Vooroordelen t.o.v bands i.v.m uiterlijke zaken e.d

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:13 pm

Necrophagist schreef:[..]

Natuurlijk, als een band een lekkere energieke enthousiaste show geeft is er niks mis mee.

Maar om terug te keren naar de hoofdpost, als jij de sites ziet van, noem maar wat, 2 deathmetal bands. Ga je dan eerder luisteren naar de band met de brute bandfoto en het gore logo, of naar de band met een foto van een stel computernerd-ogende gasten en een logo in Times New Roman?
Ik ga nooit op de look af. Zoals ik al zei, de look kan iets toevoegen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het afbreuk heeft gedaan aan een band. Ik check een band pas als ik goede verhalen over ze heb gehoord. Niet omdat ze toevallig goed op de foto staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 9:13 pm

Necrophagist schreef:[..]
Maar om terug te keren naar de hoofdpost, als jij de sites ziet van, noem maar wat, 2 deathmetal bands. Ga je dan eerder luisteren naar de band met de brute bandfoto en het gore logo, of naar de band met een foto van een stel computernerd-ogende gasten en een logo in Times New Roman?
Luisteren naar de band welke link bovenaan stond.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:13 pm

XnegativeX schreef:Juist! Het is de muziek die telt.
Maar veel van die "old school" gasten hier blijven een beetje steken in het verleden. Alles moet zo klinken als het vroeger klonk en alles moet er zo blijven uitzien als het er vroeger uitzag. Face it mensen, dingen veranderen nou eenmaal. Anders werd het wel heel saai.
Niks moet natuurlijk. Maar als je iets gewoon vet vind, waarom dan veranderen? Er is toch niks mis mee als je het gewoon vetter vind zo als bands het vroeger deden.

Metallist

Bericht door Metallist » do apr 07, 2005 9:15 pm

Ik vind dat je er moet staan als band. Uiteraard is lang haar en een metalshirt veel en veel gaver, als een stel kortharige muzikanten uit hun dak gaan op het podium en steengoeie metal maken, dan vind ik dat niet erg.
www.myspace.com/thenewdominion

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:15 pm

Ik kan moeilijk 2 van mijn bandleden pruiken opzetten lijkt me he.
לֹא אעבוד

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:16 pm

Black metal ben ik sowieso hoogstzelden te vinden, enkel als Dissection me meesleept hehe. Maar ik pas me in enige, beperkte, mate wel degelijk aan. Dat dit zeer beperkt is doet er niet zo zeer toe. Om een voorbeeldje te noemen: ik draag mijn bril/lenzen (heb +1 dus dat is te doen....) nooit aan naar concerten waar ik enigszins verwacht dat er een pitt komt waar ik in duik.....zelfde geldt voor horloge etc.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:16 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Niks moet natuurlijk. Maar als je iets gewoon vet vind, waarom dan veranderen? Er is toch niks mis mee als je het gewoon vetter vind zo als bands het vroeger deden.
Daar is opzich niks mis mee. Maar je mist wel een hele hoop goeds. Ik word een beetje moe van mensen die claimen dat vroeger alles beter was en dat er tegenwoordig niks goeds meer uitkomt en dat de metalscene dood is.

Onzin natuurlijk, er komt nog genoeg vets uit. Maar dat hoeft niet allemaal binnen je smaakt te vallen. En de metalscene bloeit als nooit te voren. Hij verandert alleen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 9:18 pm

Ook dat gelul over corpsepaint in BM, menig band wordt tegenwoordig afgezeken door blekkies omdat hun Corpsepaint niet tr00 genoeg is, maar als je dit vergelijkt met 13 jaar geleden is er niet zoveel veranderd tussen corpsepaint nu en vroeger.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 9:18 pm

XnegativeX schreef:Juist! Het is de muziek die telt.
Maar veel van die "old school" gasten hier blijven een beetje steken in het verleden. Alles moet zo klinken als het vroeger klonk en alles moet er zo blijven uitzien als het er vroeger uitzag. Face it mensen, dingen veranderen nou eenmaal. Anders werd het wel heel saai.
Why change a winning team?

