Bands met drumcomputer

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Metallist

Bericht door Metallist » do feb 17, 2005 10:13 pm

Nee, want drumgameboy's zijn gay. Echte drummers (zoals ik) heerschen.

Hoezo zelfverzekerd? :p
www.myspace.com/thenewdominion

iscariah

Bericht door iscariah » do feb 17, 2005 10:15 pm

Ik vind drumcomputers het meest gepast bij Industrial Metalbands, het kille geluid die een drumcomputer heeft past hier perfect bij.

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » do feb 17, 2005 10:20 pm

Ik dacht eigenlijk dat industrial gedefineerd was als metal gebruik makende van computer shit.

Metallist

Bericht door Metallist » do feb 17, 2005 10:22 pm

Vooruit. Bij industrial-metal zou het nog wel kunnen. Dat moet mijns inziens Live ook niet "spatten" zoals een gewone metalband dat wel moet/doet.

Tonger
Contacteer:

Bericht door Tonger » vr feb 18, 2005 1:58 pm

Kerberos
Black Lodge
Blaar

maar mis idd wel iets op het podium.
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 18, 2005 2:13 pm

iscariah schreef:Ik vind drumcomputers het meest gepast bij Industrial Metalbands, het kille geluid die een drumcomputer heeft past hier perfect bij.
Niet helemaal mee eens. Bij echt Industrial Bands (Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive enzo) natuurlijk wel, maar bij bands als Ministry en Skinny Puppy vind ik een levende drummert toch stukken leuker.
Makkers staakt uw wild geraas

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 18, 2005 2:14 pm

Metallist schreef:Vooruit. Bij industrial-metal zou het nog wel kunnen. Dat moet mijns inziens Live ook niet "spatten" zoals een gewone metalband dat wel moet/doet.
Echt wel. Heb jij Ministry nooit live gezien?

Elio

Bericht door Elio » vr feb 18, 2005 2:25 pm

Last call for faith or progress.
Last call for life.
Nowhere to run or hide.
...When science fails.

Metallist

Bericht door Metallist » vr feb 18, 2005 3:37 pm

Rascul schreef:[..]

Nope. mijn mening baseerde ik trouwens op een industrie-metal band die ik bij iemand gehoord heb, en dat klonk verre van spattend.

Rascul

Bericht door Rascul » vr feb 18, 2005 4:06 pm

Het is dat ik jouw msn adres niet heb, anders had ik je even laten kennismaken met "No W"

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » zo feb 20, 2005 5:22 am

Oblivion schreef:Ik vind t eigelijk een soort afknapper om dat te ontdekken van bands, zelfde als dat bands 1 gitarist hebben maar dat je op cd toch een stuk of 3 gitaren hoort
Ik kan je uit de droom helpen, heel veel bands spelen gitaar- en zangstukken meerdere keren over elkaar heen.

Dat is juist het leuke van een studioalbum, daarmee kun je dingen doen die live niet kunnen. Waarom daar geen gebruik van maken?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo feb 20, 2005 11:15 am

Als het goed klinkt, is alles geoorloofd.

Ram It Down van Priest is trouwens ook met behulp van een drumcomputer opgenomen (hoewel anders vermeld in de hoes). En dat is toch wel een gaaf album.
Bij bands als Limbonic Art is de drumcomputer eigenlijk ook nooit storend.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

iscariah

Bericht door iscariah » zo feb 20, 2005 11:22 am

Niet helemaal mee eens. Bij echt Industrial Bands (Haus Arafna, Thee Maldoror Kollektive enzo) natuurlijk wel, maar bij bands als Ministry en Skinny Puppy vind ik een levende drummert toch stukken leuker.
Zo had ik het nog niet bekeken, ik moet je wel wat gelijk geven.
Maar het hangt ook van de groepen zelf af, Haus Arafna (heerscht !!!) bijvoorbeeld klinkt zeer kil en daar past perfect een drumcomputer bij.
Maar bij Ministry en Skinny Puppy klinkt alles wat meer organisch, meer menselijker daarom past een echte drummer daar beter bij.
Maar het hangt helemaal af van de sfeer die muziek zelf heeft zoals ik al eerder zei.

