ik ben me dr eeniscariah schreef:[..]
Nee, je insinueert dat men rechts is.
Lion's Pride
Hulde! Komen jullie niet op Vlamrock dit jaar?Gunther schreef:Metalminnend Nederland heeft Lion's Pride ontdekt. Leuke verrassing. Toen ik de band oprichtte was ik er mij ten volle van bewust dat we hopen kritiek over ons heen zouden krijgen. Normaal ook: teksten die moeilijk liggende topics behandelen, vaderlandsliefde, een ode aan het oude Europa van weleer. Het is safer om antichristelijke teksten te schrijven of de rode revolutie te prediken. De look zal ook velen tegen de borst stoten. Natuurlijk zijn mijn vocalen niet typisch voor de Oi! stijl maar ook bij Ancient Rites zoek ik een eigen stijl, ik prefereer het verguisd te worden en mijn eigen ding te doen dan te imiteren en running with the pack. Take it or leave it, it's a free world. Het is ook niet de bedoeling om met Lion's Pride de massa aan te spreken. Het is gewoon de roep van mijn vroege jeugd die ik beantwoord. Een return to the roots als het ware, straight forward, recht voor de raap, zowel tekst als muziek. Gitarist Bas een "Belgische inteeltkop" noemen vind ik weinig sympathiek. De man is een getalenteerd muzikant die ook zijn sporen in de Metal verdiende en tenslotte zijn we geen boysband die er mooi trachten uit te zien. Daar draait het toch allemaal niet om, mijn insziens...Maar goed, ieder zijn mening. Bedankt aan de open minded lui die Lion's Pride weten te waarderen en zij die ons niet moeten, ook goed, no probs having a beer together. Geniet des te meer van wat je wel goed vindt dan. To each his own. Met Vlaamse groet. Enjoy the Metal...

Terug van weg geweest
Misschien was mijn eerste reactie wat impulsief, maar ik blijf er wel bij. Dat uiterlijk van die band vind ik maar niks. En vaderlandse trots, ik zou niet weten waarom. Maargoed, misschien vinden zij langharig tuig er ook wel niet uitzien, ieder z'n pakkie an. Gunther lijkt me, beoordelend op zijn post, wel sympathiek.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Ik kijk alvast liever naar de damesAmibor schreef:Misschien was mijn eerste reactie wat impulsief, maar ik blijf er wel bij. Dat uiterlijk van die band vind ik maar niks. En vaderlandse trots, ik zou niet weten waarom. Maargoed, misschien vinden zij langharig tuig er ook wel niet uitzien, ieder z'n pakkie an. Gunther lijkt me, beoordelend op zijn post, wel sympathiek.

