Black Metal Topic
- Blikskaters
Laat ik het hier maar posten:
Ik ben op zoek naar een wit Graveland shirt. Ik heb er een tijdje geleden een gezien, maar toen was ik amper bekend met Graveland.
Het betreft een shirt met enkel het logo op de voorkant (voor zover ik mij nog kan herinneren).
Weet iemand waar (winkel...online shop...) ik deze kan kopen?
Ik ben op zoek naar een wit Graveland shirt. Ik heb er een tijdje geleden een gezien, maar toen was ik amper bekend met Graveland.
Het betreft een shirt met enkel het logo op de voorkant (voor zover ik mij nog kan herinneren).
Ik heb 'm zelf ook, ik heb hem toen dacht ik op Waldrock gekocht 3 jaar geleden van een paar aftandse Polen. Maar weet zo niet meer precies wat voor een label dat was. Probeer gewoon No Colours eens.Oak schreef:Laat ik het hier maar posten:
edit: Het label hete Blakk Attack en is gevestigd in Duitsland
Laatst gewijzigd door Took op ma mar 21, 2005 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- zwarte krijser
Nou, niet bepaald. Ik luister nu "Die Festung" en vind het zeker niet geweldig.nuberus schreef:[..]
resistance is futile.
Ik vraag me dus af of de rest van de cd's hiermee vergelijkbaar zijn, dan hoef ik me daar niet verder in te verdiepen.
Mocht "Die Festung" niet bekend zijn hier een korte beschrijving: het is een soort trance aanwakkerende keyboardmuziek, die zeker niet zou misstaan als achtergrondmuziekje bij het duitse "Space Nights" (wat non-stop uitzendingen zijn van satelietbeelden van de aarde).
Dat het voor dit soort muziek goed in elkaar zit kan ik wel horen, maar het is niet mijn ding, tenzij ik acuut VEEL drugs ga gebruiken misschien.
- Blikskaters
een opmerking over laffe ruis is uiteraard kansloos en laf. Daarnaast heeft Paysage d'Hiver wel meer heerschende releases, zoals de split met Lunar Aurora, het Kerker album, de split met Vinterriket. Die Festung ken ik verder niet, maar het zou wel een tikkie kortzichtig, slechts een tikkie hoor, als je slechts afgaat op de mp3 op de site. Of ken je het gehele album?
Overigens vind ik dat Paysage d'Hiver een band als Burzum overbodig en irrelevant maakt. Maar goed, als je er heel even over nadenkt is een band als Burzum in zijn geheel saaie troep.
Overigens vind ik dat Paysage d'Hiver een band als Burzum overbodig en irrelevant maakt. Maar goed, als je er heel even over nadenkt is een band als Burzum in zijn geheel saaie troep.
En de man zal heersen.
- zwarte krijser
- Blikskaters
Zie je, ik ben lange tijd met een grote boog om Paysage d'Hiver heengelopen, omdat deze band als een magneet lijkt te werken op dwazen die dit soort belachelijke uitspraken doen.nuberus schreef:Overigens vind ik dat Paysage d'Hiver een band als Burzum overbodig en irrelevant maakt. Maar goed, als je er heel even over nadenkt is een band als Burzum in zijn geheel saaie troep.
Maar je vindt jezelf toch geen dwaas? Dan mag je van jezelf toch best naar Paysage d'Hiver luisteren?Blikskaters schreef:[..]
Zie je, ik ben lange tijd met een grote boog om Paysage d'Hiver heengelopen, omdat deze band als een magneet lijkt te werken op dwazen die dit soort belachelijke uitspraken doen.
Het is een verschil van smaak, niet van elkaars geestesgesteldheid.
Kop dicht, Thorko
- Audiophile
Ik snap wat je bedoelt, maar nu snij je iets aan dat iets verder gaat dan de eerste de beste vergelijking tussen Burzum en Paysage d'Hiver.Audiophile schreef:kan iemand even de ware betekenis en gedachtes van black metal posten
Overigens is er niet zoiets als de ware betekenis van black metal.