Bruter dan menig death metalband live, inderdaad.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » vr mei 20, 2005 5:54 pm

Emmaneul schreef:[..]

Ik kan je uit de droom helpen, heel veel bands spelen gitaar- en zangstukken meerdere keren over elkaar heen.

Dat is juist het leuke van een studioalbum, daarmee kun je dingen doen die live niet kunnen. Waarom daar geen gebruik van maken?
Gelijk in :) Maar ik vind het wel raar bij sommige bands met 1 gitarist, dat je op een cd 3 gitaren tegelijk hoort die alledrie wat anders spelen (Eerste voorbeeld dat in me opkomt: Chop Suey van SoaD)

En over drumcomputers:
Ik vind het bij sommige bands wel kunnen, en dan ook vooral Industriall bands :) Ik kan alleen niet tegen die typische drumcomputerbeats :?

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » vr mei 20, 2005 5:56 pm

Full Moon Lycanthropy gebruikt ook een drumcomputer, en het irriteert nergens moet ik zeggen.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » vr mei 20, 2005 6:02 pm

The Reckoning schreef:Full Moon Lycanthropy gebruikt ook een drumcomputer, en het irriteert nergens moet ik zeggen.
Met typische drumcomputerbeats bedoel ik die slappe standaard hip hop/R&B beats :wink:

KST

Bericht door KST » vr mei 20, 2005 6:10 pm

Richard schreef:Of een CD speler, geheel in Lik Me Kontsnor stijl.
Op die CD's stonden alleen drums en intro's hoor. Al het andere was bij KST altijd 100% live.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » vr mei 20, 2005 6:21 pm

Ik niet. Als je Epitaph en (ook de rerelease, die vooral eigenlijk) Onset met elkaar vergelijkt kan je niet anders dan concluderen dat Necrophagist gewoon stukken beter klinkt met een echte drummer. Organischer. Vooral in de blaststukken, aangezien hun drummer de blasts op de Napalm Death-manier speelt (dwz de bass en snare niet precies gelijk, maar wel synchroon, een soort hele snelle hoempa) terwijl de drumcomputer die blasts standaard op de Suffocationmanier speelt (dwz bass, snare en hihat tegelijk op de 32en). Dat laatste klinkt heel erg robot-achtig en leeg.

Verder is Bloodbath er met echte drummers (Swano en al helemaal Axenrot) er stukken op vooruit gegaan.
Maar toch blijf ik akerfelts strot missen :(

iscariah

Bericht door iscariah » vr mei 20, 2005 6:28 pm

The Reckoning schreef:Full Moon Lycanthropy gebruikt ook een drumcomputer, en het irriteert nergens moet ik zeggen.
..... luisteren er mensen naar die kankerband? :shock:

FoaL
Contacteer:

Bericht door FoaL » za mei 21, 2005 10:24 am

Meshuggah gebruikt op hun nieuwe album ook een drumcomputer omdat ze anders veels te lang bezig zouden zijn. Het is op zich wel ok maar 1 nadeel van Meshuggah is dat ze dan live het allemaal maar een beetje moete improviseren omdat ze het allemaal niet meer kunnen onthouden.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

iscariah

Bericht door iscariah » za mei 21, 2005 10:42 am

Kerel, je kan met gemak een drumcomputer gebruiken op CD en dan live diezelfde partijen naspelen.
Het is niet alsof ze de drumcomputer op "onmenselijk" hebben gezet.

Metal_heart

Bericht door Metal_heart » za mei 21, 2005 10:44 am

vreemd...

