Black Metal Topic
Wie zegt dat het over die Leviathan ging? Als iemand zegt: "Ik heb Leviathan opstaan", zijn er meerdere mogelijkheden. Het had ook "Far Beyond the Light" van de Zweedse Leviathan kunnen zijn.iscariah schreef:The Tenth Sub Level Of Suicide is nog altijd men favo CD van Leviathan.
Sardoniscorn
De overige Leviathans sluit ik voor het gemak maar uit.
Kop dicht, Thorko
Daar heb ik nog steeds gemengde gevoelens over. Telkens als ik de plaat draai vind ik hem goed, maar ik mis iets. Overtuiging misschien.Nidhuggur schreef:Niet dat de Zweedse niet gaaf is. Far Beyond the Light is een prima album.
De LP ligt bij Nuberus. Laat ik hem snel terugkrijgen opdat ik hem weer eens kan draaien, voor ik uit mijn hoofd loop te roepen dat ie niet goed is en de deur uit moet.
Kop dicht, Thorko
- ruben somewhere online
Pure Holocaust vind ik vooral productioneel gezien meer recht hebben op door jou genoemde beschrijving.nuberus schreef:Overigens heb ik Immortal's Battles in the North maar weer ns uit de kast gehaald na een jaar of twee niet gehoord te hebben.
Blijft Machtig. Alsof je als winterdemoon dwars door sneeuwstormen schiet langs gletsjers ed.... Je kunt hier erg goed horen dat Demonaz' bijdragen, na deze schijf minder en gemist werden.
Battles in the North heeft dat totaal niet, beetje een ironische titel.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]
Dat is alleen maar in het begin, ikzelf heb Totenlieder op digi. Na een tijdje komt ie gewoon in jewelcase.nightwing schreef:o ik lees nu dat die rond 25 maart uitkomt, zie de No-Colours site. verdomme weer zo digi.
En volgens mij is deze geen limited, want het is een nieuwe volledig album. Die vorige mini cd "Raubritter" was wel gelimiteerd.
-
- Blikskaters
ja ik heb Totenlieder in jewelcase, alleen Asgardsrei heb ik in digi formaat. En ik wist geeneens dat Raubritter was gelimiteerd, die zie je nog overal te koop. Facta Loquuntur zie ik dan weer nergens te koop, gellukig ergens op de kop getikt voor 10 euro.Falkh schreef:[..]
Dat is alleen maar in het begin, ikzelf heb Totenlieder op digi. Na een tijdje komt ie gewoon in jewelcase.
En volgens mij is deze geen limited, want het is een nieuwe volledig album. Die vorige mini cd "Raubritter" was wel gelimiteerd.
www.last.fm/user/robenroll
Dan verschillen wij van mening. Pure Holocaust mist juist de koude en machtige riffs, de almaar rossende drums en bovenal Sfeer. Niet dat ik het een ruk album vind, in tegendeel, maar het klinkt mij allemaal te simpel en te hol. Battles klinkt daarentegen Bezeten.ruben somewhere online schreef:[..]
Pure Holocaust vind ik vooral productioneel gezien meer recht hebben op door jou genoemde beschrijving.
Battles in the North heeft dat totaal niet, beetje een ironische titel.
En de man zal heersen.
- ruben somewhere online
mwah. Nadat de eerste rookpluimen zijn verdwenen, blijft er vooral een eenmansproject over met een veel te vlakke productie én teveel ideeen in een nummer.AmnesJAn schreef:Na veel te lang alleen op de computer te hebben, heb ik vanmiddag Prometheus van Emperor eindelijk aangeschaft. Wat een geweldig en monumentaal werk is dit.
En de man zal heersen.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Hmm, bij mij was het een beetje andersom. Eerst vond ik het door alle bombastische poeha een bijna onluisterbaar werk. Het lag naar mijn idee op de grens tussen genialiteit en krankzinnigheid. Nadat ik me echter nog eens intensiever met het album ben gaan bezighouden ben ik het steeds geweldiger gaan vinden. Er zit zoveel diepte in, zoveel lagen.nuberus schreef:[..]
mwah. Nadat de eerste rookpluimen zijn verdwenen, blijft er vooral een eenmansproject over met een veel te vlakke productie én teveel ideeen in een nummer.
