Black Metal Topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Blikskaters

Bericht door Blikskaters » ma mar 21, 2005 10:55 pm

Gelukkig maar. Het is altijd zo verwarrend als kutbands opeens goeie muziek gaan maken.

Nidhuggur
Contacteer:

Bericht door Nidhuggur » ma mar 21, 2005 10:56 pm

Falkh schreef:[..]

Ik vind die track ook tegenvallen eigenlijk.
Alles van Nokturnal Mortum, wat ik ken, is echt pure bagger.
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » ma mar 21, 2005 11:00 pm

Dodheimsgard - 666 international

Fakking briljant!
Laatst gewijzigd door Demorpheus op ma mar 21, 2005 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, jij!!

ThorWulf
Contacteer:

Bericht door ThorWulf » ma mar 21, 2005 11:02 pm

Ik vind de nieuwe NM boven verwachting goed.
De tijden van NE-christ en to the gates.. zijn voorbij maar ik mag de nieuwe richting wel.
At the end of time, our Volk Leader will return for the Wild Hunt[Wildes Heer], with his Final Battalion, astride a White Horse, Sleipnir, his eight- legged steed. He will be the Last Avatar, also known as Wotan and Vishnu-Kalki.

Plaag

Bericht door Plaag » ma mar 21, 2005 11:04 pm

Demorpheus schreef:Dodheimsgard - 666 interational

Fakking briljant!
Waarom eigenlijk? Ik heb altijd begrepen dat ie kut is. En eerlijk gezegd, wat ik er (lang geleden) van gehoord heb, was idd niet best.
Kop dicht, Thorko

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » ma mar 21, 2005 11:12 pm

Plaag schreef:[..]

Waarom eigenlijk? Ik heb altijd begrepen dat ie kut is. En eerlijk gezegd, wat ik er (lang geleden) van gehoord heb, was idd niet best.
ik vind de volgende woorden van Fenriz altijd een mooi antwoord op dit soort vragen:
Fenriz - Darkthrone schreef:
Chaos was our first impression, these guys are just strange. And then, what happened ? A grim smile inside, an obscure feeling of joy. Knowing that this is ours, a Moonfog band. The feeling of having the best. Some labels find pleasure in hearing an advance overproduced and full of cliché’s telling themselves; The kids are going to buy this. We find pleasure in working with the BMW’s, Mercedes’, Ferrari’s, Porches of extreme music. DHG belong in this league. Highly innovative, full of character, fresh and sophisticated, but also brutal as fuck. Not to mention, insane! This is an album to grow on, and once you’re there you’re captured within the realm of the 666 Internationals. "I would say that it is almost idiotic to not understand the value of this album"
Nee, jij!!

Plaag

Bericht door Plaag » ma mar 21, 2005 11:18 pm

Demorpheus schreef:[..]
Dus ik ben niet de enige die vragen stelt over de kutheid van DHG na Monumental Possession?
Kop dicht, Thorko

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » ma mar 21, 2005 11:21 pm

Nee, jij!!

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di mar 22, 2005 12:09 am

Amibor schreef:[..]

Haha, 20N. Jij vies B-figuur.
Nou, dat is toch al snel 2 kilo! Had ie dat als volwaardig B-figuur ook over doen komen als ruim voldoende?

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » di mar 22, 2005 12:18 am

2.0387 Kilo, om exact te zijn.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 22, 2005 6:59 am

ThorWulf schreef:Ik vind de nieuwe NM boven verwachting goed.
De tijden van NE-christ en to the gates.. zijn voorbij maar ik mag de nieuwe richting wel.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de schijf als ik nog maar één track heb gehoord, maar ik vind juist het werk van Ne-christ geniaal en dan is deze track wel een tegenvaller. Maar zoals je al aan gaf NM is een nieuwe richting in geslagen, ik zal eens proberen om het hele album eens een keer te luisteren.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » di mar 22, 2005 9:40 am

