Black Metal Topic
- Sargatanas
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Sargatanas
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
on-topic
wat blijven bands als Turisas, Ensiferum, Moonsorrow en Equilibrium toch fantastisch..
die grootsheid bij elke band, heerlijk.
De meningen over Moonsorrow en Ensiferum zijn wel bekend, maar hoe denkt men over die andere twee
wat blijven bands als Turisas, Ensiferum, Moonsorrow en Equilibrium toch fantastisch..
De meningen over Moonsorrow en Ensiferum zijn wel bekend, maar hoe denkt men over die andere twee
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Equilibrium is teleurstellende ongeinspireerde teringzooi (netzoals Wintersun).Jeroen schreef:on-topic
Turisas is niet direct ongelovelijk kut, maar het kan me geen moment intresseren.
Van Ensiferum is het eerste album geniaal. Het tweede album is echt een heel stuk minder.
Moonsorrow...

Oak schreef:[..]
Equilibrium is teleurstellende ongeinspireerde teringzooi (netzoals Wintersun).
Turisas is niet direct ongelovelijk kut, maar het kan me geen moment intresseren.
Van Ensiferum is het eerste album geniaal. Het tweede album is echt een heel stuk minder.
Moonsorrow...
Is dat kwijlen of kotsen?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Equilibrium....vreselijk.Jeroen schreef:on-topic
Wat ik ken lijkt op een geforceerde Finntroll rip-off met mekkerige vocalen die eveneens op Katla proberen te lijken maar daar zwaar in falen, en dat het boeltje in het Duits gezongen wordt maakt het alleen maar erger. Die taal past dus écht niet bij dat type muziek. Het klinkt gewoon te zeikerig en stijf.
Turisas is gaaf en Moonsorrow nog veel gaver!
De band schijnt zelf niet zo gesteld te zijn op Voimasta Ja Kuniasta vanwege de toegankelijkheid en het hoge catchy Bal-Sagoth gehalte, maar ik vind het een heerlijke brute plaat. Suden Uni trouwens ook. Die nieuwe schijnt veel rauwer en moeilijker te behappen te zijn, maar ik hoor er enkel grote lof over. Ik moet 'm binnenkort binnenkrijgen. Eigenlijk vandaag al, maar die klote post is weer eens langzaam, en dat is nu dus weer wachten tot dinsdag.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Moonsorrow en Equilibrium heb ik nooit gehoord (geloof ik).Jeroen schreef:on-topic
De andere 2 vind ik ronduit saai. Gewoon kut zeg maar. Ik heb het nooit wat gevonden van die opgewekte wannabee folk riedeltjes.
- the true Thorko
- Blikskaters
- CALIBANaan
- Contacteer:
Wat is het toch een vreemd kereltje, die Jeroen.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1679
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1679
Snapt iemand het nog? Nu heeft 'ie weer als vanouds iets tegen NS.Meltdown schreef:"Zijn activiteiten in vele rammelende nsbm bandjes en een niet nader te noemen afgrijselijk solo-project, "
Wolfie, was jij niet degene die dat ''afgrijselijke solo-project'' op metal-archives nog een 80 of iets in die richting gaf? Was jij niet degene die op een gegeven moment aan de lopende band demotapes van vele rammelende NSBM bandjes insloeg? Eerst extreem-anti-extreem-rechts, toen kon het je niets schelen wat een band dacht en nu ben je weer extreem-anti-extreem-rechts?
Een makkelijk beïnvloedbaar mannetje.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- the true Thorko
- zwarte krijser
- Sturmblast
Kristof schreef:net drie cd's van agathodaimon geleend, ook niet slecht
standaard maar wel vermakelijk voor op de achtergrond
Agathodaimon vind ik niet echt zo waanzinnig.
Blacken The Angel kreeg toen zeer goede recensies, maar ik vind em vrij standaard, en de vocals zijn slecht geproduceerd.
I,ve got a fever, and the only perscription is more cowbell!
