Black Metal Topic
- XnegativeX
- Contacteer:
Nooit van gehoord, wie vind Agathodaimon hier eigenlijk heersen? Wie vind ze totaal veel te niet-black-meer? (Ik vind ze alsnog uber overigens) maar.. zijn er meningen over deze band met vele invloeden?iscariah schreef:Kent iemand trouwens het Australische Nazxul?
Ik kom in reviews van The Amenta vooral de naam van deze groep tegen als referentie.
Zo ja, zijn ze de moeite waard?
Ik heb het al een hele tijd niet meer geluisterd maar wat ik me ervan kan herinneren is dat het niet echt bijzonder is.iscariah schreef:Kent iemand trouwens het Australische Nazxul?
Ik kom in reviews van The Amenta vooral de naam van deze groep tegen als referentie.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Aan Agathogaymon heb ik nooit wat gevonden. Langer als een half lied hou ik het niet uit.mordiana schreef:[..]
Nooit van gehoord, wie vind Agathodaimon hier eigenlijk heersen? Wie vind ze totaal veel te niet-black-meer? (Ik vind ze alsnog uber overigens) maar.. zijn er meningen over deze band met vele invloeden?
Heavy Metal! Just my way
Ik heb van Frost alleen de eerste. Een erg goede De Mysteriis Dom Sathanas - kloon naar mijn mening. Talking to God is dus beduidend anders maak ik hieruit op?XnegativeX schreef:Ja precies! En Blut aus nord vond ik op The Mystical beast zelfs beter dan Frost. Hoewel ik Frost ook erg de moeite waard vind.
The True North, Strong and Free
Ooit hield ik er dezelfde mening op na. Nu kijk ik gewoon of het materiaal de moeite waard is. De split van Clandestine Blaze met DSO bijvoorbeeld is een simpelweg fantastisch album, had ik niet willen missen. Qua mini’s komt er een hoop troep uit in andere (metal)genres, met nummers die toch al op een full-length staan of duidelijk niet de moeite waard waren om op een langspeler te zetten. Daarentegen zijn er zat BM bands die een boeiende mini weten te maken. Neem Nightshade forests van Summoning, Trollhammaren van Finntroll, Blood must be shed van Zyklon-B of Reclaim van Keep of Kalessin bijvoorbeeld.XnegativeX schreef:Nope, ik ben nooit een grote fan geweest van dingen als splits, EP's, mini's, 7" of live albums.
Ik koop eigenlijk alleen full-length albums.
Ik denk dat Kaiser W. met een nummer als Psalmody of Subhumans toch wel duidelijk een punt maakt. Goed nummer trouwens.ThorWulf schreef:[..]
Ad hominem gebruikt hun NS image alleen maar voor de show. De symbolen en tekens alleen om meer evil en obscuur over te komen.
Ja, nu wel. Je moet natuurlijk wel naar de oorsprong kijken.Plaag schreef:[..]
Daar heb ik soulseek voor..
20 jaar geleden had jij geen Soulseek, dus was het destijds dé manier (naast tapes misschien) om goedkoop te kijken of een band je beviel. En ook nu vind ik het een tof medium. Iets te korte maximale speelduur misschien, maar voor blind kennismaken met een band nog steeds uiterst geschikt. En ik vind blind kopen leuk.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
ik heb er een demo en totem ergens op tape.iscariah schreef:Kent iemand trouwens het Australische Nazxul?
kan zo niet meer zeggen of het echt goed is of niet, want ik heb het allang niet meer gedraaid. maar vast wel ok.
alcohol in my veins...
Makkelijk antwoord: Nee. Althans, ik heb de cd Totem gehad en dat was kut.iscariah schreef:Kent iemand trouwens het Australische Nazxul?