Demorpheus schreef:Dodheimsgard - 666 international

Fakking briljant!
Feit.
Lekker afwijkend gewoon, lekker Avantgarde, dat zouden meer bands moeten doen! Ion Storm is echt een kick-aars nummer.
zwarte krijser schreef:Nou, dat is toch al snel 2 kilo! Had ie dat als volwaardig B-figuur ook over doen komen als ruim voldoende?
Excuus, foutje, 200N dan.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 22, 2005 10:03 am

Demorpheus schreef:Dodheimsgard - 666 international

Fakking briljant!
Feit, al vind ik Kronet till konge toch nog net ietsjes gaver, maar dat is meer smaak denk ik.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

NecroNoud

Bericht door NecroNoud » di mar 22, 2005 11:56 am

Falkh schreef:[..]

Feit, al vind ik Kronet till konge toch nog net ietsjes gaver, maar dat is meer smaak denk ik.
Kronet till konge is op zich wel ok. Maar vrij eentonig af en toe zelfs saai. Ik kan m'n aandacht er maar niet bijhouden.

Monumental Possesion daarentegen, blackthrasht als een tiet. De mini daarna heb ik te weinig geluisterd om er echt wat over te zeggen. En 666 International is gewoon een zeer gave plaat. Soms is het echt een verademing om wat experimentele zeer originele "black" metal op te zetten zoals op deze cd wordt gespeeld. Heb dat met bijna alle Moonfog bands. Naar mijn mening staat Moonfog altijd garant voor originele vrij vernieuwende muziek en kwaliteit.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 12:02 pm

NecroNoud schreef:[..]

Kronet till konge is op zich wel ok. Maar vrij eentonig af en toe zelfs saai. Ik kan m'n aandacht er maar niet bijhouden.

Monumental Possesion daarentegen, blackthrasht als een tiet. De mini daarna heb ik te weinig geluisterd om er echt wat over te zeggen. En 666 International is gewoon een zeer gave plaat. Soms is het echt een verademing om wat experimentele zeer originele "black" metal op te zetten zoals op deze cd wordt gespeeld. Heb dat met bijna alle Moonfog bands. Naar mijn mening staat Moonfog altijd garant voor originele vrij vernieuwende muziek en kwaliteit.
Ik, op mijn beurt heb veel moeite met Moonfog-bands. Recente Satyricon, Darkthrone, Disiplin. Ik word er warm noch koud van.

Net zat ik een discussie te lezen over Deathspell Omega's Si Monumentum Requires, Circumspice., op het Full Moon forum. Daar beweert een knurft dat deze plaat zo op Moonfog had kunnen verschijnen, omdat de riffing er zo op lijkt.

Het moet niet veel gekker worden in blekkieland.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » di mar 22, 2005 12:05 pm

NecroNoud schreef:[..]

Als ik aan vernieuwende black metal denk, denk ik aan ...and oceans.
The symmetry of I, the circle of O is echt een fantastische cd! Ik kan het van hun ook wel waarderen dat ze wat andere soort teksten hebben.
The Frog in the Face of god
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b194/Krijst/ban.gif[/img]
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » di mar 22, 2005 12:10 pm

Thorns
Satyricon
DHG
Ulver

yeah, typisch dat juist de oude garde de grenzen weer moet verleggen.
Nee, jij!!

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 12:15 pm

Blikskaters schreef:[..]

Wederom introduceert Nuberus hier geheel nieuwe hoofdstukken in het Boek der idiote Openbaringen.
Varg is een idioot en Burzum verre van een openbaring. Althans voor mij zeker niet. De rol van bands als Burzum en Mayhem wordt schromelijk overschat, omdat het uiteraard een soort heiligschennis is voor de zelf uitgeroepen truie blekkie (lees poser) deze bands troep te noemen. Wat dan nog als Euronymous had geleefd? Ook black metal evolueert, zoals dat welhaast vast is gelegd in de "genen". Met of zonder de beste man, kun je er vanuit gaan dat de zaken zoals ze nu zijn er weinig anders hadden uitgezien. Waarschijnlijk had Mayhem nu ook "moderne" bm gemaakt of zelfs ambient.