Ik weet niet hoe het met de rest van de 'old-school aanhangers' zit, maar ik reken mezelf nog behoorlijk als newbie, helemaal wat concerten betreft, en ik heb vanaf het begin al gemerkt dat ik het 'oude' uiterlijk veel gaver vind. Ik persoonlijk kom dan misschien net kijken, maar ik zie niet waarom je teveel in het verleden zou blijven hangen omdat je als veteraan meer waarde hecht aan de authentieke look. Ik weet zeker dat het mij nooit zal vervelen, hoor. Die kleding is ook niet zomaar zonder reden ontstaan, eerder omdat het perfect aansloot op de muziek zelf. Dat zou je niet verplicht hoeven veranderen onder het mom van "bwaah bwaah bwaah dit is niet meer van deze tijd bwaah bwaah.".
Hêhêh, vishandel Berekoek.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:19 pm

Ik moet overigens wel zeggen dat ik bij een heleboel black metal bands zoiets heb van: moet dat nou jongens?

Zo evil mogelijk kijken, kilo's spikes en kogels.

Het maakt de muziek er zeker niet minder op, ik wil er alleen mee zeggen dat ik het hele image gedoe soms wat doorgeschoten vind.
לֹא אעבוד

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:19 pm

Hij houdt van thrash, net als ik. Dan moet je het dus inderdaad in het verleden zoeken, of iig in bands die al een poos bestaan. Er komt gewoon niet zo veel nieuwe thrash uit die kan tippen aan het jaren 80 spul. En kom nou niet aanzetten met The Haunted......

EDIT: reactie gericht op XnegativeX, excuus voor vergeten te quoten.... :oops:

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:21 pm

XnegativeX schreef:[..]

Daar is opzich niks mis mee. Maar je mist wel een hele hoop goeds. Ik word een beetje moe van mensen die claimen dat vroeger alles beter was en dat er tegenwoordig niks goeds meer uitkomt en dat de metalscene dood is.

Onzin natuurlijk, er komt nog genoeg vets uit. Maar dat hoeft niet allemaal binnen je smaakt te vallen. En de metalscene bloeit als nooit te voren. Hij verandert alleen.
Oh, maar ik zeg ook niet dat ik niks mee pik van nieuwe bands. Maar het kan mij gewoon niet overtuigen. Ik kom toch weer bij het oude terug. Ik loop heus niet met oogkleppen op of zo.

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 9:21 pm

Mij maakt het uiterlijk ook niet zoveel uit maar laat me het zo stellen, wat heb je liever live?

1. een band met lang haar en metalshirts die een optreden afwerkt alsof het weer een gewone dagjob is.

2. een band die er normaal uitziet maar zich zo laat gaan dat er een wervelwind onstaat die alles en iedereen de vernietiging in sleept.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:23 pm

iscariah schreef:Mij maakt het uiterlijk ook niet zoveel uit maar laat me het zo stellen, wat heb je liever live?

1. een band met lang haar en metalshirts die een optreden afwerkt alsof het weer een gewone dagjob is.

2. een band die er normaal uitziet maar zich zo laat gaan dat er een wervelwind onstaat die alles en iedereen de vernietiging in sleept.
Een band met lang haar, metalshirts en die thrashed alsof hun leven er van af hangt.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:24 pm

Rattlehead schreef:Hij houdt van thrash, net als ik. Dan moet je het dus inderdaad in het verleden zoeken, of iig in bands die al een poos bestaan. Er komt gewoon niet zo veel nieuwe thrash uit die kan tippen aan het jaren 80 spul. En kom nou niet aanzetten met The Haunted......

EDIT: reactie gericht op XnegativeX, excuus voor vergeten te quoten.... :oops:
Daar kan ik je wel gelijk in geven. Op het gebied van thrash is het de laatste jaren huilen. Een uitzondering daar gelaten (Hypnosia bijv.). Maar dat heeft niks met het uiterlijk te maken. Als je een band niet gaat luisteren omdat hun uiterlijk je niet aanstaat kun je misschien beter naar Britney Spears gaan luisteren.

