Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » do mar 10, 2005 12:25 am

Hij heeft toch wel een punt

mayhem is toch lichtelijk overrated.
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do mar 10, 2005 12:28 am

The Reckoning schreef:Krijg ik nu een animatie te zien als ik snel naar beneden scroll...?
Waarom die moeite als je het ook kunt samenvatten binnen 4 plaatjes?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding































Afbeelding
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » do mar 10, 2005 12:32 am

die onderste is overduidelijk Jeroen, die heeft er dus helemaal niets mee te maken.

behalve dan dat het ook een poser is, maar dat terzijde
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do mar 10, 2005 12:35 am

Dat is inderdaad meneer 'Dolk der Sterkeren'.
Waarom ik hem erbij gooi weet ik verder ook niet. Binnenpretje.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do mar 10, 2005 12:37 am

Demorpheus schreef:Hij heeft toch wel een punt

mayhem is toch lichtelijk overrated.

Dat klopt. DMDS was misschien voor die tijd wel heel boosaardig, maar tegenwoordig valt het allemaal wel mee.
Zelf vond ik dat Urgehal - Through thick fog til death een nogal kwaadaardige sfeer uitstraalt. En de voorkant van de hoes draagt daar ook wel wat aan bij. Als je inlay dan weer bekijkt, is het meer lachwekkend, dus of het bij hun menes is, geen id.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Blikskaters
Berichten: 410
Lid geworden op: za nov 06, 2004 6:14 pm

Bericht door Blikskaters » do mar 10, 2005 12:43 am

Sowieso zijn dwazen die 'boosaardige' muziek willen horen erg sneu bezig.

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » do mar 10, 2005 12:51 am

maar boosaardige muziek is stoer, snap je dat dan niet?
Nee, jij!!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do mar 10, 2005 7:16 am

Nidhuggur schreef:[..]

Haha, ja, je hebt inderdaad die vuige, Satanische vette zooi zoals het Finse Pest, maar ook de mysterieuze variant.
Pest, wat een geniale band is dat toch. Veel vuigere Black Metal kun je niet hebben, doodsimpele teksten over Satan en zijn broeders of anderszins satanistisch geneuzel, maar o zo vet! Het heeft zo'n lekker ruige en rebelse sfeer, al klinkt het ergens wel gemeend. De foto's in het boekje zijn echt gay, maar dat maakt het misschien nog wel weer gaver.
Net als Beherit, ook zo'n zelfde soort band. Gaaf man, genieten!
De Finse is toch die van Desecration en Blasphemy is my Name he? Zo ja, dan geef ik je groot gelijk: ontiegelijk rossende muziek. Vooral dat nummer I Am the Plague: in één woord geweldig!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » do mar 10, 2005 8:29 am

Draconian schreef:[..]


De Finse is toch die van Desecration en Blasphemy is my Name he? Zo ja, dan geef ik je groot gelijk: ontiegelijk rossende muziek. Vooral dat nummer I Am the Plague: in één woord geweldig!
Dat is de Zweedse
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do mar 10, 2005 11:40 am

Blikskaters schreef:[..]

Ik ken maar weinig satanistische nummers die ik kan waarderen. Black Metal nummers die gaan over hoe koud het wel niet is in Noorwegen zijn veel gaver.

En ja, Mayhem is een infantiele band, en hun vocals op DMDS zijn een onbedoelde doch lachwekkende imitatie van Dave Mustaine.

moet je Thy nemesis eens luisteren.
Die texten gaan over oude legende's en sprookjes zoals the ratcatcher....maar dan in de slechte vorm natuurlijk.
ze hebben ook satanische nummers, maar dat is in een sprookje/mythe verwerkt zeg maar
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 12:41 pm

Amibor schreef:Dat klopt. DMDS was misschien voor die tijd wel heel boosaardig, maar tegenwoordig valt het allemaal wel mee.
Algemene opmerking:

Ach, is dat de nieuwe houding in blekkie-land? Nou is Mayhem in eens niet meer stoer, vorige maand was het Judas Iscariot en daarvoor Nargaroth...

