Nightwish
Nightwish
Ik ben gister naar Nightwish in de HMH geweest, geweldig!!! Nightwish vond ik erg sterk spelen. Ook after Forever speelde erg goed en strak. Imperia was niet zoveel aan, ze stond een beetje als een autist op het podium te waggelen, verschrikkelijk. Ik heb in ieder geval een geweldige avond gehad!!
- The Horseman
- The Horseman
- Hieronimus
De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- arnibes
- Contacteer:
Neej dat zijn de mensen die het pas begonnen die het begonnen te luisteren vanaf century child. Ik luister hun nu vanaf 2000 en ik vind ze goed en daar verander jij niets aanHieronimus schreef:De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Over het algemeen zeggen mensen dat over Wishmaster (2000). Wat al weer aangeeft hoe triest het wel niet is om te zeggen dat mensen die van een bepaalde cd/jaartal naar een band luisteren meelopers zijn.arnibes schreef:[..]
Neej dat zijn de mensen die het pas begonnen die het begonnen te luisteren vanaf century child. Ik luister hun nu vanaf 2000 en ik vind ze goed en daar verander jij niets aan
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- toffe_ellende
Zo werkt dit echt niet. Zo werkt dat bij K3 voor kleuters die naast door de kindermedia ook elkaar beinvloeden. Wat jij leuk vindt, vind ik ook leuk. Dat niveau.Hieronimus schreef:De nummers zijn pakkend, vol melo-dramatisme. En doordat een paar mensen het leuk vinden, vinden anderen het ook leuk. Meelopers dus. You know the drill...
Nightwish is vooral populair door de combinatie van heavymetal en klassieke elementen die nu-goths opvatten als 'gothic'. Daardoor bereiken ze twee doelgroepen. (heavy/power)Metalfans en goths.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- toffe_ellende
Ik zou ook zeggen over dat de grootste doorbraak naar Century Child kwam mede dankzij de gothichype in Nederland door Within Temptation en de videoclip die toen op the Box te zien wasDjaser schreef:[..]
Over het algemeen zeggen mensen dat over Wishmaster (2000). Wat al weer aangeeft hoe triest het wel niet is om te zeggen dat mensen die van een bepaalde cd/jaartal naar een band luisteren meelopers zijn.

Luistert overigens al vanaf Oceanborn naar Nightwish. Een cd die ze nooit meer hebben kunnen overtreffen. Wat betreft zitten ze al een tijd in een artistieke dip.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
Ik vind het een geweldige band,volg ze sinds oceanborn.
Was er gisteren niet bij omdat ik ze vorig jaar op Dynamo erg vond tegen vallen.En uiteraard omdat Megadeth in de 013 stond en ik dat nog veel en veel gaver vind.
Maar goed ; Wat was zo'n beetje de setlist?
Was er gisteren niet bij omdat ik ze vorig jaar op Dynamo erg vond tegen vallen.En uiteraard omdat Megadeth in de 013 stond en ik dat nog veel en veel gaver vind.
Maar goed ; Wat was zo'n beetje de setlist?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Afgezien van enkele smartlappen, vind ik ze ook best goed. Erg goede composities met mooie melodielijnen en tempowisselingen. Een live nummer als "Pharao Sails to Orion" is één en al dynamiek.Emmaneul schreef:Waarom is deze band zo populair?
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]
Ach zo populair is het ook eigenlijk niet eens vergeleken met WT. Hoe hoog kwam Century child in verkoolijsten binnen? Op 50 toch? Ik wist toen ook maar van twee mensen dat ze Nightwish kenden. Daarbij was Mother Earth ook uit 2000.toffe_ellende schreef:[..]
Ik zou ook zeggen over dat de grootste doorbraak naar Century Child kwam mede dankzij de gothichype in Nederland door Within Temptation en de videoclip die toen op the Box te zien was
Luistert overigens al vanaf Oceanborn naar Nightwish. Een cd die ze nooit meer hebben kunnen overtreffen. Wat betreft zitten ze al een tijd in een artistieke dip.
Ik vind Oceanborn zelf een van de mindere, op het moment is het debuurt mijn favouriet.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
- TELEPETHERION
- Contacteer:
-
Het optreden gisteren was geniaal! ze begonnen met dark chest of wonders en verder speelden ze wishmaster, sleeping sun, ghost love score, phantom of the opera nummer, the siren, wish I had an angel, nemo, kuolema tekee taiteilijan (ofzo) een nummer van pink floyd, nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen, 1e nummer van century child, kinslayer (geloof ik), niet in deze volgorde trouwens. After forever was ook erg strak dankzij Ed Warby. Imperia viel me ook mee voor een band met een schizofrene zangeres (heb Trail of Tears gepromoot voor DSFA en heb op Dynamo een weekend met ze doorgebracht, ze is echt vreemd). Wat een gezeik zeg dat je Nightwish niet goed mag vinden, laat iedereen toch in z'n waarde! Ik vind de nieuwe cd van Nightwish geweldig, vooral door de combinatie met klassieke muziek, maar ik vind Cannibal Corpse of Morbid Angel net zo goed.