Nogmaals, het uiterlijk van een band kan iets toevoegen. Maar om nou een band af te schrijven omdat ze er anders uitzien...

(Ps. The Haunted is gewoon vet. Thrash of geen thrash)

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » do apr 07, 2005 9:24 pm

iscariah schreef:Mij maakt het uiterlijk ook niet zoveel uit maar laat me het zo stellen, wat heb je liever live?

ik heb het liefst een langharige band die de pannen van het dak speelt, een band moet sowieso een fatsoenlijke podiumpresentatie hebben, anders zijn ze sowieso geen knip voor de neus waard
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » do apr 07, 2005 9:25 pm

Dit is natuurlijk wel een beetje met twee maten meten he.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:26 pm

Maar kom op. Als straks die oude bands er mee stoppen. Exodus Testament, Destruction. Allemaal met pensioen. Wie gaat ze dan opvolgen? Ik zou geen vergelijkbare nieuwe bands kunnen noemen die kunnen tippen aan deze bands.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:27 pm

Judas Iscariot schreef:[..]

Dit is natuurlijk wel een beetje met twee maten meten he.
Ten eerste slaat die uitspraak in dit geval nergens op.
Ten tweede is het een goede reactie op de openingspost.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » do apr 07, 2005 9:27 pm

Ik ben het op zich wel met meltdown's eerste post eens. Hoewel ik ze toch liever niet zou hebben, heb ik toch vooroordelen als ik een bandfoto zie.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:27 pm

WhiplashWimpie schreef:Maar kom op. Als straks die oude bands er mee stoppen. Exodus Testament, Destruction. Allemaal met pensioen. Wie gaat ze dan opvolgen? Ik zou geen vergelijkbare nieuwe bands kunnen noemen die kunnen tippen aan deze bands.
Ik vind ze alle drie ruk. Dus ik zal er geen moment om wakker liggen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 9:28 pm

Nogmaals, het uiterlijk van een band kan iets toevoegen. Maar om nou een band af te schrijven omdat ze er anders uitzien...
Wees niet gevreesd, ik zal zoals gezegd nooit een band zomaar afschrijven. Oogkleppen komen hier niet voor. Maar het kan wel een serieus deel uitmaken van hoe ik uiteindelijk de muziek beleef. En de vooroordelen, natuurlijk.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:28 pm

WhiplashWimpie schreef:Maar kom op. Als straks die oude bands er mee stoppen. Exodus Testament, Destruction. Allemaal met pensioen. Wie gaat ze dan opvolgen? Ik zou geen vergelijkbare nieuwe bands kunnen noemen die kunnen tippen aan deze bands.
Eens.

Maar die bands staan voor een periode. Ik vind ook dat bands als Emperor en Immortal geen echte opvolgers hebben (ik krijg dadelijk de halve black metal fractie van het forum over me heen vrees ik). Maar het zijn de originelen en er kan dan weinig precies in die stijl aan tippen.

Daarom komen er opvolgers in andere stijlen.
לֹא אעבוד

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 9:29 pm

Ik moet trouwens wel zeggen dat als een band gigantisch kut is, kutmuziek speelt maar wel lekkere mannen op het podium hebben staan.. ik wel aandachtig kijk naar het optreden.

(reputatie hoog houden he, oh lang haar oh)

jeffrey

Bericht door jeffrey » do apr 07, 2005 9:29 pm

Meltdown schreef:[..]

Why change a winning team?