Vuile trendhoppers; wie maken Mayhem nou overrated, Demorpheus? Kijk eens wat er hier op dit forum met Emperor gebeurt - die seniele verafgoding... stumpers!

DMDS is nog net zo intens als destijds.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 12:58 pm

the true Thorko schreef:[..]

Algemene opmerking:

Ach, is dat de nieuwe houding in blekkie-land? Nou is Mayhem in eens niet meer stoer, vorige maand was het Judas Iscariot en daarvoor Nargaroth...

Vuile trendhoppers; wie maken Mayhem nou overrated, Demorpheus? Kijk eens wat er hier op dit forum met Emperor gebeurt - die seniele verafgoding... stumpers!

DMDS is nog net zo intens als destijds.
Zeker. Sterker nog, de laatste tijd draai ik hem weer vaker en hoor zo veel andere bands van daarna. Dus inderdaad geen gezeik over dat album.

Nog een mooi voorbeeld: The Shadowthrone. Draai dat ding en kijk niet gek op als je Draugar, Xasthur, Nachtmystium enz.. hoort.

En ga dat nou niet lopen ontkennen, kids.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:20 pm

Plaag schreef:[..]


Zeker. Sterker nog, de laatste tijd draai ik hem weer vaker en hoor zo veel andere bands van daarna. Dus inderdaad geen gezeik over dat album.

Nog een mooi voorbeeld: The Shadowthrone. Draai dat ding en kijk niet gek op als je Draugar, Xasthur, Nachtmystium enz.. hoort.

En ga dat nou niet lopen ontkennen, kids.
Het wordt imo tijd dat The Shadowthrone wordt ge-remastert: kunnen ze mooi die irritante 'clicks' eruit halen... (en het album is het meer dan waard - imo ook beter dan Nemesis Devina)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:22 pm

the true Thorko schreef:[..]

Het wordt imo tijd dat The Shadowthrone wordt ge-remastert: kunnen ze mooi die irritante 'clicks' eruit halen... (en het album is het meer dan waard - imo ook beter dan Nemesis Devina)
Ik hoor geen irritante dingen op the Shadowthrone. Laat staan "clicks".
Ik hoor gewoon één van de beste bm-albums ooit, met één van de beste bm-nummers ooit; Dominions of Satyricon.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:24 pm

Ondskapt werd hier net ook genoemd...

Ik vind "Draco..." een fantastiche plaat, maar als je ontkent dat je continu flarden van Mayhems DMDS, Dissections "Storm..." en Bethlehems "Dictius..." hoort dan ben je óf doof óf kent je je klassiekers niet...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:27 pm

Plaag schreef:[..]


Ik hoor geen irritante dingen op the Shadowthrone. Laat staan "clicks".
Ik hoor gewoon één van de beste bm-albums ooit, met één van de beste bm-nummers ooit; Dominions of Satyricon.
"Dominions of Satyricon" 0:12 linkerkanaal... 'click'
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:29 pm

Verdomd, nu je het zegt. 0:11 En een beetje. Nee, 0:12 en een beetje.
Kop dicht, Thorko

apoptose
Berichten: 3912
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 1:43 pm

Bericht door apoptose » do mar 10, 2005 1:31 pm

Bedankt, was me nooit opgevallen, nu ga ik er op letten.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:31 pm

En op 0:58 rechts.

Thorko, klootzak..
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do mar 10, 2005 1:33 pm

Meltdown schreef:[..]


http://panzer.users5.50megs.com/article ... od1999.htm

Lees dit interview met een Ofermod lid maar eens. Nu moet ik zeggen dat deze kerel wel griezelig fanatiek is, maar de hele achterliggende gedachte heeft hij begrepen. Beter dan ik. Ik zou nooit zo ver kunnen gaan. Dat begrepen kun je niet zeggen van Rugridder4ever die zijn zelf-ontdekte symphonische wankbandjes wel stoer vindt, maar verder schijnbaar geen weet heeft van wat het allemaal voor zou moeten stellen. Lees het eens, en bedenk dan nog eens goed of je het allemaal wel zo grappig vindt en ideologie kennelijk toch maar alleen bestaat om genegeerd te worden.

