Doet er nog iemand mee of wat?
Ozzy Osbourne
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Re: Ozzy Osbourne
Nee geen zin in.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Zeker wel.
Diary Of A Madman vind ik een betere plaat dan het debuut. Simpelweg omdat de songs over de gehele linie sterker zijn. Over The Mountain, Flying High Again en met name de titeltrack zijn klassiekers. Ik had deze nog ergens liggen op een cd-r en heb hem de afgelopen dagen met plezier meerdere keren beluisterd in de auto. Ik snap echt niet waarom Crazy Train (sterk begin, maar daarna voor mij nogal een anti-climax) zo opgehemeld wordt, terwijl een nummer als Diary Of A Madman van het begin tot het eind briljant in elkaar zit.
Deze toch maar eens op origineel aanschaffen. (8.4/10)
Diary Of A Madman vind ik een betere plaat dan het debuut. Simpelweg omdat de songs over de gehele linie sterker zijn. Over The Mountain, Flying High Again en met name de titeltrack zijn klassiekers. Ik had deze nog ergens liggen op een cd-r en heb hem de afgelopen dagen met plezier meerdere keren beluisterd in de auto. Ik snap echt niet waarom Crazy Train (sterk begin, maar daarna voor mij nogal een anti-climax) zo opgehemeld wordt, terwijl een nummer als Diary Of A Madman van het begin tot het eind briljant in elkaar zit.
Deze toch maar eens op origineel aanschaffen. (8.4/10)
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Morgen mij meteen maar eens aan Bark At The Moon wagen. Behalve het titelnummer ken ik er voor zover ik weet niets van.
Ik luister nu Diary of a Madman voor de derde keer. Ik ken er maar verrassend weinig van. Oordeel volgt straks!
Ik vind al met al Diary of a Madman een best wel sterk album, dat iets serieuzer uit de hoek komt dan de voorganger. Ik kende er vooraf bar weinig van, maar er staan maar weinig fillers op. Ik vind zowel de eerste vier nummers als de afsluiter en titelplaat erg prima.
Nu net ook begonnen aan Bark at the Moon maar die bevalt vooralsnog veel minder.
Wat een achterlijke albumhoezen steeds trouwens!
Nu net ook begonnen aan Bark at the Moon maar die bevalt vooralsnog veel minder.
Wat een achterlijke albumhoezen steeds trouwens!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik vind Diary Of A Madman ook echt een wereld van verschil met het debuut. Bark At The Moon vind ik echter nog net iets beter.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Bark At The Moon beviel mij heel goed. Inderdaad net wat beter dan Diary… Met name You’re No Different, Now You See Me en Waiting For Darkness zijn stuk voor stuk sterke nummers die blijven hangen. Eigenlijk staat er met Centre Of Eternity maar één minder nummer op. Echt een album dat erg prettig wegluistert. Jake E Lee ken ik vooral van Badlands, maar eigenlijk vind ik hem beter dan Rhoads. Deze ook maar eens aanschaffen.
(8.6/10)
(8.6/10)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dat er geclaimd werd dat Ozzy alles zelf geschreven had is natuurlijk absurd lachwekkend met een tekst als die van Now You See It (Now You Don't), die overduidelijk een sneer is naar Sharon Osbourne en wel van Daisley moet komen. Jake E. Lee en Bob Daisley zorgen in ieder geval voor een goeie opvolging qua instrumentatie (en songwriting) van het sterke Diary Of A Madman en - als ik eerlijk ben - vind ik Jake E. Lee een veel fijner gitarist dan Rhoads. Creatiever en ook meer to the point dan Rhoads' neoklassieke trucje. Airey's keys voegen een kleine poplading toe, maar niet op een manier dat het me ergert.
Het album heeft verder met So Tired wel een draak eersteklas. Tevens is de tweede helft beduidend minder interessant dan het eerste gedeelte. En Osbourne zelf? Die zingt stabiel genoeg om niet teveel aan te ergeren. Een wereldzanger zal ik hem nooit vinden en het stemgeluid is voor mij op dit soort hardrock/metal ook geen vereiste, dan liever een zanger met wat meer power. Maar het ergert ook niet, dat is genoeg voor me om de luisterbeurten een soort van 'objectief' voort te kunnen zetten. (8/10)
Het album heeft verder met So Tired wel een draak eersteklas. Tevens is de tweede helft beduidend minder interessant dan het eerste gedeelte. En Osbourne zelf? Die zingt stabiel genoeg om niet teveel aan te ergeren. Een wereldzanger zal ik hem nooit vinden en het stemgeluid is voor mij op dit soort hardrock/metal ook geen vereiste, dan liever een zanger met wat meer power. Maar het ergert ook niet, dat is genoeg voor me om de luisterbeurten een soort van 'objectief' voort te kunnen zetten. (8/10)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Is er afgezien van Ozzy eigenlijk iemand die Sharon ook maar een beetje aardig vindt? Ik heb echt nooit wat positiefs over die vrouw gehoord.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik vind mezelf een behoorlijk empatisch persoon, maar de foto's van een huilende Sharon lieten me totaal koud.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Mij ook. Geldwolvin die Ozzy met een stok de bühne opjoeg, bij wijze van spreken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"