Black Metal Topic
- XnegativeX
- Contacteer:
Als we toch gaan mekkeren, zie eerst maar eens een lap grond te krijgen. Dan moet je een architekt inhuren. Daarna moet je alle bouwvergunningen nalopen/aanschaffen. Dan moet je mensen als XnegativeX inhuren om dat te bouwen. Hij zal echter niet voor de bouwmaterialen zorgen, dus dat moet je ook doen. Zal ik maar ophouden?:Evil-dicE: schreef:[..]
ik ben waarschijnlijk net zo diep onder de indruk van jouw praatjes als jij van die van mij. ik zou zeggen bouw een tempel voor mij, dan lach ik om jou...
www.myspace.com/thenewdominion
- the true Thorko
Die tempel kan ie toch ook van een verse drol kleien?Metallist schreef:[..]
Als we toch gaan mekkeren, zie eerst maar eens een lap grond te krijgen. Dan moet je een architekt inhuren. Daarna moet je alle bouwvergunningen nalopen/aanschaffen. Dan moet je mensen als XnegativeX inhuren om dat te bouwen. Hij zal echter niet voor de bouwmaterialen zorgen, dus dat moet je ook doen. Zal ik maar ophouden?

I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- the true Thorko
-
- Contacteer:
- the true Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Inderdaad, daar lijkt hetveel meer op.Plaag schreef:Inderdaad. Ik vind Tsjuder zeker niet op Immortal lijken. Eerder nog op Marduk ofzo.
Ik snap de hype rond Tsjuder trouwens niet helemaal. Nu ik de cd eenmaal in mijn bezit heb en een aantal keren geluistert heb kom ik tot de conclusie dat het best goede black metal is maar dat ik veel liever de laatste Marduk even opzet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- AltarOfSacrifice
- Contacteer:
- zwarte krijser
Overigens Nuberus, de reden waarom we Vergeltung moeten gaan luisteren is omdat het voorlaatste nummer op de demo erg tof is, een midtempo nummer waarin delen v.e. toespraak van Hitler nagezongen worden; niet dat ik nou een nazi ben of vind dat anderen dat moeten zijn, maar het geeft wel een aparte sfeer zoals het daar gebracht wordt.
De rest van de tape is fairly OK maar niet uitzonderlijk.
De rest van de tape is fairly OK maar niet uitzonderlijk.
- XnegativeX
- Contacteer:
- zwarte krijser
- XnegativeX
- Contacteer:
Lunar aurora is sowieso erg goed. Ik ben vooral onder de indruk van Ars Moriendi en Zyklus. Maar wat maakt dit zo extra speciaal?Plaag schreef:Jongens en meisjes.
Even dit:
Lunar Aurora/Paysage d'Hiver split.
Beter kan je ze nauwelijks krijgen.
Verder schieten woorden nog even tekort.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Goedzo, Paysage d'Hiver probeer ik al weken hier tevergeefs onder aandacht te brengen. Dus bij deze nog maar eens:Plaag schreef:Jongens en meisjes.
Even dit:
Lunar Aurora/Paysage d'Hiver split.
Beter kan je ze nauwelijks krijgen.
Verder schieten woorden nog even tekort.
Draconian schreef:Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver
![]()
Tracklist:
Welt aus Eis
Gefrorener Atem
Der Weg
Dit Zwitserse eenmansproject verdient met recht het predikaat "mysterieus". Maarliefst acht demo's zijn er inmiddels al verschenen van de heer Wintherr, evenals twee splits, en toch zal Paysage d'Hiver waarschijnlijk bij niet veel mensen een belletje doen rinkelen (hooguit bij kunstliefhebbers, aangezien de naam van een schilderij komt). Hoe dan ook, de drie nummers op deze demo (de vijfde alweer), die overigens samen op ruim vijftig minuten uitklokken, zullen zeker niet voor iedereen geschikt zijn. Paysage d'Hiver vermengt zeer rauwe black metal met bevreemdende, sfeervolle ambient-passages (hoewel die op deze demo nog niet zo duidelijk naar voren komen). Hier en daar wordt het geheel extra ingekleurd door het gebruik van violen, die een mooi contrast vormen met het lo-fi gitaarwerk. Ondanks de lengte van ruim zeventien minuten per nummer weet Paysage d'Hiver de aandacht van de luisteraar vast te houden. In eerste instantie klinkt het album wellicht voor de ongetrainde luisteraar als één grote bak ruis, maar wie zich de moeite neemt om eens goed voor de muziek te gaan zitten, ontdekt al snel de onderliggende schoonheid van het geheel. De ijzige riffs, de bij tijd en wijle aanvullende keyboardpartijen en de messcherpe zang van Wintherr zijn de belangrijkste ingrediënten hiervoor. Denk aan een mengeling van Drudkh en Wyrd, maar dan vele malen rauwer en ijziger, en je hebt een beetje een idee hoe dit album klinkt. Een sfeervol en ijskoud album om de lange winternachten (jammer dat die er bijna niet meer zijn hier) mee door te komen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Dat ervaar je vanzelf. Ik kan dat nu nog niet goed uitleggen. Sfeer, geluid, de hoes zelf, alles is prachtig aan deze split. Een dodelijke ijswind waait op beide kanten. Terecht dat Draconian Paysage d'Hiver onder de aandacht brengt. Hier moet je in het begin even wennen aan het geluid, zeker na Lunar Aurora, maar binnen de kortste keren wordt je meegesleurd in iemands persoonlijke hel, of je wil of niet.XnegativeX schreef:[..]