Het enige wat ik bij vlagen soms een beetje minder vind is de zang van Isahn op sommige passages, alsof zijn strot het niet meer altijd aankan.
לֹא אעבוד
Komaan, als er nu een band de "trend" is in de BM scene vandaag dan is het wel Leviathan.Plaag schreef:[..]
Wie zegt dat het over die Leviathan ging? Als iemand zegt: "Ik heb Leviathan opstaan", zijn er meerdere mogelijkheden. Het had ook "Far Beyond the Light" van de Zweedse Leviathan kunnen zijn.
De overige Leviathans sluit ik voor het gemak maar uit.
Zelfde kan gezegd worden van de USBM scene en Xasthur, allemaal "trendy" BM op het moment.
Een album in mijn collectie dat toch vooral stof staat te verzamelen, en dat terwijl Emperor ooit m'n favoriete band was. Helaas was na Anthems... de glans er een beetje af.AmnesJAn schreef:Na veel te lang alleen op de computer te hebben, heb ik vanmiddag Prometheus van Emperor eindelijk aangeschaft. Wat een geweldig en monumentaal werk is dit.
The True North, Strong and Free
Ik vind dat hele Leviathan overgewaardeerd. Tentacles of Whorror heeft me tot op heden nog niet werkelijk weten te boeien.iscariah schreef:[..]
Komaan, als er nu een band de "trend" is in de BM scene vandaag dan is het wel Leviathan.
Zelfde kan gezegd worden van de USBM scene en Xasthur, allemaal "trendy" BM op het moment.
Moeilijk te zeggen... het album heeft wel z'n momenten, maar over de gehele linie doen de ruim 70 minuten die het album telt nogal saai aan, waardoor mijn hand toch al gauw onwillekeurig naar de knop met het vierkantje tast en een andere CD tevoorschijn haalt.
(@ Nidhuggur)
(@ Nidhuggur)
Niemand? Geen Himinbjorg fans hier?Othrys schreef:Meningen over de nieuwe Himinbjorg ("Europa")? Wat ik tot nu toe aan recensies op het web kan vinden is overwegend positief gestemd. Ik bezit zelf alleen "Where ravens fly", een geniaal album mijns inziens, maar wat ik van latere albums heb gehoord leek me wat minder.
Ik moet zeggen, inderdaad, dat het wel een stemmingsplaat is. Ik zet hem zelf niet zo heel vaak op, maar als ik hem opzet heb ik ook wel eens moeite met de speeltijd. Ik vind haar voorganger, persoonlijk, beter. Die moet ik alleen nog even op CD-, maar het liefst LP-formaat op de kop tikken.Othrys schreef:Moeilijk te zeggen... het album heeft wel z'n momenten, maar over de gehele linie doen de ruim 70 minuten die het album telt nogal saai aan, waardoor mijn hand toch al gauw onwillekeurig naar de knop met het vierkantje tast en een andere CD tevoorschijn haalt.
(@ Nidhuggur)
Ken je die? Zo ja: wat vind je daarvan?
Eeuwig groen staat bij de bron Urd
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
tot waar lichte nevels hem omhullen
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
- XnegativeX
- Contacteer:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als met Peccatum.nuberus schreef:[..]
mwah. Nadat de eerste rookpluimen zijn verdwenen, blijft er vooral een eenmansproject over met een veel te vlakke productie én teveel ideeen in een nummer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
The 10th Sublevel... heb ik helaas nog niet gehoord, maar die wordt over het algemeen als rauwe Burzum-stijl BM omschreven. Klopt die omschrijving een beetje?Nidhuggur schreef:[..]
Ik moet zeggen, inderdaad, dat het wel een stemmingsplaat is. Ik zet hem zelf niet zo heel vaak op, maar als ik hem opzet heb ik ook wel eens moeite met de speeltijd. Ik vind haar voorganger, persoonlijk, beter. Die moet ik alleen nog even op CD-, maar het liefst LP-formaat op de kop tikken.
Ken je die? Zo ja: wat vind je daarvan?
Nah, in die vergelijking heb ik me eigenlijk nooit kunnen vinden.
Het is een stijl apart, maar behoort duidelijk tot de zooi die heden ten dage uit Amerika komt. Het is een betere versie van Tentacles of Whorror, het heeft een beklemmendere sfeer, ziekere vocalen en slependere riffs, vind ik.