Tjah...ik ben het ermee eens dat het bij black metal niet alleen om de muziek gaat, maar ook om de hele sfeer van negativiteit, haat en miserie die het uitstraalt. Ik vind echter dat meneer Ofermod wel érg doordraaft in zijn ideeën en ik zou dan ook zeker niet zomaar stellen dat black metal persé gelijk moet staan aan acties (het verspreiden van moord, geweld en haat). Zo vult hij het misschien in, maar ik vind dat nogal kansloos en hypocriet: hij schijnt weliswaar twee keer vast te hebben gezeten voor een vergrijp, maar als hij zich aan zijn eigen regeltjes zou houden, zou hij al lang dood zijn óf voorgoed vast zitten. Hij pleit namelijk wel voor actie en verafschuwt mensen die dat niet doen, maar zal zelf ook niet zomaar al zijn ideeën proberen uit te voeren.

Kortom: ik kan me voorstellen dat black metal meer is dan alleen muziek, maar ik vind het een onzinnige gedachte dat black metal en acties als moord en doodslag per definitie samenhangen. Voor mi werkt een goede black metal-plaat dan ook meer helend dan destructief: als je naar alle uitzichtloosheid om je heen kijkt, kun je je nog altijd verliezen in muziek die zo'n zelfde negatieve gemoedstoestand uitstraalt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:33 pm

En het erge is.... het zit er vol mee en nou hoor je ze voortaan allemaal... sorry :(

(Had gehoopt dat het alleen op de eerste persing was... niet dus - tenzij jullie ook de eeste persing hebben?)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

apoptose
Berichten: 3912
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 1:43 pm

Bericht door apoptose » do mar 10, 2005 1:33 pm

Net als die gast met star wars in immortal, pff, bedankt!

apoptose
Berichten: 3912
Lid geworden op: vr nov 29, 2002 1:43 pm

Bericht door apoptose » do mar 10, 2005 1:34 pm

Ik heb geen eerste persing.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:34 pm

Plaag schreef:En op 0:58 rechts.

Thorko, klootzak..
Luisterde destijds die CD als eerste op mijn discman (en die sloeg nog wel eens over) daarom viel het me op... KUT!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:35 pm

apoptose schreef:Net als die gast met star wars in immortal, pff, bedankt!
Ik weet niet waar je het over hebt, maar wil ik dat wel weten? ;)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:37 pm

the true Thorko schreef:En het erge is.... het zit er vol mee en nou hoor je ze voortaan allemaal... sorry :(

(Had gehoopt dat het alleen op de eerste persing was... niet dus - tenzij jullie ook de eeste persing hebben?)
Eerste, ja.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 1:43 pm

Ach, het blijft een goed album.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:48 pm

Verdomme nou!
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » do mar 10, 2005 1:49 pm

Ik hoor geen klik hoor. Eerder een soort dof krakje zoals ik me herinner uit het langspeelplaten tijdperk (wat elke weldenkende Nederlander al lang achter zich had moeten laten maar dat terzijde).
Totaal niet storend verder -een remaster lijkt mij nogal zwaar overbodig.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 1:55 pm

zwarte krijser schreef:(wat elke weldenkende Nederlander al lang achter zich had moeten laten maar dat terzijde).
Niks terzijde, en kraam alsjeblieft geen onzin uit.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 2:03 pm