Kop dicht, Thorko
Paysage d'hiver heeft inderdaad sferische achtergrondgeluiden gemaakt, een soort ambient. Dit werk is prima te luisteren vind ik. Nog beter vind ik het ijskoude, kille blackmetalwerk van Paysage d'hiver, met een beklemmende sfeer. Luister maar naar de split met Lunar aurora, of de track op de 'schneesturm compilatie'.zwarte krijser schreef:[..]
Nou, niet bepaald. Ik luister nu "Die Festung" en vind het zeker niet geweldig.
Ik vraag me dus af of de rest van de cd's hiermee vergelijkbaar zijn, dan hoef ik me daar niet verder in te verdiepen.
Mocht "Die Festung" niet bekend zijn hier een korte beschrijving: het is een soort trance aanwakkerende keyboardmuziek, die zeker niet zou misstaan als achtergrondmuziekje bij het duitse "Space Nights" (wat non-stop uitzendingen zijn van satelietbeelden van de aarde).
Dat het voor dit soort muziek goed in elkaar zit kan ik wel horen, maar het is niet mijn ding, tenzij ik acuut VEEL drugs ga gebruiken misschien.
Onderschrift
Je kent de hele cd, dus is je opmerking niet kortzichtig.zwarte krijser schreef:Ik ken de hele cd. De site, die ken ik dan weer niet.
Ook heb ik aangegeven dat het voor mijn gevoel wel goed in elkaar zit maar dat het niet mijn ding is. Als dat niet mag van je, moet je jezelf nog maar eens afvragen wie hier kortzichtig is.
En de man zal heersen.
Hoezo is burzum overbodig noemen belachelijk? Een band die in mijn oren troep maakt ís overbodig. Of het nu burzum heet of niet, je denkt toch zeker niet dat bm er zonder burzum anders had uitgezien? Dat is een dwaze gedachte.Blikskaters schreef:[..]
Zie je, ik ben lange tijd met een grote boog om Paysage d'Hiver heengelopen, omdat deze band als een magneet lijkt te werken op dwazen die dit soort belachelijke uitspraken doen.
En de man zal heersen.
- Blikskaters
Wederom introduceert Nuberus hier geheel nieuwe hoofdstukken in het Boek der idiote Openbaringen.nuberus schreef:Hoezo is burzum overbodig noemen belachelijk? Een band die in mijn oren troep maakt ís overbodig. Of het nu burzum heet of niet, je denkt toch zeker niet dat bm er zonder burzum anders had uitgezien? Dat is een dwaze gedachte.
- Blikskaters
Dat is maar net wat de gek er van maakt, natuurlijk. Daar laat ik me verder niet over in.
Overigens ben ik van mening dat Burzum muzikaal weldegelijk heel erg gaaf was en ook een grote invloed heeft gehad. Varg's atmosferische stijl was destijds hoogst origineel, en dat zie je nu nog steeds terug in al die bandjes die 'door Burzum' zijn geïnspireerd. Het is idioot om van één van de eerste bands van de second wave, en dan ook nog zo'n aparte, te zeggen dat die niks in de melk te brokkelen heeft gehad.