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]
- Draconian
- Lult over cdtjes
Tering mensen, ga allemaal zo snel mogelijk Mysterious Semblance van Striborg luisteren! Wat Sin Nanna op dit album laat horen, is gewoon fenomenaal! IJs-en ijskoude riffs worden afgewisseld met buitengewoon bevreemdende ambient-passages. De kille zang (met erg veel echo) maakt het geheel af. Mensen die Tentacles of Whorror sfeervol en duister vonden, moeten dit album al helemaal eens een kans geven!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
mensen hier bekend met Crystalium? Ik heb sinds kort een cd ervan, erg gave band uit Frankrijk.
hier vind je wat info, en kan je ook nummers downloaden. Ik raad het nummer ''Mon intime Génocide'' aan, wat een gaaf nummer!
http://www.crystalium.tk/
hier vind je wat info, en kan je ook nummers downloaden. Ik raad het nummer ''Mon intime Génocide'' aan, wat een gaaf nummer!
www.last.fm/user/robenroll
Ik vertrouw bands met titels als "The Haunted Gum Trees" niet.Draconian schreef:Tering mensen, ga allemaal zo snel mogelijk Mysterious Semblance van Striborg luisteren! Wat Sin Nanna op dit album laat horen, is gewoon fenomenaal! IJs-en ijskoude riffs worden afgewisseld met buitengewoon bevreemdende ambient-passages. De kille zang (met erg veel echo) maakt het geheel af. Mensen die Tentacles of Whorror sfeervol en duister vonden, moeten dit album al helemaal eens een kans geven!

Maar waarom ook niet?
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Heb de aeternitade commando gehad, was opzich wel ok. Erg vaderlandslievende muziek.nightwing schreef:mensen hier bekend met Crystalium? Ik heb sinds kort een cd ervan, erg gave band uit Frankrijk.
[i]Well these might be my last days
- XnegativeX
- Contacteer:
Hahaha, lekkere nep-nazi van me.Poggwyd schreef:NSBM is sneu
net als metal....
Ik luister alleen nog maar naar Tori Amos, Cat Stevens en Pink Floyd.... muziek voor grote mensen.
@Othrys: Talking to God van Frost klinkt inderdaad anders. Die zit meer in de stijl van het latere Satyricon/Darkthrone met Neurosis achtige invloeden.
Ik zeg trouwens ook niet dat ik geen mini's, splits, EP's etc. koop omdat ze niet goed zijn. Ik heb alleen een erg brede smaak waardoor er gewoon enorm veel muziek is die ik beluister en koop. Om een totale overvloed te voorkomen heb ik me in de eerste instantie maar gewoon toegespits op full-length cd's. D'r glipt sowieso al genoeg muziek tussen mijn vingers door.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Kampfar is inderdaad heel goed, en inderdaad ook orgineel enzo, als het kon zou ik er vandaag heen gaan, helaas helaas.Falkh schreef:Ze ben nu Kampfar aan het luisteren, wat heb ik zin in zondag zeg.
Maar Kampfar is best een originele band als je het mij vraagt. Vooral Mellon Skagkledde aasser is echt gaaf. De epische stukken doen je denken dat je op een viking schip zit, en de lekker rauwe zang is ook goed.
- Blikskaters
Wat is er toch aan de hand in het Blut Aus Nord kamp?
Nu zeggen ze dat de Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity CD geen full-length is maar een EP.
En dat deze EP volledig Industrial is, ik wist wel dat Godflesh een grote invloed op BAN had maar zo groot?
http://www.metal-archives.com/release.php?id=70105
Nu zeggen ze dat de Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity CD geen full-length is maar een EP.
En dat deze EP volledig Industrial is, ik wist wel dat Godflesh een grote invloed op BAN had maar zo groot?

http://www.metal-archives.com/release.php?id=70105
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb eindelijk mijn hebberige vingers op Desert northern hell van Tsjuder kunnen leggen. Werd een keer tijd ook!
Dit klinkt zeker niet verkeerd. Dit soort razende, haatvolle black metal is heerlijk om eens te horen na al die Draugar/Xasthur achtige black metal die ik de laatste tijd veel luisterde. Dit gaat echt heerlijk loos.