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
[img]http://www.thebleedingsun.com/pics/mdb_banner.jpg[/img]
- Sturmblast
-
Bij turisas heb ik altijd het gevoel dat als ik 1 nummer hoor, de rest ook al ken.Jeroen schreef:on-topic
Ensiferum, geweldige band hoewel de eerste cd ook de nummers knetter veel op elkaar lijken is er heel mooi gebruik gemaakt van de "viking" elementen. En dat mis ik vooral bij de 2e cd.
Moonsorrow, die collectie heb ik inmiddels binnen. En wat een geile band

Equilibrium ken ik verder niet.
www.metalages.nl
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Judas Iscariot
- CALIBANaan
- Contacteer:
Mocht je ze echt niet meer kunnen vinden en je wil evt. ruilen, ik heb Kampen en Sear Bliss - Phantoms liggen. Stuur een pm als je belangstelling hebt.CALIBANaan schreef:[..]
Fran Marder, en ik zie dat kampen ook ontbreekt
ook niet te vinden.
volgens mij ben ik beroofd.
ben ook sear bliss cd kwijt en een mn nemesis divina.( net even de schade opgenomen)
Kop dicht, Thorko
- CALIBANaan
- Contacteer:
- ruben somewhere online
Hint: Kijk hier maar eens: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 114#931114nuberus schreef:[..]
wat ben jij een pisnicht. Een beetje je Arckanum Kampen cd ruilen....triest.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
- ruben somewhere online
ruben somewhere online schreef:[..]
Hint: Kijk hier maar eens: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... 114#931114
op zijn minst apart te noemen, aangezien mr. plaagmans er toch ineens vanuit ging dat die LP juist wél zijn ingang tot Xasthur was.....Maar goed, niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb het zelf weleens gehad met Sargeist's Satanic Black Devotion. Vond het de 1e 2 weken flink heerschen en meldde dat ook, maar ineens....bedacht ik me wat een overgewaardeerde en eigenlijk weinig geinspireerde bm het is. Er is zoveel beter spul namelijk.
Ach, ik weet wat ik aan Xasthur heb. Het is niet altijd kwalitatief even goed als een A Gate...of The Funeral...of Suicice in...maar kan zijn black metal als een druilerige motregen altijd zéér waarderen en er in verdwijnen.
En de man zal heersen.
iemand Darkspace 'ns gehoord? Het is van dezelfde gast als van Paysage d'Hiver....enkel dit keer is het complete over the top black metal. Razende drumcomputer, dito gitaarmuur, samples hier en daar en een schreeuw doorboort merg en been. Puike band....wie o wie attendeerde mij hier al eerder op? Puist?
En de man zal heersen.
- Judas Iscariot
Ik heb die samples even van die site gedownload. Het klinkt erg gaaf, tótaal niet wat je can de man achter Paysage D'Hiver verwacht. Vooral die creepy samples/keyboards maken het erg apart en duister. De zieke vocalen op de achtergrond en de alsmaar doorratelende drumcomputer zorgen ook voor een intens geheel. Apart bandje.nuberus schreef:iemand Darkspace 'ns gehoord? Het is van dezelfde gast als van Paysage d'Hiver....enkel dit keer is het complete over the top black metal. Razende drumcomputer, dito gitaarmuur, samples hier en daar en een schreeuw doorboort merg en been. Puike band....wie o wie attendeerde mij hier al eerder op? Puist?
Dat moet ik toch helemaal zelf weten.nuberus schreef:[..]
wat ben jij een pisnicht. Een beetje je Arckanum Kampen cd ruilen....triest.
En bedenk eens een ander scheldwoord dan "pisnicht".
Oh, en wie zegt dat ik hem daadwerkelijk ruil? Als er niemand komt met een album dat op zijn minst evenredig is, blijft ie mooi hier.
Ik niet. Ik sta constant op om te kijken of er echt niet een bult stof aan de naald zit. Dat stoort mij.nuberus schreef:[..]
...maar kan zijn black metal als een druilerige motregen altijd zéér waarderen en er in verdwijnen.
Kop dicht, Thorko