zwarte krijser schreef:Ik hoor geen klik hoor. Eerder een soort dof krakje zoals ik me herinner uit het langspeelplaten tijdperk (wat elke weldenkende Nederlander al lang achter zich had moeten laten maar dat terzijde).
Totaal niet storend verder -een remaster lijkt mij nogal zwaar overbodig.
Ik vind dat er een verschil zit in de beperking van een medium of de onzorgvuldigheid binnen een proces... de fout kan ook bij het vervaardigen van de matrijs zijn ontstaan - als deze 'clicks' niet met opzet zijn aangebracht lijkt mij dat uitermate frustrerend voor de band.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 2:05 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ik vind dat er een verschil zit in de beperking van een medium of de onzorgvuldigheid binnen een proces... de fout kan ook bij het vervaardigen van de matrijs zijn ontstaan - als deze 'clicks' niet met opzet zijn aangebracht lijkt mij dat uitermate frustrerend voor de band.
Er zitten ook een paar keiharde clicks op Conjuration of the Spectral Empire van The Chasm, maar die vallen ook meteen op. Die op The Shadowthrone vielen me tot op de dag van vandaag echt niet op. Vreemd eigenlijk.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » do mar 10, 2005 2:09 pm

Hier Plaag als je toch bij obsolete geluidsdragers zweert lijkt me dit ook wel een medium voor jou:
Afbeelding

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 2:12 pm

zwarte krijser schreef:Afbeelding
Waarschijnlijk klinkt zelfs Cradle of Filth true ende kult op een wasrol... :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mar 10, 2005 2:12 pm

Wat kom je hier toch eigenlijk rare en wereldvreemde knurften tegen.

Verder geen discussie waard.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » do mar 10, 2005 2:49 pm

AmnesJAn schreef:[..]


Ik zie dus niet echt een gehoornde bokkenpoot voor me.
Voor mij is het dus geen probleem om satanische muziek te luisteren, als mij de muziek maar bevalt (dit gaat overigens niet altijd op aangezien ik van rechtsextreme black etc niks moet weten).

Maar ik denk dat je het ook een beetje zwart/wit ziet met het kwade aanbidden. Ja black metal staat voor het slechte, bij de ene band serieuzer dan de andere.
Maar metal staat vaak voor het slechte, dat is ook deels zo gekomen door buitenstaanders zoals sommige gedeelten van de kerk die alle metal afdoen als zijnde het werk van de duivel.
Is het dan niet vreemd dat mensen die het daar niet mee eens zijn de andere kant kiezen, deels door een 'fuck-you'-mentaliteit?

Naar mijn idee is het sowieso niet verkeerd dat metal een beetje 'evil' is. Metal is geen muziek voor je schoonmoeder.
ja dat denk ik dus ook wel. er zijn veel vooroordelen over muziek en met name metal. ik snap de 'fuck-you'-mentaliteit ook zeker wel. ik heb ook geen problemen met muziek die over slechte dingen gaan, gewoonweg omdat het leven vaak zo is. Maar ik vind het wel extreem als je alles zo 'fuck-you' ziet dan je dan maar gelijk naar de extreme andere kant moet gaan->duivel aanbidden.

ik heb er eens een stuk over geschreven in de schoolkrant. dat deed ik naar aanleiding van een stuk in een schoolkrant en hoe mensen over mij denken. ik zit op een christelijke school dus en word wel es duivelskind genoemd. maakt me niet zo heel veel uit maar ik wou er toen wel wat over kwijt. ik zet het stuk hieronder neer. het is wat blij geschreven, in spreektaal dus, maar dat is ook zodat mensen op school het leuk vinden om te lezen.

Down to earth with metal…!

Goed, ik zou graaaaag willen reageren op het stuk in de schoolkrant genaamd: “to hell with the devil”.
Ik begon dat stuk te lezen en aan het begin beviel het me wel, want het gaat over muziek dat mij ook zeer aanspreekt en aan het begin is het doel ook om gospel-gothic uit het negatieve te halen.
Dat lijkt me een goed initiatief.
MAAR…opeens die zin! Ik citeer: “Maar bij ons op school lopen er figuren met een shirt van Metallica, zo ongeveer de meest verdorven band die er bestaat!!”
Pijnlijk, treft me in het hart..
Verder lezen maar.. Kom nóg meer tegen: “Laten we iedereen die Metallica, Immortal, Soulfly, Within Temptation, Korn en Robbie Williams luistert in het kanaal gooien en de rest een vrije dag geven. Hard maar rechtvaardig.” (Ik vraag me wel af wat Robbie Williams hiermee te maken heeft, maar dat terzijde.)
Auw, komt ook hard aan…
Maar ja, eenmaal begonnen wil ik het ook uitlezen..: “spoel Rammstein door het watercloset en zondig niet meer.”
Ooehh, gevoelig!!
Ok, ben er bijna: “Want wie durft op de jongste dag te bekennen dat hij naar Metallica is geweest?”
Wooow, toevallig ben ik er geweest en ik ben er maar wat trots op!!