Lunar aurora is sowieso erg goed. Ik ben vooral onder de indruk van Ars Moriendi en Zyklus. Maar wat maakt dit zo extra speciaal?
Je hebt black en je hebt Black. Deze split is van een niveau dat ik niet vaak hoor. Af en toe kom je zo'n parel tegen. Zeldzaam en mooi.
Kop dicht, Thorko
Overigens is er een sample te downloaden, een stukje Lunar Aurora: http://www.lunaraurora.de/de/geschichte/fluag.html
Een heel kort stukje. Zegt eigenlijk weinig, maar toch..
Een heel kort stukje. Zegt eigenlijk weinig, maar toch..
Kop dicht, Thorko
- Dark Angel
het idee dat je naar meerdere bands tegelijk zit te luisteren maakt Lunar Aurora een mps-achtige luisterervaring. Het feit dat na aandachtige beluistering alles klopt. Je tegelijkertijd moét luisteren, omdat de wereld die muzikaal geschetst wordt zo ijzingwekkend mooi is, maar je tevens laat huiveren van zoveel gestoordheid en genialiteit. Dit is evolutie in black metal.XnegativeX schreef:[..]
Lunar aurora is sowieso erg goed. Ik ben vooral onder de indruk van Ars Moriendi en Zyklus. Maar wat maakt dit zo extra speciaal?
Paysage d'Hiver is ook zo'n band die je optimaal weet te vangen en boeien met zoveel overweldigende en ijzingwekkende composities van een bepaalde schoonheid die je zelden hoort. Deze eenmansband pakt het anders aan dan Lunar Aurora, is meer nihilistisch en repetitief, Burzum heeft inspiratie verleent, maar Paysage tilt die Burzum vergelijking naar een hoger plan, maakt Burzum klein zo je wilt.
Beide bands laten op deze split horen hoe je filosofie in muzikale schoonheid en geweld kunt uitbeelden....dit is gewoonweg zo'n release dat eigenlijk meer punten vangt dan 10. Hulde en nogmaals hulde, wat een bands.
Gaat het luisteren en wordt stil!!!!!
Laatst gewijzigd door nuberus op ma feb 21, 2005 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.
check ff http://www.moonfog.com/artists.aspDark Angel schreef:kan iemand mij wat vertellen over storm?
Volgens mij was het een 1malig project van leden van satyricon en dark throne... Ben geen echte fan van blackmetal, maar dat klonk toch best wel leuk.
En de man zal heersen.
- Dark Angel
- Dark Angel
- Dark Angel
- zwarte krijser
Een beetje als Otyg, dus?
Dit omdat die band een antwoord op Storm zou zijn geweest.
Paysage d'Hiver klinkt ook als iets dat ik zeker moet horen. Weer zo'n totaal onbekende band waar één figuur hier mee aan komt zetten en zo de rest geheid binnen de kortste keren in de ban ervan brengt. Een beetje het Ruins of Beverast verhaal, hehe. De beschrijvingen van die split en van Draconian klinken in ieder geval geweldig.
Dit omdat die band een antwoord op Storm zou zijn geweest.
Paysage d'Hiver klinkt ook als iets dat ik zeker moet horen. Weer zo'n totaal onbekende band waar één figuur hier mee aan komt zetten en zo de rest geheid binnen de kortste keren in de ban ervan brengt. Een beetje het Ruins of Beverast verhaal, hehe. De beschrijvingen van die split en van Draconian klinken in ieder geval geweldig.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- ruben somewhere online
-
Helemaal mee eens. Folk metal zoals het hoort te zijn! Tevens een van de beste albums die ik ken.zwarte krijser schreef:Moet je doen, de beste cd in het genre IMO.
Qua muziek alleen al, de lead zang is gewoon okee maar vooral de vrouwelijke stem heeft een soort van tederheid die ik voor zover ik mezelf kan herinneren nergens anders gehoord heb.
De vrouwelijke vocals passen er meer dan perfect bij en maken het geheel he-le-maal af. Lekkere rustige gitaar stukken tussendoor en de manier waarop de clean vocals worden gedaan zijn erg, erg goed.
Een van de weinige albums die ik zeker een 10/10 geef.
Kaufen!!!
Moet ik maar eens naar opzoek gaan dan!verwoesting schreef:[..]
Helemaal mee eens. Folk metal zoals het hoort te zijn! Tevens een van de beste albums die ik ken.