Samael is hier nog nergens genoemd... die klooien ook met wat drumcompu's

Daarnaast is de clip van methylbenzeen met drumcomputer (casio minikeyboard) ook heerschend!
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mei 21, 2005 12:20 pm

ik moet nu ineens denken aan Aeons of Old, een belgische deathmetal band. Het enige optreden wat ik ooit heb zien stoppen omdat de batterijen van de drumcomputer op waren
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za mei 21, 2005 12:23 pm

FoaL schreef:Meshuggah gebruikt op hun nieuwe album ook een drumcomputer omdat ze anders veels te lang bezig zouden zijn. Het is op zich wel ok maar 1 nadeel van Meshuggah is dat ze dan live het allemaal maar een beetje moete improviseren omdat ze het allemaal niet meer kunnen onthouden.
een reden waarom ze gezegd hebben dat het niet zeker is of ze het live gaan brengen is omdat het geen goed live-materiaal is, door de aaneengesloten nummers. niet omdat Haake het niet kan spelen. en daarnaast, waarom zou live improvisatie een achtergang en geen meerwaarde zijn?
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Metallist

Bericht door Metallist » za mei 21, 2005 12:28 pm

Soulcollector schreef:[..]

een reden waarom ze gezegd hebben dat het niet zeker is of ze het live gaan brengen is omdat het geen goed live-materiaal is, door de aaneengesloten nummers. niet omdat Haake het niet kan spelen. en daarnaast, waarom zou live improvisatie een achtergang en geen meerwaarde zijn?
Nou ja, als ik naar een band ga kijken die ik vet vind, dan wil ik wel graag dat ze gewoon hun nummers spelen, en niet de helft van de show improviseren.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za mei 21, 2005 12:36 pm

overdrijven is ook een kunst. vergelijk de Damnation cd van Opeth maar met hun DVD. een aantal stukken erin zijn nieuw en absoluut meerwaarde, terwijl de originele lijn van de nummers niet wordt aangetast.

maar waar ik voor op doelde was dat minieme veranderingen in een drumpartij als Meshuggah Catch33 live brengt niet meteen als aankloten bestempelt moeten worden en het juist vetter uit de bus kan komen.

Metallist

Bericht door Metallist » za mei 21, 2005 12:39 pm

Soulcollector schreef:overdrijven is ook een kunst. vergelijk de Damnation cd van Opeth maar met hun DVD. een aantal stukken erin zijn nieuw en absoluut meerwaarde, terwijl de originele lijn van de nummers niet wordt aangetast.

maar waar ik voor op doelde was dat minieme veranderingen in een drumpartij als Meshuggah Catch33 live brengt niet meteen als aankloten bestempelt moeten worden en het juist vetter uit de bus kan komen.
Jep, dat kan inderdaad. Ligt er ook aan hoe streng je ze beoordeeld live.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za mei 21, 2005 12:42 pm

nee daar ligt het helemaal niet aan. het ligt er gewoon aan of het goed klinkt of niet. natuurlijk kan je met een plank voor je kop lopen en op elk klein verschil gaan zeiken omdat jij het liever precies zoals op plaat had gewild. zeker bands zoals Opeth en Meshuggah moeten gewoon de ruimte krijgen om live er meer van te maken dan ze op plaat deden. daar zijn ze goed toe in staat en de muziek leent zich er ook voor, hoewel bij meshuggah in mindere mate bij andere albums, maar catch33 wellicht wel.

Metallist

Bericht door Metallist » za mei 21, 2005 12:45 pm

Soulcollector schreef:nee daar ligt het helemaal niet aan. het ligt er gewoon aan of het goed klinkt of niet. natuurlijk kan je met een plank voor je kop lopen en op elk klein verschil gaan zeiken omdat jij het liever precies zoals op plaat had gewild. zeker bands zoals Opeth en Meshuggah moeten gewoon de ruimte krijgen om live er meer van te maken dan ze op plaat deden. daar zijn ze goed toe in staat en de muziek leent zich er ook voor, hoewel bij meshuggah in mindere mate bij andere albums, maar catch33 wellicht wel.
Precies jongen! Ligt er maar aan hoe je ze beoordeeld! Met een plank voor je kop, of gewoon uit je dak gaan en niet op de miezerige details letten.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » za mei 21, 2005 12:47 pm

Lennert from hell schreef:ik moet nu ineens denken aan Aeons of Old, een belgische deathmetal band. Het enige optreden wat ik ooit heb zien stoppen omdat de batterijen van de drumcomputer op waren
:lolup:

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za mei 21, 2005 12:47 pm

weer fout metallist mijn waarde jongen! juist die miezerige details kunnen je ook uit je dak laten gaan. ook als het anders dan op het album is, maar juist nog beter klinkt.

Metallist

Bericht door Metallist » za mei 21, 2005 12:50 pm

Soulcollector schreef:weer fout metallist mijn waarde jongen! juist die miezerige details kunnen je ook uit je dak laten gaan. ook als het anders dan op het album is, maar juist nog beter klinkt.
Jep, maar dat kan ook weer gekoppeld worden aan het beoordelen, goede Soulcollector! Als iemand een concert volgens 'albums' beoordeeld, dan kan het hem tegenvallen omdat bijv. een stuk langer / korter / anders / niet / te snel / te langzaam gespeeld wordt.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » za mei 21, 2005 12:51 pm

inderdaad, maar de post van FoaL die aanleiding was tot mijn reactie, ging meteen uit van het negatieve en daar was ik het niet mee eens.

Metallist

Bericht door Metallist » za mei 21, 2005 12:53 pm

Soulcollector schreef:inderdaad, maar de post van FoaL die aanleiding was tot mijn reactie, ging meteen uit van het negatieve en daar was ik het niet mee eens.
Oké, ik heb ook wel wat opgestoken van jou mening. Leuke discussie! :)

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » zo mei 22, 2005 12:28 am

Waarom zou een band precies de CD na moeten spelen? Ik vind het juist gaver als een band met wat nieuws komt als ze live spelen, anders kan ik net zo goed thuis de CD opzetten.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Disinter
Contacteer:

Bericht door Disinter » ma mei 23, 2005 4:52 pm

Umbra Animae en Samael komen het eerst in mijn hoofd op en die beheersen de drumcomputer toch wel erg goed!
[quote="natassja"]een relatie zonder sex is geen liefde[/quote]

valkyrian

Bericht door valkyrian » ma mei 23, 2005 5:54 pm

t eerste wat in mijn hoofd opkomt is feaces eruption :P

Negatyfus
Contacteer:

Bericht door Negatyfus » ma mei 23, 2005 9:58 pm

Laat ik de gitaristen onder jullie eens vragen wat je van een band zou vinden met een voorgeprogammeerde synthetische gitaarlijn? En als we daar ook nog eens computer-gegenereerde baslijnen, een drumcomputer en een kunstmatige zanglijn overgooien?

Zolang het maar goed klinkt?
When every wall is closing in, where does one turn for serenity? Mentation: [url]http://www.mentation.nl[/url]
[i]Circle of Perpetual Occultation[/i]

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » ma mei 23, 2005 10:39 pm

Negatyfus schreef:Laat ik de gitaristen onder jullie eens vragen wat je van een band zou vinden met een voorgeprogammeerde synthetische gitaarlijn? En als we daar ook nog eens computer-gegenereerde baslijnen, een drumcomputer en een kunstmatige zanglijn overgooien?

Zolang het maar goed klinkt?
Nee, maar dat vind ik ook over drumcomputers, hoor :wink:
Als het nog 'n beetje klinkt, ok... maar geef mij maar echte menselijke drums 8)

Mendel

Bericht door Mendel » ma mei 23, 2005 10:41 pm

Ephel Duath al genoemd? ook erg logisch dat ze daar een drumcomputer voor gestrikt hebben..

Plaats reactie