Ik weet niet hoe het met de rest van de 'old-school aanhangers' zit, maar ik reken mezelf nog behoorlijk als newbie, helemaal wat concerten betreft, en ik heb vanaf het begin al gemerkt dat ik het 'oude' uiterlijk veel gaver vind. Ik persoonlijk kom dan misschien net kijken, maar ik zie niet waarom je teveel in het verleden zou blijven hangen omdat je als veteraan meer waarde hecht aan de authentieke look. Ik weet zeker dat het mij nooit zal vervelen, hoor. Die kleding is ook niet zomaar zonder reden ontstaan, eerder omdat het perfect aansloot op de muziek zelf. Dat zou je niet verplicht hoeven veranderen onder het mom van "bwaah bwaah bwaah dit is niet meer van deze tijd bwaah bwaah.".
Oude metal uiterlijk is ook veel gaver. Ik ben dan geen grote old-school aanbidder (wordt wel steeds groter dankzij de DVD's van CoenV), het straalt gewoon meer uit.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:31 pm

Ik vind ze alle drie ruk. Dus ik zal er geen moment om wakker liggen.
Oei....dat heb ik maar niet gelezen! :wink:

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:31 pm

Zeg niet zulke enge dingen, als die drie stoppen...... :shock:

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:32 pm

AmnesJAn schreef:[..]

Eens.

Maar die bands staan voor een periode. Ik vind ook dat bands als Emperor en Immortal geen echte opvolgers hebben (ik krijg dadelijk de halve black metal fractie van het forum over me heen vrees ik). Maar het zijn de originelen en er kan dan weinig precies in die stijl aan tippen.

Daarom komen er opvolgers in andere stijlen.
Tuurlijk. Maar hoever moet je gaan in het verzinnen van nieuwe stijlen als het gaat om originaliteit. Als je steeds maar iets nieuws verzint ga je steeds verder weg van dat gene waar het uiteindelijk om draaide. En dat is natuurlijk leuk voor sommige mensen. Maar voor mij word het steeds minder boeiend.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:33 pm

Wees niet gevreesd, ik zal zoals gezegd nooit een band zomaar afschrijven. Oogkleppen komen hier niet voor. Maar het kan wel een serieus deel uitmaken van hoe ik uiteindelijk de muziek beleef. En de vooroordelen, natuurlijk.
Dat is dus precies wat ik zeg. Het uiterlijk van een band kan iets toevoegen. Kijk, in de eerste instantie had ik The Dillinger escape plan ook liever met lang haar gezien. Totdat de hel ineens los barste. En toen maakte het mij geen fuck meer uit.
Kwestie van podium presentatie en niet van uiterlijk.

Bij Black metal vind ik de de corpse paint ook bijdragen aan de sfeer. Maar die gasten van Emperor hadden de laatste jaren geen paint meer op en ze waren er geen stukje minder vet om.

Snap je mijn punt?

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 9:34 pm

jeffrey schreef:[..]

Oude metal uiterlijk is ook veel gaver. Ik ben dan geen grote old-school aanbidder (wordt wel steeds groter dankzij de DVD's van CoenV), het straalt gewoon meer uit.
Dat is zeer zeker waar. Je ziet het, en weet onmiddelijk dat het Metal is.
Die lui van 3 Inches of Blood zouden net zo goed ongemerkt Technopop kunnen maken. Het is absoluut gerelateerd aan de muziekstijl.

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » do apr 07, 2005 9:34 pm

Ten eerste slaat die uitspraak in dit geval nergens op.
Ten tweede is het een goede reactie op de openingspost.
Ja ok, ik heb het ook niet tegen Iscariah in het bijzonder maar ik bedoel, het gaat erom of het imago van een band invloed heeft op de muziek. Als je dan in je vergelijking van de 'metal verantwoorde band' gaat zeggen dat ze er bijstaan als zoutzakken en de 'niet metal verantwoorde band' helemaal opgaat in z'n optreden is dit in mijn ogen wel een beetje een vreemde vergelijking. Natuurlijk is het altijd leuker om naar een band te kijken die alles omver blazen. Het gaat er meer om of 2 bands die net zo'n gaaf optreden geven en net zo gave muziek maken even hard heerschen (ervan uitgaande dat de ene band een metal uiterlijk heeft en de ander niet uiteraard)

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 9:35 pm

Dat is dus precies wat ik zeg. Het uiterlijk van een band kan iets toevoegen. Kijk, in de eerste instantie had ik The Dillinger escape plan ook liever met lang haar gezien. Totdat de hel ineens los barste. En toen maakte het mij geen fuck meer uit.