Het is een stijl apart, maar behoort duidelijk tot de zooi die heden ten dage uit Amerika komt. Het is een betere versie van Tentacles of Whorror, het heeft een beklemmendere sfeer, ziekere vocalen en slependere riffs, vind ik.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Zeik toch op man.iscariah schreef:[..]
Komaan, als er nu een band de "trend" is in de BM scene vandaag dan is het wel Leviathan.
Een term als "trendy" kán helemaal niet bestaan in een onbekende natie als BM-land, die grotendeels alleen bewoond wordt door liefhebbers die weten waar ze over praten. Dat probeer je alleen zo te laten lijken omdat je het zelf schijnbaar niet waardeert waar de rest het wel doet. Iets afdoen als trendy is dan wel een makkelijke oplossing.
Dit spul is over de gehele lengte genomen gewoon kwaliteit, en dat meer mensen dan een halve paardekop het daarom gaaf vinden (en dat aantal valt bij Leviathan reuze mee), maakt dat het nog niet direct overgewaardeerd. Eerder dat, zonder de eerste twee lettergrepen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
ik had het niet beter kunnen zeggen.Meltdown schreef:[..]
Zeik toch op man.
Een term als "trendy" kán helemaal niet bestaan in een onbekende natie als BM-land, die grotendeels alleen bewoond wordt door liefhebbers die weten waar ze over praten. Dat probeer je alleen zo te laten lijken omdat je het zelf schijnbaar niet waardeert waar de rest het wel doet. Iets afdoen als trendy is dan wel een makkelijke oplossing.
Dit spul is over de gehele lengte genomen gewoon kwaliteit, en dat meer mensen dan een halve paardekop het daarom gaaf vinden (en dat aantal valt bij Leviathan reuze mee), maakt dat het nog niet direct overgewaardeerd. Eerder dat, zonder de eerste twee lettergrepen.
En de man zal heersen.
Het begint me sowieso op te vallen dat bands, niet alleen hier, continu een 'overrated' stempel opgedrukt krijgen, als er eens in de zoveel tijd wat aandacht aan ze besteedt wordt. Elke keer weer. Wat een onzin.
Wrest (bijvoorbeeld) heeft thuis in de VS echt geen gigantische schijtlading gillende pubermeisjes en ander klevend groupietuig achter zich aan wandelen hoor. Gewoon een paar muziekfreaks die toevallig interesse tonen in zijn werk en daarover praten op een medium als internet.
Wrest (bijvoorbeeld) heeft thuis in de VS echt geen gigantische schijtlading gillende pubermeisjes en ander klevend groupietuig achter zich aan wandelen hoor. Gewoon een paar muziekfreaks die toevallig interesse tonen in zijn werk en daarover praten op een medium als internet.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
Het is dan ook niet trui onder de door zichzelf als zodanig bestempelde onder ons, om bands die hier positief besproken worden ook als zodanig te vinden. Nee, dan vind je het overrated. Dat is trui. Ik vind het triest, maar niet meer dan dat. Luizen in de pels, een stel apen etc.Meltdown schreef:Het begint me sowieso op te vallen dat bands, niet alleen hier, continu een 'overrated' stempel opgedrukt krijgen, als er eens in de zoveel tijd wat aandacht aan ze besteedt wordt. Elke keer weer. Wat een onzin.
En de man zal heersen.
The Tenth Sublevel of Suicide is één van de weinige BM cd's die ik best kan waarderen. Goeie plaat. Vergelijkingen met Burzum kan ik me ook niet bepaald in vinden.Nidhuggur schreef:Nah, in die vergelijking heb ik me eigenlijk nooit kunnen vinden.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]
- CALIBANaan
- Contacteer:
Dan neem ik met je verjaardag wel wat cd's mee die je dan misschien ook wel trekt. Dan kun je eventueel nog kopiëren.Necrophagist schreef:[..]
The Tenth Sublevel of Suicide is één van de weinige BM cd's die ik best kan waarderen. Goeie plaat. Vergelijkingen met Burzum kan ik me ook niet bepaald in vinden.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.
Yggdrasil, de es.
Hemelhoog heft hij zich
Daar ontstaat de dauw
die in de dalen druipt.