http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat Bas eruitziet als, in mijn ogen, een prototype Belg. Als ik 'm op straat tegen het lijf zou lopen, zou ik meteen denken 'he, hij komt vast uit Belgie'. Sommige Friezen hebben dat ook, trouwens.Gunther schreef:Gitarist Bas een "Belgische inteeltkop" noemen vind ik weinig sympathiek. De man is een getalenteerd muzikant die ook zijn sporen in de Metal verdiende en tenslotte zijn we geen boysband die er mooi trachten uit te zien.
En nee, daar heeft inteelt niks mee te maken natuurlijk.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Hehe.Inteeltkop schreef:Kijk ook eens naar onze nieuwe Merchandise;-)
http://firstgift.com/lionsshare.html
Ge bent dan wel een Vlaming met humor, haha.
Verder wil ik nog even refereren aan mijn post hierboven, no hard feelings verder.
Sterker nog, ik ken die muziek van jullie niet eens. Is vast ook niks voor mij, afgaande op het genre.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Ik heb dat nummertje eens even geluisterd. Nu weet ik meteen weer waarom er geen er geen oi! in mijn cd collectie te vinden is. Ik hou nu eenmaal niet van die simplistische deuntjes en meezingrefrijntjes voor geuniformeerde kaalkoppen.
Jammer van Gunther...
De voorliefde voor Limburg stroomt ook door mijn aderen, toch heeft me dat er niet toe gebracht om met een kale kop en bomberjack rond te gaan lopen en slechte muziek te gaan maken.iscariah schreef:Die voorliefde voor Vlaanderen stroomt door het bloed van menig Vlaming, zeer sneu als jullie datzelfde niet voelen voor jullie land.
Jammer van Gunther...
Hmm, bij sommige mensen moet je in herhaling blijven vallen, ah, ik heb er godverdomme geen zin in.Dennus schreef:[..]
De voorliefde voor Limburg stroomt ook door mijn aderen, toch heeft me dat er niet toe gebracht om met een kale kop en bomberjack rond te gaan lopen en slechte muziek te gaan maken.
Jammer van Gunther...
- Gunther
- Contacteer:
Maakt verder niets uit, Amibor. Ik ken voldoende mensen die op dezelfde manier reageren in andere scenes. Ook de scene waar Lion's Pride aktief in is. Verder heb ik voldoende Nederlandse vrienden en kom ik vaak genoeg in Nederland om te beseffen dat jullie, onze Noorderburen, de dingen er vaak op een hardere manier "uitflappen" dan de doorsnee Vlaming. Moet kunnen. De eeuwige Belg/Hollandermoppen zijn een oude, goedbedoelde traditie en tenslotte waren we ooit één land, we delen dezelfde achtergrond. Ik voel me dan ook verwant.Amibor schreef:Misschien was mijn eerste reactie wat impulsief, maar ik blijf er wel bij. Dat uiterlijk van die band vind ik maar niks. En vaderlandse trots, ik zou niet weten waarom. Maar goed, misschien vinden zij langharig tuig er ook wel niet uitzien, ieder z'n pakkie an. Gunther lijkt me, beoordelend op zijn post, wel sympathiek.
Vaderlandsliefde is moeilijk te omschrijven voor hen die dit niet voelen. Ik wil dan ook graag verduidelijken dat ik dit niet uit een "anti attitude" voel maar uit een oprechte interesse in de geschiedenis van ons volk/cultuur. ZONDER dat ik anderen die niet tot mijn stam behoren minderwaardig vind. Mijn bloed kookt als ik Islamistische (extremere vorm van Islamitische) holy warriors onschuldige, weerloze slachtoffers zie onthoofden op gruwelijke video's, even goed gruw ik van Holocaust beelden. Ik vind er weinig heroïsch aan om weerloze mensen als vee af te slachten. Welke kant er zich ook schuldig aan maakt. Eigenlijk is niemand onschuldig in oorlogen en hebben alle kanten gruweldaden op hun palmares, natuurlijk wordt de lelijke kanten van Duitsland gedurende WO II extra in de verf gezet omdat zij tot de verliezende kant behoorden en de geschiedenis nu eenmaal door de overwinnaars geschreven wordt. Maar Jodenvervolging gebeurde ook in andere landen en ook de geallieerde zijde maakte zich schuldig aan misdrijven. Dresden (burgerdoelwit) werd nog even plat gegooid NA de kapitulatie en het is algemeen geweten dat de atoombommen van de USA op Japan generaties doorwerken. Had de USA verloren stonden de Amerikaanse leiders terecht op het proces van Nürnberg. Nogmaals, ik pleit niemand goed maar wil gewoon zeggen "no one is innocent". Dus Lion's Pride is voorzeker geen cliché Hollywood Nazi band die aan de vooroordelen beantwoordt.
Met Lion's Pride bemerk ik een gezonde interaktie tussen diverse scenes. Wij trekken veel headbangers aan, wat vrij ongewoon is in de Oi!/Skin scene. Maar nooit leidt dit tot enige conflicten, wat ik toejuich. Zelf bezoek ik concerten van diverse stijlen en weet hoe het is om "buitengekeken" te worden. Wordt er een Metalhead lastig gevallen op een LP concert zal ik de eerste zijn om hem te verdedigen, het omgekeerde is ook waar. Het is steeds mijn hoop dat de aanwezigen zich met respect naar elkaar toe opstellen, ongeacht look/overtuiging. Des te meer betreur ik het als ik dan onnodige knokpartijen vaststel tussen mensen die dan nog eens behoren tot de zelfde subcultuur. Met het nummer "Skinhead" roepen wij net op om niet aan het cliché beeld te voldoen en wat meer de hersens ipv de vuisten te gebruiken.
In Vlaanderen bestonden ultra rechtse, non politieke en linkse Oi! bands maar een patriot band ontbrak. Die leegte vullen wij in. Trots op eigen cultuur zonder te schelden op anderen op basis van volksstam. We durven wel de vinger op de wonde te leggen en het toenemdende fundamentalisme te bekritiseren wat volgens ons niet thuishoort in onze westerse samenleving (religieus fanatisme, onderdrukking van de vrouw) wat ook tot boycotts leidt maar dat nemen we er graag bij.
Wat mijn uiterlijk betreft, ik heb die kledij altijd gedragen, enkel een lange periode met lang haar. En zo ging ik ook naar Oi!/RAC gigs zonder problemen. En misschien voldoe ik dan wel aan de uiterlijke cliché kenmerken maar ik voel mij nu eenmaal het best zo. Vele Punks dragen bondage trousers en bonte haarkleuren, de meeste metalheads hebben lang haar. Het is nu eenmaal zo. Dat wil nog niet betekenen dat men cliché denkt. Ik weet wel dat dit vooroordelen in de hand werkt dus daar klaag ik niet over. Het zij zo.
De grapjes op deze thread 'de pluche Lion's Pride beertjes' link kan ik best smaken. Ik kan de grapjassen hier er op wijzen dat er ergens een nog meer hilarische link bestaat, er is nl een zwarte rap band die OOK Lion's Pride heet. Kan wel voor verwarring zorgen als wij verkeerdelijk geboekt worden op een Rap gig en zij op een Oi! fest