Bij Black metal vind ik de de corpse paint ook bijdragen aan de sfeer. Maar die gasten van Emperor hadden de laatste jaren geen paint meer op en ze waren er geen stukje minder vet om.

Snap je mijn punt?
De punten komen overeen, dus ja, ik begrijp je.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:36 pm

Rattlehead schreef:[..]

Oei....dat heb ik maar niet gelezen! :wink:
Hahaha, het is gewoon zo.
Geef mij The Haunted maar. (bring it on!)

Maar ik snap je punt wel. Tot op een bepaalde hoogte in ieder geval.
Megadeth zou voor mij bijvoorbeeld niet te vervangen zijn. Maar dat hoeft ook niet. Megadeth is Megadeth. Ik zoek niet naar een Megadeth de 2e. Ik zoek veel liever muziek op die me weet te raken. Of het nou als Megadeth klinkt of niet.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:37 pm

hmm nee, hoe gaaf ik The Haunted ook vind, door bands als Exodus en Destruction worden ze mijns inziens toch door het podium geblazen.
לֹא אעבוד

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:38 pm

Kijk, daar zijn we het dan roerend over eens! Als we nou The Haunted er een keer niet bij betrokken wordt, kunnen we het misschien ooit ook ergens over eens zijn! :wink: :D

Judas Iscariot

Bericht door Judas Iscariot » do apr 07, 2005 9:38 pm

Snap je mijn punt?
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat het uiterlijk meer een rol speelt bij de eerste indrukken die je krijgt van een band. Als een band echt goed is maakt het niet zoveel meer uit (hoewel er misschien toch een lichte voorkeur blijft bestaan).

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:38 pm

Judas Iscariot schreef:[..]
Natuurlijk is het altijd leuker om naar een band te kijken die alles omver blazen.
Dus is het uiterlijk van een band maar bijzaak.

Legion666

Bericht door Legion666 » do apr 07, 2005 9:39 pm

MindlessMayo schreef:Ik moet trouwens wel zeggen dat als een band gigantisch kut is, kutmuziek speelt maar wel lekkere mannen op het podium hebben staan.. ik wel aandachtig kijk naar het optreden.

(reputatie hoog houden he, oh lang haar oh)
Als wij allemaal ongeveer zo zouden denken zou epica opeens wel heeeel populair worden...
Onderschrift?
Komt wel een keer als ik in een creatieve bui ben.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:40 pm

Hahaha, het is gewoon zo.
Geef mij The Haunted maar. (bring it on!)

Maar ik snap je punt wel. Tot op een bepaalde hoogte in ieder geval.
Megadeth zou voor mij bijvoorbeeld niet te vervangen zijn. Maar dat hoeft ook niet. Megadeth is Megadeth. Ik zoek niet naar een Megadeth de 2e. Ik zoek veel liever muziek op die me weet te raken. Of het nou als Megadeth klinkt of niet.
Daar heb je wel gelijk in. Maar dat is het nou juist. Ik kan er niks aan doen, maar er is geen enkele nieuwe band waar van ik kan zeggen. Wauw daar ben ik nou echt fan van. En dat vind ik jammer.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:40 pm

Rattlehead schreef:Kijk, daar zijn we het dan roerend over eens! Als we nou The Haunted er een keer niet bij betrokken wordt, kunnen we het misschien ooit ook ergens over eens zijn! :wink: :D
Cos I'll be beter of covered in LIIIIIIIIIMMMMMMMEEE!!!
*headbang*

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 9:40 pm

Legion666 schreef:[..]