Je ziet dus wel, hoe verder ik het lees hoe meer het me tegen gaat staan.
Het druipt van de oordelen. Bands worden veroordeeld en daarmee ook de fans, ik voel me dus aangesproken.
Metallica is een van mijn favoriete bands. Ik luister er graag naar en wordt er niet negatief door beïnvloed of zo. Het komt over alsof Metallica een van de foutste bands is, dat wil ik maar wat graag ontkrachten. Ok, de teksten zijn soms agressief en gaan over minder fijne dingen, maar dat is toch ook realiteit? Het leven is nou eenmaal geen rozengeur en maneschijn.
Op het concert zelf hing geen duivelse sfeer. Mensen waren zelfs zeer relaxt. Er zullen mensen zijn die de duivel aanbidden en ook Metallica luisteren. Is Metallica daarmee meteen duivels? Nee! Ik kan als christelijk meisje ook naar echt duivelse bands luisteren, zijn die dan meteen christelijk?! Ook niet!
(Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat Metallica christelijk is, want dat is nou eenmaal niet zo!)

Het lijkt wel alsof de schrijver van het stuk precies denkt te weten wat goed en wat fout is en hoe het moet of niet. Daarnaast is het zeker hard om de fans van die bands ‘in het kanaal te gooien’, maar daarmee ook rechtvaardig? Lijkt me zeker niet. Ik voel me als metalfan respectloos behandeld en laat dat dus zeker ook niet op me zitten.
Voor mijn gevoel lijkt het wel alsof de schrijver zijn mening als een feit ziet, wat natuurlijk niet meteen op gaat.

Persoonlijk heb ik ook een grens bij muziek, ik weet wat ik echt niet kan luisteren. Sommige black- en deathmetal vind ik erg mooi, maar de teksten gaan gewoon niet door de beugel.
Ik vind dus niet dat de schrijver van het stuk moet bepalen wat er allemaal moet gebeuren maar dat iedereen zijn/haar eigen grens trekt.
Want inderdaad, er zijn verkeerde bands ja.. Maar dat is ook het vooroordeel over metal, het klinkt voor sommigen agressief en is volgens hen daarmee ook verkeerd, terwijl je echt wel christelijke metal hebt (voorbeelden daarvan zijn Mortification en Tourniquet). Klassiek daarentegen klinkt mooi en rustgevend en wordt dus meteen met ‘goed’ geassocieerd. Nou kan ik je vertellen, de schrijvers van klassieke muziek hadden ook niet allemaal een christelijke levensstijl.

Zo, van je af schrijven helpt echt! Toen ik het stuk voor het eerst las, wou ik meteen al een brief schrijven, maar n.a.v. een discussie met de schrijver van het stuk brandden mijn vingers al helemaal.
Hij heeft het me zelfs aangeraden en vandaar dus dit verhaal.
Mijn mening is dus dat er niet te snel geoordeeld moet worden. Natuurlijk moet je wel kritisch zijn bij muziek. Oordeel voor jezelf en dring je mening de ander niet meteen zo op.

Ow ja, respect naar de schrijver hoor!


Met vriendelijke groet Marijke, mentaal gesteund door veel broers en zussen in metal.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 2:58 pm

aminjar schreef:“Want wie durft op de jongste dag te bekennen dat hij naar Metallica is geweest?”
GE-NI-AAL!!! :twisted:

Conclusie n.a.v. dat artikel: en dan maken wij ons druk over Islamitische scholen?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:09 pm

Vooroordelen over Metal heersen!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:31 pm

Nidhuggur schreef:Vooroordelen over Metal heersen!
Scheer je weg, gottik! Beetje gaan bieden op kaartjes voor DCD... :twisted:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:32 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ga weg nep-gottik... beetje gaan bieden op kaartjes voor DCD... :twisted:
Dead Can Dance heerst de pannen van de fucking daken!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:33 pm

Nidhuggur schreef:[..]

