben. Ik weet niet of je once zelf ook hebt maar nemo, the siren, dead gardens, romanticide en night white fantasy zuigen zwaar

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo feb 13, 2005 12:42 pm

Hij heeft de plaat zelf gereviewd, en ga nou niet van Tokus zeggen dat hij geen verstand van muziek heeft. Once is in mijn mening een goed album met een paar minpuntjes, ik ben hem nu alleen zat.

Ik heb Nightwish met Sonata Arctica 3 maanden geleden gezien en was teveel onder de indruk van SA toen Nightwish aan een ietswat voorspelbare setlist begon. Geen nummers van de eerste 2 albums, en verder een lousy 73 minuten speeltijd vond ik erg jammer.

Oceanborn is nog steeds mijn favoriet. Minder dramatisch, meer solo's en vooral sneller. Maar mij zul je niet horen zeggen dat ze vandaag de dag poep afleveren. (over de singles valt altijd natuurlijk te discusieren, wish I had an angel had ik liever ook niet gehoord)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Sister September

Bericht door Sister September » zo feb 13, 2005 4:05 pm

Arnibes, dat zijn inderdaad niet de beste nummers, ghost love score daarentegen vind ik geniaal, met dat orkest erbij. (Houden jullie trouwens van klassieke muziek? Ik soms wel, speel ook viool)

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 5:26 pm

Natuurlijk luister ik klassieke muziek. Ik hoor elk jaar de matheus passion.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo feb 13, 2005 5:57 pm

Sister September schreef:Arnibes, dat zijn inderdaad niet de beste nummers, ghost love score daarentegen vind ik geniaal, met dat orkest erbij. (Houden jullie trouwens van klassieke muziek? Ik soms wel, speel ook viool)
Mussorgsky, Wagner, Bach, Mozart, Beethoven, Brahms, Vivaldi, Krieg etc. Ik luister er tijdens het huiswerk het liefst naar, inspireert me tot meer daden dan de hele tijd speed/powermetaldrums
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

IROn

Bericht door IROn » zo feb 13, 2005 9:18 pm

Sister September schreef:Ik had wishmaster al genoemd hoor (als 2e), ik bedoelde come cover me. Inderdaad jammer dat ze niets van de eerste cd en maar 1 nummer van de 2e cd speelden.
Verrek ja, zeker overheen gelezen.

Come cover me, dus dat was degene waarvan ik de titel niet wist.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 9:20 pm

IROn schreef:[..]

Verrek ja, zeker overheen gelezen.

Come cover me, dus dat was degene waarvan ik de titel niet wist.
dat hoor je toch aan het refrein :wink:

Daeminion

Bericht door Daeminion » zo feb 13, 2005 9:21 pm

dat is dan geschreven door mensen die er geen verstand van hebben. Ik weet niet of je once zelf ook hebt maar nemo, the siren, dead gardens, romanticide en night white fantasy zuigen zwaar
Hahahaha, dat moet jij vooral weer zeggen. Als er hier iemand behoorlijk weinig verstand heeft van metal ben jij het wel.

[/b]

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo feb 13, 2005 9:24 pm

Dominion schreef:[..]

Hahahaha, dat moet jij vooral weer zeggen. Als er hier iemand behoorlijk weinig verstand heeft van metal ben jij het wel.

[/b]
het was een niet al te beste conclusie omdat die niet erg werd onderbouwd. En jullie geven mij ook nauwelijks de ruimte om serieus te kleppen en er komt ook echt wel genoeg zinnigs uit me

Plaats reactie