Ik las alleen dat het veel op het oude Immortal zou lijken maar dat hoor ik niet zo (geen minpunt trouwens). Dan zou ik toch eerder naar Frozen shadows grijpen.
Dit klinkt zeker niet verkeerd. Dit soort razende, haatvolle black metal is heerlijk om eens te horen na al die Draugar/Xasthur achtige black metal die ik de laatste tijd veel luisterde. Dit gaat echt heerlijk loos.
Ik las alleen dat het veel op het oude Immortal zou lijken maar dat hoor ik niet zo (geen minpunt trouwens). Dan zou ik toch eerder naar Frozen shadows grijpen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Inderdaad. Ik vind Tsjuder zeker niet op Immortal lijken. Eerder nog op Marduk ofzo. Verder boeit dat gegeven niet zo zeer als wel het feit dat ik de laatste Tsjuder gauw zat word. Na drie nummers heb ik het wel weer gehad.
Ik moet wel zeggen dat het allemaal naadloos strak inelkaar zit.
Ik moet wel zeggen dat het allemaal naadloos strak inelkaar zit.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Gek is dat. Van Limbonic art kan ik alleen Ad Noctum erg vet. En vooral The Ultimate Death Worship vind ik niet eens boven gemiddeld uitkomen.
Ik ben blij dat Sarcoma Inc. is voortgekomen uit het ophouden van Limbonic art.
-
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Dan raad ik je vriendelijk doch dringend aan om TUDW nog eens te luisteren, maar dan teruggetrokken op je kamer met de rolluiken naar beneden en de koptelefoon op. Dan zul je misschien merken wat een geniale, lugubere sfeer dat album uitstraalt...XnegativeX schreef:Gek is dat. Van Limbonic art kan ik alleen Ad Noctum erg vet. En vooral The Ultimate Death Worship vind ik niet eens boven gemiddeld uitkomen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Ik ben nu bezig met Fra Underverdenen nog eens te draaien. Ik heb niet echt het idee dat ik op een schip zit, maar het rost wel lekker weg.Falkh schreef:Ze ben nu Kampfar aan het luisteren, wat heb ik zin in zondag zeg.
Maar Kampfar is best een originele band als je het mij vraagt. Vooral Mellon Skagkledde aasser is echt gaaf. De epische stukken doen je denken dat je op een viking schip zit, en de lekker rauwe zang is ook goed.

"Buy land. They've stopped making it!"
- the true Thorko
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik ben zo diep onder de indruk van de stoere meneer Evil-dice dat ik mezelf gewoon in aanbidding voor zijn voeten wil gooien.
Donder een eind op met je stoere praatjes.
Ga iemand anders lastig vallen met die details!
Ik hoop ontzettend voor je dat je het geluid van NFSU uit hebt staan, anders ben je een verradende kutneger. Al die hip-hop zooi. Alleen al daarom speel ik het spel niet.:Evil-dicE: schreef:[..]
Limbonic Art is echt té geniaal... zit nu het album moon in the scorpio op me werkplek te luisteren, terwijl ik op me ps2 nfsu zit te spelen op een 120cm plasmatv van de baas... érg prettig.
www.myspace.com/thenewdominion
- the true Thorko
Precies... en mijn superieure humor is blijkbaar ook niet aan hem besteed.XnegativeX schreef:Ik ben zo diep onder de indruk van de stoere meneer Evil-dice dat ik mezelf gewoon in aanbidding voor zijn voeten wil gooien.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- XnegativeX
- Contacteer:
- the true Thorko
- the true Thorko
-
- Contacteer:
ik ben waarschijnlijk net zo diep onder de indruk van jouw praatjes als jij van die van mij. ik zou zeggen bouw een tempel voor mij, dan lach ik om jou...XnegativeX schreef:Ik ben zo diep onder de indruk van de stoere meneer Evil-dice dat ik mezelf gewoon in aanbidding voor zijn voeten wil gooien.