Welbeschouwd heb ik deze bands nooit interessant gevonden of zelfs maar in de richting van goed, gezien het feit dat de zgn. beruchtheid en ego dezer bands groter bleek dan hun muzikale creativiteit. Uiteraard zijn er bands die enige inspiratie hebben geput uit het bestaan van voorgenoemde en daar wat mee gedaan hebben wat voorgenoemde bands niet kunnen en ook nooit zullen kunnen, maar er zijn er ook die tot de categorie truie blekkies behoren en dezelfde meuk loslaten tot het einde der tijden. Ik vermoed dat ik jou ook tot die hersenloze categorie kan scharen?
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 12:26 pm

nuberus schreef:[..]

Varg is een idioot en Burzum verre van een openbaring. Althans voor mij zeker niet. De rol van bands als Burzum en Mayhem wordt schromelijk overschat, omdat het uiteraard een soort heiligschennis is voor de zelf uitgeroepen truie blekkie (lees poser) deze bands troep te noemen. Wat dan nog als Euronymous had geleefd? Ook black metal evolueert, zoals dat welhaast vast is gelegd in de "genen". Met of zonder de beste man, kun je er vanuit gaan dat de zaken zoals ze nu zijn er weinig anders hadden uitgezien. Waarschijnlijk had Mayhem nu ook "moderne" bm gemaakt of zelfs ambient.

Welbeschouwd heb ik deze bands nooit interessant gevonden of zelfs maar in de richting van goed, gezien het feit dat de zgn. beruchtheid en ego dezer bands groter bleek dan hun muzikale creativiteit. Uiteraard zijn er bands die enige inspiratie hebben geput uit het bestaan van voorgenoemde en daar wat mee gedaan hebben wat voorgenoemde bands niet kunnen en ook nooit zullen kunnen, maar er zijn er ook die tot de categorie truie blekkies behoren en dezelfde meuk loslaten tot het einde der tijden. Ik vermoed dat ik jou ook tot die hersenloze categorie kan scharen?
Wat maak je me nou?? Jij vindt oude Mayhem toch gewoon goed? Tot A Grand Declaration of War dan?
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 12:53 pm

Wat maak je me nou?? Jij vindt oude Mayhem toch gewoon goed? Tot A Grand Declaration of War dan?
nee. Mayhem's enige in de categorie goed vind ik Wolfs Lair Abbyss, en dan hebben we het feitelijk over een geheel andere Mayhem. De Mysteries vind ik ook niet boeien. Je kunt zeggen dat het in die tijd redelijk bruut was wat ze deden, maar man die Atilla helpt het geheel volledig om zeep. En het spul daarvoor en daarna? Troep. Kan me echt niet boeien. Mayhem was ooit een band met een belofte, maar dat hebben ze nooit waargemaakt. Vandaar dat ik er ook nix, behoudens Wolf..., in de collectie heb of wil.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 1:03 pm

Nog iets, waarom zou je als blekkie toch altijd zo vastzitten op die zgn. oude waarden qua bands? Er is maar een handvol bands die in mijn optiek nog steeds staan als een huis. Maar de meeste bands van de 1e en 2e bm golf zijn al tig keer links en rechts ingehaald. Dat je ze aanhaald als referentie voor opgedane inspiratie is terecht, maar meer credit hoef je ze niet te geven. Dat hebben ze verspeeld door of niet meer te bestaan en inmiddels achterhaald te zijn of een andere richting in zijn geslagen. In beide gevallen maakt dat een band feitelijk irrelevant. Wat maakt Burzum vandaag de dag nog klaar, behalve het strijken van zn bruine blouse, en wat maakt Mayhem nou nog klaar? Pulp.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 1:03 pm

Ik ben benieuwd wie je nu weer allemaal tegen het zere been trapt. Hehe.