Als wij allemaal ongeveer zo zouden denken zou epica opeens wel heeeel populair worden...
Jij vindt dat lekkere mannen? :wink:

Amibor

Bericht door Amibor » do apr 07, 2005 9:41 pm

Om even op de openingspost te reageren, ik snap precies wat je bedoelt, maar eigelijk boeit het mij geen fuck hie de band eruit ziet. Het is zelfs leuker als Jan Modaal met de rest van zijn 'nerd'-gang het podium opkomt en je totaal onverwacht uit je schoenen blaast met een flinke portie vuige metal.
Toch moet ik zeggen dat ik maar weinig muziek van zo'n kaliber heb, Dillinger Escape Plan uitgesloten.
Maar bij stromingen als bv. BM, draagt het wel aan de sfeer bij hoe obscuur zo'n band oogt. Als wat puisterige ventjes met kraagjes over satan lopen te brullen, komt dat denk ik niet echt over.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 9:41 pm

Legion666 schreef:[..]

Ach troost je, meestal zie ik geen donder van gave bands.. of het moet haar zijn. :roll:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:42 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Daar heb je wel gelijk in. Maar dat is het nou juist. Ik kan er niks aan doen, maar er is geen enkele nieuwe band waar van ik kan zeggen. Wauw daar ben ik nou echt fan van. En dat vind ik jammer.
Ik kan me dat best voorstellen. Jij houdt nou eenmaal van een bepaald geluid dat tegenwoordig simpel weg niet meer voorkomt.
En ik denk dat nostalgie ook een grote rol speelt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat een band als 3 Inches of blood slechte muziek speelt. Een argument dat ik tegenwoordig te vaak hoor. "Ik vind het niks dus die gasten spelen kut muziek"
Grote onzin natuurlijk.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:43 pm

Mja oude bands, nieuwe bands. Ik ben wat dat betreft vrij open minded geloof ik. Ik vind de jaren 80 thrash bijvoorbeeld geweldig. Maar ik zou sommige van die bands wel eens in een hedendaags geluid willen horen. Een Bonded by blood is natuurlijk een magnistraal album, maar als je het productioneel vergelijkt met een Tempo of the Damned...
לֹא אעבוד

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:43 pm

Ik kan me dat best voorstellen. Jij houdt nou eenmaal van een bepaald geluid dat tegenwoordig simpel weg niet meer voorkomt.
En ik denk dat nostalgie ook een grote rol speelt.
Maar dat wil nog niet zeggen dat een band als 3 Inches of blood slechte muziek speelt. Een argument dat ik tegenwoordig te vaak hoor. "Ik vind het niks dus die gasten spelen kut muziek"
Grote onzin natuurlijk.
Inderdaad. Je kan niet zeggen dat iets kut is omdat je het niet mooi vind, of omdat het je smaak niet is.

Bambix

Re: Vooroordelen t.o.v bands i.v.m uiterlijke zaken e.d

Bericht door Bambix » do apr 07, 2005 9:44 pm

Meltdown schreef:XnegativeX en ik zitten met een meningsverschil. Het boeit me eigenlijk wel om dit meteen van de rest van het spul te weten te komen.

Stel... dat je op metal-archives of iets vergelijkbaars zit, een beetje te zoeken naar willekeurig spul wat misschien gaaf kan zijn. Je bespeurt twee bands. Het gaat in dit geval om Heavy, maar Thrash mag ook.

Band 1: Een foto van 4 vrolijke haarapen, gekleedt in witte shirts met daaroverheen een patchvest en kogelriemen, vale spijkerbroeken en afgetrapte witte sportschoenen. Twee dragen leren handschoenen, één heeft een paar bierflesjes om z'n kogelriem zitten.

Band 2: 4 ietwat stilletjes ogende kereltjes staren je aan. Het lijkt alsof ze erg hun best doen geheimzinnig over te komen, maar misschien is het gewoon een Maroon-5 obsessie. Ze dragen allemaal een normale, donkerblauwe broek. Hun haar is kort, met hier en daar wat gel om het in model te brengen. Ze dragen zwarte shirts. Eén heeft een emo-bril. De foto heeft een photoshop-sessie ondergaan waardoor er een ietwat neppe schaduwbewerking over de jongens heen hangt.