Overigens ben ik van mening dat Burzum muzikaal weldegelijk heel erg gaaf was en ook een grote invloed heeft gehad. Varg's atmosferische stijl was destijds hoogst origineel, en dat zie je nu nog steeds terug in al die bandjes die 'door Burzum' zijn geïnspireerd. Het is idioot om van één van de eerste bands van de second wave, en dan ook nog zo'n aparte, te zeggen dat die niks in de melk te brokkelen heeft gehad.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Het is net een ruzie tussen postzegelverzamelaars, die Colombiaanse postzegels uit de 18de eeuw verzamelen, waarbij persoon A degene met de kartels van 2 mm een wereld van verschil vindt met de kartels van 4 mm, en daardoor de ander kortzichtig noemt. Ik bedoel maar. Het is BM, doe niet zo moeilijk.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Hieronimus2
Nu heb ik hier de nieuwe van Drudkh opstaan, nummer 1 is net afgelopen, Eternal Sun. Hij begint meteen lekker rauw, met drums die diep in de mix liggen, beetje jammer, maar later in het nummer zijn ze al beter hoorbaar, gelukkig. Langzaam wordt het nummer opgebouwd tot een akoestisch intermezzo, erg sfeervol! En de mannen van Drudkh laten horen waar ze goed inzien, epiek ten uiting brengen! Gewoon een goed nummer zoals we dat van Drudkh gewend zijn. Het einde bevat wel nog wat ongewone solo's, die toch wel lekker klinken, een erg goed begin van de plaat dus!
Als de rest ook zo klinkt (of misschien nog beter), zeg ik: kaupen die handel!
Ad Astra...
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]
[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
Koop jij hem dan ook?Hieron¡mus schreef:Nu heb ik hier de nieuwe van Drudkh opstaan, nummer 1 is net afgelopen, Eternal Sun. Hij begint meteen lekker rauw, met drums die diep in de mix liggen, beetje jammer, maar later in het nummer zijn ze al beter hoorbaar, gelukkig. Langzaam wordt het nummer opgebouwd tot een akoestisch intermezzo, erg sfeervol! En de mannen van Drudkh laten horen waar ze goed inzien, epiek ten uiting brengen! Gewoon een goed nummer zoals we dat van Drudkh gewend zijn. Het einde bevat wel nog wat ongewone solo's, die toch wel lekker klinken, een erg goed begin van de plaat dus!
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus2
- Hieronimus2
In een westerstorm (en dat nog wel in 't oosten van 't land) kwijtgeraakt toen'ie in een cdmapje achter op m'n fiets zat. Er kwam een windvlaag ofzo en opeens zag ik geen cdmapje meer achter op m'n fiets. En dat nog wel onder 4 snelbinders die gezamenlijk zo'n 20N aankonden, ongelooflijk. Best wel een baalactie ja, ik weet het.
Ad Astra...
- Blikskaters
- Hieronimus2
Hieron¡mus schreef:In een westerstorm (en dat nog wel in 't oosten van 't land) kwijtgeraakt toen'ie in een cdmapje achter op m'n fiets zat. Er kwam een windvlaag ofzo en opeens zag ik geen cdmapje meer achter op m'n fiets. En dat nog wel onder 4 snelbinders die gezamenlijk zo'n 20N aankonden, ongelooflijk. Best wel een baalactie ja, ik weet het.
Haha, 20N. Jij vies B-figuur.
een haiku is een
nietszeggend te zijn
nietszeggend te zijn
- Hieronimus2
NeChrist staat hier inmiddels een jaartje in de kast. Ik had het over de nieuwe, Weltanschauung.Falkh schreef:[..]
Ik neem aan dat je het hebt over de sample van het album Nechrist? Zo ja, dan gewoon aanschaffen, die cd is echt een juweel.
Ga naar www.no-colours-records.de en op de startpagina zie je de nieuwe release staan met een mp3-sample. Klonk verdraaid goed moet ik zeggen.
EDIT: Dit is makkelijker:
http://www.no-colours-records.de/mp3/Nokturnal.mp3
Oh ben benieuwd, heb er veel goeds over gehoord maar heb het zelf nog niet beluisterd.K. schreef:[..]
NeChrist staat hier inmiddels een jaartje in de kast. Ik had het over de nieuwe, Weltanschauung.
Ga naar www.no-colours-records.de en op de startpagina zie je de nieuwe release staan met een mp3-sample. Klonk verdraaid goed moet ik zeggen.
EDIT: Dit is makkelijker:
http://www.no-colours-records.de/mp3/Nokturnal.mp3