Dead Can Dance heerst de pannen van de fucking daken!
Zit Kanwulf in het voorprogramma? :mrgreen:


Maar idd DCD heerst... 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:34 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zit Kanwulf in het voorprogramma? :mrgreen:


Maar idd DCD heerst... 8)
:lol:

Jammer dat die kaarten niet voor een normaal bedrag te realiseren zijn, 90 euro voor twee kaarten gaan we niet neertellen.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:36 pm

Nidhuggur schreef:[..]

:lol:

Jammer dat die kaarten niet voor een normaal bedrag te realiseren zijn, 90 euro voor twee kaarten gaan we niet neertellen.
Ach, wat de gek ervoor geeft, niet?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:38 pm

the true Thorko schreef:[..]

Ach, wat de gek ervoor geeft, niet?
Absoluut, maar ik ben niet gek :lol:.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:40 pm

Nidhuggur schreef:[..]

Absoluut, maar ik ben niet gek :lol:.
Hehehe... oh? :twisted:

Maaruh... heb jij die 'clicks' op The Shadowthrone ook al gehoord? :mrgreen:
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:45 pm

the true Thorko schreef:[..]

Hehehe... oh? :twisted:

Maaruh... heb jij die 'clicks' op The Shadowthrone ook al gehoord? :mrgreen:
Nooit opgevallen :lol:, dat laat ik maar zo ook!

Ken je Aaskereia?
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:47 pm

Nidhuggur schreef:Ken je Aaskereia?
Nee... is 't wat?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:51 pm

the true Thorko schreef:[..]

Nee... is 't wat?
Ja! Teringvette Duitse Black Metal.
Ik ben nog bijna niemand tegengekomen die het gaaf vindt, iedereen stampt het finaal de grond in, ik vind het daarentegen extreem vet. Er wordt gebruik gemaakt van twee vocalen, veelal hoog en laag. De hoge krijs is extreem hysterisch, heel erg op de voorgrond en uiterst opvallend. Instrumentaal doet het af en toe wel heel apart aan, op het album 'Mit Raben und Wolfen' bijvoorbeeld, is het eerste nummer 'Gedanken' muzikaal behoorlijk vrolijk. Het doet wat folklorisch aan, mede dankzij de clean zang die we op sommige nummers vinden.
Het heeft geen uitgesproken sfeer, maar de Duitse teksten maken het redelijk smerig.
Aparte band!

Edit: Jezus, wat een extreem onnozel stukje tekst. Ik post misschien vanavond nog wel een wat uitgebreider verslagje, ik moet nog wat dingen doen voor ik om 5 uur naar m'n werk ga. Vandaar.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mar 10, 2005 3:54 pm

Nidhuggur schreef:[..]

Ja! Teringvette Duitse Black Metal.
Ik ben nog bijna niemand tegengekomen die het gaaf vindt, iedereen stampt het finaal de grond in, ik vind het daarentegen extreem vet. Er wordt gebruik gemaakt van twee vocalen, veelal hoog en laag. De hoge krijs is extreem hysterisch, heel erg op de voorgrond en uiterst opvallend. Instrumentaal doet het af en toe wel heel apart aan, op het album 'Mit Raben und Wolfen' bijvoorbeeld, is het eerste nummer 'Gedanken' muzikaal behoorlijk vrolijk. Het doet wat folklorisch aan, mede dankzij de clean zang die we op sommige nummers vinden.
Het heeft geen uitgesproken sfeer, maar de Duitse teksten maken het redelijk smerig.
Aparte band!
Zal het eens luisteren.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nidhuggur
Berichten: 3124
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 9:38 pm
Locatie: Hvergelmir
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » do mar 10, 2005 3:54 pm

the true Thorko schreef:[..]

Zal het eens luisteren.
Laat even weten wat je ervan vindt!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Gesloten