Ben jij nu niet stiekem een heel klein beetje bevooroordeeld over de indruk welke band je op het eerste gezicht meer aanspreekt? Welke je gaver lijkt? De wetenschap dat er een stel vrolijke 'echte' metalheads achter de muziek die ik luister zit, voegt van binnen toch iets toe bij mij. Band 2 schaadt het idee een beetje. Xnegative is van mening dat alleen de muziek er toe doet, en ik wou ik dat ook kon zeggen. Echter, het is iets dat inwendig sluimert. Het authentieke geeft een extra glans voor mijn gevoel. Ja, ik ben wat dat betreft bevooroordeeld.

Met Black Metal kun je hetzelfde doen.

Band 1: 4 ontevreden ogende mannen staren je aan. Gehuld in zwart, bakpoeder en schoensmeer op 't gezicht, een truuk uit de oude doos die verrassend goed de dood symboliseert. Eentje heeft een morgenster vast. Metalen punten steken uit de armen van twee leden. Een gezellige bedoening. Als je naar de albums kijkt tref je titels met sleutelwoorden als 'frostbitten', 'ice', 'Lucifer', 'winds', 'moon', 'forest', dat soort zaken. De hoesjes zijn traditioneel zo'n twintig keer door het kopieerapparaat gehaald alvorens gedrukt te worden.

Ik denk: "Ja, dit is Black Metal."

Band 2: Enkele vrij gewoontjes ogende heren is wat je te zien krijgt. Ze kijken niet bepaald grimmig, en eentje waagt het zelfs een Jan Modaal kapsel te dragen, de onheiligschenner! Kijkende naar de albums, tref je titels die veelal te maken hebben met pseudo-diepzinnige spectrale zaken zoals 'Abstract Maelstrom Paragon'. Ja Rukkoning, dat is even jouw bandje ja. Rot op met je gekwijl. Zowel hoes als logo lijken volledig te zijn opgebouwd op Jan Modaal's nieuwe Pentium IV, wat niet bepaald een passende sfeer lijkt neer te zetten. Het totaalbeeld al helemaal niet. Je twijfelt even. Bij de genre-aanduiding staat toch echt "Black Metal".

Ik denk: "Eh, ja, fantastisch. Eh."

Welnu, hoe denkt de rest hierover? Zijn Xeper en ik de enigen die ietwat beïnvloedt worden door uiterlijk vertoon, of moeten we toch maar allemaal een Mao jasje aantrekken, onze bek houden en puur en alleen op het muzikale gedeelte letten? Hoe zit het met jullie?
Ik denk dus...bla bla bla... boeiend hoe men er uit ziet.

Het gaat me om de muziek, voor mijn part loopt men rond als travestiet, het interesseert me niet.
Natural Born Negative

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:44 pm

AmnesJAn schreef:Mja oude bands, nieuwe bands. Ik ben wat dat betreft vrij open minded geloof ik. Ik vind de jaren 80 thrash bijvoorbeeld geweldig. Maar ik zou sommige van die bands wel eens in een hedendaags geluid willen horen. Een Bonded by blood is natuurlijk een magnistraal album, maar als je het productioneel vergelijkt met een Tempo of the Damned...
Hmm ik vind de vocalen van Tempo of the damned niet zo gaaf gemixt, die van Bonded By Blood daarentegen......hulde!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:44 pm

AmnesJAn schreef:Mja oude bands, nieuwe bands. Ik ben wat dat betreft vrij open minded geloof ik. Ik vind de jaren 80 thrash bijvoorbeeld geweldig. Maar ik zou sommige van die bands wel eens in een hedendaags geluid willen horen. Een Bonded by blood is natuurlijk een magnistraal album, maar als je het productioneel vergelijkt met een Tempo of the Damned...
Rectificatie:
Dat heb ik ook hoor. Laatst nog de eerste CD van Solitude aeturnus aangeschaft. DAMN! Wat geweldig. En ook niet bepaald nieuw te noemen. Ik kan uit alle tijden wel wat lekkers vinden.

Legion666

Bericht door Legion666 » do apr 07, 2005 9:48 pm

Jij vindt dat lekkere mannen? :wink:
Nee
Ik zeg toch als wij ONGEVEER zo zouden denken
Onderschrift?
Komt wel een keer als ik in een creatieve bui ben.

Plaats reactie