Volgens mij probeer je gewoon zoveel mogelijk "blekkies" op de kast te jagen met je tegen de stroom in beukende opmerkingen en meningen.

Mijn zegen heb je. De meesten zijn toch irritante blèrende flikkers die een afwijkende mening niet kunnen verdragen.
Kop dicht, Thorko

Blikskaters

Bericht door Blikskaters » di mar 22, 2005 1:06 pm

nuberus schreef:Varg is een idioot en Burzum verre van een openbaring. Althans voor mij zeker niet. De rol van bands als Burzum en Mayhem wordt schromelijk overschat, omdat het uiteraard een soort heiligschennis is voor de zelf uitgeroepen truie blekkie (lees poser) deze bands troep te noemen. Wat dan nog als Euronymous had geleefd? Ook black metal evolueert, zoals dat welhaast vast is gelegd in de "genen". Met of zonder de beste man, kun je er vanuit gaan dat de zaken zoals ze nu zijn er weinig anders hadden uitgezien. Waarschijnlijk had Mayhem nu ook "moderne" bm gemaakt of zelfs ambient.

Je quote mij, dus ik neem aan dat ik me aangesproken moet voelen.

Je gooit Burzum en Mayhem op een hoop, wat je hele verhaal nogal wankel maakt. De diversiteit van meneer Vikernes' oeuvre is tot op heden door weinig bands geevenaard. Mayhem daarentegen, wel... als Black Metal een TV zender was, dan was Mayhem het testbeeld.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 1:26 pm

De discussie begon met een "statement" dat zei dat Paysage d'Hiver heerst en later werd over Paysage d'Hiver gezegd dat het Burzum irrelevant maakt.

Nu ben ik zelf absoluut geen liefhebber van Burzum, wel van Paysage d'Hiver (van wat ik tot nu toe heb gehoord dan), dus om even wat verwarring te stichten in deze discussie: Burzum is zeker niet irrelevant, hoe kut voor sommigen ook, maar de relevantie van Burzum wordt door Paysage d'Hiver onderstreept doordat bijv. op de split met Lunar Aurora de invloeden van Burzum heel duidelijk naar voren komen. Luister maar: je hoort Filosofem. Ik hoor toch riffs die volgens mij zelfs als eerbetoon aan Filosem zijn bedoeld. Let wel: volgens mij.*

Hoe kan ik dit dan goed vinden en Filosofem niet?

Simpel om te horen, te "voelen", maar leg het maar eens uit.

* Met name in "Schwarzäs Isä"
Kop dicht, Thorko

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » di mar 22, 2005 2:20 pm

nuberus schreef:Nog iets, waarom zou je als blekkie toch altijd zo vastzitten op die zgn. oude waarden qua bands? Er is maar een handvol bands die in mijn optiek nog steeds staan als een huis.
Je kan toch ook het oude werk van de wat oudere bands gewoon het beste vinden op black metal gebied? Waarom zouden deze oude bands nog steeds even goed moeten presteren als vroeger? De bands die NU goed en nieuw zijn zullen ook zonder inspiratie vallen en kutmuziek maken, allicht ook met het excuus om vernieuwend bezig te zijn. Het oude werk binnen de BM doelende op Gorgoroth's Pentagram, Satyricon's DMT, Immortal's Pure Holocaust en ook Mayhem's DMDS (met de overigens uitstekende zang van Atilla Csihar) zijn wat mij betreft niet tot zelden overtroffen.

Ik ben het wel met je eens dat Burzum idd zwaar wordt overschat, hij heeft eigenlijk slechts 3 echt goede nummers: Det som engang var, Black spell of destruction en Jesus' dod.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 2:27 pm

nuberus schreef:Nog iets, waarom zou je als blekkie toch altijd zo vastzitten op die zgn. oude waarden qua bands?
Dat irriteert mij ook vaak in discussies. Men heeft nogal de neiging om de kleinste dingen te idealiseren. Daarmee sluit je andere meningen en ideeën uit en krijg je alleen nog maar welles-nietesachtige gesprekken.

Maar dat is misschien weer een algemenere discussie aangaande black metal en de "scene": die neigingen om te idealiseren.
Kop dicht, Thorko

Krijst

Bericht door Krijst » di mar 22, 2005 2:43 pm

Dat irriteert mij ook vaak in discussies. Men heeft nogal de neiging om de kleinste dingen te idealiseren. Daarmee sluit je andere meningen en ideeën uit en krijg je alleen nog maar welles-nietesachtige gesprekken.

Maar dat is misschien weer een algemenere discussie aangaande black metal en de "scene": die neigingen om te idealiseren.
Voor het grootste deel van de Black metal scene geldt dat zij dom is. Misantroopjes, christenhatertjes en satanistjes die zo graag bij elkaar komen omdat ze zelf zijn uitgekotst door het overgrote deel van de maatschappij en stoer denken te zijn door zich aan te sluiten bij een scene. Ik ben niet voor niets bijna nooit bij concerten te vinden. Die trekken trieste lui aan als een enorme magneet.
Het mutileren van de genitaliën, zoals in Australië voorkomt, is een eerbetoon aan de penis van de kangoeroe. [Uit: “dus jij denkt dat je een mens bent?”]

Audiophile

Bericht door Audiophile » di mar 22, 2005 2:45 pm

je bent toch bij concerten voor de muziek? Hoe triest ze ook zijn, als de muziek speelt merk je daar niks van./..
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di mar 22, 2005 3:00 pm

Daarnet in het plaatselijke winkelcentrum Demigod van Behemoth besteld. Het nummer 'The Nephilim Rising' was genoeg om me te overtuigen. Ik ben zelf voornamelijk een fan van death/thrash, maar bands als Behemoth zijn welkome uitzonderingen op de regel.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

iscariah

Bericht door iscariah » di mar 22, 2005 3:02 pm

Demigod is een Death Metal CD. :wink:

Krijst

Bericht door Krijst » di mar 22, 2005 3:05 pm

Audiophile schreef:je bent toch bij concerten voor de muziek? Hoe triest ze ook zijn, als de muziek speelt merk je daar niks van./..
ja, als het om een heel goede band gaat wil ik nog wel eens gaan kijken, en dan in combinatie met het ontmoeten van wat mensen.
Meestal is het geluid ook kut, en festivalletjes als No Mercy duren me veel te lang. Als het me dan toch om de muziek gaat, kan ik net zo goed een cdtje op zetten.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di mar 22, 2005 3:06 pm

iscariah schreef:Demigod is een Death Metal CD. :wink:
Hahahaha dat verklaart een hoop ;)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 4:40 pm

Krijst schreef:[..]

Voor het grootste deel van de Black metal scene geldt dat zij dom is. Misantroopjes, christenhatertjes en satanistjes die zo graag bij elkaar komen omdat ze zelf zijn uitgekotst door het overgrote deel van de maatschappij en stoer denken te zijn door zich aan te sluiten bij een scene. Ik ben niet voor niets bijna nooit bij concerten te vinden. Die trekken trieste lui aan als een enorme magneet.
Daar sta je toch boven, je bent er niet voor hun, maar voor jezelf en de band. Daarom heb je ook een geheel eigen mening, niet die van een zgn. scene....áls je al van een scene kunt spreken.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 4:47 pm

Laat je liever uitdagen door bands die wél evolueren en daarmee de zintuigen én intelligentie optimaal aanspreken middels hun intensiteit. En nogmaals, er zijn maar weinig black metal bands die de ware tand des tijds kunnen doorstaan.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 4:54 pm

En nogmaals, er zijn maar weinig black metal bands die de ware tand des tijds kunnen doorstaan.
Dat houdt het lekker overzichtelijk, op den duur.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 4:58 pm

zwarte krijser schreef:[..]

Je kan toch ook het oude werk van de wat oudere bands gewoon het beste vinden op black metal gebied? Waarom zouden deze oude bands nog steeds even goed moeten presteren als vroeger? De bands die NU goed en nieuw zijn zullen ook zonder inspiratie vallen en kutmuziek maken, allicht ook met het excuus om vernieuwend bezig te zijn. Het oude werk binnen de BM doelende op Gorgoroth's Pentagram, Satyricon's DMT, Immortal's Pure Holocaust en ook Mayhem's DMDS (met de overigens uitstekende zang van Atilla Csihar) zijn wat mij betreft niet tot zelden overtroffen.

Ik ben het wel met je eens dat Burzum idd zwaar wordt overschat, hij heeft eigenlijk slechts 3 echt goede nummers: Det som engang var, Black spell of destruction en Jesus' dod.
Dat zeg ik ook; een handvol bm bands uit de 1e en 2e golf kunnen nog best mee vandaag de dag en een aantal daar weer van zijn idd onovertroffen. Ik vind alleen dat er niet zo aan die bands gehangen moet worden. De meeste zijn gestopt of brengen niet meer de kwaliteit van toen. Tijd loopt verder, leerlingen overtroeven de meesters en daar hebben de meeste poseurs moeite mee. Het past niet in hun opgelegde ideaal. En Burzum.....ik vind het gewoon niks en ook niet bijzonder. Ik bedoel als Varg het niet had gedaan, had er wel een ander geweest en hadden een rits band die ander als inspiratie opgegeven. Daarom zeg ik dat ik Burzum irrelevant vind qua bestaan, niet qua inspiratie.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 4:59 pm

Dat houdt het lekker overzichtelijk, op den duur.
én verfrissend zo'n uitverkoop van de oude collectie zo nu en dan.
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:04 pm

Plaag schreef:De discussie begon met een "statement" dat zei dat Paysage d'Hiver heerst en later werd over Paysage d'Hiver gezegd dat het Burzum irrelevant maakt.

Nu ben ik zelf absoluut geen liefhebber van Burzum, wel van Paysage d'Hiver (van wat ik tot nu toe heb gehoord dan), dus om even wat verwarring te stichten in deze discussie: Burzum is zeker niet irrelevant, hoe kut voor sommigen ook, maar de relevantie van Burzum wordt door Paysage d'Hiver onderstreept doordat bijv. op de split met Lunar Aurora de invloeden van Burzum heel duidelijk naar voren komen. Luister maar: je hoort Filosofem. Ik hoor toch riffs die volgens mij zelfs als eerbetoon aan Filosem zijn bedoeld. Let wel: volgens mij.*

Hoe kan ik dit dan goed vinden en Filosofem niet?

Simpel om te horen, te "voelen", maar leg het maar eens uit.

* Met name in "Schwarzäs Isä"
Irrelevantie qua bestaan, niet qua inspiratie. Het heet nu eenmaal Burzum maar had ook Muzrub kunnen heten, met Jantje Smit als schreeuwlelijk. Ik bedoel maar dat de inspiratie ook van een geheel andere band had kunnen komen als niet ene varg, maar een ander het idee van hypnotiserende black metal eerder had uitgevoerd. Komt bij dat ik varg ook niet onder de creatieve helden en kunstenaars schaar. maar dat mag duidelijk zijn inmiddels. Ergo, bands pissen maar weinig in de melk, evolutie doet zijn ding toch wel.

Paysage d'Hiver zal er vast wel naar geluisterd hebben, hoe kun je er niet naar geluisterd hebben. Dan moet je je volledig afsluiten. Een eerbetoon vind ik wat te ver gaan. Filosofem niet goed vinden is gewoon een kwestie van smaak en in hoeverre je hoorpapillen in staat zijn je intelligentie te kietelen. Je kunt het ook omdraaien om het gevoel te beschrijven: het lijkt erop dat Burzum een slechte coverband is van Paysage d'Hiver met dat nummer wat je bedoelt.
Laatst gewijzigd door nuberus op di mar 22, 2005 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En de man zal heersen.

grafzerk

Bericht door grafzerk » di mar 22, 2005 5:07 pm

Daar sta je toch boven, je bent er niet voor hun, maar voor jezelf en de band. Daarom heb je ook een geheel eigen mening, niet die van een zgn. scene....áls je al van een scene kunt spreken.
Daar merk je weinig van bij een concert vind ik, en zoja dan is het minimaal en niet storend. Tenminste niet voor mij, want kom gewoon voor de muziek en let niet op hoe idioot sommige anderen kunnen doen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:12 pm

grafzerk schreef:[..]

Daar merk je weinig van bij een concert vind ik, en zoja dan is het minimaal en niet storend. Tenminste niet voor mij, want kom gewoon voor de muziek en let niet op hoe idioot sommige anderen kunnen doen.
exact, het zijn de luizen in de pels.
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 5:15 pm

Wie?
Kop dicht, Thorko

Tonger
Contacteer:

Bericht door Tonger » di mar 22, 2005 5:20 pm

Plaag schreef:Wie?
Jij!

?

Grond - Winterkrieger is een gave plaat
ergens tussen Trimonium en Dissection dacht ik zo
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:22 pm

Blikskaters schreef:[..]

Je quote mij, dus ik neem aan dat ik me aangesproken moet voelen.

Je gooit Burzum en Mayhem op een hoop, wat je hele verhaal nogal wankel maakt. De diversiteit van meneer Vikernes' oeuvre is tot op heden door weinig bands geevenaard. Mayhem daarentegen, wel... als Black Metal een TV zender was, dan was Mayhem het testbeeld.
Je moet niks, dat is een van de strekkingen van mijn betoog. Of je je aangesproken voelt, moet je zelf bepalen. We verschuilen ons allen achter een nick en die is niet echt....

Ik gooi ze gemakshalve even op een hoop, gezien deze twee bands in blekkieposeur land vaak heilig zijn. Dat ze muzikaal uit elkaar staan is evident. Jij vindt Burzum ongeevenaard, ik vind het zooi. Dat is een mening, gebaseerd op smaak. Ik betwist de relevantie, dat zeker wel.
En de man zal heersen.

grafzerk

Bericht door grafzerk » di mar 22, 2005 5:23 pm

exact, het zijn de luizen in de pels.
Inderdaad, de meeste BM luisteraars interresseren zich absoluut niet in dat soort dingen denk ik.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:23 pm

Plaag schreef:Wie?

domme luis
En de man zal heersen.

Plaag

Bericht door Plaag » di mar 22, 2005 5:26 pm

Zie de strekking van mijn opmerking. Dubbele bodem, whatever.

Domme luis.
Kop dicht, Thorko

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:26 pm

Inderdaad, de meeste BM luisteraars interresseren zich absoluut niet in dat soort dingen denk ik.
nee, die staan er ook boven. Maar zo af en toe is het wel leuk om de "self-proclaimed" truie blekkie genootschap te kietelen.
En de man zal heersen.

grafzerk

Bericht door grafzerk » di mar 22, 2005 5:27 pm

nee, die staan er ook boven. Maar zo af en toe is het wel leuk om de "self-proclaimed" truie blekkie genootschap te kietelen.
Hehe, effe lekker in de zij porren ;)

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:28 pm

[quote="Plaag"]Zie de strekking van mijn opmerking. Dubbele bodem, whatever.quote]

:silly:
En de man zal heersen.

nuberus

Bericht door nuberus » di mar 22, 2005 5:32 pm

Hehe, effe lekker in de zij porren ;)
jeps. Alleen jammer dat ze live helaas niet vooraan staan. Daar vervagen verschillen van mening en is het ff gaan in de moshpit.....Al zal dat voor de vrouwen onder ons wat minder aantrekkelijk zijn vermoed ik zo.....
En de man zal heersen.

Gesloten