- Hieronimus
Kom maar eens kijken op mijn school, kan ik je het ongelijk bewijzen.toffe_ellende schreef:Zo werkt dit echt niet. Zo werkt dat bij K3 voor kleuters die naast door de kindermedia ook elkaar beinvloeden. Wat jij leuk vindt, vind ik ook leuk. Dat niveau.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- arnibes
- Contacteer:
Verdomme ga nou is goed luisteren mensen die cd zuigt. Niets meer.Sister September schreef:Het optreden gisteren was geniaal! ze begonnen met dark chest of wonders en verder speelden ze wishmaster, sleeping sun, ghost love score, phantom of the opera nummer, the siren, wish I had an angel, nemo, kuolema tekee taiteilijan (ofzo) een nummer van pink floyd, nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen, 1e nummer van century child, kinslayer (geloof ik), niet in deze volgorde trouwens. After forever was ook erg strak dankzij Ed Warby. Imperia viel me ook mee voor een band met een schizofrene zangeres (heb Trail of Tears gepromoot voor DSFA en heb op Dynamo een weekend met ze doorgebracht, ze is echt vreemd). Wat een gezeik zeg dat je Nightwish niet goed mag vinden, laat iedereen toch in z'n waarde! Ik vind de nieuwe cd van Nightwish geweldig, vooral door de combinatie met klassieke muziek, maar ik vind Cannibal Corpse of Morbid Angel net zo goed.
- Hieronimus
Meningen waren de laatste keer dat ik ernaar vroeg nog steeds iets anders dan feiten...
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Wishmaster zelf dus.nog een nummer van wishmaster waar ik zo snel niet op kan komen
Maar inderdaad, ik heb me zeer geamuseerd deze avond. De drukte in de friettent, Heineken en Imperia konden daar niets aan veranderen. En hoewel ik helemaal geen problemen heb met de laatste platen, vind ik het toch twijfelachtig dat ze hun eerste twee platen zo goed als overgeslagen hebben, ik begrijp niet waarom.
Als je het toch al een keer gezegd hebt, zeg dan niks.Ik heb geen zin om het grondig opnieuw te moeten onderbouwen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- The Horseman
-
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Hij heeft de plaat zelf gereviewd, en ga nou niet van Tokus zeggen dat hij geen verstand van muziek heeft. Once is in mijn mening een goed album met een paar minpuntjes, ik ben hem nu alleen zat.
Ik heb Nightwish met Sonata Arctica 3 maanden geleden gezien en was teveel onder de indruk van SA toen Nightwish aan een ietswat voorspelbare setlist begon. Geen nummers van de eerste 2 albums, en verder een lousy 73 minuten speeltijd vond ik erg jammer.
Oceanborn is nog steeds mijn favoriet. Minder dramatisch, meer solo's en vooral sneller. Maar mij zul je niet horen zeggen dat ze vandaag de dag poep afleveren. (over de singles valt altijd natuurlijk te discusieren, wish I had an angel had ik liever ook niet gehoord)
Ik heb Nightwish met Sonata Arctica 3 maanden geleden gezien en was teveel onder de indruk van SA toen Nightwish aan een ietswat voorspelbare setlist begon. Geen nummers van de eerste 2 albums, en verder een lousy 73 minuten speeltijd vond ik erg jammer.
Oceanborn is nog steeds mijn favoriet. Minder dramatisch, meer solo's en vooral sneller. Maar mij zul je niet horen zeggen dat ze vandaag de dag poep afleveren. (over de singles valt altijd natuurlijk te discusieren, wish I had an angel had ik liever ook niet gehoord)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
-
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mussorgsky, Wagner, Bach, Mozart, Beethoven, Brahms, Vivaldi, Krieg etc. Ik luister er tijdens het huiswerk het liefst naar, inspireert me tot meer daden dan de hele tijd speed/powermetaldrumsSister September schreef:Arnibes, dat zijn inderdaad niet de beste nummers, ghost love score daarentegen vind ik geniaal, met dat orkest erbij. (Houden jullie trouwens van klassieke muziek? Ik soms wel, speel ook viool)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Verrek ja, zeker overheen gelezen.Sister September schreef:Ik had wishmaster al genoemd hoor (als 2e), ik bedoelde come cover me. Inderdaad jammer dat ze niets van de eerste cd en maar 1 nummer van de 2e cd speelden.
Come cover me, dus dat was degene waarvan ik de titel niet wist.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
Hahahaha, dat moet jij vooral weer zeggen. Als er hier iemand behoorlijk weinig verstand heeft van metal ben jij het wel.arnibes schreef:[..]
dat is dan geschreven door mensen die er geen verstand van hebben. Ik weet niet of je once zelf ook hebt maar nemo, the siren, dead gardens, romanticide en night white fantasy zuigen zwaar
[/b]
- arnibes
- Contacteer:
het was een niet al te beste conclusie omdat die niet erg werd onderbouwd. En jullie geven mij ook nauwelijks de ruimte om serieus te kleppen en er komt ook echt wel genoeg zinnigs uit meDominion schreef:[..]
Hahahaha, dat moet jij vooral weer zeggen. Als er hier iemand behoorlijk weinig verstand heeft van metal ben jij het wel.
[/b]