Een oude Hardrocker sprak de hoop uit om de bandnaam te ondermijnen, hij zal op de hoogte zijn van de Danse Macabre perikelen (hoe ik de band verloor - ondanks dat ik ze oprichtte - omdat een later bandlid de naam als zijn merknaam aangaf). Ik ken de jongens uit Limburg die in de 80's Hardrock speelden onder dezelfde naam. Zij hadden er naar verluidt geen moeite mee dat wij onder dezelfde naam operen, waren positief verrast. Verder kan er geen verwarring ontstaan ter hunner nagedachtenis omdat we een totaal andere stijl spelen...
Ik zal ook de wijze raad in acht nemen van sommigen en minder "homo" gaan zingen. Bedankt voor de opbouwende kritiek

Falkh uw banner is mooi, de Nederlandse en Vlaamse kleuren op een mooie manier verwerkt tot 1 vlag. Een ode aan de Gouden Eeuw als het ware.
Vriend en Vijand op dit forum. Het ga jullie goed. Have fun. Always welcome at our gigs no matter how you wear your hair.
"De Verenigde Nederlanden, where castles and towers are the sole mountains and father time seems to have less grip..."
Hulde aan Gunther, mooie woorden.In Vlaanderen bestonden ultra rechtse, non politieke en linkse Oi! bands maar een patriot band ontbrak. Die leegte vullen wij in. Trots op eigen cultuur zonder te schelden op anderen op basis van volksstam. We durven wel de vinger op de wonde te leggen en het toenemdende fundamentalisme te bekritiseren wat volgens ons niet thuishoort in onze westerse samenleving (religieus fanatisme, onderdrukking van de vrouw) wat ook tot boycotts leidt maar dat nemen we er graag bij.
From their torment springs its delight.
-
Lion's Pride
Er is trouwens ook nog een christian identity band uit de states die Lion's Pride heet : http://lionsmusic.tripod.com/index.html
Op 5 december speelden ze zelfs in de Maple Grove Community Church
"'Lion's Pride is a Christian rock band dedicated to spreading the word of our Lord through song. We range everywhere from hardrock to worship songs. We love music, the Lord, and to entertain."
Op 5 december speelden ze zelfs in de Maple Grove Community Church

"'Lion's Pride is a Christian rock band dedicated to spreading the word of our Lord through song. We range everywhere from hardrock to worship songs. We love music, the Lord, and to entertain."
Re: Lion's Pride
Inteeltkop schreef: