Intercity van 9.37 in R'dam, die gaat in 1 keer door.dako schreef:[..]
Dan zie ik je waarschijnlijk in Amersfoort al!
Aankomst Zwolle 11.15 (ik ga eerst langs Mayo om mijn spullen te droppen.)
Mocht daakje nu ook zo vroeg gaan, mag je die best meeslepen of weet ik wie. Zaal in hardenberg ging pas om half 2 open.Femaze schreef:[..]
Intercity van 9.37 in R'dam, die gaat in 1 keer door.
Aankomst Zwolle 11.15 (ik ga eerst langs Mayo om mijn spullen te droppen.)
Ik heb mijn Hardrock Café Sydney t-shirt aan en heb allang geen baardje meer.Femaze schreef:[..]
Hmm ik zal zien of ik jou herken aan die slang om je nek.
Ik heb er geweldig veel zin in in ieder geval, veel te weinig heavy metalconcerten in de buurt.
Naar wat ik vorige week hoorde, was het nog lang niet uitverkocht. Lijkt me ook sterk dat het binnen een week alsnog uitverkoopt maarre om het kort te houden.. ja denk het wel. Kaarten worden ook op gwk en in postkantoren verkocht mocht je de gok niet willen wagen.Sargatanas schreef:Weet iemand ook of je nog kaartjes kan krijgen bij de kassa?
Duutsers zijn vertegenwoordigd, ook finnen hoorde ik.. maar echt veel kaarten verkocht zijn er nog niet. Femaze is degene met heel lang zwart haar, zie ook smoelenboekRene schreef:[..]
Ik heb mijn Hardrock Café Sydney t-shirt aan en heb allang geen baardje meer.
Ik vind het vooral gaaf dat het meteen een heel festival is met heavy metal bands. Ik ben daarom wel benieuwd naar de opkomst, want het is natuurlijk niet echt populair in NL. Aan de andere kant, er zullen ook wel weer veel Duitsers aanwezig zijn.
Ja, er komt inderdaad een stel uit Finland, die komen speciaal voor DEATH SS, dat is ook behoorlijk exclusief. En Duitsers, ja, die zullen er zeker zijn, veel gezichten die je 'altijd' ziet verwacht ik.MindlessMayo schreef:[..]
Duutsers zijn vertegenwoordigd, ook finnen hoorde ik.. maar echt veel kaarten verkocht zijn er nog niet. Femaze is degene met heel lang zwart haar, zie ook smoelenboek![]()
en ik ben degene in de buurt, de lelijke met de krullen en de dikke reet
Ja maar dat is altijd zo in hardnbarg, ook in Zwolle trouwens.. eigenlijk overal wel. Zelfs op festivalletjes zoals Waldrock, altijd en eeuwig dezelfde koppen. Schept wel een soort van band haha, maarre heb dr zin in! We maken er een leuk feestje vandestroyer schreef:[..]
Ja, er komt inderdaad een stel uit Finland, die komen speciaal voor DEATH SS, dat is ook behoorlijk exclusief. En Duitsers, ja, die zullen er zeker zijn, veel gezichten die je 'altijd' ziet verwacht ik.
Ja, die bedoel ik ook ja.. en de vaste podium gangersdestroyer schreef:Ja, ik doelde eigenlijk op de Duitse garde, je weet wel, van die oude (en jonge) headbangers met vieze spijkerjasjes vol met patches die altijd teveel zuipen.
Aha, die combo zal mij wel opvallen dan.MindlessMayo schreef:[..]
Duutsers zijn vertegenwoordigd, ook finnen hoorde ik.. maar echt veel kaarten verkocht zijn er nog niet. Femaze is degene met heel lang zwart haar, zie ook smoelenboek![]()
en ik ben degene in de buurt, de lelijke met de krullen en de dikke reet
Girlschool was gewoon kut naar mijn mening, eentonig en saai.CoenV schreef:Girlschool valt in sommige nummers flink in herhaling ja, maar om het hele optreden daarop af te kraken is wel een beetje onterecht
O ja mayo, die bijbel was een satansbijbel waar ie een stukje uit las, geen gewone bijbel.
Enige nadeel was de vingerhoedjes waar ze bier in deden, fucking hell, wat waren die glaasjes klein,
En Bambix, wat was jij dronken, de tering.
Tja goed, jas ophangen doe ik meestal in de blues.. gratiez en voor niks. Volgens mij is het ook alleen op de zaterdagavond dat jas ophangen verplicht is.Rene schreef:[..]
Gratis entree, maar je moet wel een fortuin betalen om je jas kwijt te kunnen.
Die gast kwam dus ook vol op mijn hoofd terecht.Metalheank schreef:Accelerate – Leuk om te weten dat er zulke gave muziek uit Zwolle komt! En dan vooral de goede zanger, die erg aan Bruce Dickinson deed denken. Jammer genoeg heb ik niet zo’n promo gekregen die ze uitdeelden.
Jagannath – Redelijk originele en diverse band, maar kwam niet helemaal goed uit de verf (mede door de zang). Al vond ik dat nummer ‘blabla…of intelligence”(iets met intelligence) erg goed, gave riff.
After All – Begon erg sterk, direct goed headbangbaar. Later viel het tegen en werd het saai, ook een saaie zanger.
Jaguar – Zonder twijfel de strakst gespeelde act van de dag. Super energieke show en een geweldige zanger. Geluidstechnisch zat het ook erg goed in mekaar. De presentatie deed me wel een beetje aan Maiden denken: veel interactie met het publiek, zanger die bassist achterna rent en die zelfs nog een lichtzwaard te voorschijn haalt.
Atomkraft – Wel vermakelijk, niet echt speciaal. En ze stopten ook nog te vroeg door problemen met de drummer, waar ik overigens niks van merkte.
Girlschool – Strak gespeeld, en het begon erg leuk. Heel snel daarna werd het erg saai, ik vond het ook echt te lang duren. Ik vond het nou niet echt meer metal te noemen.
Death SS – Vreselijk gave show en ontzettend sfeervol! Geweldige lichteffecten, kostuums, sfeervolle gitaarsolo’s en keyboardstukken en natuurlijk een naakte danseres (iedereen stopte opeens met headbangen).
Ook werd er een kruis in de fik gezet en er werd met bloed gesmeten, en ik kreeg de volle lading! Ik zat echt als enige helemaal onder het (nep)bloed, gaaf dus, foto's volgen. Ze hebben er een fan bij!
Agent Steel – Hier kwam ik natuurlijk voor! De set begon geloof ik met Rager, en het knalde direct al lekker. Er werd gelijk al lekker wat af geheadbangt. Volgende nummer was het sterke Illuminati Is Machine van The Omega Conspiracy. Daarna begonnen ze met het spelen van Skeptics Apocalypse. Geweldige refreinen, ik heb dus heel wat meegebrult/krijst: “you’re all guilty as chaaaarged!” Na dit album gespeelt te hebben speelden ze nog wat van Order Of The Illuminati (avenger e.d.), en aan het eind speelden ze Know Your Master. Even later speelden ze nog als toegift en afsluiter Mad Locust Rising. Ik heb lekker veel geheadbangt, en een paar lui gingen ook nog stagediven. Hehe, 1 gast kwam hard met zijn kop op de grond terecht en werd later nog door de beveiliging eruit gekickt toen hij nog even gauw “Deutsche metal!” schreeuwde, erg grappig. Daarna direct naar huis met den trein.
Die metal market was trouwens ook weer erg leuk, nog even wat Steel Prophet, Eidolon, Evergrey en een schijtlading buttons ingeslagen.
Haha, die wist echt niet van ophouden. Nadat hij zo lomp hard op zijn kop was terecht gekomen ging hij op de grond zitten voor het podium, helemaal van de wereld. Even later stond hij weer doodleuk te stagediven.Sargatanas schreef:[..]
Die gast kwam dus ook vol op mijn hoofd terecht.
Helaas had ik die band gemist. De trein van 13:23 reed vlak voor mijn neus weg! Dus stond ik kwart voor drie pas in het Podium. Balen, had graag een band gezien die uit mijn eigen Zwolle komt.Metalheank schreef:Accelerate – Leuk om te weten dat er zulke gave muziek uit Zwolle komt! En dan vooral de goede zanger, die erg aan Bruce Dickinson deed denken. Jammer genoeg heb ik niet zo’n promo gekregen die ze uitdeelden.
Zeker, ik luister nu Messiah, volgens reviews is dat hun beste. Ik heb nog geen goed oordeel kunnen geven. Zelf vind ik hun oudere, technischere werk beter, wat ik tot nu toe alleen op Genesis heb kunnen luisteren.Lone Starr schreef:is dat steel prophet wat?
Oude en complexe powermetal, zou ik zeggen.Lone Starr schreef:Ok dank je, ik zag er laatst een 2e hands cd van liggen. als ik hem nog eens tegenkom neem ik hem wel mee. aan wel genre moet ik denken?
Hmm, moeilijk te zeggen, ik denk eerder oude Helloween. Maar het lijkt ook erg op een opgevoerde versie van Maiden met Queensryche-zang (het oudere werk dan). Op metalreviews.com zijn wel goede reviews van hun te lezen.Lone Starr schreef:zoals Helloween? of zoals Jag Panzer?
Wat?Bambix schreef:Argh
die foto die ik gepost hebMetalheank schreef:[..]
Wat?