De vrouwelijke vocals passen er meer dan perfect bij en maken het geheel he-le-maal af. Lekkere rustige gitaar stukken tussendoor en de manier waarop de clean vocals worden gedaan zijn erg, erg goed.
Kaufen!!!
-
Haha, dit is verdomme de tweede keer in twee dagen dat ik gewezen word op Displeased bij een plaat waarnaar ik al een tijd, al dan niet naarstig, naar op zoek ben.
Bedankt!
Bedankt!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Kent iemand hier Darkwoods My Betrothed? Nee? Houden zo!
Ik ken het tweede album, van de drie, genaamd 'Autumn Roars Thunder'. Als we, qua line-up, deze band even nader bekijken, zien we dat er Trollheim's Grott leden in zitten, maar ook de toetsenist van Nightwish. Dit belooft voor de meeste Black Metal-liefhebbers niet veel goeds.
Deze muziek is echt het toppunt van homofilie als het gaat om Black Metal. Ik denk dat op dit album Spellgoth de vocalen al verzorgt, niet ondenkbaar gezien hij ook vocalen verzorgt bij eerdergenoemde band en er veel vergelijkingen te vinden zijn.
Het is net zo kut. Het komt er allemaal zo verschrikkelijk soft uit, het is ongelooflijk.
Ja ja ja, muzikaal gezien zit het allemaal best goed in elkaar, het zijn leuke muzikanten, ze kunnen best met hun instrument omgaan. Jammer dat ze muziek produceren waar mijn handen van gaan jeuken. Wat een bagger.
Rustige, bijna epische stukken worden afgewisseld met zogenaamd 'geros', maar zelfs daartoe zijn ze niet in staat. Goede vocalen? Waar?
Bah, wat een onzinband. Finland heeft veel meer gavere bands te bieden! Zo...even Wyrd opzetten.
Ik ken het tweede album, van de drie, genaamd 'Autumn Roars Thunder'. Als we, qua line-up, deze band even nader bekijken, zien we dat er Trollheim's Grott leden in zitten, maar ook de toetsenist van Nightwish. Dit belooft voor de meeste Black Metal-liefhebbers niet veel goeds.
Deze muziek is echt het toppunt van homofilie als het gaat om Black Metal. Ik denk dat op dit album Spellgoth de vocalen al verzorgt, niet ondenkbaar gezien hij ook vocalen verzorgt bij eerdergenoemde band en er veel vergelijkingen te vinden zijn.
Het is net zo kut. Het komt er allemaal zo verschrikkelijk soft uit, het is ongelooflijk.
Ja ja ja, muzikaal gezien zit het allemaal best goed in elkaar, het zijn leuke muzikanten, ze kunnen best met hun instrument omgaan. Jammer dat ze muziek produceren waar mijn handen van gaan jeuken. Wat een bagger.
Rustige, bijna epische stukken worden afgewisseld met zogenaamd 'geros', maar zelfs daartoe zijn ze niet in staat. Goede vocalen? Waar?
Bah, wat een onzinband. Finland heeft veel meer gavere bands te bieden! Zo...even Wyrd opzetten.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- CALIBANaan
- Contacteer:
Dat zal lastig worden, maar misschien dat ancient darkness er nog wat heeft.ruben somewhere online schreef:Waar is Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver en die split met Lunar Aurora te koop? Gezien de lovende reacties moet het zo snel mogelijk in mijn hebberige handjes terecht komen.
En de man zal heersen.
kent er iemand Urn? Onlangs heb ik er een split PicLP van gekocht met Decayed. Urn speelt een zeer gave mix van black en thrash, mét een volledig eigen geluid en dat hoor je niet vaak. Ze doen niet hun best om thrash te klinken, ze zijn het gewoon. Daarnaast hebben ze een perfect rauw geluid en van die "stuwende" composities.....houd je kop maar 'ns stil terwijl je door de kamer stuitert.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Otyg altijd al stukken beter gevonden dan Storm.verwoesting schreef:[..]
Helemaal mee eens. Folk metal zoals het hoort te zijn! Tevens een van de beste albums die ik ken.
Kaufen!!!
Opzich redelijk dezelfde muziek en misschien wat minder rauw dan Storm maar wel veel gevarieerder. Storm gaat mij na een aantal nummers vervelen en daar heeft Otyg absoluut geen last van.
Isengard is natuurlijk ook altijd aan te raden in dit genre. Maar Otyg blijft mijn favoriet.
Goede band. Ik heb alleen die split met Decayed dus hoe het andere werk van ze is weet ik niet. Als het van het zelfde niveau is, is het zeker de moeite waard om er naar op zoek te gaan.nuberus schreef:kent er iemand Urn? Onlangs heb ik er een split PicLP van gekocht met Decayed. Urn speelt een zeer gave mix van black en thrash, mét een volledig eigen geluid en dat hoor je niet vaak. Ze doen niet hun best om thrash te klinken, ze zijn het gewoon. Daarnaast hebben ze een perfect rauw geluid en van die "stuwende" composities.....houd je kop maar 'ns stil terwijl je door de kamer stuitert.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil